Oudoimmat harhaluulot asioiden terveellisyydestä, joihin olet törmännyt?
Tuli mieleen, kun törmäsin äitiin jonka mielestä kaakao (siis ihan se perus kaakaojuomajauhe) on terveellistä, joten lapsi juo vähintään litran päivässä kaakaota.
Isäni puolestaan perustelee älytöntä suolankäyttöään sillä, että "ihminen tarvitsee natriumia".
Kommentit (662)
Vierailija kirjoitti:
Että kananmunat ovat terveellisiä. Oikeastihan ne ovat ihan järjettömän epäterveellisiä, jopa ilman sitä keltuaista.
Tälle olisi hyvä saada perusteita, koska väitteesi ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Että rypsiöljy on oliiviöljyä terveellisempää.
Onkohan tämä vain kotimaista propagandaa, kun täällä ei kasva oliivit?
Vierailija kirjoitti:
no tuo väite, että kasviruoka ja kevytlevitteet on terveysruokaa, on kyllä ihan naurettava. täällä syödään itse ammuttua lihaa, kalaa, ja oikeaa voita. lisukkeeksi saatan laittaa kerran viikossa perunaa, lanttua ja porkkanaa. ukolle maistuu joskus myös parsa- ja kukkakaali.
Hyvin tyypillistä, että puolustellaan omaa ruokavaliota ja luotetaan johonkin intuitioon. Ei kuitenkaan mitään tekemistä tieteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä voin ylistystä. Eläinrasvaa ja paljon kolesterolia. Täntä tutkittu oikeIden tutkijoiden toimesta vuosikymmenten ajan. Siinä ei ole mitään terveellistä. Jos tykkää voista ni se kun syö, mutta terveellistä se ei ole. Varsinkin kouluttamattomat ihmiset hehkuttavat tuota, vaikka se ei pidä paikkaansa.
No ku musta tuntuu...
" Urheilu lisää terveyttä". Ja katinpaskat ! Multa tuo saa tanan idiotismi vei loputkin.
VitaePro ja muut täysin turhat lisäravinteet, näistä saattaa olla jotain hyötyä jos syö todella epäterveesti, siinäkin tapauksessa hyöty on minimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi on terveellistä, koska siinä ei ole lisäaineita juuri ollenkaan.
Voi on terveellistä, ainakin verrattuna rypsi- ja rapsiöljyyn ja niiden jalosteisiin kuten margariineihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kananmunat ovat terveellisiä. Oikeastihan ne ovat ihan järjettömän epäterveellisiä, jopa ilman sitä keltuaista.
Tälle olisi hyvä saada perusteita, koska väitteesi ei ole totta.
Kai huomasit, että kyseiselle hölinäviestille oli yli tuhat alapeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luonnollinen on terveellistä.
Joo, ihan varmasti. kuten kärpässienet, ka nn abis...
Vierailija kirjoitti:
Että sipsari-vegaanius on terveellistä.
Mä olen gluteeniton-vähähiilihydraattinen lakto-ovo vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Töissä eräs n. 150 kg painava nainen oli valinnut evääksi saarioisten roiskeläppäpitsan, koska se on terveellinen välipala.
Onhan se pikaruoista ravintoarvoiltaan ihan jees, jos laittaa jotain kasvista kylkeen, vaikka ei sitä varsinaisesti terveelliseksi voi sanoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lakto-ovo-pesce-pollo-caro-vegaani, ja hyvin tarkka tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että omega-3 kapselit ja muut vastaavat luontaistuotteet ja lisäravinteet olisivat tarpeellisia ja terveellisiä.
Kyllä ne joissakin tapauksissa ovat tarpeellisia. Aina on tietysti parasta, jos saa ruuasta kaiken tarvitsemansa, mutta kun näin ei aina ole, syystä tai toisesta. Minä esim. tarvitsin raskauden aikana Kräuterblutsaftia, se oli ainoa joka sekä tehosi että muuten sopi mulle. Isäni tarvitsee magnesiumia, se pitää sydämen rytmihäiriöt ja "suonenvedot" pois. Suuret annokset B-vitamiinia auttavat monilla iskiaskipuun. Monet eivät vain osaa käyttää luontaistuotteita ja lisäravinteita, mikä on todella harmillista, koska paitsi että niistä usein avun moneen vaivaan ja näin säästyy elimistö lääkekuormitukselta, säästyy myös sekä omat että yhteiskunnan rahat. Parasta olisi jos lääkäritkin ymmärtäisivät näiden tuotteiden päälle, mutta sellaisia ei kovin
Magnesiumin myönteistä vaikutusta suonenvetoihin EI ole tieteellisesti tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: lakto-ovo-pesce-pollo-carne-vino-vegaani
Ja tästä vegaanisuudesta en jousta kenenkään takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kannattaa ravitsemusliikkeessa ruokalistojen jakamisvaiheessa tuoda esille tinkimättömään sävyyn. Eiköhän vedä henkilökunnalla naamat aika vakaviksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että omega-3 kapselit ja muut vastaavat luontaistuotteet ja lisäravinteet olisivat tarpeellisia ja terveellisiä.
Kyllä ne joissakin tapauksissa ovat tarpeellisia. Aina on tietysti parasta, jos saa ruuasta kaiken tarvitsemansa, mutta kun näin ei aina ole, syystä tai toisesta. Minä esim. tarvitsin raskauden aikana Kräuterblutsaftia, se oli ainoa joka sekä tehosi että muuten sopi mulle. Isäni tarvitsee magnesiumia, se pitää sydämen rytmihäiriöt ja "suonenvedot" pois. Suuret annokset B-vitamiinia auttavat monilla iskiaskipuun. Monet eivät vain osaa käyttää luontaistuotteita ja lisäravinteita, mikä on todella harmillista, koska paitsi että niistä usein avun moneen vaivaan ja näin säästyy elimistö lääkekuormitukselta, säästyy myös sekä omat että yhteiskunnan rahat. Parasta olisi jos lääkäritkin ymmärtä
Magnesiumin myönteistä vaikutusta suonenvetoihin EI ole tieteellisesti tutkittu.
Minä ajattelin syödä yhden henkilöauton kevytmetalli vanteen. Kyllä varmaan lähtee suonenvedot.
Laita sämpylän väliin grillattu broilerinfilee, salaattia, (parmesan)juustoa ja majoneesia. Se on epäterveellinen satsi, koska se on hampurilainen.
Ota se sämpylä, leikkaa se pieniksi kuutioksi ja paahda uunissa. Paloittele broileri myös pienemmiksi palasiksi ja sotke se salaatinlehtien ja majoneesin kanssa. Ripottele päälle lastuiksi leikkaamasi juusto ja ne sämpyläkuutiot. Tadaa - sait caesarsalaatin ja sehän on terveellinen, koska se on salaatti.
Suomen veto on oikeasti lihaskramppi. Magnesium tutkitusti auttaa lihasten ja hermoston toimintaan rentouttavasti. Nih!
Korjaus edelliseen kirjoitukseen Suonenveto
Että rypsiöljy on oliiviöljyä terveellisempää.