Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi

Vierailija
31.03.2017 |

Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.

Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Mistä te löydätte nuo "kulta"kimpaleet :)

Vierailija
22/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpo mies. Miksi hänen olisi pitänyt miehenä kotitalousjuttuja osatakkaan ?

Käykö sinulla vielä äitisi niistämässä nenän ja sitomassa kengännauhasi? Yhtä perusjuttuja kuin kotitaloustöiden hallitseminen, johon kyllä jokaisen normaalin aikuisen ihmisen pitää pystyä. Mikään ei ole epämiehekkäämpää kuin se, että mies tarvitsee naisen selvitäkseen aikuiselämän alkeistaidoista.

Itse en jaksaisi AP:n "miehen" kaltaista apukoululaista. Minkä ikäisiä te oikein olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.

Vierailija
24/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että hankalaa tulee olemaan. Tietenkin riippuu siitä haluaako mies oppia kotitöitä vai ei, mutta jos tähän asti on niistä luistanut niin todennäköisesti luistaa jatkossakin.

Mulla on myös sotkuinen mies jolle on ylivoimaista siivota omia jälkiään. Sentään joskus laittaa ruokaa.

Oon koittanut nalkuttaa että hän oppisi laittamaan roskat roskiin ja astiat koneeseen, mutta kuuroille korville menee. Ja inhoan itseäni kun musta on tullut tällainen nalkuttaja. Helpommalla olis päässyt kun olisi valinnut saman siisteysasteisen kumppanin.

Vierailija
25/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kodissani ei muuten ole uunia eikä edes kuivauskaappia, että tällaisiakin kämppiä löytyy Suomesta. :D En usko, että tästä on tosin kyse ap:n miehen tapauksessa. Kieltämättä kuulostaa oudolta jopa minun korvaani, ja minä en tiedä paljon mitään kodinhoidosta. Toisaalta nythän ap:lla on tilaisuus osoittaa suvaitsevaisuutta ja ymmärtää, että on olemassa erilaisia ihmisiä.

Vierailija
26/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se muuten on hyvä, niin noihan oppii nopeasti. 

Varmaan sellainen äidin passaama viimeisen päälle. Mutta on voinut saada muita hyviä eväitä elämään. En tuijoittaisi tuollaista. 

Riippuu nyt teidän iästäkin ja muusta taustasta tämä. Kuulostaa 18-vuotiaiden kotileikiltä. 

Miksi 18-vuotias olisi noin avuton? Kyllä äitini opetti minulle nuo perusasiat ennen kun olin 10 ja olen mies.

Hyvä kun sä olet saanut kunnon kasvatuksen. Kaikki eivät valitettavasti saa. Apn miehen äiti ei ole opettanut poikaansa. Aika paljon miehen taidot kotihemmien suhteen tulee kotoa. Itse jos olen joskus äiti, opetan poikaani kyllä kotitöihin.

Vierailija
27/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti annat sille mahdollisuuden oppia, juttelette asioista. Ties mistä syystä on jäänyt oppimatta noinkin simppelit asiat, mutta jotain hyvää kai miehessä kuitenkin on? Toivottavasti ihan potentiaalinen, se voi muutaman perusjutun opettamalla hoksata itse enempikin juttuja.

Vierailija
28/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö sinulla vielä äitisi niistämässä nenän ja sitomassa kengännauhasi? Yhtä perusjuttuja kuin kotitaloustöiden hallitseminen, johon kyllä jokaisen normaalin aikuisen ihmisen pitää pystyä. Mikään ei ole epämiehekkäämpää kuin se, että mies tarvitsee naisen selvitäkseen aikuiselämän alkeistaidoista.

Itse en jaksaisi AP:n "miehen" kaltaista apukoululaista. Minkä ikäisiä te oikein olette?

Olen mies eivätkä kotitalous työt kuulu miehille eivätkä siis minulle.

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Vierailija
29/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.

Jos sinulla on paskaraita kalsareissa, niin sinä et kyllä edes hallitse edes henkilökohtaista hygieeniaasi mistään "suurista linjoista" puhumattakaan. Mutta jotenkin herttaista kun sinun kaltaisesi oman elämänsä apukoululaiset tulevat valistamaan ja ehkä vielä itse uskovat siihen omaan "järkeilyynsä" :D

Vierailija
30/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen opettanut molemmille pojilleni ja hyvin ovat tämän sisäistäneet, molemmat tytöt sitten vastaavasti auttavat äitiä niin keittiössä kuin siivouksessa ja ovat oppineet ne äidiltään, tässä asiassa olen ollut heille ehdoton.

AP:n miehessäkään kyse ei ole apukoululaisesta, vaan miehestä mikäli pitää itsensä lyös miehenä.

Heh heh, ja me kaikki tietysti uskomme, että sinulla olisi jotain omia poikia parisuhteesta puhumattakaan... ;)

Vierailija
31/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se muuten on hyvä, niin noihan oppii nopeasti. 

Varmaan sellainen äidin passaama viimeisen päälle. Mutta on voinut saada muita hyviä eväitä elämään. En tuijoittaisi tuollaista. 

Riippuu nyt teidän iästäkin ja muusta taustasta tämä. Kuulostaa 18-vuotiaiden kotileikiltä. 

Miksi 18-vuotias olisi noin avuton? Kyllä äitini opetti minulle nuo perusasiat ennen kun olin 10 ja olen mies.

Hyvä kun sä olet saanut kunnon kasvatuksen. Kaikki eivät valitettavasti saa. Apn miehen äiti ei ole opettanut poikaansa. Aika paljon miehen taidot kotihemmien suhteen tulee kotoa. Itse jos olen joskus äiti, opetan poikaani kyllä kotitöihin.

Tarkennus tuohon: eipä ole AP:n poikaystävän isäkään opettanut lastaan.

Itse olen syntynyt -79 ja veljeni -77, ja lapsuudenkodissa on aina tehty tasa-arvoisesti kaikkia kotitöitä, isänikin on loistava kokki. Siksi aina hämmästyn että vielä nykyäänkin on ihmisiä, joilla on hyvin kivikautiset käsitykset kotitöiden jakamisesta.

Vierailija
32/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuollainen kasvatus varmasti saa aikaan todellisia kultakimpaleita. Poikasi voivat sikailla miten sattuu ja tuskimpa heillä on edes kiire muuttaa pois kotoa täyden palvelun talosta.

Tässä keskustelussa näet, kuinka moni nainen nykyisin tulee suostumaan poikiesi palvelijoiksi. Teet vain hallaa heille :(

Vierailija
33/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on paskaraita kalsareissa, niin sinä et kyllä edes hallitse edes henkilökohtaista hygieeniaasi mistään "suurista linjoista" puhumattakaan. Mutta jotenkin herttaista kun sinun kaltaisesi oman elämänsä apukoululaiset tulevat valistamaan ja ehkä vielä itse uskovat siihen omaan "järkeilyynsä" :D

Et nyt ymmärrä. Atomi ei halkea eikä sotia voiteta murehtimalla paskavanaa boksereiden keskikaistaleella.

Vierailija
34/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalainen mies? Ei kukaan suomalainen voi olla epätietoinen kuivauskaapista :o

Vierailija
35/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, olette varmaan vakavasti keskustelleet asioista, mitä 'mies' on antanut selitykseksi nyhveryydelleen? Onko hän osoittanut halua ja kykyä oppia pärjäämään arjessa aikuisen tavoin? Jos halua löytyy, niin hänen pitää alkaa oma-aloitteisesti selvittää asipota ja opetella eikä sun opettamanasi, tai syntyy opettaja-oppilas-suhde tai äiti-lapsi-suhde, mikä 100% varmuudella tappaa seksuaalisen ja romanttisen suhteenne myös. Paitsi tietenkin, jos olet joku pedofiili, etkä koe vetoa miehiin. Eli hyvin vakava tilanne ja vaatii vakavan keskustelun.

Vierailija
36/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto taidan olla ap:n miehen kaltainen koska minullakaan ei ole hajua miten pesukoneen rumpu avataan? Luulisi näin äkkiseltään että koko kone pitää purkaa että sen rummun saa auki, vai?

Ja mikä se on se silmä siinä uunissa? Ei mun uunissa mitään silmiä ole?

Vierailija
37/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuollainen kasvatus varmasti saa aikaan todellisia kultakimpaleita. Poikasi voivat sikailla miten sattuu ja tuskimpa heillä on edes kiire muuttaa pois kotoa täyden palvelun talosta.

Tässä keskustelussa näet, kuinka moni nainen nykyisin tulee suostumaan poikiesi palvelijoiksi. Teet vain hallaa heille :(

Kyllä machot tulevat aina naisia saamaan ja voivat vaihdella niitä tarpeen vaatiessa, sen sijaan tulisivat nössöiksi olisi se vaikeampaa, tai sitten olisivat ikuisesti tyttösten höpsäytettävissä.

Joten hallaa aiheuttaisi ämmäksi kasvattaminen, eikä suinkaan se että kasvavat miehiksi ja oppivat kaikii muutkin oikeat arvot jo penskana.

Vierailija
38/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla henkisesti ongelmainen. Ehkä voi jotenkin ymmärtää jos on todella yksinkertainen alle parikymppinen. Asennevika jos on yhtään  vanhempi ja ei ole eläissään edes kuullut noista perusasioista. Täytyy sanoa ettei mielestäni toi ole normaalia alle parikymppisellekään normaalista ja "hyvästä" perheestä tulevalle. Tuo asenne on aika paha kun ottaa huomioon että mies asuu yksin ja ei ole viitsinyt opetella yhtään mitään.

Vierailija
39/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto taidan olla ap:n miehen kaltainen koska minullakaan ei ole hajua miten pesukoneen rumpu avataan? Luulisi näin äkkiseltään että koko kone pitää purkaa että sen rummun saa auki, vai?

Ja mikä se on se silmä siinä uunissa? Ei mun uunissa mitään silmiä ole?

Päältätäytettävissä pesukoneissa on avattava rumpu.

Silmä tarkoittaa valoa joidenkin mielestä. Typerä sana se kyllä on.

Vierailija
40/226 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni ei osannut laittaa ruokaa, kun tapasimme. Halusi oppia. Otin ruoanlaittoon mukaan, neuvoin ja opastin. Nykyään laittaa usein ruokaa. Kotona ei opetettu ja edellinen vaimo ei halunnut miestä keittiöön tiellensä.

Joko opetat miehelle huushollausta tai annat olla. Nykynainen haluaa aina valmiin paketin. Avuttomuutta ja oppimattomuutta ei katsota hyvällä.

Hieno juttu, että miehesi haluaa kehittää itseään ja oppia uutta. Monien kohdalla asia ei kuitenkaan ole näin. Monien täysin aloitekyvyttömien ja avuttomien miesten kohdalla on niin, ettei heillä ole edes halua oppia. He haluavat palvelijan. Jonkun joka passaa. 

Onneksi tässä maailmassa on kuitenkin vielä oma-aloitteisia, osaavia, itsenäisiä, tekeviä ja asioista kiinnostuneita miehiä.

AP:lle: Älä ryhdy palvelijaksi. Tee miehelle selväksi että teidän huushollissa molemmat tekee kotitöitä. Voit kyllä opastaa ja neuvoa, jos mieheltä löytyy oma-aloitteisuutta asioiden oppimiseen/tekemiseen. Muussa tapauksessa Adios!