Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö yritysten Chat palvelut muita kuin meitsiä...

04.04.2017 |

Joka sivulla alkaa tunkea noita chat- ruutuja. Joskus kun kysynyt jotain, niin ei saa vastausta.
Mites teillä? Käytättekö niitä tai onko niistä apuja. Olenko vaan vanhanaikainen känttyrä :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt niitä, mutta useimmiten chat-tyyppi ei ole osannut vastata kysymykseeni, eli aika hyödyttömiä ovat

Vierailija
2/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää niissä chateissa se, että usein ne "asiakaspalvelijat" eivät pysty tekemään asioille mitään eikä tarkastamaan tilauksen tietoja yms. Käskevät vain ottamaan yhteyttä "oikeaan" asiakaspalveluun sähköpostilla, lomakkeella tai puhelimitse. Ovat paikalla tavallaan turhanpäiten, näön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin Soneran sivuilla saanut avun joka kerta tuosta chatista, mutta eniten mua ärsyttää niissä se 'asiakaspalvelijoiden' puhekielisyys ja hymiöiden käyttö, vaikka itse kirjoitan asiallaisesti ja mahdollisimman myös kieliopillisesti oikein niin toisessa päässä laitellaan viestiä, kuin kaverille watsapissa konsanaan. Olen itsekin vielä nuori niinkuin epäilen ainakin kirjoitustyylin perusteella noiden chattailijöiden olevan, mutta silti mä toivoisin vähän 'asiallisempaa' tyyliä niiltä.

Vierailija
4/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt erikoisemmin ärsytä, johonkin telkkarijuttuun sain apujakin kerran, yleensä ei ole asiaa heille.

Vierailija
5/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin Soneran sivuilla saanut avun joka kerta tuosta chatista, mutta eniten mua ärsyttää niissä se 'asiakaspalvelijoiden' puhekielisyys ja hymiöiden käyttö, vaikka itse kirjoitan asiallaisesti ja mahdollisimman myös kieliopillisesti oikein niin toisessa päässä laitellaan viestiä, kuin kaverille watsapissa konsanaan. Olen itsekin vielä nuori niinkuin epäilen ainakin kirjoitustyylin perusteella noiden chattailijöiden olevan, mutta silti mä toivoisin vähän 'asiallisempaa' tyyliä niiltä.

:D

Näen mielessäni tuin keskustelun hymiöitä pursuilevine vastauksineen.

Vierailija
6/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina saanut avun chattien kautta ja ne onkin ollut pelastus tämmöiselle sosiaalisesti rammalle ja puhelinkammoiselle joka ei jaksa odottaa että sähkäriin vastataan

Vierailija
7/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää niissä chateissa se, että usein ne "asiakaspalvelijat" eivät pysty tekemään asioille mitään eikä tarkastamaan tilauksen tietoja yms. Käskevät vain ottamaan yhteyttä "oikeaan" asiakaspalveluun sähköpostilla, lomakkeella tai puhelimitse. Ovat paikalla tavallaan turhanpäiten, näön vuoksi.

Niin, vai olisiko niin että sinä oletat chatin olevan asiakaspalveluchat, vaikka ikkunassa lukee sen olevan myyntipalvelu? :)

Monilla, etenkin B2B-yrityksillä sivuilla oleva chat on ulkoistettu palvelu, jossa tarkoituksena on kerätä yritykselle liidejä. Chattia hoitavilla henkilöillä ei ole pääsyä yrityksen sisäisiin järjestelmiin. Onneksi 90% kontaktia ottavista asiakkaista tämän ymmärtää ja kiittelevät nopeasta ja sujuvasta yhteydenottotavasta kun tarkoituksena on laittaa tilausta menemään.

Ja pieni vinkki vielä: se ensimmäinen chat-viesti on automaattinen, eikä siihen ole pakko reagoida. Oikea ihminen sinne tulee keskustelemaan vasta kun asiakas on lähettänyt ensimmäisen viestin. Sen toki ymmärrän että jos tarkoitus on vain selailla sivuja niin aukeava chat-ikkuna ärsyttää, mutta tässä pitää ymmärtää yritystäkin. On vain fiksua ettei jätä verkkosivujaan miehittämättä.

Vierailija
8/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aika usein chat palveluita. Esim. Vattenfallille saa aina jonottaa puhelimitse, mutta chatin kautta saa heti vastauksen. Samoin olen ollut myös vakuutusyhtiö IF:n ja Elisan palveluihin suht. tyytyväinen.

Vierailija
9/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse chattaajana olen hymiöiden käytöstä sitä mieltä, että täytyy lukea asiakasta ja mennä sen mukaan. Jos asiakaskin käyttää hymiöitä ja kasuaalimpaa kieltä, niin sitten voi itsekin kommunikoida samalla aaltopituudella.

Osa yrityksistä toivoo, ettei hymiöitä käytetä ja että kieliasu on asiallista, kun taas osalla yrityksiä on nimenomaan toiveena rennompi tyyli chatissa. Tämä ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita hymiöiden raiskausta tai kieliopillisesti huonoa tekstiä.

Vierailija
10/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todellakin. Minulla selaimen lisäosa yleensä blokkaa ne (noscript). En tajua kuka tuommoisen mukahyvän idean on saanut.  

Vierailija
11/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vai olisiko niin että sinä oletat chatin olevan asiakaspalveluchat, vaikka ikkunassa lukee sen olevan myyntipalvelu? :)

Monilla, etenkin B2B-yrityksillä sivuilla oleva chat on ulkoistettu palvelu, jossa tarkoituksena on kerätä yritykselle liidejä. Chattia hoitavilla henkilöillä ei ole pääsyä yrityksen sisäisiin järjestelmiin. Onneksi 90% kontaktia ottavista asiakkaista tämän ymmärtää ja kiittelevät nopeasta ja sujuvasta yhteydenottotavasta kun tarkoituksena on laittaa tilausta menemään.

Ja pieni vinkki vielä: se ensimmäinen chat-viesti on automaattinen, eikä siihen ole pakko reagoida. Oikea ihminen sinne tulee keskustelemaan vasta kun asiakas on lähettänyt ensimmäisen viestin. Sen toki ymmärrän että jos tarkoitus on vain selailla sivuja niin aukeava chat-ikkuna ärsyttää, mutta tässä pitää ymmärtää yritystäkin. On vain fiksua ettei jätä verkkosivujaan miehittämättä.

Esim. Saton palveluchatilla voi pyyhkiä persettä, eivät tiedä siellä mistään mitään. Käskevät vaan soittamaan asiakaspalveluunsa, kysyi ihan mitä tahansa.

Vierailija
12/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo chat-palvelut on tosi hyviä silloin kun ne on ajatuksella järjestetty. Eli vastaamassa on ihan oikea asiakaspalvelija, samat tyypit kuin puhelinpalvelussa.

Sitten on niitä yrityksiä, joilla on aina kamala kiire "pysytellä ajan hermolla" ja otetaan käyttöön kaikki mahdolliset jutut suomatta ajatustakaan sille miten homma toimii jouhevasti, onko siitä ylipäätään hyötyä ja millä tavalla siitä olisi asiakkaalle parannusta. Sitten laitetaan joku viikon töissä ollut harjoittelija vastaamaan vaikka siihen ap-chattiin. Sillä kun ei oikeasti ole johtajan mielestä väliä, sellainen vain pitää olla ku muillakin on mutta resursseja ei siihen voi laittaa (kuten kokeneemmat työntekijän aikaa).

Vierailija
13/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa housut pooooiios.

Vierailija
14/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä chatruutuja ilmaantuu lukiessa jotain blogia?

Vierailija
15/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käytin chattia töissä erään sähköisen asioinnin palvelun kanssa ja silloin sain nopeasti apua ja kaikki hoitui sen chatin kautta ilman soitteluita tai muita yhteydenottoja. Johonkin nettishoppailuun tuo on varmaan aika turha.

Vierailija
16/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3303 kirjoitti:

Joka sivulla alkaa tunkea noita chat- ruutuja. Joskus kun kysynyt jotain, niin ei saa vastausta.

Mites teillä? Käytättekö niitä tai onko niistä apuja. Olenko vaan vanhanaikainen känttyrä :(

Mä blokkaan ne elementit adblockilla niin evät pomppaa silmille.

Vierailija
17/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3303 kirjoitti:

Mä blokkaan ne elementit adblockilla niin eivät pomppaa silmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä