Iholla 2017
Kommentit (1274)
Ketä noi tosiaan on noi muut Erikan ja Dannyn lomaseurueessa?
Kristiina K edustaa minulle tietynlaista tyypillistä nykyajan suomalaista naista: erittäin vahvaa ja itsenäistä, jopa siinä määrin että se voi kääntyä itseään vastaan eräänlaisena vahvuuteen sairastumisena. Tuollaisen mimmin rinnalle on vaikea kuvitella oikein minkäänlaista miestä. Hän on itse oman elämänsä mies. Tämä nyt vähän tällaisena kärjistettynä analyysina. Kyllä hänestä herkkyyttäkin vaikuttaa löytyvän, ja toisaalta myös ihailen tuota hänen meininkiään. Asennetta löytyy.
Myös Sini on sanonut itsestään että on mies ja että on saanut miesmäisyydestään kommenttia. En tiedä liittyykö se ulkonäköön vai myös luonteeseen. Monestihan sitä kyllä saa kuulla että suomalaiset naiset ovat jotenkin maskuliinisia ja kovia. Ennen naiset joutuivat pärjäämään sota-ajan vaativissa oloissa, nykyään kaupunkilainen sinkku- ja työelämä on se kovettava elementti. Sanon nimenomaan sinkkuelämä, koska siinä nainen tosiaan joutuu pärjäämään yksin ja hoitamaan kaiken, myös ne ns. miesten työt, jos ei sitten osta niitä rahalla palveluina. Siinä oppii paljon, mutta saattaa myös oppia pärjäämään niin hyvin yksin ettei enää tarvitse ketään. Siitähän miehet taas puolestaan usein valittavat, ettei nykynainen tarvitse miestä mihinkään. No ei välttämättä tarvitsekaan niihin asioihin mihin on ennen tarvinnut. Läheisyyden ja rakkauden kaipuu taas ei ole mihinkään kadonnut - ainakaan toivottavasti.
Tulipa tajunnanvirtaa, mutta näköjään tällaiseen tämä ohjelma innoittaa.
Toinen Kristiina eli lumilautailija on minusta tosi hyvä tyyppi. Täysin erilainen kuin itse olen, mutta ihailen. Lauran elämäntilanne taas on erilainen kuin minulla, joka olen lapseton, mutta persoonana hän on ehkä vähän samantyyppinen kuin itsekin olen, joten samaistun sikäli. Sinistä vielä sen verran, että minusta hän on tosi symppis. Etukäteen minulla ei ollut hänestä minkäänlaista mielikuvaa. Harvemmin rap-artistista päällimmäisin mielikuva kyllä onkaan nimenomaan symppis. Sini on sellainen tyyppi jonka kanssa voisin hyvin kuvitella olevani kaveri. Tykkään hänen huumoristaan ja asenteestaan.
Oho, Erikan näköjään meinasin unohtaa kokonaan. Kertonee ehkä jotain. En ota hänestä oikein mitään selvää. Liekö lintu vai kala. Outo tapaus jotenkin.
Nyt tuossa 7. jaksossa käsitelläänkin juuri noita teemoja joista äsken kirjoitin :D En ollut katsonut sitä jaksoa vielä siinä vaiheessa. Ja Erikastakin tuli nyt asiallisempi kuva.
Oon miettinyt miksi tämä kausi on jotenkin tylsä eikä saa mitään mitään otetta. Voisiko syynä olla se ettei kukaan käy ns normiduunissa. Erika keikkailee varmaan lähinnä viikonloppusin, samoin Sini ja käy välillä studiolla, Kristiina N vaan lautailee eikä Kristiina K:llakaan ole ilmeisesti mitään töitä? Ainoastaan Laura tekee haastiksia ja on radiossa juontamassa.
Munki mielestä kausi on tylsä. Kohtaukset on leikattu liian tiiviiksi. Esim. Kristiinan ajelua näytettiin noin viisi sekuntia, ja sitten oltiinkin jo toisaalla. Laura käväs juttelemassa töistä, ja skoolasi työkaverin kanssa. Jaahas.
Toisaalta lumilautailijaa on useasti näytetty katselemassa varastossa olevia tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Erika ei ole teini. Kyllä roacutan vie aknen mennessään ja hinta ei ole este.
Roacutan ei tosiaan sovi kaikille ja yleensä sitä ei määrätäkään tuollaisiin pinnallisiin näppyihin, vaan ns. syvään akneen. Sillä on myös aika paljon ikäviä ja vakaviakin sivuvaikutuksia (tiedän ainakin yhden tapauksen, joka vaati maksan siirron) ja käytön rajoituksia, esim. aurinkoa pitää välttää.
Käyttäjä3948 kirjoitti:
Oon miettinyt miksi tämä kausi on jotenkin tylsä eikä saa mitään mitään otetta. Voisiko syynä olla se ettei kukaan käy ns normiduunissa. Erika keikkailee varmaan lähinnä viikonloppusin, samoin Sini ja käy välillä studiolla, Kristiina N vaan lautailee eikä Kristiina K:llakaan ole ilmeisesti mitään töitä? Ainoastaan Laura tekee haastiksia ja on radiossa juontamassa.
Kristiina K on toimittaja ja ohjelmassa hänen ammatikseen on merkitty freelancer. Kyllä hän varmasti tekee koko ajan töitä, niitä ei vain ole kuvattu. Eilen tajusinkin että kaikki kauden henkilöt ovat itsensä työllistäjiä. Minusta sitä on ihan mielenkiintoista seurata, kun itsekin olen sellainen. Ja onhan se yleistyvä trendi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainittiin, että Erikan ja Dannyn suhde voisi olla pelkkä julkisuustemppu. Enpä ollut tullut ajatelleeksi, mutta nyt kun joku muu toi sen mahdollisuuden esiin, niin onhan se varteenotettava vaihtoehto. Jotain viitteitä sellaisesta olisi sarjassakin nähtävissä, jos siltä kannalta tulkitsee. Dannyn epäromanttisuus, kuvan lähettäminen ja sen suunnittelu, matkustus eri luokissa omilla rahoilla, Erikan maininta, ettei tiedä, missä Danny on, äänenpaino, jolla Erika sanoi sanan lemmenloma, täällä mainittu asia, että Erika näyttää keräävän kaikki lehtileikkeet itsestään, puhe pyrkimyksestä hallita ja suunnitella julkisuuttaan... Siis tuo suhdehan on asia, joka tuo molemmat osapuolet esiin ja saa ihmiset kiinnostumaan.
Ehkä siihen, että lensivät lomalle erikseen, oli syynsä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erika ei ole teini. Kyllä roacutan vie aknen mennessään ja hinta ei ole este.
Roacutan ei tosiaan sovi kaikille ja yleensä sitä ei määrätäkään tuollaisiin pinnallisiin näppyihin, vaan ns. syvään akneen. Sillä on myös aika paljon ikäviä ja vakaviakin sivuvaikutuksia (tiedän ainakin yhden tapauksen, joka vaati maksan siirron) ja käytön rajoituksia, esim. aurinkoa pitää välttää.
Erikan finnit on myös leuan alueella, eli tod.näk hormoonifinnejä. Mulla räjähtää kans leuka aina oviksen aikaan. Ei siihen oikein mikään auta, kun ei tällä hetkellä ole hormonaalinen ehkäisykään vaihtoehtona.. :(
Olisi kyllä tietää, et mikä se erikan ja dannyn majoitus/seura oikein on. Ja onko ihan tarkoituksella materiaalit vain näiden muiden kanssa. Vai meneekö danny koko ajan omia menojaan? :'D
Minä kuvittelin, että se kuvaaja oli joku toimittajan paikalle lähettämä tyyppi, joka majailee muutenkin siellä Thaimaassa. Ja ehkä ne toiset äijät sen kavereita. Mutta toki niillä saattoi olla joku pidempikin symbioosi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuvittelin, että se kuvaaja oli joku toimittajan paikalle lähettämä tyyppi, joka majailee muutenkin siellä Thaimaassa. Ja ehkä ne toiset äijät sen kavereita. Mutta toki niillä saattoi olla joku pidempikin symbioosi.
Erika kuitenkin keskusteli eilisessä jaksossa tyypin kanssa asioista, joista tuskin toimittajan tai vastaavan kanssa jubailisi.
Jos Danny vaan näyttää kotioloissa erilaiselta, kuin lava-asusteissa, meikissä ja kampauksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on puhuttu siitä miksi Erika kutsuu Ilkkaa Dannyksi luultavasti sen takia, että julkisuudessa hän on Danny. Vai puhuvatko ihmiset enemmän Ilkka Lipsasesta? Tuskin.
Uskon että Danny on jo lähipiirissäkin vakiintunut nimi Dannylle. Minulla on ystävä, joka tuntee Dannyn ja hänen perheensä henkilökohtaisesti, ja tämä ystävä puhuu aina vain Dannysta, ei koskaan Ilkasta. Ja mistään julkisuudenhakuisuudesta tai brassailusta tuskin on kyse.
Tarkoitat perheellä ilmeisesti jotain muita kuin Erikaa.
No totta kai, onhan Dannyllä oikeasti perhe, katso vaikka: https://fi.wikipedia.org/wiki/Danny
Käyttäjä3948 kirjoitti:
Normiduunissa käyminen tekee ihmisestä mielenkiintoisen? Okei, olen sitten tosi tylsä varmaan. Minusta nämä naiset ovat vaan yksinkertaisesti persoonattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on puhuttu siitä miksi Erika kutsuu Ilkkaa Dannyksi luultavasti sen takia, että julkisuudessa hän on Danny. Vai puhuvatko ihmiset enemmän Ilkka Lipsasesta? Tuskin.
Uskon että Danny on jo lähipiirissäkin vakiintunut nimi Dannylle. Minulla on ystävä, joka tuntee Dannyn ja hänen perheensä henkilökohtaisesti, ja tämä ystävä puhuu aina vain Dannysta, ei koskaan Ilkasta. Ja mistään julkisuudenhakuisuudesta tai brassailusta tuskin on kyse.
Tarkoitat perheellä ilmeisesti jotain muita kuin Erikaa.
No totta kai, onhan Dannyllä oikeasti perhe, katso vaikka: https://fi.wikipedia.org/wiki/Danny
Kyllä kai koko Suomen kansa Danyyn perhesuhteet tietää.
Mutta Erika ei mielestäsi hänen perheeseen siis kuulu, ystävätkinkö suhtautuvat noin negatiivisesti pariskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3948 kirjoitti:
Normiduunissa käyminen tekee ihmisestä mielenkiintoisen? Okei, olen sitten tosi tylsä varmaan. Minusta nämä naiset ovat vaan yksinkertaisesti persoonattomia.
Että niinku massaa, 13 tusinassa naisia?
Sinulla taitaa olla todella persoonalliset piirit.
Miksi ykkösjakso ei näy Katsomossa? Aina tulee ilmoitus virheestä..
Jakson lopussa läski ukko huusi, että " D on 74 v, pitäisikö sen hengata mummojen kanssa" ja naikkonen myötäili. Yleensä papat hengaavat mummojen kanssa ja vaikka pappa värjäisikin hiuksensa vaalealla, on hän yhtä pappa kuin muutkin ikäisensä.
En tiedä esittääkö Erika vain (ei vaikuta siltä) vai onko hän vain hieman naiivi. Toki hän on vielä todella nuori, ettei ihmekään. Mutta hieman ristiriitaista kritisoida sitä minkälaisia "hömppäjuttuja" hänestä kirjoitetaan, jotka eivät millään tavalla liity häneen uraansa. Samalla, kun hän kuitenkin avaa omaa yksityiselämäänsä koko kansalle. Jos hän ei halua miettiä mitä muut hänestä ajattelevat tai juttelevat niin ei hän hänen olisi ylipäätään tarvinnut julkistaa suhdettaan Dannyyn tai varsinkaan lukea näitä kommentteja.