Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et pidä työstäsi, mikä on ammattisi?

Vierailija
04.04.2017 |

Vastakohtana ketjulle Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi? Kerro myös miksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Herukassa tanssijana. Muut pitää pelkästään rattopoikana. T. Tale

Vierailija
2/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Vaihdoin alaa ja olen nyt tutkija, paljon mukavampaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. Vihaan ihmisiä.

Vierailija
4/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski. Työajat ihan liian pitkät eikä vessaankaan pääse aina ku pitäis :(

Vierailija
5/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. Kaupat eivät ole enää myymälöitä vaan psykiatrisia osastoja. Halvempia hoitajia ollaan.

Vierailija
6/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Palkka on työmäärään nähden liian pieni. Työtaakkaa on jatkuvasti lisätty vähentämällä hoitajia ja hoitoapulaisia. Potilaat lähetetään väärille yksiköille, koska esim.mielenterveys ja päihdepuolen potilailta on vähennetty heille erityisesti suunnatut paikat ja heidät lähetetään somatiikan puolelle ja vanhusten pitkäaikaislaitoksiin, näin siis työkuorma ja vaativuus on kasvanut eikä kunnollista osaamista tai riittäviä resursseja saati oikeanlaisia tiloja ole. Omaiset valittavat milloin mistäkin eivätkä suostu tajuamaan, että se hoitaja ei repeä joka paikkaan yhtä aikaa eikä myöskään jaksa joka pikkujuttua enää hoitaa kuten ennen silloin kun resursseja oli enemmän. Meidän hallitus ja yhteiskunta on ajanut palvelut alas ja nyt asia vaan täytyy hyväksyä, niin meidän hoitajien, kuin potilaiden, mutta myös omaistensa.

Vierailija
7/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. Vihaan myös ihmisiä. Tyhmiä on käsittämättömän paljon. Hyvin harvoin tapaan täysjärkistä ihmistä.

Vierailija
8/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. (On vielä jotain hyviä puoliakin, mutta tässä se miinuslista.)

Kiire ja jatkuva prässi, että työvuorossa pitäisi saada enemmän aikaan kuin mitä oikeasti kukaan ihminen voi ehtiä.

Kiireeseen liittyen monta tuntia kestävä kiire, jolloin pää ei enää toimi normaalisti (alkaa unohdella asioita, itsestä tulee kärttyisä).

Vuorotyö. On tosi jees muuttaa vuorokausirytmi siitä, että menet yhdeltä nukkumaan sellaiseksi, että heräät viideltä.

Asiakkaat, jotka odottavat perseennuolemista ja ovat ehkä ylimielisiä, tai jäävät känisemään jotain asiaa, jota meillä ei voi korjata. Minäminä-kuplassa olevat "kun ajattelin, että minun logiikallani tämä asia menee näin, niin silloin sen pitää mennä näin". Ylipäänsä kaikki valmiiksi negatiiviset. Avohoitotapauksista en ole enää vähään aikaan jaksanut pahoittaa mieltäni.:)

Mulla on nykyisessä paikassa liikaa töitä, liikaa kiirettä ja liikaa vastuuta. Vaikka on ihaniakin asiakkaita ja kivat työkaverit, tuntuu, että kynttilä vaan palaa molemmista päistä.

Vierailija
9/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin oli aaveellä positiivinen keskustelu (se "pidän työstäni"), niin eikös vaan ollut pakko avata uusi "mä en tosiaankaan tykkää työstäni" -ketju...

Suomalaiset ei petä koskaan.  :D

Vierailija
10/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä täälläkin. Itse työssä ei ole niinkään vikaa. Työnkuva on monipuolinen ja työpäivä kuluu nopeasti. Viat on lähinnä pomoissa ja työsuhdeasioissa.

Kauheeta säätöä aina työvuoroista ja milloin mistäkin. Listat tulee poikkeuksetta myöhässä, vuoroja vaihdellaan moneen kertaan ja muutenkin niistä lähetellään kymmeniä tekstareita. Usein myös yöaikaan.

Meiltä vaaditaan avainten kuljettelua ilman korvausta.

Työaika ei riitä tehtävien tekemiseen ja jatkuvasti tulee lisätehtäviä. Sitten valitetaan, että ollaan laiskoja jos ei ehitä tehdä.

Mieltä muutetaan jatkuvasti eri käytännöissä ja usein uudesta toimintatavasta ei edes kerrota myyjille vaan pomot vaan olettaa, että myyjät telepaattisesti tietää. Tästä syntyy mielenkiintoisia tilanteita asiakkaiden kanssa.

Sama on pätenyt monella pomolla tällä samalla alalla. Olen vaihtamassa alaa. Tämä on vain väliaikainen, että sais leivän. Tää ylimääräinen säätäminen ja vapaa-ajalla työasioiden pohtiminen uuvuttaa. Asiasta on sanottu pomolle, mutta ei ota kuuleviin korviinsa.

Vierailija
11/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini on tarjoilija ja yllätys yllätys vihaan työtäni. Hankalia asiakkaita riittää, jatkuva kiire ja paine. Jos ehdit tauolle työpäivän aikana niin se on luksusta. Vihaan kaikkea : ainainen jaloillaan oleminen, hankalat esimiehet, kiukuttelevat asiakkaat..olen niin väsynyt töiden jälkeen ettei mitään rajaa.

Vierailija
12/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä täälläkin. VIHAAN työtäni, vihaan asiakkaita, edes ne muutamat kivat JA hyväkäytöksiset eivät pelasta. Ja ei, ei todellakaan ole lopullinen työpaikkani. Opiskelijan nyt vaan on painettava pskoja kynnysmattoduuneja.

Vierailija
13/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Herukassa tanssijana. Muut pitää pelkästään rattopoikana. T. Tale

Luin ensin, että Heurekassa ja mietin, että onko siellä joku ihan uusi näyttely :DD

Vierailija
14/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerrankin oli aaveellä positiivinen keskustelu (se "pidän työstäni"), niin eikös vaan ollut pakko avata uusi "mä en tosiaankaan tykkää työstäni" -ketju...

Suomalaiset ei petä koskaan.  :D

No tietenkin! Valittaminen on kivaa :D Ja onhan nää ketjut kivoja niille, jotka miettii alanvaihtoa. Voi auttaa päätöksessä, kun näkee toisten kokemuksia kyseisestä alasta.

Vierailija
15/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä täälläkin :D Vielä hetken. Paloi käpy niin pahasti p*skaan työpaikkaan että irtisanoin itseni. Melkein 10 vuotta jaksoin mutta nyt lähiaikoina on tullut niin paljon huonoja muutoksia ettei hermot enää kestänyt.

Vierailija
16/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski.

Helvetin pitkät päivät, surkea palkka siihen nähden, että on koko ajan töissä. Kanssa-autoilijat on lähes kaikki mulkkuja. Jatkuva kiire ja kelloa vastaan ajaminen, univelkaa miljoona tuntia ja hermot ihan loppu. En suosittele.

Vierailija
17/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti. Sos-terv/kuntoutusala on itselle väärä. Asiakastyö kurjaa. Epämiellyttäviä tilanteita ja ihmiskehon eritteitä. Palkka huono. Olemattomat mahdollisuudet edetä uralla.

Vierailija
18/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Resursseja leikataan koko ajan.

Vierailija
19/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja.

Rakastan lapsia, he ovat upeita. Mutta työolosuhteet eivät. Lisäksi päivärytmin yksitoikkoisuus tympii. Samoin se, että liian kilttinä saan tehdä toistenkin hommia usein.

Vierailija
20/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mode eli valvon keskustelupalstoja Sanoman leivissä. Kuten tätäkin palstaa...

Jokainen hetki mietin miksi miksi oi miksi? Vihaan työtäni ja vihaan kaikkea, se voi paistaa läpi minun moderoinnista mutta who cares...