Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi

Vierailija
31.03.2017 |

Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.

Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa vaan joku islam-mies, niin pääsette haluamattanne palvelijan rooliin. Siinä se elämänura sitten olikin. Onnekkaamat säästyvät hakkaamiselta.

Suomessa on aika iso ongelma perheväkivallan kanssa... vaikka on jo laitonta niin useat vanhemmat edelleen lyövät lapsiaan "kasvatuksena". Suomessa ei todellakaan ole mikään erityisen naisystävällinen kulttuuri.

Islamissa on monta haaraa joista YKSI on Saudi Arabiassa harjoitettava wahhabismi. Tätä halveksuu monet muut islam uskoiset maat. Lyöminen (lasten ja lasten ja naisten, huom lasten lyöminen on hyväksyttävämpää maailmassa myös Aasiassa).

Terv. kantasuomalainen nainen kristinuskoisesta "kunnon" perheestä, jossa isä töissä seurakunnalla ja hakkasi meitä lapsia ja äitiä. Mieheni on irakilainen kurdi (kyllä, muslimi), joka on vähiten seksistinen, itsenäisin ja tekee eniten verrattuna aikaisempiin kantasuomalaisin ja eurooppalaisiin kumppaneihini (ja näissä oli paljon eroa taustoissa esim. amk opiskelijoita, yliopisto opiskelijoita, insinöörejä, yrittäjiä, työttömiä, kouluttamattomia, lihavia, laihoja eikä kukaan tainnut olla ainoa lapsi että voisi siihenkään vedota). Ja tiedän tasan kuinka kamala mies voi olla joten tiedän kyllä tasan ettei mieheni sellainen ole. Olen itse avoimesti feministi.

Vierailija
82/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiei KUKAAN voi olla noin vajaa, ettei muka osaa avata pesukonetta. Hohhoijaa ja haloo joku raja näihinkin.

Eräs kaverini yritti seurustella vammaisen kanssa mutta ei siitä tullut mitään kun ei se osannut yksinkertaisiakaan kotitöitä vaan rikkoi kaikki ja ei osannut mitään.

Lemppasi vammaisen ja heitti pihalle talvella tietsikkansa kanssa, takaisin äidin helmoihin elätiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies eivätkä kotitalous työt kuulu miehille eivätkä siis minulle.

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Varmistatko myös, että poikasi opiskelevat ammatteihin, joissa tienaavat vähintään 7000€/kk jolla elättävät perheensä? Tuolla mielenmaisemalla on nimittäin aivan turha haaveilla työssä käyvästä, korkeasti koulutetusta vaimosta. 

Kumpa pysyisivätkin erossa korkean aivopesun saaneista olioista, jotka kuvittelevat olevansa viisaita ja miehiä älykkäämpiä kun ovat lukeneet muutaman kirjan ja ovat itse tiedostamattaan menettäneet naiseutensa.

Vierailija
84/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perusjutut pitää terveen aikuisen osata. Pitää osata ruokkia & pestä itsensä. Ja pitää asunto säällisessä kunnossa. Ei se ole paljon vaadittu. Ei tarvitse olla gourmet-kokki, eikä mikään supermartta. Riittää kun elää ihmisiksi.

Yleensä sitä pakostakin oppii kun asuu yksin, mutta ilmeisesti aina on yksilöitä, jotka löytävät passaajan, tai joita ei eläimen tasolle taantuminen haittaa.

Mutta pizzaa olisi pitänyt osata tehdä :)

Av-mamma ei tee maksalaatikkoa, ei tee jouluruokia, ei hernekeittoa..kun on niin vaikeaa :D Ei osaa tehdä leipää, ei pullaa ja sitä rataa :)

Itseleivottua sämpylää ja pullaa löytyy pakkasesta. Hernekeittoa ajattelin tehdä seuraavaksi ruokasi. Jouluruoat sujuvat myös. Voisi laittaa uuden ruisleivän taikinajuurenkin tulemaan.

Älä yleistä. Osa meistä osaa vallan mainiosti kyllä, mutta vaadimme myös miesten osallistumista. Oma mies kiittää pusulla, kun silitän paitansa nopeammin kuin hän. Tekee sitten muuta.

Vierailija
85/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Varmistatko myös, että poikasi opiskelevat ammatteihin, joissa tienaavat vähintään 7000€/kk jolla elättävät perheensä? Tuolla mielenmaisemalla on nimittäin aivan turha haaveilla työssä käyvästä, korkeasti koulutetusta vaimosta. 

Niin, jos mies tienaa riittävästi, niin kyllä sille löytyy mikä tahansa nainen, koulutettu tai ei-kouluttamaton. Ja kotihommat voi ulkoistaa. Tosin luultavasti on niin, ettei kotityölusmut mitenkään pysty kompensoimaan tätä puutettaan, edes rahalla.

Vierailija
86/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 jatkaa

Vatauksena AP:lle. Itse en katselisi tuollaista pikkulasta. Olen joskus seurustellut tuollaisen kanssa alaikäisenä, minä kasvoin ja hän ei. En todellakaan enää ikinä seurustelisi. Olen itse hyvin itsenäinen ja omatoiminen hermot ei kestäisi aikuista ihmisistä joka käyttytyy kuin lapsi (huom. En kestä naisiakaan jotka ovat tällaisia).

Ei ole minun tehtäväni kasvattaa toista. Netti on pullollaan ohjeita ja meillä on koulussa ollut kotitalous. Harvoin ihmiset noin paljon muuttuvat. Tiedän ihmisiä, jotka ovat menneet naimisiin tuollaisten kanssa ja kymmenen vuotta myöhemmin edelleen samat ongelmat. Ei osata ajatella itse tai ajatellaan vain itseään. Kaikesta pitää aina kertoa että soita sinne, tee tuo tai mitään ei tapahdu. Läheiselläni on tällaista ja kaiken päälle vielä mies valittaa kuinka ennen oli parempi kun sai tulla vaan töistä kotiin ja lukea lehteä kun vaimo kokkaa ja siivoaa (todellisuudessa on hänellä lähes näin mitä nyt joskus joutuu laittamaan astiat, kokkaamaan ja pesemään pyykit). Molemmat kantasuomalaisia.

Vierailija
87/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa vaan joku islam-mies, niin pääsette haluamattanne palvelijan rooliin. Siinä se elämänura sitten olikin. Onnekkaamat säästyvät hakkaamiselta.

Suomessa on aika iso ongelma perheväkivallan kanssa... vaikka on jo laitonta niin useat vanhemmat edelleen lyövät lapsiaan "kasvatuksena". Suomessa ei todellakaan ole mikään erityisen naisystävällinen kulttuuri.

Islamissa on monta haaraa joista YKSI on Saudi Arabiassa harjoitettava wahhabismi. Tätä halveksuu monet muut islam uskoiset maat. Lyöminen (lasten ja lasten ja naisten, huom lasten lyöminen on hyväksyttävämpää maailmassa myös Aasiassa).

Terv. kantasuomalainen nainen kristinuskoisesta "kunnon" perheestä, jossa isä töissä seurakunnalla ja hakkasi meitä lapsia ja äitiä. Mieheni on irakilainen kurdi (kyllä, muslimi), joka on vähiten seksistinen, itsenäisin ja tekee eniten verrattuna aikaisempiin kantasuomalaisin ja eurooppalaisiin kumppaneihini (ja näissä oli paljon eroa taustoissa esim. amk opiskelijoita, yliopisto opiskelijoita, insinöörejä, yrittäjiä, työttömiä, kouluttamattomia, lihavia, laihoja eikä kukaan tainnut olla ainoa lapsi että voisi siihenkään vedota). Ja tiedän tasan kuinka kamala mies voi olla joten tiedän kyllä tasan ettei mieheni sellainen ole. Olen itse avoimesti feministi.

Ja vaaleanpunaiset elefantitkin lentää.

Vierailija
88/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin jonkin aikaa miehen kanssa, jolloin sovittiin yhdessä käytännön syistä (ulkomailla asuminen), että olen kotirouva. Hän tienaa palkan, minä hoidan kodin. Hyvin toimi, kun tästä oltiin yhdessä sovittu ja tiedettiin olevan väliaikaista. Muakava tyyppi, mutta pidemmän päälle emme toisiamme varten. Väleissä ollaan edelleen.

Vierailija
89/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ton toisaalta, jos on vasta muuttanut omilleen. Mutta ehkä en nyt ihan heti olisi hänen kanssa kuitenkaan muuttamassa yhteen. Mielestäni tossa ei ole kyse pelkästään uusavuttomuudesta, vaan jo arjenhallinnasta ylipäätään. Hän ei ole selkeästi kyvykäs asumaan yksin, ainakaan jollei hän saa opastusta. Huolestuttavinta mielestäni on toi, että hän kulkee likaiset boxerit päällään. Siis eikö hänelle tule mieleen edes vaihtaa niitä, vaikkei niitä pestä osaisikaan?

Vierailija
90/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskasvatusta vanhemmilta on opettaa jo lapset viemään roskat ja ripustamaan edes ne pyykit narulle. Pesukoneiden toiminta näytetään ja iän myötä omaa vaatehuoltoa. Ruoanlaittoon keittiöön otetaan mukaan, niin oppivat. Onko tämä jollekin ei-itsestäänselvää? Omat lakanat opetetaan vaihtamaan jne.

Missä viiden tähden hotellissa osa teistä on elänyt? Olin iloinen ja ylpeä, kun pääsin yllättämään vanhemmat ensimmäisellä mallioppimisen kautta tekemällä ruoalla.

Vierailija
91/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.

Jos sinulla on paskaraita kalsareissa, niin sinä et kyllä edes hallitse edes henkilökohtaista hygieeniaasi mistään "suurista linjoista" puhumattakaan. Mutta jotenkin herttaista kun sinun kaltaisesi oman elämänsä apukoululaiset tulevat valistamaan ja ehkä vielä itse uskovat siihen omaan "järkeilyynsä" :D

Et nyt ymmärrä. Atomi ei halkea eikä sotia voiteta murehtimalla paskavanaa boksereiden keskikaistaleella.

Outoa mutta mä olen jotenkin samaa mieltä ja nainen olen.

Kokonaisuus ratkaisee. Tosiaan, mitä väliä jollain sukalla lattialla tai sillä kaljatölkillä pöydällä jos muuten on siistiä?

Öö luitko edes tuon AP:n sankarin "kodinhoidosta"? Pointtihan on nimenomaan se, että yhtään mikään ei toimi eikä poikaystävä osaa pitää minkäänlaista siisteyttä yllä. 

On eri asia olla vähän ehkä vähän äijä jonka kodista löytyy tyhjää kaljatölkkiä eikä vaikka pölyjen pyyhkiminen ole se asukkaan ykkösprioriteetti, kuin että on täysin avuton mieslapsi, joka elää kuin jossain pahnassa eikä osaa edes niitä alkeellisimpia kotitöiden perusteita kuten AP:n tapauksessa.

Vierailija
92/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaat turhasta! Hanki tuollainen pöytä kuin tuossa videossa.

Vierailija
93/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalainen mies? Ei kukaan suomalainen voi olla epätietoinen kuivauskaapista :o

Mistä hän olisi voinut tietää talon tavoista?  Minä olisin ihmetellyt kun hän tiskasi..

Vierailija
94/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Mieheni on jo 50+, eikä käytä vieläkään pesukonetta! Mitä virkaa minulla sitten kuulemma olisi, jos hän pesisi pyykkiä?? Kävelee myös kengät jalassa sisällä ja vain harvoin laittaa likaiset astiansa koneeseen. Eli mieti vielä!

Mieti vielä mitä? Jos et ole trolli (mitä vahvasti epäilen), niin sinä voisit miettiä elämääsi muutakin "virkaa" kuin kodinkoneiden jatkeena toimiminen ja 5-kymppisen vauvan passaaminen. Oikeitakin miehiä on olemassa, ei tarvitse jumittaa tuollaisen kanssa kunnes kuolema teidät erottaa.

Vierailija
95/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miehen luonteesta ja asennoitumisesta.

Vierailija
96/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies on joko todella härski lusmu, tai sitten lintsannut kaikki pakolliset kotitalouden tunnit, kun uunin valotkaan eivät ole kuivauskaapin ohella tuttuja. Siellä pistetään pojatkin hommiin. Myös silittämään, mankeloimaan ja vaihtamaan vauvanukeille vaippoja ja bodeja. Näin ainakin meillä.

Vierailija
97/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.

Jos sinulla on paskaraita kalsareissa, niin sinä et kyllä edes hallitse edes henkilökohtaista hygieeniaasi mistään "suurista linjoista" puhumattakaan. Mutta jotenkin herttaista kun sinun kaltaisesi oman elämänsä apukoululaiset tulevat valistamaan ja ehkä vielä itse uskovat siihen omaan "järkeilyynsä" :D

Et nyt ymmärrä. Atomi ei halkea eikä sotia voiteta murehtimalla paskavanaa boksereiden keskikaistaleella.

Outoa mutta mä olen jotenkin samaa mieltä ja nainen olen.

Kokonaisuus ratkaisee. Tosiaan, mitä väliä jollain sukalla lattialla tai sillä kaljatölkillä pöydällä jos muuten on siistiä?

Kyllä siinä sotkua tulee, jos kumpikin jättää sukat ja tyhjät pullot ihan mihin sattuu. Ja jos kumpikin noin tekee, niin epäilen sitä muutakin siisteyttä.

Vierailija
98/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tällaisia oikein tulee. Käsitin että hän on nuori niinkuin useimmat näillä palstoilla. Vai onko joku uustaantumus meneillään. Olen 50+enkä tunne yhtään tuollaista tapausta. 1920-luvulla syntynyt edesmennyt isänikin osasi kotihommat ja laittoi ruokaa. En jaksaisi päivääkään tollaisen kanssa, hyvä jos jollain hoivsviettiä riittää

Vierailija
99/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa pysyisivätkin erossa korkean aivopesun saaneista olioista, jotka kuvittelevat olevansa viisaita ja miehiä älykkäämpiä kun ovat lukeneet muutaman kirjan ja ovat itse tiedostamattaan menettäneet naiseutensa.

Sinulla ei onneksi ole vaaraa, etä olisit menettänyt miehuutesi. Sellaista ei menettää, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. 

Vierailija
100/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tai pelastusyksikkö kun saapu noihin sotkuisiin asuntoihin, niin se on heti "aha". Taas näitä.