Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Amerikassa kaikkien pientenkin kylien rakennukset ovat hienompia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Meen omasta työpisteestäni ylitöinä auttamaan uutta työntekijää joka on minua huomattavasti vanhempi. Pomo soittanut ja kertonut että tulen. Ehdin tuskin tervehtiä, niin:
Mitä v**tua se sinäkin oot siinä vaille, en kuule jouda sinua passaamaan, kun työaikakin loppuu ihan kohta ja on kiire...
(sanoin, että tulin auttamaan ja jos on kiire, voi lähteä vaikka heti, ei lähtenyt)
Unohtui mainita, asiakaspalvelutyö kyseessä. Mähän oisin voinut olla asiakas! Pitäis mua kokeneemman tietää, kuinka asiakaspalvelutyössä puhutaan ihmisille.
Nuori tulee ostamasn tupakkaa/siideriä/olutta...
Myyjä kysyy:Oliskos henkkaria näyttää?
Nuori kaivelee hetken lompakkoa...
-oho, se mun ajokortti jäi autoon, enkä viitsis lähteä hakemaan...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset heittää huulta ja sarkastisia vetoja ja toiset luulee, että se on tyhmyyttä.
Olin tuntenut yhen ihmisen viitisen vuotta. Oon usein sarkastinen ja heitän huumoria usein ihan joka asiasta, pokkana. Sanoi mulle, viiden vuoden jälkeen siis:ai sulla onkin tuommonen huumorintaju, oon luullut että oot tosikko!
Joskus Italiassa eräs mies lähenteli jatkuvasti, ja kun kymmenen kerran sanoin "NO! I HAVE A BOYFRIEND", niin mies hölmistyneenä sanoi "But.. I'm italiano?". Voi hölmö minä, olisihan mun pitänyt langeta ihan vaan italialaisuuden perusteella.
Typerimmät kommentit tulee ihmisiltä, jotka olettaa asioita, eikä kysy. Oletetaan asioita ulkonäon tms perusteella. Esim. Olen ollut samassa työpaikassa monta, monta vuotta, mutta välillä eri toimipisteessä. Minun neuvoni eivät siis kelpaa uusille, kun olettavat että en tiedä. Tai mulle tullaan neuvomaan asioita jotka muistan jo vaikka unissani. Tilanteeseen auttaisi pelkkä pieni kysymys, oletko uusi, tms. Toisaalta joskus tämä on parasta tilannekomiikkaa. Kun ei viitsisi jokaiselle alkaa saarnata, että oon ollut täällä kuule jo neuvostoliiton ajoista asti.
mies luuli että kuukautiset on kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Pienessä kaupassa...
A: onko teillä kirjekuoria?
M: on kyllä.
A: hyvä...mut tiedätkö paljonkohan nää maksais tuossa isommassa kaupassa?
M: en kyllä tiedä
A: ai, no jos mä ostan ne nyt tästä kuitenkin, aattelin vaan että jos ois saanut halvemmalla...
Vähän vastaava tapaus, nainen oli käynyt ostamassa Prismasta neljän euron ruusukimpun ja tuli viereiseen pieneen kukkakauppaan ihan pokkana pyytämään, että paketoisivat sen kauniisti.
Yleinen asevelvollisuus on Suomessa ainoa vaihtoehto ja
NATO ei ole ajankohtainen 2000-luvulla.
Hän oli kepulainen ja ei koskaan käynyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on joskus ollut vain yksi kieli.
Todennäköisesti on ollut, koska ihmisten määrä oli joskus todella vähäinen. Lähes kaikissa maailman kielissä on vieläkin joitain vanhoja perusyhtäläisyyksiä, kuten isä- ja äiti, mama- ja papa -variaatiot (kantauralissa ei "äiti", vaan "eMA").
Mietipä miten vauva jokeltaa. Alkuun tulee usein baba-tyyppistä ääntelyä, sitten mama, myöhemmin papa, tata, dada jne. Ei tietenkään kaikki jokella täysin samalla tavalla, mutta usein tämän tyylisesti kuitenkin, koska tietyt äänteet ovat helppoja tuottaa. Tämä selittänee yhtäläisyydet.
Ensimmäisen kielen syntymistä on vaikea edes määritellä, koska kielen ja ei-kielen raja on häilyvä. Viittomakielikin on kieli. Joka tapauksessa, siinä vaiheessa kun puhekielet kehittyivät, ihmilajin edustajia oli jo pieninä ryhminä ympäriinsä, joten kehitys ei ole tapahtunut samalla tavalla jokaisessa yhteisössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lottovoitto syntyä Suomeen.
No on se. Missä muussa maassa kuin Suomessa voi kieltäytyä työstä ja saada silti rahaa tekemättä asian eteen yhtään mitään. Missä muussa maassa julkinen terveydenhuolto on kustannuksiinsa nähden lähes ilmaista? Missä muussa maassa kuin Suomessa uskallat laittaa lapsesi lähes aina yksin koulumatkalle? Missä muussa maassa lapsella on suhjektiivinen päivähoitoikeus, vaikka vanhemmat olisivat kotona? Missä muussa maassa on palkallinen, pitkä äitiysloma? Missä muussa maassa saa ilmaiseksi äitiysavustuksen? Missä muussa maassa koulutus on ilmaista ja siitä jopa maksetaan?
Kyllä, meilläkin on leipjäjonoja. Kaikissa maissa niiden organisoimiseksi ei laiteta rikkaa ristiin. Kyllä, tuet ovat laskussa. Minkäs teet, valtion rahavirrat tuppaavat ehtymään jopa tässä kultaisessa kotimaassa, kun sen sosiaalietuuksia käytetään loputtomasti väärin.
Voi teitä. Sanoisimpa, että kermaperseitä ollaan.
No Suomesta kuitenkin puuttuu monia kivoja asioita, mitä esim. Lontoossa ja New Yorkissa on. Monet vaan sanovat, että hyvä ettei ole noin suurta kaupunkia Suomessa. Haloo? Jos asut esim. Lapissa ja Helsingissä olisi 10 miljoonaa asukasta, mitä haittaa sitä on Lapissa asuvalle, joka ei koskaan tai ainakaan melkein koskaan Helsingissä käy?
Häh? Taisit missata pointin. Kyse ei nyt ollut siitä, kuinka kivaa 10 miljoonan asukkaan suurkaupungissa olisi asua.
No ei ollutkaan, mutta kivempaa olisi asua Suomessa, jos ei tarvitsisi matkustella hirveän kauas että pääsisi nauttimaan noista.
Lapista Hkiin lentää reilun tunnin. Hkinstä Lontooseen kolme tuntia Norwegianilla 39e. Nyt vaan säästöpossua tyhjentämään ja nauttimaan elämästä.
"Hkinstä"?
Anoppi kuultuaan, että 5-vuotias lapsemme oli sairastunut tyypin 1 diabetekseen:
"Se on syönyt liikaa sokeria."
"Tupakointi ei ole vaarallista. Vaarini poltti tupakkaa koko ikänsä pari askia päivässä, ei ollut ikinä sairas ja kuoli 90-vuotiaana!"
"Leipominen on kananmunien tuhlausta" o_O
Vierailija kirjoitti:
"Tupakointi ei ole vaarallista. Vaarini poltti tupakkaa koko ikänsä pari askia päivässä, ei ollut ikinä sairas ja kuoli 90-vuotiaana!"
Asiana vähän häilyvä. Tupakka on vaarallista, joten sinänsä tokaisu on tyhmä. Se ei kuitenkaan aiheuta kaikille mitään suurempia sairauksia tai sitä että kuolisi nuorena. Pienempiä terveyshaittoja siitä tulee kaikille, jos polttaa riittävän pitkään/ paljon. Mm. hengenahdistusta ja ääreisverenkierron heikkenemistä. Mulla poltti toinen mummo kans koko ikänsä ja kuoli yli 90kymppisenä, en silti väittäisi että tupakka ei olisi epäterveellistä.
Itselläni oli työkaveri joka ei uskonut allergioihin!
Joskus joku toi kahvipyötään tarjolle leivonnaisia joissa oli pähkinää, joten totesin että kiitos kovasti mutta täytyy jättää väliin kun olen allerginen. Tämä miekkonen nojautui toisesta pyödästä että allergiat on vaan nirsoilua, et jos ei tykkää niin sanoo vaan. Luulin tämän vitsailevan, mutta tuli vielä tarkentamaan asiaa että allergiat on vaan pään sisässä et kun ei tykkää jostain ni siinä saa itsensä niin sekaisin että kroppakin reagoi niillä mukamas allergisilla oireilla :D
Oli muutenkin kyllä outo tyyppi, kaikki jutut olivat aina kovin äijämäisiä. Siis tyyliin "Ei mua lumipyry haittaa kun olen mies enkä mikään likka." "Kyllä MIES nyt kipua kestää." "Kyl on heikko MIES jos ei osaa itse taloa rakentaa." jne.
En sitten tiedä ovatko allergiat liian akkamaisia hänelle :D
Huoltsikalla tuli kerran nainen pyytämään, että vaihtaisin pyyhkijän sulat hänen autoonsa. No tottakai lähdin pihalle katsomaan ensin, että minkälaiset sulat laitetaan. Hieman yllätyin, kun nainen nappasi Biltemasta ostetut sulat takapenkiltä ja ojensi ne minulle. Kun sanoin hänelle, että vaihtotyöstä veloitan kymmenen euroa (ei meillä oikeasti ollut mitään hinnoittelua vaihtotyölle), hän suuttui aivan mielettömästi. Kuulemma hävytöntä, ettei naista auteta. Ja sitten sanoi " just joo, no nyt mä hiffaan. Toi Biltema on teille kilpailija."
Niin no, no niin... Onhan se tavallaan. Me myimme omia tuotteita ilmaiseksi asennettuna, Biltema myi omiaan ilman asennusta. Saman naisen kanssa joskus myöhemmin väiteltiin siitä, että miksi koko autoa ei saa pestä tuulilasinpesuvälineillä...
Entinen luokkakaveri hätäili poikaystävänsä ajeltuaan itsensä kaljuksi, että jos he nyt saavat lapsia niin niistäkin tulee kaljuja.
Isä sanoo pojalleen "olethan saanut minulta elämän" ,kun poika ihmettelee kun ei saa mitään koskaan lahjaksi vaikka muut pojat ja tytöt saavat tavaraa ja omaisuutta jatkuvasti vanhemmiltaan.
Joissakin maissa on.