Voinko pestä kissan? Tilanne tämä:
Kissa löyti ulkoa jäniksen raadon ja oli sitä sorkkimassa kun sattumalta näin. Mies huutaa että kissa saa lähteä ja yökkii ruokaansa ja huutaa kissalle. Voinko pestä kissan? Kuulostaa hullulta mutta tämä on ihan totta.
Kommentit (13)
Kyllä haisevan mirrin pestä voi. Laita vaan tukevat hanskat käteen, koska se voi puolustautua kostuessaan.
Jos pelkkien tassujen peseminen riittää, voit huljutella niitä lämpimällä vedellä. Kääri kisu pyyhkeeseen niin se ei rimpuile.
Riippuu sinusta ja kissasta. Voitko?
Normaalisti raadossa pyöriskellyt kissa kyllä pestään ennen kuin sitä päästetään hyppimään sisälle.
Mies on kyllä pimeä jos kuvittelee kissalle huutamisen jotenkin puhdistavan sen.
Voit pestä, kokeile tosin ensin edellämainittua märkää pyyhettä ja älä kastele kissan korvia/päätä
Pese ihmeessä, mutta älä kuivaa mikrossa.
Miksi et voisi? Mulla neljä pitkäkarvaista kissaa joita pesen säännöllisesti. Kaikki tykkäävät vedestä ja pesemisestä, kuivaamisen kanssa on yhden kanssa vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Pese ihmeessä, mutta älä kuivaa mikrossa.
Ei myöskään rumpukuivatusta mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi? Mulla neljä pitkäkarvaista kissaa joita pesen säännöllisesti. Kaikki tykkäävät vedestä ja pesemisestä, kuivaamisen kanssa on yhden kanssa vaikeeta.
Jos kissa on pesty pienestä pitäen, se on voinut oppia tykkäämään siitä. Mutta jos aikuista tottumatonta katttia yhtäkkiä pestään niin se saa kyllä aikamoisen sätkyn.
Kyllä se kissa itse puhdistaa tassunsa, nehän ei siedä vierasta hajua itsessään.
Youtube on varmasti pullollaan videoita onnistuneista ja epäonnistuneista kissanpesuista. Lykkyä tykö hommaan! Jos kissa ei pidä pesusta, se voi olla _mielenkiintoista_ puuhaa.
Kissa pesty. Sujui tosi hyvin, ei rimpuillut mutta näkihän sen että ei se siitä pitänyt. Normaalisti en alkaisi kissaa pesemään mutta nyt oli pakko. Vaikka ei näkynyt likaa tai haissut niin onhan se aika iljettävää, että kissa oli raatoa tassuillaan pyöritellyt.
Mies marmattaa vieläkin ja kutsuu kissaa siaksi. Ihan kun kissaa ei kiinnostaisi tuollaiset. Se että kissa edes pääsi yksin ulos oli miehen omaa syytä.
Kissa pesee itse itsensä. Voi olla, että se kissa muuttaa muualle heti kun vaan pääsee karkuun, jos nyt sitä alat kunnolla pesemään.
Pese märällä pyyhkeellä tai tosi varovasti suihkutellen, mutta älä pudota tai pakota kissaa veteen. Kyllä se voi vähän järkyttyä mutta arvostaa itsekin puhdasta turkkia.