Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi
Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.
Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.
Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.
Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.
Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.
Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.
Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni ei osannut laittaa ruokaa, kun tapasimme. Halusi oppia. Otin ruoanlaittoon mukaan, neuvoin ja opastin. Nykyään laittaa usein ruokaa. Kotona ei opetettu ja edellinen vaimo ei halunnut miestä keittiöön tiellensä.
Joko opetat miehelle huushollausta tai annat olla. Nykynainen haluaa aina valmiin paketin. Avuttomuutta ja oppimattomuutta ei katsota hyvällä.
Hieno juttu, että miehesi haluaa kehittää itseään ja oppia uutta. Monien kohdalla asia ei kuitenkaan ole näin. Monien täysin aloitekyvyttömien ja avuttomien miesten kohdalla on niin, ettei heillä ole edes halua oppia. He haluavat palvelijan. Jonkun joka passaa.
Onneksi tässä maailmassa on kuitenkin vielä oma-aloitteisia, osaavia, itsenäisiä, tekeviä ja asioista kiinnostuneita miehiä.
AP:lle: Älä ryhdy palvelijaksi. Tee miehelle selväksi että teidän huushollissa molemmat tekee kotitöitä. Voit kyllä opastaa ja neuvoa, jos mieheltä löytyy oma-aloitteisuutta asioiden oppimiseen/tekemiseen. Muussa tapauksessa Adios!
Ihankaikkimiehetsitätätäjatuota.
Syöksy seinään.
59, tunnen ihan vastaavanlaisia tapauksia parikin. Mitään vastuuta omasta elämästä ei oteta. Puhtaiden kalsareiden ja sukkien loppuminen huomataan vasta sitten, kun nainen päätti opettaa huomaamaan, etteivät ne vain lennä kaappiin itsestään. On oikeasti aikuisia miehiä, joille pitää opettaa pesukoneen käyttö.
Miehet heittäytyy avuttomaksi ja nainen saa päteä, mitä äidillisempi nainen, sitä varmemmin tähän koukkuun nappaa. ^Meitin äijäliini on niin tumpelo ja töhelö kotihommissa, vaik on insinööri.^
Näin saa itse vähän päteä ja tuntee itsensä tarpeelliseksi. Mies taas pääsee ikävistä paskaduuneista. Win-win-tilanne joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perusjutut pitää terveen aikuisen osata. Pitää osata ruokkia & pestä itsensä. Ja pitää asunto säällisessä kunnossa. Ei se ole paljon vaadittu. Ei tarvitse olla gourmet-kokki, eikä mikään supermartta. Riittää kun elää ihmisiksi.
Yleensä sitä pakostakin oppii kun asuu yksin, mutta ilmeisesti aina on yksilöitä, jotka löytävät passaajan, tai joita ei eläimen tasolle taantuminen haittaa.
Mutta pizzaa olisi pitänyt osata tehdä :)
Av-mamma ei tee maksalaatikkoa, ei tee jouluruokia, ei hernekeittoa..kun on niin vaikeaa :D Ei osaa tehdä leipää, ei pullaa ja sitä rataa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.
Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.
Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.
Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.
Hitto taidan olla ap:n miehen kaltainen koska minullakaan ei ole hajua miten pesukoneen rumpu avataan? Luulisi näin äkkiseltään että koko kone pitää purkaa että sen rummun saa auki, vai?
Ja mikä se on se silmä siinä uunissa? Ei mun uunissa mitään silmiä ole?
Päältätäytettävissä pesukoneissa on avattava rumpu.
Silmä tarkoittaa valoa joidenkin mielestä. Typerä sana se kyllä on.
Mäkin kieltämättä ihmettelin mitä ap tarkotti pesukoneen rummun avaamisella. Mietin onko se joku outo ilmaus pesukoneen luukun avaamiselle :D ei oo siis ikinä tullu käytettyä muita ku perus edestä avattavia pesukoneita
Minulta jos vaaditaan liikoja, kerron aikatauluni muiden menojen suhteen ja käsken palkkaamaan siivoajan ja kokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perusjutut pitää terveen aikuisen osata. Pitää osata ruokkia & pestä itsensä. Ja pitää asunto säällisessä kunnossa. Ei se ole paljon vaadittu. Ei tarvitse olla gourmet-kokki, eikä mikään supermartta. Riittää kun elää ihmisiksi.
Yleensä sitä pakostakin oppii kun asuu yksin, mutta ilmeisesti aina on yksilöitä, jotka löytävät passaajan, tai joita ei eläimen tasolle taantuminen haittaa.
Mutta pizzaa olisi pitänyt osata tehdä :)
Av-mamma ei tee maksalaatikkoa, ei tee jouluruokia, ei hernekeittoa..kun on niin vaikeaa :D Ei osaa tehdä leipää, ei pullaa ja sitä rataa :)
....eikä tee sitä pizzaakaan vaan ostaa kaupasta ja parantelee :)
Jätät se ja sanot "Vika ei ole sinussa, vaan olet liian hyvä minulle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.
Jos sinulla on paskaraita kalsareissa, niin sinä et kyllä edes hallitse edes henkilökohtaista hygieeniaasi mistään "suurista linjoista" puhumattakaan. Mutta jotenkin herttaista kun sinun kaltaisesi oman elämänsä apukoululaiset tulevat valistamaan ja ehkä vielä itse uskovat siihen omaan "järkeilyynsä" :D
Et nyt ymmärrä. Atomi ei halkea eikä sotia voiteta murehtimalla paskavanaa boksereiden keskikaistaleella.
Outoa mutta mä olen jotenkin samaa mieltä ja nainen olen.
Kokonaisuus ratkaisee. Tosiaan, mitä väliä jollain sukalla lattialla tai sillä kaljatölkillä pöydällä jos muuten on siistiä?
Mummani rakastui vaariin siksi, että piti poikamiesboksinsa niin siistinä ja leipoi hänelle hyvää leipää, kun kävi kylässä seurusteluaikaan. On ennenkin nämä perusasiat toimineet. Tuloksena iso perhe ja liitto hamaan hautaan asti.
No eiei KUKAAN voi olla noin vajaa, ettei muka osaa avata pesukonetta. Hohhoijaa ja haloo joku raja näihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies eivätkä kotitalous työt kuulu miehille eivätkä siis minulle.
Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.
AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.
Varmistatko myös, että poikasi opiskelevat ammatteihin, joissa tienaavat vähintään 7000€/kk jolla elättävät perheensä? Tuolla mielenmaisemalla on nimittäin aivan turha haaveilla työssä käyvästä, korkeasti koulutetusta vaimosta.
On tosiaan sitten nämä ties mitkä elämäntapapirihuorat, jotka itsekin kittaavat kaljaa ja sidukkaa, eikä tosiaan väliä tunnu olevan, mikä mäyräkoirapatteristo pöydällä majailee. Kaltaiset löytävät toisensa.
Mä en osaa kokata yhtään enkä ole kovin kätevä taloustöissä. Saan paljon palkkaa, olen kiltti ja pidän seksistä.
Vielä se on mua katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on jo 50+, eikä käytä vieläkään pesukonetta! Mitä virkaa minulla sitten kuulemma olisi, jos hän pesisi pyykkiä?? Kävelee myös kengät jalassa sisällä ja vain harvoin laittaa likaiset astiansa koneeseen. Eli mieti vielä!
Vierailija kirjoitti:
Mummani rakastui vaariin siksi, että piti poikamiesboksinsa niin siistinä ja leipoi hänelle hyvää leipää, kun kävi kylässä seurusteluaikaan. On ennenkin nämä perusasiat toimineet. Tuloksena iso perhe ja liitto hamaan hautaan asti.
Nii-i !
Ja sun isoisän nimi oli nalle Puh ja isoäidin nimi oli nalle Huh.
Että silleesti.
Kaljatölkki pöydällä ei ole siistiä. Etenkään tyhjänä. Saati sitten useampi. Valitettavasti noitakin asuntoja on. Sitten luetaan pikku-uutisista kännitappeluista samojen sankareiden toimesta.
Minun poikaystäväni oli juuri tuollainen uusavuton kodinhoidossa kun tapasimme. Olimme tosin molemmat 18-vuotiaita, hän asui vielä kotona ja minä olin asunut jo jonkin aikaa omillani. Poikaystäväni äiti on ylihuolehtivainen hössöttäjä joten pyykkiä hän ei ollut pessy koskaan itse ja ruoanlaittokin rajoittui lähinnä mikrossa lämmittämiseen. Halusi kuitenkin oppia ja nykyään tekee välillä jopa parempaa ruokaa kuin minä. Iällä tosin on merkitystä, 30-vuotiasta en rupeaisi opettamaan, jos siihen ikään mennesä ei normaalia kodinhoitoa osaa niin jotain on kyllä pielessä.
"ei osaa tehdä pizzaa" ;)
Valmisruokien kanssa av-mammatkin askartelee ha hah hah ...