Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä oikeudella nainen yksin saa päättää abortista?

Vierailija
03.04.2017 |

Jos mies ja nainen vaikka avosuhteessa saanet alulle raskauden, niin miten se voi olla mahdollista, että nainen omalla päätöksellään voi tehdä abortin, vaikka mies haluaisi lapsen pitää?

Lakimuutoshan tässä tarvitaan.

Kommentit (658)

Vierailija
261/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huolestuttavaa luettavaa naisten asenteet tässä keskustelussa. Pitää ilmeisesti alkaa syöttämään salaa naisille jälkiehkäisypillereitä, kun ovat noin piittaamattomia miehen mielipiteestä. 

Vinkki:käytä kortsua ne suojaa myös taudeilta. Ja jos "markettimallit" on väärän kokosia tms. niin ihan voi sitten netistä tilata niin löytyy oikeanlainen...

Vierailija
262/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huolestuttavaa luettavaa naisten asenteet tässä keskustelussa. Pitää ilmeisesti alkaa syöttämään salaa naisille jälkiehkäisypillereitä, kun ovat noin piittaamattomia miehen mielipiteestä. 

Kaikille naisille ajattelit alkaa syöttää? Tässä muuten aika sama kuin mitä keskustelu koskee, mies luulee että hänellä on oikeus päättää jostain mikä on naisen keholle haitallista omaa etuaan tavoitellessa. Olet aikamoinen paskakasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni tuo teksti keskelle..

En ole anna Marjaana ja olen nainen. Mielestäni miehellä nimenomaan pitäisi olla joku päätäntävalta asiassa. Kyllähän nainenkin saa toisen mahdollisuuden abortin. Mies jos ei saa päättää naisen abortista pitäisi saada päättää edes haluaako isäksi ja maksaa äidille ryyppyreissut. On väärin että äiti päättää ensin pitää lapsen vastoin isän tahtoa ja sen jälkeen haluaa että hän elättää heidät.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna-Marjaana kirjoitti:

Mielestäni jos mies haluaisi että nainen tekee abortin / ei halua olla lapsen isä, hänen ei tarvitse maksaa elareita eikä mitään muutakaan. Nainen tehköön itse päätöksensä. Mikä tässä ei olisi reilua?

Mitäs jos mies onkin ollut halukas lapsentekoon, mutta päättääkin myöhemmin, että ei tää sittenkään ole mun juttu? Miten todistetaan, kumpi on oikeassa? Paljonko luulet oikeudenkäyntikulujen olevan, kun asian selvitykseen haastetaan todistajiksi kaikki kummin kaimatkin muistelemaan, kuka sanoi ja mitä.

En ole anna Marjaana ja olen nainen. Mielestäni miehellä nimenomaan pitäisi olla joku päätäntävalta asiassa. Kyllähän nainenkin saa toisen mahdollisuuden abortin. Mies jos ei saa päättää naisen abortista pitäisi saada päättää edes haluaako isäksi ja maksaa äidille ryyppyreissut. On väärin että äiti päättää ensin pitää lapsen vastoin isän tahtoa ja sen jälkeen haluaa että hän elättää heidät.

Ja vaihda tuo nimimerkkisi, ei kukaan usko sinua naiseksi.

Juu, kyllä niillä 150€ elareilla tosiaan elätetään lapsi, käydään ryyppyreissuilla ja maksetaan asuntolaina. Niin ja tehdään ainakin pari kertaa vuodessa ulkomaanmatka. Mitäs vielä? 150€/kk on lähiäidillä kovaa valuuttaa, sillä maksaa vaikka mitä. Ainakin jos miehiä uskoo. Tosielämä on sitten asia erikseen. Tosiaelämässä se 150 euroa menee siihen lapseen. Ei siitä äidille jää ryyppäysrahoja.

No jos se 150 € ei ole  paljon rahaa, niin miksi se pitää silti nyhtää mieheltä, joka ei ole välttämättä isäksi edes halunnut?

Koska se raha on LAPSEN oikeus.

Sitä kannattaa sieltä itsekeskeisyyden syvästä suosta miettiä.

Mikä muuten edes on tässä se ongelma? Oikein käytettyinä kondomit ehkäisevät raskauksia hyvällä teholla. Kun sellaista käytät, on enää hyvin pieni mahdollisuus joutua "tahtomattaan isäksi".

Tosin, hyvin ristiriitaista tähän asiaan peilaten, moni mies EI HALUA käyttää kondomia.

Se ainoa asia, jolla voit vaikuttaa itse lapsilukumäärääsi, ja sitä ei haluta käyttää.

Huomaako kukaan muu logiikassa aukkoja?

Vierailija
264/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kyllä selviät kondomia käyttämällä.

Mutta jos se "ei tunnu niin hyvältä", niin masturbaatio on oiva ratkaisu ongelmaan.

Vierailija
265/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tähän kysymykseen liittyy paha asenneongelma. Korostetaan aina sitä kuinka se on naisen keho ja nainen saa päättää. Tottakai kehon koskemattomuus on tärkeä asia, enkä kannata pakkoabortteja, koska niiden haitta olisi suurempi kuin niistä saatu hyöty. On kuitenkin käsittämätöntä, että naisille toitotetaan kuinka se on heidän päätös, eikä miehen. Tulisi korostaa, että lapsi on tosiaan naisen ja miehen yhteinen ja siten lasta ei tulisi synnyttää ellei molemmat sitä halua. Naisten tulisi ymmärtää kuinka iso asia lapsen syntyminen on, eikä naisen tulisi tehdä tuollaista päätöstä miehen puolesta. Lapsi on iso taloudellinen taakka ja vielä pahempaa on se, että jälkeläisesi syntyy ja sinä joudut olemaan sille vanhempi, vaikka et ole siihen valmis tai joudut elämään sen asian kanssa, että sinulla on lapsi, jolle et ole isä. Aivan liian suuria asioita päättää toisen puolesta.

Korostetaan sitä, että miehen tulee käyttää ehkäisyä jos ei halua lasta. Tämä on tietenkin totta, mutta ihan yhtälailla naisen tulee varmistua siitä, että ehkäisyä käytetään jos hän ei halua tehdä aborttia kun mies ei halua lasta. Tulisi lähteä siitä oletuksesta, että lapsi pidetään ainostaan jos molemmat ovat lapsen halunneet, kun ovat sänkyyn päätyneet. 

Yrität kaunistella sanojasi, mutta ilman kaunistelua idea on, että jos mies ei halua lasta, on naisen PAKKO se abortti tehdä. Eli naisella ei ole mitään valtaa omaan kehoonsa, jos mies on eri mieltä hänen kanssa. 

Kaikki tietävät miten lapsi saa alkunsa, miehet voivat helposti välttyä elatusmaksuilta ja isäksi tulemiselta. 

Kaikki tietävät miten lapsi saa alkunsa, naiset voivat helposti välttyä aborteilta ja äidiksi tulemiselta.

Etkö huomaa, että tuota samaa logiikkaa soveltamalla naisilla ei pitäisi olla mitään oikeutta abortteihin?

Sinä et nytvaan pysty ymmärtämään että se lapsi kasvaa naisen sisällä ja näin ollen lopullinen päätös on hänen. Jos mies tulee raskaaksi, on päätös täysin hänen.

Entä jos abortti olisi sellainen toimenpide, josta ei voisi aiheutua mitään haittaa? Kuvittele esimerkiksi tilanne, että vauva voitaisiin vain teleportata pois kohdusta ja raskaus päättyisi siihen, eikä naiselle tulisi mitään oireita. Kuka silloin päättäisi abortista? 

En ole tuo kenen kanssa keskustelit, mutta minun mielestäni jos sikiö on joskus tulevaisuudessa mahdollista kasvattaa naisen kehon ulkopuolella, niin silloin mies voi halutessaan pitää lapsen vaikka nainen ei sitä halua. Miehellä ei kuitenkaan edelleenkään olisi oikeutta pakottaa naista aborttiin. Minusta lähtökohta on se, että sikiöllä on oikeus elää ja kehittyä ihmiseksi, mutta hyvin varhaisessa vaiheessa kehitystä naisen itsemääräämisoikeus kehoonsa vielä ylittää sikiön oikeudet. Silloin kun sikiö voidaan kasvattaa elinkelpoiseksi vastasyntyneeksi naisen kehon ulkopuolella ei tätä perusihmisoikeuksien konfliktia enää ole, vaan naisen kehosta poistetut sikiöt kasvatetaan muulla tavoin ja annetaan miehelle tai adoptioon. Huomaa, että minusta lähtökohtaisesti kummallakaan vanhemmalla ei ole oikeutta tappaa sikiöä - naisella on oikeus poistaa sikiö elimistöstään vaikka sikiö sen seurauksena menehtyisi, mutta mikäli tulevaisuudessa löytyy keino kasvattaa lapsi kohdun ulkopuolella, niin naisellakaan ei ole oikeutta vaatia sikiöä tapettavaksi. Näin ollen myöskään miehellä ei minusta ole oikeutta vaatia sikiön tappamista siinäkään tapauksessa, että abortti olisi mahdollista tehdä täysin turvallisesti.

Vierailija
266/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helpompi steriloimisen saaminen kotimaisessa terveydenhoidossa vähentäisi ei-toivottuja raskauksia, abortteja ja huostaanottoja." 

Nyt on aika kannattaa ja jakaa kansalaisaloitetta itsemääräämisoikeuden lisäämiseksi. 

"Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta" 

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401 

Vierailija
267/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt ettei ylänuolia laittaneet luule hyväksi ideaksi niin se teho ei ala ensimmäisestä pilleristä vaan tarvitset naisen jota näet päivittäin vähintään viikon ajan. Tässä ehditte tutustua niin että voitte keskustella mitä tehdä jos vahinko tapahtuu. Eli ette vieläkään pääse panemaan yhdenillan hoitoja ilman kumia.

Kannattaa sen sijaan itse miehenä vaatia niitä omia pillereitä mitä teille jo oltiin kehittämässä.

Vierailija
268/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni abortti-oikeus pitäisi olla sekä miehellä että naisella.

No tottakai mies saa teettää itselleen abortin, jos onnistuu pamahtamaan paksuksi.

Ja homot sai mennä naimisiin jos löysi naisen. Se oli jo ihan tasa-arvoista. Esim Jorma Uotinen.

Mutta tappamisen tasa-arvoa ei tule olla. Abortti kiellettävä.

Vierailija
269/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mies voi halutessaan tehdä itselleen abortin. Ja samaten nainen päättää 110 prosenttisesti omasta kehostaan.

Vierailija
270/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kannattaa olla harrastamatta seksiä, jos raskaus ja lapsi olisi absoluuttinen katastrofi. Missään nimessä ei ainakaan kannata harrastaa seksiä ilman kondomia ja fiksuhan puhuisi sen kumppanin kanssa ensin että mitäs jos käy kylmät. Siltikin mies asettaa itsensä siihen vaaraan, että vaikka nainen vannoisi vahingon käydessä tekevänsä abortin, ei tosipaikan tullessa kuitenkaan siihen pysty. Sitä nimittäin ei koskaan tiedä. Olen itse ehdottomasti aborttimyönteinen, en nää sitä minään murhana tai elämän tappamisena, mutta uskon että jos joutuisin abortin tekemään olisi se silti itselle kova paikka. Ikinä ei tiedä miten reagoi, kun sisällä yhtäkkiä kasvaakin elämää. Siinä saattaa pää kääntyä vaikka aikaisemmin olisikin sanonut ehdottomasti abortin tekevänsä.

Naisella on oikeus omaan kehoonsa ja lapsella on oikeus elatukseen molemmilta vanhemmiltaan. Tilanne on miehille epäreilu ja tasa-arvoa ei voi tulla, koska toistaiseksi vain nainen voi raskautua.

Vierailija
271/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki:käytä kortsua ne suojaa myös taudeilta. Ja jos "markettimallit" on väärän kokosia tms. niin ihan voi sitten netistä tilata niin löytyy oikeanlainen...

Tottakai käytän kondomia. Jälkiehkäisypillereitä syötetään siinä vaiheessa jos kondomi pettää, eikä nainen suostu minun nähden syömään jälkiehkäisypilleriä. 

Vierailija
272/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on karmeampaa, että nainen voi päättää olla abortoimatta lasta, vaikka isä niin haluaisi. Onneksi en ole mies, olisi hirveää pelätä, että joku pukkaa minun jälkeläiseni maailmaan ilman lupaani ja kasvattaa sen miten kasvattaa.

Vierailija
273/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kannattaa olla harrastamatta seksiä, jos raskaus ja lapsi olisi absoluuttinen katastrofi. Missään nimessä ei ainakaan kannata harrastaa seksiä ilman kondomia ja fiksuhan puhuisi sen kumppanin kanssa ensin että mitäs jos käy kylmät. Siltikin mies asettaa itsensä siihen vaaraan, että vaikka nainen vannoisi vahingon käydessä tekevänsä abortin, ei tosipaikan tullessa kuitenkaan siihen pysty. Sitä nimittäin ei koskaan tiedä. Olen itse ehdottomasti aborttimyönteinen, en nää sitä minään murhana tai elämän tappamisena, mutta uskon että jos joutuisin abortin tekemään olisi se silti itselle kova paikka. Ikinä ei tiedä miten reagoi, kun sisällä yhtäkkiä kasvaakin elämää. Siinä saattaa pää kääntyä vaikka aikaisemmin olisikin sanonut ehdottomasti abortin tekevänsä.

Naisella on oikeus omaan kehoonsa ja lapsella on oikeus elatukseen molemmilta vanhemmiltaan. Tilanne on miehille epäreilu ja tasa-arvoa ei voi tulla, koska toistaiseksi vain nainen voi raskautua.

Ihan samalla perusteella naisen tulee olla harrastamatta seksiä jos ei ole kykenevä vahinkoraskauden sattuessa tekemään aborttia. Lapsi ei ole naisen kehonosa, vaan se on miehen ja naisen yhteinen lapsi, joten naisella pitäisi olla sen verran järkeä päässään, että tajuaisi silloin, että miehellä on oikeus vaatia aborttia. Se, että abortti vaatii naisen kehon mahdollisen vaurioittamisen on ainoa asia miksi pakkoabortit eivät tule olla mielestäni sallittuja. Jos olisi täysin varmaa, että abortti ei vahingoita naista, niin nainen tulisi raahata sinne vaikka väkisin.

Onneksi voi tosiaan syöttää naiselle salaa jälkiehkäisypillerin jos vahinko pääsee sattumaan. 

Vierailija
274/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on karmeampaa, että nainen voi päättää olla abortoimatta lasta, vaikka isä niin haluaisi. Onneksi en ole mies, olisi hirveää pelätä, että joku pukkaa minun jälkeläiseni maailmaan ilman lupaani ja kasvattaa sen miten kasvattaa.

Nimenomaan näin. Valtaosa naisista ei ymmärrä lainkaan, että kuinka suuri asia tuo on. Jos vaihtoehdot ovat lapsen elämään puuttumattomuus tai isäksi alkaminen, niin molemmat ovat aivan kamalia vaihtoehtoja sellaiselle, joka ei ole valmis isäksi. Naisilla tulisi olla ymmärrystä tähän, mutta ikävä kyllä liian moni nainen ei ole riittävän älykäs tätä ymmärtääkseen. 

Vierailija
275/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Toisaalta käyttäisin kyllä aina kumia jos olisin mies.

Vierailija
276/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju, koska naiset peittelemättä näyttävät itsessään olevan sen kaiken epärehellisyyden, kierouden ja vääryyden mitä ihmiseen ei uskoisi edes mahtuvan.

Toivottavasti edes osa miehistä ottaa oppia tämän jälkeen ja suhtautuu naisiin ja kaikkeen mitä naisessa on varauksella, eikä salli itseään kusetettavan enää pienimmässäkään asiassa.

Valitettavasti naiset paljastaessaan oman minänsä tekivät kommenteillaan itsensä vastenmielisiksi.

Vierailija
277/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mies voi halutessaan tehdä itselleen abortin. Ja samaten nainen päättää 110 prosenttisesti omasta kehostaan.

Lapsen.

Vierailija
278/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin. Valtaosa naisista ei ymmärrä lainkaan, että kuinka suuri asia tuo on. Jos vaihtoehdot ovat lapsen elämään puuttumattomuus tai isäksi alkaminen, niin molemmat ovat aivan kamalia vaihtoehtoja sellaiselle, joka ei ole valmis isäksi. Naisilla tulisi olla ymmärrystä tähän, mutta ikävä kyllä liian moni nainen ei ole riittävän älykäs tätä ymmärtääkseen. 

Kyllä minä YNMÄRRÄN että on ikävää joutua isäksi jos ei sitä halua, on myös ikävää joutua maksamaan elareita lapsesta jota ei halunnut. Siltikään en anna miehen päättää minun kehostani ja elämästäni vain koska hänelle se nyt on ikävää, jos ei saa päättää.

Vierailija
279/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen.

Veikkaat ettei se raskaus ja synnytys vaikuta naisen kehoon mitenkään..?

Vierailija
280/658 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju, koska naiset peittelemättä näyttävät itsessään olevan sen kaiken epärehellisyyden, kierouden ja vääryyden mitä ihmiseen ei uskoisi edes mahtuvan.

Toivottavasti edes osa miehistä ottaa oppia tämän jälkeen ja suhtautuu naisiin ja kaikkeen mitä naisessa on varauksella, eikä salli itseään kusetettavan enää pienimmässäkään asiassa.

Valitettavasti naiset paljastaessaan oman minänsä tekivät kommenteillaan itsensä vastenmielisiksi.

Jos se on sinusta kieroa ja epärehellistä että nainen tekee itse omaa kehoaan ja elämäänsä koskevat päätökset, niin kyllä, olen kiero ja epärehellinen ehdottomasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi