Hyvä kahvi?
Mikä näistä kaupan suodatinkahveista on paras? Perustele miksi.
Useimmat tuntuvat juovan juhlamokkaa tai kultakatriinaa ja molemmat on aika kitkerää tavaraa. Etsin jotain parempaa.
Kommentit (26)
Tumman kahvin ystäville:
http://www.lofbergs.fi/wp-content/uploads/2015/06/10126_crescendo_filte…
maksaa jotain 3.80€
Rainbow voitti testissä Juhla Mokan ja Presidentin.
Meillä on töissä kahvilassa käytössä Kulta Katriina luomu. Ei kitkeröidy levyllä pidosta niin kuin muut kokeillut kahvit, asiakkaat kehuvat ja ryystävät kuppikaupalla. Itse olen teenjuoja että tiedä tuota...
Vierailija kirjoitti:
Tumman kahvin ystäville:
maksaa jotain 3.80€
Ostan kotiin vain tummaa kahvia ja tämä on suosikkini. Myös Löfbergs Kharisma on hyvää, se on astetta vaaleampaa, mutta myös tummaa ja täyteläistä. Tuo Crescendo saattaa olla aloittelijalla liian tujua. 🙂☕️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumman kahvin ystäville:
maksaa jotain 3.80€
Ostan kotiin vain tummaa kahvia ja tämä on suosikkini. Myös Löfbergs Kharisma on hyvää, se on astetta vaaleampaa, mutta myös tummaa ja täyteläistä. Tuo Crescendo saattaa olla aloittelijalla liian tujua. 🙂☕️
Itse juon Löfbergs Magnifika kahvia on tummapaahtoinen tai keskipaahtoinen ei kitkerää eikä liian tummaakaan jos ei ole tummaan tottunut.
Hyvä kahvi on silleen juuri sopivan paloöljymäinen maultaan, mutta ei liian. Eli kaikki nämä Suomen merkit suunnilleen, paitsi X-tra. Se on jo liikaa paloöljyä.
Nordqvistin Reko. Tummapaahtoinen luomukahvi. Hintakin ihan inhimillinen, vähän päälle 4 euroa paketti.
Vierailija kirjoitti:
Kopi Luwak kahvi.
Aa, sitä sivettikissan paskomaa kahvia.
Maxim's on aika hyvää. Sitä saa esimerkiksi Stoclmannista.
Maku erottuu kyllä verrattuna suomalaiseen peruskahviin.
Millaista on tumma Katriina? Olisi saman hintaista kuin se normaali.
Kannattaa satsata kahvimyllyyn jos haluaa hyvää kahvia. Kyllä kahdista maistaa kun se on tehty vastajauhetuista pavuista.
Jos et hanki myllyä niin huomioi että suodatinkahdi pilaantuu nopeasti, jos sitä ei säilytetä oikein.
Näillä Pauligin vinkeillä pidät kahvisi tuoreena:
· Pidä kahvi koko ajan omassa paikkauksessaan. Jos käytät kahvipurkkia, pane
kahvipaketti sen sisälle omassa pakkauksessaan.
· Sulje kahvipaketti ja mahdollinen kahvipurkki aina tiiviisti. Näin kahviin ei pääse
happea eikä hajuja esimerkiksi muista elintarvikkeista.
· Säilytä kahvi kuivassa paikassa huoneenlämmössä, valolta suojattuna.
Lämmönvaihtelun vuoksi esimerkiksi hellan viereinen kaappi ei ole oikea paikka
kahville.
Vierailija kirjoitti:
Nordqvistin Reko. Tummapaahtoinen luomukahvi. Hintakin ihan inhimillinen, vähän päälle 4 euroa paketti.
Tämä on paras tumma. Ei ole kitkerää ja maku on täyteläinen ja pyöreä. Käytän kyllä papuina, en tiedä valmiiksi jauhetusta.
Mä juon pelkästään italialaisia espressoja mutteripannulla keitettynä. Hakkaa tuon suodatinkahvin mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras tumma. Ei ole kitkerää ja maku on täyteläinen ja pyöreä. Käytän kyllä papuina, en tiedä valmiiksi jauhetusta.
Me käytetään valmiiksi jauhettuna ja ainakin meillä menee paketti niin nopeasti että pysyy hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon pelkästään italialaisia espressoja mutteripannulla keitettynä. Hakkaa tuon suodatinkahvin mennen tullen.
Juotko maidolla vai ilman? Minäkin keittelen mutterikahvia silloin tällöin, maitovaahdon kanssa, ilman sitä en tykkää. Valmiiksi jauhettua Lavazzan caffe espressoa olen käyttänyt. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä saa myös täältä kannatuksen. En muista nimeä mutta kuution muotoinen paketti missä on Z.
Melittia Auslese Lidlistä. Keskitumma paahto. Omaan suuhun sopiva. Hinta (2,99) ei ole tässä ratkaiseva tekijä.