Tori.fi myyminen ja ostaminen: kauhutarinat ja löydöt
Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...
Kommentit (208)
Laadukas ja toimiva Canon kamera?
https://www.tori.fi/uusimaa/CANON_SX170is_75994946.htm
LCD-näyttö tuhannen päreinä kuvissa, mutta akku pitäisi vaan vaihtaa?
Käytännössä roskiskamaa kun korjaaminen maksaisi saman kuin uusi nykyaikaisempi kamera.
Katoin eBaysta niin ehjän samnlaisen 8 vuotta vanhan kameran saisi sieltä 4 kertaa halvemmalla.
Kohtasin todella hankalan myyjän. Olin ostamassa useamman eri vaatteen tältä myyjältä. Sanoin olevani kiinnostunut ja pyysin pakettihintaa postikuluineen, kun kerran olin ostamassa useamman vaatteen kerralla.
Myyjä ei antanut yhtään alennusta, vaan antoi hinnan joka oli enemmän kuin mitä vaatteiden olisi pitänyt postikuluineen maksaa. Eli postikuluineen laskin, että maksimihinta oli 62€ ja myyjä pyysi 78€ spk. Olin jo tässä vaiheessa häkeltynyt, mutta koska olin kiinnostunut vaatteista, niin jatkoin kauppojen hieromista. Pyysin saada tuotteet alemmalla hinnalla kuin mitä myyjä oli määritellyt, eli 65 eurolla. Myyjä vastasi "72" ilman mitään muuta kontekstia. Koska myyjä edelleen ylihinnoitteli, en suostunut, vaan päätin heittää vastatarjouksen ja sanoin, että 68 euroa on summa jonka raaskin enimmillään maksaa.
Sitten vasta menikin naurettavaksi. Myyjä ihan yhtäkkiä väittää että 78 euroa oli jo alennettu hinta, koska täysi hinta olisi ollut 84 euroa. Vastasin myyjälle että "sanoit kyllä 78 euroa sisältäen postit". johon myyjä vastasi nolostuneella hymiöllä ja selitti jotain ajatusvirheestä. Sitten myyjä sanoi että voi "helpottaa päätöstäni ja alentaa hinnan 70 euroon, vaikka todella haluaisi 72."
Oli jo mennyt maku koko hommaan mutta kokeilin vielä ja kysyin "eli 68e ei käy?" johon myyjä vastasi "70" ja sepitti vielä tuota samaa että todellinen hinta oli mukamas alun alkaenkin 84€. En voinut sanoa muuta kuin että kaupat jää tähän, eikä ole reilua muuttaa hintaa kesken kaiken ja tinkiminen kuuluu käytetyn tavaran kauppaan, varsinkin kun on ostamassa useampaa tuotetta.
Vaikka on sääli, etten saanut niitä vaatteita, niin oli kyllä sen verran mahdoton kauppias, että ei ollut toivoakaan enää jatkaa yhteistyötä hänen kanssaan.
P.S. Olin itse koko keskustelun ajan kohtelias ja olen aina hoitanut lukuisat Tori-ostoni nopeasti ja kivuttomasti tähän asti.
Pitäköön rytkynsä, kun ei ole näköjään mikään tarve niistä eroon päästä
Ostin erään tietyn merkkisen ja mallisen sähkölaitteen kun löysin fiksuun hintaan johon oli vielä postikulut sisällytetty. Kysyin myyjältä onko kaikki osat tallessa ja toimiva ja hän vakuutti että on toimiva ja vielä oikein huolella putsattu. Laitoin rahat nopeasti tilille ja tuote saapuikin ajallaan. Mutta se ei kyllä ollut puhdas vaan haisi kummalliselta tunkkaiselta hajusteelta ja osat olivat tahmeita ja likaisia. Ei siinä vielä mitään, osat on helppo puhdistaa ja kun kokeilin laitetta niin se kyllä toimi, mutta myyjä oli jättänyt laitteeseen hintalapun, josta näki että se oli ostettu kirpputorilta 15 euroa halvemmalla kuin mitä minä posteineen maksoin. Sen hintalapun olisi voinut helposti ottaa pois, mutta myyjä halusi hieroa naamaani sitä, että itse teki tässä tuottoa ja on trokari. Jäi hapan olo ja tämä tapaus sai suhtautumaan paljon varovaisemmin Tori- kauppoihin etenkin, kun on tämän tyyppisistä laitteista kyse. Tuudittaudun siihen, että karma kyllä kostaa epärehellisille.
Työkonekauppa netissä, case a) Yksityinen henkilö ostajana myyjänä yritys. Lupasin ostaa näkemättä, valokuvien perusteella. Yrittäjä vaati paikan päälle tarkistamaan tavaran ja ilmoitti vielä edellisenä iltana että on huomattu pieni vika, kannattaako tulla ollenkaan. Menin 380 km päähän tunniksi koeajolle ja sovittiin että vika korjataan samaan hintaan. 22000 euron lasku sähköpostiin ja maksoin heti. Lisäksi yrittäjä laittoi vielä luovarin ja pyysi palauttamaan. Hoidin itse kuljetuksen. Case closed.
Mielenkiintoisempi työkokonekauppa netissä case b) Todella hyväkuntoisesta työkamppeesta pyysin 39000 euroa varusteineen ja tiesin useidenkin konekauppojen myyvän vastaavia, tosin 2-3x enemmän ajettuja hintaluokassa 41-43 t€. No ostajakanditaatti soitti ja tinki näkemättä hintaa 36 tuhanteen. Ei tipu. No sitten naapurikunnasta asuva tuttavansa koeajolle joka totesi että tämän parempaa tämän ikäistä tuskin löytyy ja tarkasti vielä varusteetkin. Kertoi että suosittelee koneen ostamista ostajakanditaatille.
Ostajakandi soitti vielä parikin kertaa ja tinki ja tinki. Ei tipu. Lopulta suostui hintapyyntööni ja harmitteli yli tuhannen euron rahtikustannusta joka hänelle nyt aiheutuu.. Lupasin auttaa rahdin kilpailuttamisessa. Ja sainkin pari tarjousta joista toista voi kokemuksen mukaan suositella.
Laitoin sähköpostissa tarkat sopimusehdot kaupasta ja maksuohjeet sekä ohjeet omistuksen siirrosta maksun jälkeen. Vastaus : maksellaan parin päivän sisällä. Eipä ole näkynyt maksua vielä.. Ja eikä ota kantaa sähköposteihini..
En oikein käsitä miten aikuiset ihmiset jaksavat kitistä jostain vaatteista joiden hinta on muutaman euron..
Isäni osti torin kautta pyörän 170€:lla. Ei koskaan tullut matkahuollossa. Rikosilmoitus tehtiin ja oikeuteen meni. Miehellä oli paljon tämänkaltaista rikollisuutta. Varaton. Rahat jäi saamatta takaisin.
Teinityttö myi Kalevala korua. Maksoin hänelle. Korua ei kuulunut, vaikka kyselin useasti... Rikosilmoitus. Oikeuteen meni, mutta tuskin rahaa saan takaisin.
Olen ostanut ja myynyt paljon tavaraa torissa. Paljon hyviä ja mukavia kauppoja!