Miksi kaupoissa myytävät vaatteet ovat niin isoja?
Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.
erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.
Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.
t. koko36
Kommentit (185)
Ne on kyllä ja etenkin jossain H&Mssä. Onneksi Zaralla on vielä pieni mitoitus käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kakkostyypin diabetesta vaan kaikille lihaville, jotka jättävät terveysriskin huomioimatta. Suomalainen kansantauti kuitenkin. Sitten kun paukahtaakin päälle, saa aika tarkkaan joutua syömisensä miettimään insuliinin ohella. Ei enää mässätäkään, miten huvittaa. Voi päätyä muuten vaikka raajojen imputaatioon.
Onko tuo "imputaatio" sukua obduktioliedelle?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kakkostyypin diabetesta vaan kaikille lihaville, jotka jättävät terveysriskin huomioimatta. Suomalainen kansantauti kuitenkin. Sitten kun paukahtaakin päälle, saa aika tarkkaan joutua syömisensä miettimään insuliinin ohella. Ei enää mässätäkään, miten huvittaa. Voi päätyä muuten vaikka raajojen imputaatioon.
Ja tämä kommentti liittyy miten siihen, että vaatekaupoissa ei myydä "petit" ihmisille vaatteita?
Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla ihan tavallusissskin kaupoissa on monella ketjulla oma petit-mallisto.
Suomessa ainoadtaan jotain extra large girls- mallistoja. Ärsyttävää, omaa vaate- ja kenkäkokoa löytää vain sattummalta.
157cm. 47kg.Valtaosa naisista on yli 10cm sinua pidempiä. Kaltaisiasi lyhytkasvuisia on koko väestöstä häviävän pieni osuus. Miksi ihmeessä standardi pitäisi muuttaa sinun mittojesi mukaan? Ei se ole taloudellisesti kannattavaa, koska ostajakuntaa ei tuollaiseen kokoon löydy normaalista väestöstä. Osta nuorisopuolen vaatteita.
Kyse ei ole pituudesta vaan siitä että standardit on muuttunut lisääntyneen ylipainon takia miksi normaalit naiset eivät löydä vaatteita.
Kummia ratkaisuja, osta lasten tai nuorten osastolta. Mene itse hakemaan kangaskaupasta kappa jotain trikoota ja vedä se yllesi jos ei mielestäsi muut ansaitse sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan toivot keskustelee...
Pienet on elämän murheet kun aihetta katsoo.
Nimimerkki: pitäisikö olla huolissaan.
Tämä on Aihe vapaa -palsta eikä mikään Maailman Suurimpien Murheiden palsta.
Nyt alkaa mennä pissisten kielenkäyttö niin hirveäksi, että ilmoitan tämän vihaketjun asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla ihan tavallusissskin kaupoissa on monella ketjulla oma petit-mallisto.
Suomessa ainoadtaan jotain extra large girls- mallistoja. Ärsyttävää, omaa vaate- ja kenkäkokoa löytää vain sattummalta.
157cm. 47kg.Valtaosa naisista on yli 10cm sinua pidempiä. Kaltaisiasi lyhytkasvuisia on koko väestöstä häviävän pieni osuus. Miksi ihmeessä standardi pitäisi muuttaa sinun mittojesi mukaan? Ei se ole taloudellisesti kannattavaa, koska ostajakuntaa ei tuollaiseen kokoon löydy normaalista väestöstä. Osta nuorisopuolen vaatteita.
Surullista että taloudellisesti kannattavaa on erikseen liikkeet koko 50-10000 oleville. Sairasta ylipainosta koitetaan tehdä normi ja täälläkin joku haukkuu laihempia.
Vierailija kirjoitti:
Voiku mä oon niin laiha. nyyhkis! Tää on sitten hirveen epistä, ettei maailma pyöri mun napani ympärillä ja vaatteet tehdään muodottomille sotanorsuille. On niin ikävä yläasteaikoja, jolloin saattoi kiusata luokan läskiä ja dissata sitä. Onneks on tää demi eiku...
Tämä oli minusta aika hyvä parodia, sillä tässäkin ketjussa on aika ilkeää kielenkäyttöä. Miksi ihmisten pitää yrittää dissata toisten ulkonäköä, jos se poikkeaa omasta.
Ymmärrän pienikokoisten turhautumisen istuvien vaatteiden löytämisen vaikeudesta, mutta ei sen varjolla kannata alkaa lällätellä ylipainoisille. Ei tilanne ole heidän aikaansaamansa, eikä vaatteiden löytäminen eri kokoisille ihmisille ole mitään nollasummapeliä, jossa toisen voitto olisi automaattisesti toiselta pois.
T. normaalipainoinen nainen, koko36
Ihmiset lihovat ja vaatekokoja kasvatetaan. Lisäksi naiset ostavat kokoa pienempiä vaatteita itselleen, koska haluavat uskotella itselleen olevansa pienempiä kuin oikeasti ovat. Sitten niille oikeasti siroille ei jää omankokoisia vaatteita jäljelle..
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on 13v. Tytär joka on 150cm ja 37kg, eli hyvin hoikka. Pystyy nykyään ostamaan paljonkin vaatteita koossa xs, kun lastenpuolelta ei löydy mieluisia. Toki jotkut xs kokoiset vaatteet on sen mallisia, että ovat isoja mutta paljon on löytynyt sopivia. Eli mitenkä hirveän laihoja ap ja kumppanit olette jos sopivia vaatteita ei löydy?
Fakut yms. Tiukat housut ostaa lasten puolelta, niiden kun täytyy olla kuulemma todella tiukat. Kannattaa teidänkin käydä housuostoksilla siellä lasten puolella. Siellä on ihan samanlaisia farkkuja mitä aiukuisillekkin myydään.
Tyttärelläsi ei kai vielä ole kovin naisellisia muotoja? Juuri nuo istuvat housut on suurin ongelma. Minulla on lantio ja peppu jotka eivät mahdu lasten kokoihin mutta aikuisten osaston on roikkulöysät heti reisistä tai lantiolta tai yksinkertaisesti joka kohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiku mä oon niin laiha. nyyhkis! Tää on sitten hirveen epistä, ettei maailma pyöri mun napani ympärillä ja vaatteet tehdään muodottomille sotanorsuille. On niin ikävä yläasteaikoja, jolloin saattoi kiusata luokan läskiä ja dissata sitä. Onneks on tää demi eiku...
Ei haittaa että vaatteita tehdään läskeille. Haittaa ettei niitä tehdä enää muille.
On se niin pelottavaa kasvaa aikuiseksi. Lindexiltä löytyy onneksi lasten pissisvaatteita, joihin 0-kokoinen voi pukeutua.
Ennen oli kaupoissa aikuisten vaatteita minun kokoani. Nyt 57-vuotiaana minun pitäisi ruveta käyttämään lastenvaatteita.
Se nyt on yksi ja sama, mitä joku mummoikäinen käyttää. Parasta ennen päiväys mennyt jo aikoja sitten.
Onko tuttisi viety viety vai miksi kiukuttelet kuin tuollainen pahainen kakara?
T. eri kuin lällättämäsi
Koettu juuri päinvastoin, kaikista kaupoista ei löydy kokoa 46 -48, en ole pulska en vaan saa puettua liian jämptejä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä te shoppailette? Mä oon kokoa 40/42 ja kyllä ne on aina ekana loppu. Tai L-koko on loppu. M myös loppuu hyvin nopsaan. Jäljellä on yleensä sitten koot 34 ja 44 tai XS ja XL/XXL eli kaikki ääripäät. Suurin osa ihmisistä on sitä keskikokoa tai lievästi plus-kokoisia. Heh, tää ketju muuten osoittaa hyvin että laihat on ilkeitä ja psykoottisia. Syökäähän jotain, niin rauhoitutte 😊
Et ilmeisesti vaivautunut lukemaan ketjua. Tästä ketjusta huomaa miten ilkeitä läskit on. Hyökkäävät toisten kimppuun heti vaikka ei edes koskenut heitä. Tässäkin kehotetaan syömään, pitääkö kaikkien olla ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa mennä pissisten kielenkäyttö niin hirveäksi, että ilmoitan tämän vihaketjun asiattomaksi.
Kuka täällä aloitti hyökkäyksen toisia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on 13v. Tytär joka on 150cm ja 37kg, eli hyvin hoikka. Pystyy nykyään ostamaan paljonkin vaatteita koossa xs, kun lastenpuolelta ei löydy mieluisia. Toki jotkut xs kokoiset vaatteet on sen mallisia, että ovat isoja mutta paljon on löytynyt sopivia. Eli mitenkä hirveän laihoja ap ja kumppanit olette jos sopivia vaatteita ei löydy?
Fakut yms. Tiukat housut ostaa lasten puolelta, niiden kun täytyy olla kuulemma todella tiukat. Kannattaa teidänkin käydä housuostoksilla siellä lasten puolella. Siellä on ihan samanlaisia farkkuja mitä aiukuisillekkin myydään.Tyttärelläsi ei kai vielä ole kovin naisellisia muotoja? Juuri nuo istuvat housut on suurin ongelma. Minulla on lantio ja peppu jotka eivät mahdu lasten kokoihin mutta aikuisten osaston on roikkulöysät heti reisistä tai lantiolta tai yksinkertaisesti joka kohdasta.
Lantio on jo levennyt ja pylly ei ole lättänä. On ratsastanut 2-3 kertaa viikossa viimeisen 5v ajan joten pyllyssä on muotoa. Housut joita ostaa on kokoa 142-154cm ja siellä niitä kokoja on vähintää 164 joissain 170cm saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä aloitti hyökkäyksen toisia vastaan?
Ei sillä ole mitään väliä kuka sen aloitti, vaan että asiattomat puheet lopetetaan.
Huokaus, tämähän on ihan kuin jollain pikkulasten hiekkalaatikolla, paitsi että pikkulapsetkin yleensä käyttäytyvät fiksummin.
T. eri kuin kommentoimasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minusta aika hyvä parodia, sillä tässäkin ketjussa on aika ilkeää kielenkäyttöä. Miksi ihmisten pitää yrittää dissata toisten ulkonäköä, jos se poikkeaa omasta.
Ymmärrän pienikokoisten turhautumisen istuvien vaatteiden löytämisen vaikeudesta, mutta ei sen varjolla kannata alkaa lällätellä ylipainoisille. Ei tilanne ole heidän aikaansaamansa, eikä vaatteiden löytäminen eri kokoisille ihmisille ole mitään nollasummapeliä, jossa toisen voitto olisi automaattisesti toiselta pois.
T. normaalipainoinen nainen, koko36
Turhautuminen tulee siitä että ennen en ollut pienikokoinen. Kaapissa on vieläkin kymmenen vuotta vanhoja vaatteita kokoa 36 38 jotka istuvat hyvin. Nyt kaupoissa sopiva koko on 34 tai pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti vaivautunut lukemaan ketjua. Tästä ketjusta huomaa miten ilkeitä läskit on. Hyökkäävät toisten kimppuun heti vaikka ei edes koskenut heitä. Tässäkin kehotetaan syömään, pitääkö kaikkien olla ylipainoisia.
Kyllä tässä ketjussa niitä "läskejäkin" on lyöty aika urakalla, eli peiliin katomista olisi monella sekä pieni- että isokokoisella keskustelijalla.
Oikeasti, miksi tämä keskustelu on mennyt tällaiseksi hölmöläisten peitonvetämiksesi? Ei ole mitään maailmankaikkeuden pomppulautaa, että jos pienikokoisia vaatteita tehdään, niin isommat kärisivät ja päin vastoin. Lakatkaa näkemästä se itsestä poikkeava ihmisen syyllisenä omiin vaatehaasteisiin.
Ostin raskaana koko 36 normikaupoista. Meni koko raskausajan.
Asos.com löytyy petite mallisto siroille ja lyhyemmille naisille, myös odottaville. Sieltä kun hakee löytyy useampia merkkejä pienellä mitoituksella.
Mangon housut on usein lyhyempiä kuin muissa ja toisinaan löytyy koko 32. Saa siistejä aikuisille sopivia vaatteita.