Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäripelkoisia ja nuoria syrjäytyneitä yhä useammin teho-osastolla hammastulehdusten vuoksi

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi olla noin kalliita laskuja? Puhutteko yksityisestä? Julkisella on maksukatot ja esim. mulla kaksi paikkausta ja hampaanpoisto oli alle 100 €.

Ei mulla tuommoisia rahoja ole, vaikka käyn töissä. Hampaat saa mädäntyä suuhun sitten.

Vierailija
22/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella hammaslääkärissä käynti (tarkastus) maksaa n. 10-20 € riippuen siitä käykö erikoishammarlääkärissä. Toimenpideistä eri maksu mutta vaativinkin on alle 100 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle on täällä vähintään 6kk jono. Sitten kun vihdoin saat ajan niin kiitos kuntaliitosten, se on hornan tuutissa entisen naapurikunnan puolella, johon et ilman omaa autoa pääse kulkemaan ilman tuntikausien bussin odottelua. Kun et voi haaskata tuntikausia työpäivästäsi, niin sitten on mentävä yksityiselle. Juuri kävin paikkauttamassa kaksi hammasta. 287 euroa. Ei paljon naurattanut. Ei kaikilla ole tuollaiseen varaa.

Vierailija
24/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi olla noin kalliita laskuja? Puhutteko yksityisestä? Julkisella on maksukatot ja esim. mulla kaksi paikkausta ja hampaanpoisto oli alle 100 €.

Ei mulla tuommoisia rahoja ole, vaikka käyn töissä. Hampaat saa mädäntyä suuhun sitten.

jos pystyt olemaan ilman puudutusta porauksen niin saat halvemmalla.

Vierailija
25/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla enemmän saamattomuudesta ja pelosta johtuvia nuo vaivat. Siitä se älämölö syntyisi, kun väkisin ruvettaisiin sinne hammashoitoon raahaamaan ihmisiä. Vaikka hyvä vissiin olisi, kun siinä säästyisi suuremmilta kärsimyksiltä ja kalliilta tehohoidoilta.  Poliisillakin riittäisi sitten tuottavaa tekemistä.

Kunnallisella puolella vielä aika paljon jätetään menemättä hoitoon, vaikka se aika on annettu.

Vierailija
26/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti joku ottaa vakavan tulehduksen riskin mieluummin kuin "jonottaa" aikaa muutaman kuukauden?

Vierailija
27/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella jos oli ennen suositus, että käydään vuoden välein tarkistuttamassa, niin nyt sanoi lääkäri, että tule kolmen vuoden päästä seuraavan kerran, jos ei hätää ole. TÄH?!

Niillä on niin hitokseen duunia, ettei kerkee useammin. Sitten voi kolmen vuoden päästä olla omassa suussakin pahemmin vialla.

Tuo on kanssa totta, että nuo tarkastukset on julkisellakin hyvissä hinnoissa. Eikä mitään maksuvaihtoehtoja ole. Raaka käteinen ja eka karhu on ulosottokelpoinen. :(

3 v on ihan hyvä väli jos sulla on suht normaalikuntoiset hampaat ja hoidat niitä. Itsekin käyn 3 vuoden välein, nyt oli yks paikattava reikä, viimeksi ei mitään.

Vierailija
28/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen uskaltauduin lopultakin hammaslääkärille, edellinen käynti oli vuonna 2000. Pelottihan tuo kieltämättä. Mutta ei tuo yksityinen paikka ollut niin ahdistava ja pelottava kuin julkiset sairaalat niiskuttavine ja köhivine odottajineen. Juurihoito piti aloittaa, itse hoito ei sattunut lainkaan, mutta nyt on poski hieman turvoksissa. M35

Vierailija
29/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kunnanhammaslääkärille päässyt muutaman kuukauden jonotuksella. Vain tarkastukseen. Riippuu näemmä kunnista.

Vierailija
30/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi käyntiä julkisella, pieni paikkaus ja hammaskivenpoisto. Molemmissa meni aikaa noin 20 min ja lasku 99,80e!!!!! Peruin seuraavat käynnit, ei mulla ole varaa tuollaisiin laskuihin. Enkä saa lusmuetuuksia vaan palkastani maksan.

Ja sit se ajanvaraus on rakettitiedettä kun pitäsi tietää työvuorot puolen vuoden päähän että voisi ottaa ajan vastaan. Meillä kun töissä ei saa vaihtaa vuoroja ja toiveitakin vain neljä kpl/13 viikkoon.

Vierailija
31/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhdentekevää jeesustelua, jotain nistejä ja puliukkoja siellä tekohengitetään kuitenkin, ja koko ongelma johtuu siitä kun päivät kuluu piikkien kanssa pelatessa tai marinolin tislauksessa. Jos niillä olis yhtään järkeä päässä niin ne hakisivat sen hammaslääkäriajan julkiselta niinkuin kaikki muutkin: Ei sitä ole kukaan niiltä kieltänyt tai estänyt!

Vierailija
32/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella jos oli ennen suositus, että käydään vuoden välein tarkistuttamassa, niin nyt sanoi lääkäri, että tule kolmen vuoden päästä seuraavan kerran, jos ei hätää ole. TÄH?!

Niillä on niin hitokseen duunia, ettei kerkee useammin. Sitten voi kolmen vuoden päästä olla omassa suussakin pahemmin vialla.

Tuo on kanssa totta, että nuo tarkastukset on julkisellakin hyvissä hinnoissa. Eikä mitään maksuvaihtoehtoja ole. Raaka käteinen ja eka karhu on ulosottokelpoinen. :(

3 v on ihan hyvä väli jos sulla on suht normaalikuntoiset hampaat ja hoidat niitä. Itsekin käyn 3 vuoden välein, nyt oli yks paikattava reikä, viimeksi ei mitään.

Sama mulla, hygienistillä käyn useammin ja hän kyllä näkee onko  syytä mennä lääkärille aikaisemmin. 30-vuotiaaksi hampaat reikiintyy jossain määrin, sen jälkeen on yleensä vanhojen paikkojen korjauksia ja kulumavikoja. Mulla on tainnut olla 1 reikä viimeiseen 10 vuoteen.

Vierailija
33/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on Turun Sanomien juttu. En minä tiedä, keitä nuo nuoret miehet on jotka joutuu jopa teho -osastolle. Mutta täällä Turussa meillä on paljon 20 -35 narkkeja / juoppoja / avohoitopotilaita joten enpä yllättyisi jos monet on niitä.

Vierailija
34/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Mä luin tän jutun ja nyt olen aivan paniikissa. Mulla on aivan kamalassa kunnossa hampaat ja mä pelkään ihan hirveästi hammaslääkäriä. Nyt aloin katselemaan yksityisiä hammaslääkäreitä tästä meidän läheltä ja ahdistusta pukkaa pintaan. Siis jo pelkkä ajatus siitä, että mun pitäis mennä hammaslääkäriin saa mut itkemään kauhusta. Miten tästä pääsee yli ja eteen päin??

Vierailija
35/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala. Mä luin tän jutun ja nyt olen aivan paniikissa. Mulla on aivan kamalassa kunnossa hampaat ja mä pelkään ihan hirveästi hammaslääkäriä. Nyt aloin katselemaan yksityisiä hammaslääkäreitä tästä meidän läheltä ja ahdistusta pukkaa pintaan. Siis jo pelkkä ajatus siitä, että mun pitäis mennä hammaslääkäriin saa mut itkemään kauhusta. Miten tästä pääsee yli ja eteen päin??

Varaat ajan pelkopotilaisiin erikoistuneelle hammaslääkärille. Et todellakaan ole ainoa joka panikoi hammaslääkärissä. Ja hoito voisi tosiaan lähteä liikkeelle sitä röntgenkuvasta. Sehän ei ole mikään paha juttu, kun kukaan ei sörki hampaisiin. Siitä kuitenkn näkee onko hengenvaarallisia tulehduksia.

Vierailija
36/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti jo sitä miten helpottunut olo sulle tulee sitten kun pääset asiassa etenemään. Turhaan enää pitkität, ja ehdottomasti menet pelkovastaanotolle, sun ei ole pakko edes näyttää hampaitasi ekalla kerralla, juttelette vain.

Vierailija
37/44 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ehti mennä 6 v, onneksi sain aikaiseksi mennä tarkastukseen. Viisaudenhammas oli mennyt pahaaan kuntoon, vaikkei edes oireillut.

Vierailija
38/44 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottava artikkeli mutta ihan hyvä että tuodaan yleiseen tietoon että hampaiden laiminlyönti voi olla vakava asia. Moni ajattelee että ehkä ne hampaat sitten vaan murenee ja irtoaa eikä tule ajatelleeksi näitä hengenvaarallisia komplikaatioita.

Vierailija
39/44 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei myöskään auta joidenkin hammaslääkärien aivan uskomattoman saarnaava, arvosteleva ja joissain tapauksissa suorastaan vihamielinen suhtautuminen hampaisiini.

Vierailija
40/44 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hammaslääkärissä käymisessä pelottaa? Mä en tajua? Nykyään on niin erilaista kuin joskus 70-luvulla. Jos on reikä hampaassa, ei tartte edes puudusta, kun se homma on niin äkkiä ohi. Mulla on ainakin niin kiva hammaslääkäri, oon käyny yli 25 vuotta hänen luonaan tääl Turussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän