Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat harhaluulot asioiden terveellisyydestä, joihin olet törmännyt?

Vierailija
03.04.2017 |

Tuli mieleen, kun törmäsin äitiin jonka mielestä kaakao (siis ihan se perus kaakaojuomajauhe) on terveellistä, joten lapsi juo vähintään litran päivässä kaakaota.

Isäni puolestaan perustelee älytöntä suolankäyttöään sillä, että "ihminen tarvitsee natriumia".

Kommentit (662)

Vierailija
601/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna ei tosiaankaan ole epäterveellistä, EI.

Vierailija
602/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljy on TODELLA terveellisempää kuin oliiviöljy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusin villitys "prosessoimattomasta" ruoasta, jonka varjolla mätetään voita, naudanlihaa ja kermaa. Kyllä, itsekin välttelen pitkälle prosessoituja tuotteita, mutta sehän ei tarkoita, että tarvitsisi tukkia suoniaan eläinrasvalla.

😆

Mitä rasvaa ajattelit itse tuottavasi siitä ylimääräisestä hiilarista, jota päivittäin mätät naamaasi!?

Ettei vain olisi eläinperäistä, kuten viljapossullakin..

Vierailija
604/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusin villitys "prosessoimattomasta" ruoasta, jonka varjolla mätetään voita, naudanlihaa ja kermaa. Kyllä, itsekin välttelen pitkälle prosessoituja tuotteita, mutta sehän ei tarkoita, että tarvitsisi tukkia suoniaan eläinrasvalla.

😆

Mitä rasvaa ajattelit itse tuottavasi siitä ylimääräisestä hiilarista, jota päivittäin mätät naamaasi!?

Siinä on melko iso ero, missä se rasva sijaitsee. ;) 

Vierailija
605/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on väitetty, että voi muuttuu terveelliseksi, kun siihen lisätään oliiviöljyä. Joillakin on myös se uskomus, että jos käytössä on kolestrolilääkitys tai lääkitys 2-tyypin diabetekseen, niin sitten ei tarvitse noudattaa ruokavaliota vaan voi syödä vaikka voita ja läskiä mielin määrin. Eräs rouva jopa väitti kolestrolin laskevan liikaa jos ottaa siihen läkettä ja sen lisäksi syö kolestrolia alentavia elintarvikkeita.

Vierailija
606/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😆

😉 vaan itelles.

Kolesteroli ei tule siitä "paljonko syö kolesterolia tai rasvaa".

Korkea kolesteroli on rasva-aineenvaihdunnan häiriö. Siitä varmaan kannattaisi opiskella lisää, mikäli asia kiinnostaa.

Muuten kannattaisi miettiä, miten järkevää mutu-tiedon levittäminen on.

Vierailija
607/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin harhaluulo on luulo kasvikunnan tuotteiden terveellisyydestä.

Vierailija
608/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on väitetty, että voi muuttuu terveelliseksi, kun siihen lisätään oliiviöljyä. Joillakin on myös se uskomus, että jos käytössä on kolestrolilääkitys tai lääkitys 2-tyypin diabetekseen, niin sitten ei tarvitse noudattaa ruokavaliota vaan voi syödä vaikka voita ja läskiä mielin määrin. Eräs rouva jopa väitti kolestrolin laskevan liikaa jos ottaa siihen läkettä ja sen lisäksi syö kolestrolia alentavia elintarvikkeita.

Eläinrasvaa ihminen voi syödä ilman mitään rajoitteita. Ylimääräinen tulee ulos ripulina sillä sappinesteiden määrä on rajallinen. Ja mitä diabetekseen tulee niin rasva on diabeetikolle turvallisinta syötävää, sillä se nostaa vähiten verensokeria.

Vierailija
609/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, koska ne eläinrasvat ei suonia tuki.

Vierailija
610/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljy on TODELLA terveellisempää kuin oliiviöljy!

No ei todellakaan ole. Eikä mun tartte edes huutaa :)

Vierailija
611/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ketjuun saatiin joku carnivore uskovainen tuputtaan outoja harhaluulojaan. :D

Vierailija
612/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintokuitu ei ole sen terveellisempää kuin talouspaperikaan. Siitä ei imeydy mitään, eikä se ole edes ravintoaine.

