Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on päätetty tuhota (sote, lukukausimaksut)

Vierailija
31.03.2017 |

Suomea ajetaan Yhdysvaltojen malliin. Sote johtaa siihen että varakkaat saavat hyvän hoidon yksityiseltä, köyhät tyytyvät julkiseen, jonka rahoja leikataan.

Nyt Suomeen halutaan myös lukukausimaksut. Tutkinnon hinta 10 000€

http://www.ksml.fi/kotimaa/Etla-ehdottaa-lukukausimaksuja-suomalaisopis…

Pidän ilmaista koulutusta parhaana mahdollisena investointina mitä maalla voi olla. Mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekään, että joidenkin potentiaali jää hyödyntämättä vain rahapulan takia?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

urpot arkadianmäellä johtaa suomea kuin yritystä. tämän takia ollaan menossa pahasti metsään.

Ne johtaa Suomea kuin yritystä, koska Suomi ON yritys!! Laitas YTJ:n (yritys ja yhteisötietojärjestelmä) sivuille hakusanaksi suomen valtio, niin huomaat suomen olevan yritys jo vuodesta-94/95 alkaen.

Arkadianmäellä ei ole urpoja ollenkaan. Ne urpot ovat ovat tällä toisella puolella pöytää, kun eivät selvitä asioita eikä kiinnosta, mitä maailmassa ihan oikeasti tehdään/tapahtuu. Homma voi jonkun mielestä mennä metsään, mutta Arkadianmäen mielestä kuljetaan kuin juna kiskoilla, juuri siihen päämäärään, mihin on tarkoituskin.

Vierailija
62/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 57, minä ainakin voisin äänestää sinua ja jakaa vaalimainostasi Facebookissa. Mihin puolueeseen yrittäisit ehdokkaaksi? Yrittäisitkö myös pienentää/poistaa ensikertalaiskiintiön ja vaikuttaa siihen, että koulutuslinjaa olisi helpompi vaihtaa (vähentää byrokratiaa, nyt ensikertalaiskiintiöt ja muu byrokratia vaikeuttaa koulutuslinjan vaihtoa ajoissa, jolloin ihmiset saattavat roikkua itselle ei niin sopivassa tutkinnossa kun eivät voi vaihtaa)?

Lukukausimaksuja ei saa tulla Suomeen. Juuri ihmisten turhautuminen ja huono elintaso lisää terveysongelmia ja rikollisuuden kasvua. Nyt kaikki äänestetään vasemmistoa tai vihreitä jotka emme halua lukukausimaksuja ja sitä, että ihmisten mahdollisuudet ovat varallisuudesta kiinni. Elämän suunnan muuttamiseen ja elintason parantamiseen on oltava mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa äänestää Keskustaa, Kokoomusta ja Perussuomalasia jos haluatte tämän jatkuvan.

Korjaan hieman, muistakaa ylipäänsä äänestää, jos haluatte tämän jatkuvan. Vasta äänestämättä jättäminen, riittävän suuressa mittakaavassa alkaa muuttamaan asioita.

Vierailija
64/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pelkää niin kovasti jotain opintolainaa? Itse olen nostanut opintolainaa ja mukavasti menee opinnot. En stressaa sen takaisin maksua. Mielestäni opintolaina on todella hyvä asia. Teen vähän töitäkin opintojeni ohessa. Olen tullut mainiosti toimeen rahallisesti. Kun valmistun niin maksan lainan pikkuhiljaa pois. Jos tulot ovat nyt opintotuen, lainan ja työn kanssa noin 1400€/kk niin valmistuessa jää varmaan saman verran käteen kun lyhentää lainaa. Minulle tuo määrä riittää hyvin vuokraan, ruokaan ja perusmenoihin.

Valmistuminen ei sinänsä tee sinusta velanmaksukykyistä. Eikä se, että tällä hetkellä työskentelet opintojen ohella.

Oli minullakin opintoaikoina sijaisuuksia. Nyt kun olen pätevä, ei enää palkata, kun joutuu maksamaan korkeampaa palkkaa.

Vierailija
65/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaiskiintiö oli epäonnistunut uudistus ja lukukausimaksut olisi vielä epäonnistuneempi. Kun nuorilta viedään mahdollisuus yrittää parempaan elämään ja mahdollisuus tavoitella unelmaansa ja haluamaansa ammattia, eivät seuraukset ole hyviä. Masennus esim. Lisääntyy varmasti. En ymmärrä miten päättäjät eivät tätä ymmärrä? Nuorten syrjäytyminen ja masentuneisuus nuoresta iästä lähtien tulisi Suomelle kalliiksi. Muuten, ehdotin Iltasanomille että tekisivät jutun ensikertalaiskiintiöstä, mutta eivät ole tehneet. Sensuroidaanko Iltasanomien juttuaiheitakin? Siellä on ollut jopa AV:n keskusteluista nousseita aiheita mutta vain "hauskoja". Ihan kuin haluttaisiin etteivät ihmiset tietäisi mitä huonoja päätöksiä Suomessa tehdään tai on tehty?

Vierailija
66/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten me sitten pärjättiin 70-luvulla, jolloin lukukausimaksut olivat todellisuutta oppikoulussa (yläaste) ja lukiossa. Myös kirjat ja kouluateriat maksettiin itse. Myöskään opintotukea ei ollut vaan lainoilla lähdettiin opiskelemaan yliopistoon. Minä olen ihan duunarin kakara ja silti olen pystynyt kouluttautumaan

Silloin oli oppikoulussa nk vapaaoppilaspaikkoja sellaisten perheiden lahjakkaille lapsille, joiden vanhemmilla ei ollut varaa lukukausimaksuihin. 

Oli toki ja oli myös sisaralennuksia maksuihin. Suurin osa opiskelijoista oli kuitenkin ihan taviskeskivertoja kuten minäkin ja useat koulukaverini. Kyllä työssäkäyvät duunarivanhemmat pystyivät lapsensa kouluttamaan. Silloin oli kyllä töitäkin tarjolla toisin kuin nykyään.

Vierailija
67/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ON jo tuhottu aikoja sitten. Metsät on puita täynnä, ja voitaisiin rakentaa kaikille velattomat asunnot, mutta ei. On pakko elää kurjasti!

Vierailija
68/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi kenellekkään tervejärkiselle tulla yllätyksenä, että uutta luokkajakoa ollaan tekemässä tähän maahan.

Ap

Nobody Cares, kun on oikeitakin ongelmia. Kuten velalliset asunnot.

Vierailija
69/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten me sitten pärjättiin 70-luvulla, jolloin lukukausimaksut olivat todellisuutta oppikoulussa (yläaste) ja lukiossa. Myös kirjat ja kouluateriat maksettiin itse. Myöskään opintotukea ei ollut vaan lainoilla lähdettiin opiskelemaan yliopistoon. Minä olen ihan duunarin kakara ja silti olen pystynyt kouluttautumaan

Unohdit yhden pikku jutun. Sun lainasi söi inflaatio. Sun työllistymisesi oli myös takuuvarmaa yliopisto-opiskelujen jälkeen. Että sillä lailla pärjäsitte. Kumma että oli päässyt sulta unohtumaan.

Sorry mutta tämä koski suuria ikäluokkia. Minä oldn 10v nuorempi. Valmistuessani oli öljykriisi ja vakituista työtä ei ihan heti löytynyt. Tilanne oli kuitenkin parempi kui nyt.

Vierailija
70/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ilmaista koulutusta parhaana mahdollisena investointina mitä maalla voi olla. Mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekään, että joidenkin potentiaali jää hyödyntämättä vain rahapulan takia?

Etkö ole tietoinen siitä, kuinka paljon työttöminä notkuu korkeastikoulutettuja työnhakijoita? Luuletko, että valtio on jokin automaatti, joka ensin antaa korkean koulutuksen ja sen jälkeen antaa vielä yksi yhteen -tyyppisesti jokaiselle koulutusta vastaavan työn tai ylipäänsä työn? Se antaa vain sen koulutuksen. Sen jälkeen olet omillasi. Saatat opiskella seitsemän vuotta tuplamaisteriksi vain päästäksesi huomaamaan, että töitä ei ole ja että se "paras mahdollinen investointi" kerrytti vain lainaa ja vei sinulta vuosia elämästä. Ainoa, joka hyötyi, oli oppilaitos. Tämä on sen meidän korkean koulutuksen todellisuus. Pisa-haaveissa tietty jokaisesta tulee neropatti ja jo sen johdosa saa totta kai sen ansaitsemansa työn. Ahhahhhahhaa! Joopa.

Koulutus ei pelasta tätä maata muuta kuin kaltaistesi ihmettelijöiden naiiveissa päiväunissa.

Vierailija
71/71 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokoomus ole suomen suurin puolue. Se on nukkuvien puolue, syy siihen miksi kokoomus saa hyvin ääniä on siinä että kokoomuslaiset äänestävät aktiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän