Millä tavoin miestä pitäisi kohdella kunnioittavasti?
Kommentit (11)
Vaimon ei kuulu haukkua miestään eikä lapsen isäänsä tyhmäksi. Se on perusta, josta menestyvä kansakunta ponnistaa. Myöskään äitiään ei lapsen tulisi koskaan haukkua esim. tyhmäksi.
Kohtelen miestä hyvin. Sen sijaan taloudessa on eräs toinen henkilö joka haluaisi naljailua kaikille, hänelle olen pannut rajat, se on heti soitto poliisille jos ei tottele. Aikoinani kärsin itse tästä naljailu s ta paljon, ei saa enään jatkaa,a
Vierailija kirjoitti:
Vaimon ei kuulu haukkua miestään eikä lapsen isäänsä tyhmäksi. Se on perusta, josta menestyvä kansakunta ponnistaa. Myöskään äitiään ei lapsen tulisi koskaan haukkua esim. tyhmäksi.
Jos mies ja isä käyttäytyy tyhmästi, niin sen pitää pyytää anteeksi ja käyttäytyä jatkossa fiksummin. On ihan oikein huomauttaa tyhmyydestä.
Kuten vanha sanonta kuuluu: pitämällä miehen vatsan täynnä ja kivekset tyhjinä.
Voitte miettiä mitä pitäisitte jos puolisonne haukkuisi teitä ylílaudalla.
Mistä pääseekin käytökseenne tällä palstalla.
Puhumalla miehelle aina samoin kuin esim. pomollesi.
EN siis tarkoita että mies olisi pomosi, vaan yleistä kaunista käytöstä sekä puhetapaa. Harva vittuilee pomolleen, käskyttää, laukoo sarkastisia letkautuksia, kiukuttelee, raivoaa, tunnekiihdyttelee, mutisee haukkuja hiljaa, dumaa hänen ideoitaan/aloitteitaan jne.jne.
Kunnioittavan puheen takana pitää olla myös aito kunnioitus miestä kohtaan. Kunnioita hänen tavoitteitaan niin kuin omiasi, älä lypsä hänestä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelen miestä hyvin. Sen sijaan taloudessa on eräs toinen henkilö joka haluaisi naljailua kaikille, hänelle olen pannut rajat, se on heti soitto poliisille jos ei tottele. Aikoinani kärsin itse tästä naljailu s ta paljon, ei saa enään jatkaa,a
Mitä ihmettä sinä sönkkäät, ihan sekavaa juopon horinaa
Vierailija kirjoitti:
Puhumalla miehelle aina samoin kuin esim. pomollesi.
EN siis tarkoita että mies olisi pomosi, vaan yleistä kaunista käytöstä sekä puhetapaa. Harva vittuilee pomolleen, käskyttää, laukoo sarkastisia letkautuksia, kiukuttelee, raivoaa, tunnekiihdyttelee, mutisee haukkuja hiljaa, dumaa hänen ideoitaan/aloitteitaan jne.jne.
Tässä on kyllä perää. Jos eleet, puhe tai käytös antavat ymmärtää että puoliso on ylentänyt itsensä toisen yläpuolelle, niin se on erittäin epäkunnioittavaa ja tuhoisaa.
Itse ainakin en niinkään kaipaa yletöntä aktiivista kunnioitusta, vaan mielumminkin neutraalia EPÄkunnioituksen poissaoloa.
Kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan. Kunnioita toisen elämää, rajoja, päätöksiä, arvoja, työtä, aikaa jne.