Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi

Vierailija
31.03.2017 |

Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.

Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?

Kommentit (226)

Vierailija
101/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Hitto taidan olla ap:n miehen kaltainen koska minullakaan ei ole hajua miten pesukoneen rumpu avataan? Luulisi näin äkkiseltään että koko kone pitää purkaa että sen rummun saa auki, vai?

Ja mikä se on se silmä siinä uunissa? Ei mun uunissa mitään silmiä ole?

Päältätäytettävissä pesukoneissa on avattava rumpu.

Silmä tarkoittaa valoa joidenkin mielestä. Typerä sana se kyllä on.

Mäkin kieltämättä ihmettelin mitä ap tarkotti pesukoneen rummun avaamisella. Mietin onko se joku outo ilmaus pesukoneen luukun avaamiselle :D ei oo siis ikinä tullu käytettyä muita ku perus edestä avattavia pesukoneita

Miksi alapeukut? :D en sanonut etteikö tollasenkin pesukoneen avaus onnistuis vaan etten vaan ollu ikinä nähny päältä avattavaa pesukonetta auki joten en tienny et siinä avataan myös rumpu. Eiköhän kuka tahansa normaalijärkinen hiffaa asian sit ku se sattuu eteen. Tuli mieleen äitini joka osti aikoinaan tulitikkuja kun kuuli että eräässä paikassa on kaasuhella. Hän nyt oli vaan sattunu sitä ennen käyttämään vaan kaasuhelloja joihin tarvitsi ihan tulitikutkin. Kyllä hän sitten tietenkin tajusi asian laidan kun pääsi paikan päälle. Eikö se oo ihan normaalia et ihmiset ymmärtää asiat ensin omien kokemustensa kautta?

Vierailija
102/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taas pitävät itseään niin hirvittävän ahkerina. Siltikin on aikaa notkua palstalla päivät ja illat. Itse ette ole sen parempia kuin laiska miehennekään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ajatukseni on, että miehellä on ollut todella huonot kotiolot. Opettajana tarkkailen uusissa oppilaissa aina sitä, miten arjen perustaidot sujuvat, koska puutteet niissä voivat viitata ongelmiin kotona.

Tämä. Kotikasvatuksesta kaikki lähtee. Huonot kotiolot voivat olla sitäkin, että vaikka lapsi on sosiaalinen kavereiden kanssa ja siisteissä vaatteissa, pärjää opiskelussa, voi kotona olla lasta kohtaan henkistä, jopa fyysistäkin väkivaltaa. Eikä lapselle opeteta elämäntaitoja, joita normaaleissa, terveissä perheissä opetetaan, välitetään ja rakastetaan lasta. Näillä vanhemmilla on kummallinen käsitys, että lapsi oppii koulussa kaiken.

Vierailija
104/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
105/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miehen luonteesta ja asennoitumisesta.

Asenne opitaan ensijaisesti kotona, vanhemmat ovat esimerkkejä. Vaikuttaa myös luonteeseen. Jos yksinkertaisesti ei osaa, eikä ymmärrä, kuka neropatti sellaisesta valehtelisi.

Vierailija
106/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n mies on joko todella härski lusmu, tai sitten lintsannut kaikki pakolliset kotitalouden tunnit, kun uunin valotkaan eivät ole kuivauskaapin ohella tuttuja. Siellä pistetään pojatkin hommiin. Myös silittämään, mankeloimaan ja vaihtamaan vauvanukeille vaippoja ja bodeja. Näin ainakin meillä.

Kotitaloustunnit olivat valinnaisia aineita yläasteella ainakin 80-luvulla, vauvasta ei kyllä mitään edes puhuttu silloin, kuin tabu. Itse valitsin kotitalouden, vaikka kotona vanhemmat aliarvostivat valintaani. Enpä saanut kotona tehdä mitään oppiakseni, huoneessani yksin sain olla. Ellen olisi köksäainetta valinnut, en tiedä miten olisin pärjännyt nuorena aikuisena, tukea ei kotoa tulut. Mieheni ei valinnut köksää, eikä kotona myöskään mitään opetettu. Hän on aina ollut täysavuton kodin arjen huolehtimisessa, ei huolehdi, olen opettanut, toistoa toistoa, hirveän rasittavaa, kun muitakin aikuisten asioita on tehtävä. Onko köksä nykyään pakollinen aine koulussa? Pitäisi olla kaikille, suosittelen.

Vierailija
107/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies eivätkä kotitalous työt kuulu miehille eivätkä siis minulle.

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Varmistatko myös, että poikasi opiskelevat ammatteihin, joissa tienaavat vähintään 7000€/kk jolla elättävät perheensä? Tuolla mielenmaisemalla on nimittäin aivan turha haaveilla työssä käyvästä, korkeasti koulutetusta vaimosta. 

Kumpa pysyisivätkin erossa korkean aivopesun saaneista olioista, jotka kuvittelevat olevansa viisaita ja miehiä älykkäämpiä kun ovat lukeneet muutaman kirjan ja ovat itse tiedostamattaan menettäneet naiseutensa.

Sinulla ei onneksi ole vaaraa, etä olisit menettänyt miehuutesi. Sellaista ei menettää, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. 

Niinpä, jos sinulle miehyys mitataan sillä, että mies suostuu hupakon komenneltavaksi ja toteuttaa kaikki typeryydet ja järkeä vailla olevat päättömyydet mitä tytöllä päässä välähtää, niin täytyypä myöntää etten ole sellaista mieheyttä koskaan menettänyt, koska sellainen mies en ole koskaan ollutkaan.

Olet harvinaisen oikeassa.

Vierailija
108/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

l

Vierailija
109/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Varmistatko myös, että poikasi opiskelevat ammatteihin, joissa tienaavat vähintään 7000€/kk jolla elättävät perheensä? Tuolla mielenmaisemalla on nimittäin aivan turha haaveilla työssä käyvästä, korkeasti koulutetusta vaimosta. 

Kumpa pysyisivätkin erossa korkean aivopesun saaneista olioista, jotka kuvittelevat olevansa viisaita ja miehiä älykkäämpiä kun ovat lukeneet muutaman kirjan ja ovat itse tiedostamattaan menettäneet naiseutensa.

Sinulla ei onneksi ole vaaraa, etä olisit menettänyt miehuutesi. Sellaista ei menettää, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. 

Niinpä, jos sinulle miehyys mitataan sillä, että mies suostuu hupakon komenneltavaksi ja toteuttaa kaikki typeryydet ja järkeä vailla olevat päättömyydet mitä tytöllä päässä välähtää, niin täytyypä myöntää etten ole sellaista mieheyttä koskaan menettänyt, koska sellainen mies en ole koskaan ollutkaan.

Hupakko on siis mielestäsi nainen, joka osaa ja välittää huolehtia kodista, omista töistään ja lapsista, sekä lähimmäisistään? Onko sulla paha olla, miksi. Oletko sinkku? Jos olet suhteessa, miten puolisosi voi, onko hänellä burn out sun takiasi?

Vierailija
110/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalous on ollut jo pitkään pakollista kaikille.

Vierailija
111/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupakko on siis mielestäsi nainen, joka osaa ja välittää huolehtia kodista, omista töistään ja lapsista, sekä lähimmäisistään? Onko sulla paha olla, miksi. Oletko sinkku? Jos olet suhteessa, miten puolisosi voi, onko hänellä burn out sun takiasi?

Keppihevosella ratsastaen epäilyjä ja syytteitä heitellen pyrkimyksenä viedä asia sivuraiteille, kun totuus sattuu eikä miellytä itseä, vaan vieläpä ärsyttää.

Käyhän se niinkin.

Vierailija
112/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pelottako kavereita kauheilla vaatimuksilla.  Tuossa on kyse vain ujoudesta, ajatelkaa itsenne johonkin outoon paikkaan. 

Toisen kotona kun siivoaa, ensin jääkaappi ja astiat.

Vierailija
113/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peenmarjat, sen kun käärii hihat ja tuumasta toimeen. Jopa ulkomaalaistaustaiset miespuoliset kaverit ovat reippaasti kysyneet, missä on essu ja tarvittavat keittiövermeet. Toiset ovat oma-aloitteisia.

Vierailija
114/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huushollissa 44v. Mies, joka nostaa rautaa ilman lisäaineita 260 kiloa maasta. Käy töissä fyysisissä sellaisissa. Ei vierasta keksintöjä nimeltä tiskiharja, rätti, pesukone, imuri ja moppi. Ja käyttää myös säännöllisesti, kuten myös jauhaa ja paistinpannua. Eikä tiskit jää mulle. 16 v poikamme osaa myös samat asiat ja niitä vaaditaan. Uusavuttomuutta en hyväksy. Se mut sulla on jalkojen välissä, on pelkkä tekosyy laiskuudellesi.

Minulta lähtee myös remppahommat ja renkaanvaihdot. Pitää osata yhtä ja toista, niin ei tarvitse asua ja elää paskassa ja kusessa ja rikkinäisessä. Varsinkaan, kun ei ole varaa palkata palveluskuntaa.

Jo mun ukkini paistoi minulle muikkuja ja muussia sujuvasti ihan ite kun haki mut tarhasta. Ei se odotellut että mummi pääsee töistä, neljän lapsen isä. Sodan ja sotavankeuden kokenut mies. Ei yhtään vähemmän äijä eikä mikään idiootti paskahousu " mutta kun mulla on nää munat.." Ukki oli äijien äijä ja hoiti mummiakin loppuvuosina samalla ryhdikkyydellä. Vaikka oli puoliks sokea ja puoliks kuuro. Sotavamma näet. Munat ei anna etuoikeutta maata sohvalla.

Vierailija
115/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto taidan olla ap:n miehen kaltainen koska minullakaan ei ole hajua miten pesukoneen rumpu avataan? Luulisi näin äkkiseltään että koko kone pitää purkaa että sen rummun saa auki, vai?

Ja mikä se on se silmä siinä uunissa? Ei mun uunissa mitään silmiä ole?

Päältätäytettävissä pesukoneissa on avattava rumpu.

Silmä tarkoittaa valoa joidenkin mielestä. Typerä sana se kyllä on.

Mäkin kieltämättä ihmettelin mitä ap tarkotti pesukoneen rummun avaamisella. Mietin onko se joku outo ilmaus pesukoneen luukun avaamiselle :D ei oo siis ikinä tullu käytettyä muita ku perus edestä avattavia pesukoneita

Ai nyt vasta mä tajusin että ap ei tarkoittanut luukun avaamista. Nähtävästi en siis ole koskaa avannut rumpua. Onko se vaikeakin avata?

En myöskään tiedä uunin silmistä mitään. Meidän uunin tietää olevan lämmin kun näytön reunaan tulee pylväs täyteen viivoja.

Olen 40+ nainen, teen suurimman osan perheemme kotitöistä, enkä ole lainkaan uusavuton.

Vierailija
116/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihapalstalta päivää, onko teillä hetki aikaa keskustella miesten haukkumisesta?

Mitä jos keskusteltaisiin aiheesta, uusavottomuudesta. Aihe liittyy ongelmaan, sukupuoleen tai ikään katsomatta. Ap teki avauksen, liittyen omakohtaiseen kokemukseensa. Pitäisikö hänen keksiä story, jossa valehtelee kärsimyksistään? Tuleeko tämä miesviha -kommentti yleensäkin ihmisiltä, jotka tietävät aiheen koskettavan itseään, naisilta tai miehiltä? Itselläni on kokemusta mieheni lisäksi myös nuorisosta, sekä mies- että naispuolisista. Olen nähnyt todella pihalla olevia nuoria naisia keittiössä, bileissä ja kotonaan, jossa pyytävät apua sipulin leikkaamisen, jauhelihan käsittelyyn -kun eivät voi koskea, laittavat puolikkaan kypsennetyn paistin lopun roskiin -koska eivät ymmärrä, että sen voi laittaa jääkaappiin, kananmunia ei osata keittää -siksi ei kananmunia, sipsit ovat tarjottavaa  ja syötävää ruokaa. Hampparit saa Heseltä.  Keittiö on pommin jäljiltä, tiski - ja muilla pöydillä ruokien jämät, roskikset ovat käsittämättömiä. Imuri on siksi, koska kotona äiti ja iskä käyttivät sitä. Tiskirätti myös, samoin tiskiharja. Jääkaappi on sitä varten, että sieltä otetaan niin paljon kuin haluaa, sitä ei täytetä. Paskapaperi on loppu, itkupotkuraivari, jonkun muun pitää mennä sitä ostamaan, pyöritettävin monitoimipoikaveri. Tuli sähkölasku, ei ole rahaa, lainataan kavereilta. Biletetty vasta joka viikonloppu pari päivää, viikollakin jos huvittaa, lainataan lisää rahaa. Kaverilla on uusin Guessin parinsadan euron laukku ja toisella kaverilla trendikoira, uhkaan prostituoiduksi menemisellä tai ranteiden viiltelyllä, ellei vanhemmat osta niitäkin. Kukaan ei rakasta, ei välitä, jätän pillerit syömättä kun saan sänkyyni hyvännäköisen särmäjätkän. Kun jätkälle valkenee todellisuus, ei huolta, koska ei ole ulosotossa. Omat vanhemmat eivät välitä lapsenlapsistakaan, mutta onneksi huostaanotto. Ja taas voi jatkaa.

Mistä tämä lähtee, kasvatuksesta!

Vierailija
117/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut meillä 40-50 vuotiailla. Mistä lähtien on ollut pakollisena, olisko kenelläkään enemmän faktatietoa?

Vierailija
118/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut meillä 40-50 vuotiailla. Mistä lähtien on ollut pakollisena, olisko kenelläkään enemmän faktatietoa?

Täytän tänä vuonna 41, ja kyllä meillä nyt vaan oli pakollinen kotitalous aineena kaikille.

Vierailija
119/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nelikymppinen ja oli ihan rutiininomainen pakollinen, asemansa vakiinnuttanut aine luokkineen ja keittiöineen.

Vierailija
120/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 41, ja kyllä meillä nyt vaan oli pakollinen kotitalous aineena kaikille.

Oliskohan tullut sitten pakolliseksi myöhemmin, olen itse sinua vanhempi. Olen sukupolvea, joilla on sama ongelma kuin ap:lla. Onko kotitalous ollut pakollisen oppiaineena myös nykajan  20-30 vuotiaille?