Vierailija
613/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Ketjuun saatiin joku carnivore uskovainen tuputtaan outoja harhaluulojaan. :D

Onpa hauskaa :)

Vierailija
614/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko outo, mutta yleinen ainakin. Kaurapuuro onkin nopea hiilihydraatin lähde. Tuli ilmi omassa raskausdiabeteksessa, verensokerit ei kestä yhtään kaurapuuron syömistä. Olin aika järkyttynyt, kun puuroa kuitenkin mainostetaan terveellisenä. Täytetty sämpylä on paljon terveellisempi ja monipuolisempi aamiaiselle. Tai diabeteshoitaja totesi veteen keitetyn ruispuuron olevan puuroista terveellisin vaihtoehto. Hyi, ei kiitos!

Nämä on muuten jossain määrin yksilöllisiä juttuja! Mulla kesti sokerit hyvin kaurapuuroa ja maitotuotteita. Mutta hedelmät ja riisi nostivat mun sokerit pilviin.

Vierailija
615/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko outo, mutta yleinen ainakin. Kaurapuuro onkin nopea hiilihydraatin lähde. Tuli ilmi omassa raskausdiabeteksessa, verensokerit ei kestä yhtään kaurapuuron syömistä. Olin aika järkyttynyt, kun puuroa kuitenkin mainostetaan terveellisenä. Täytetty sämpylä on paljon terveellisempi ja monipuolisempi aamiaiselle. Tai diabeteshoitaja totesi veteen keitetyn ruispuuron olevan puuroista terveellisin vaihtoehto. Hyi, ei kiitos!

Nämä on muuten jossain määrin yksilöllisiä juttuja! Mulla kesti sokerit hyvin kaurapuuroa ja maitotuotteita. Mutta hedelmät ja riisi nostivat mun sokerit pilviin.

Vierailija
616/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😆

😉 vaan itelles.

Kolesteroli ei tule siitä "paljonko syö kolesterolia tai rasvaa".

Korkea kolesteroli on rasva-aineenvaihdunnan häiriö. Siitä varmaan kannattaisi opiskella lisää, mikäli asia kiinnostaa.

Muuten kannattai

Ehkä tiedonhankinta olis tarpeellista kuitenkin nimenomaan sinulle. Sen verran soopaa on viestisi.

Vierailija
617/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että aikuisen maidon juonti on hyihyiyök, mutta voita ei mikään voita?

Aikuisen maidonjuonti ON hyihyiyök. Tissistävieroitus jäänyt kesken.

Syö sinä vaan kalsiumisi purkista. Itse välttelen munuaiskiviä.

Vierailija
618/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuron sekaan tilkka öljyä ja raejuustoa niin ei sokerit nouse nopeasti

Vierailija
619/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että aikuisen maidon juonti on hyihyiyök, mutta voita ei mikään voita?

Aikuisen maidonjuonti ON hyihyiyök. Tissistävieroitus jäänyt kesken.

Syö sinä vaan kalsiumisi purkista. Itse välttelen munuaiskiviä.

Eihän suomalaiset edes juo maitoa. Vetävät sitä rasvatonta litkua, joka ei ole maitoa nähnytkään.

Vierailija
620/662 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkee kaikki. Mä uskon että ruoan "terveelisyys" ja "epäterveellisyys" perustuu pääosin sille mistä esim tämä valtio kuskaa ruokansa kauppoihin, siihen lisäksi kulttuurilliset kysymykset ja ihmisten pitäminen tietyssä muotissa. Mihinkään ei voi siis luottaa oikeasti koska takana on bisnes ja yhteistyöt ja voiton tekeminen. 

Esim nyt vaikka just ne öljyt, niitä rypsirapsi härpäkkeitä tehdään täällä ja siellä on lujemmat yhteistyöt kun esim muiden öljyjen kohdalla mitkä tulee muualta, siksi niitä mainostetaan terveellisimpinä. 

En nyt jaksa alkaa luettelemaan kaikkea mutta pointti varmaan tuli ymmärretyksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi