Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin Turkuun, opettakaa mulle turun murretta!

Vierailija
31.03.2017 |

Dodi siin kuulitte. Opettakaa mulle turu murret. Semmottii hauskoi murresanoi. Äkkii ny, haluun yllättää porukan töis, ja näyttää niil et mä tiärän kyl murret!

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahven kalalaji hyvä ruoka kala . Sana ahven ahvena Ahvenainen Ahvenisto ahventa ahvenet ahvenat Ahvenanmaan.   Kalalajit oli tärkeitä kalastajille saaristossa.  Oulun Haili kala Luoto .  

Vierailija
82/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset ei ihan ymmärrä ettei sellaista kuntaa tai maata ole kuin Maarianhamina .  Maarian satama kyllä on Ahvenanmaalla .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Turussa on Jokke jokilautta ja Föli.  Päivän retken voi tehdä Naantaliin bussilla ja takaisin. Vuokrattavia asuntoja on tyhjillään. Hamnen on satama . 

Vierailija
84/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on uusia taloja paljon ja uudistetut juna asemat . Sekä uudistettu tori keskustassa . Turun lähellä on Salon kaupunki ja Raision. Karibia kylpylä kannattaa käydä uimassa.  Maauimala Kupittaalla. 

Vierailija
85/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro! Tää torstai on kyllä toes nii upea, ettei mitään rajaa. Heräsin aamul Länkkäril, ja kattoin ikkunast ulos. Aurinko paisto nii lujaa, et oli pakko lähtä liikkeel. Mä lähin kävelee jokkee. Siel oli jo aamust puel kaupunkii liikkeel, ku kaikki halusi nauttii täst ilmasta. Jokkee kattoellessa näki, ku vesi kimmels nii nätisti. Sit mä mänin torille, ja ostin kaffet ja munkin.
"Moro, miten menee?" kysyin myyjält.
"Toes hyvält näyttää, eikö?" se vastas ja nauro.
Istahin penkille puel torii, ja kattoin ku räysä kulki edes takas. Torstai on muutenki viikon paras päivä, ku perjantai on jo nii lähel. Nytt on kyllä nii hyvä olo, et tää päivä menee varmaa ihan vaan jokkee tuijotellessa.

Vierailija
86/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskerrassa on kesällä kivoja rantoja . 

Vierailija
87/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimuseo on siinä rannassa . Kahvila ja kivat maisemat . Ja Kakolan kakkua voi syödä Kakolan vankilassa . Viron kielellä Linn on kaupunki mutta ruotsiksi Borg on lääni .  Budha on se manalan vartija joten jos haluat taivaaseen suuntaa Jeesuksen luokse. 

Vierailija
88/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonottopaikkoja on tosi vähän mutta voi vuokrata veneen vaikka. 

Vierailija
89/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesissä on isojakin kaloja ja hylkeitä joten ihan mihin tahansa ei voi hypätä uimaan. Ja jos haluaa eksoottista ruokaa niin Turun kauppahalli myy riistaa.  

Vierailija
90/90 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoidut ja sutenöörit kuin myös miespuoliset he käyttää eri nimiä kuin mikä heidän oikea nimi on.  Elikkä kun joku tulee puheille hän on Georgios tai Jasmine tai joku muu , niin se on vain työnimi . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän