Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyminen ja ostaminen: kauhutarinat ja löydöt

Myy
30.03.2017 |

Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ostamassa turvakaukaloa, tuli vastaan useampikin myyjä jotka ei sitten lopulta ikinä vastanneet sähköposteihin tai puheluihin myynnissä olevista tuotteistaan. Ok, torin viestit menee usein roskapostiin mutta kyllähän siitä puhelimesta näkee että on yritetty soittaa/laitettu viesti?

Lopulta yhtä kaukaloa lähdettiin katsomaan sillä puheella että jos on luvatussa kunnossa niin ostetaan pois. Kun aloin kauppoja tekemään, totesi myyjä että juu hänpä viestittää kun kaukalon saa tulla hakemaan. Hieman hämmensi, että myydään tavaraa joka onkin vielä itsellä käytössä, onko tämä yleistäkin? :D

Ostaisin tämän takia kaukalon- ja vaunut suoraan liikkeestä, joku takuu että saa mitä haluaa ja taatusti kaukaloa ei olla kolaroitu.

No en minä näkemättä ostaisi, mutta vuoden vanha kaukalo murto-osalla uuden hinnasta vs. Uusi täyteen hintaan, ei tarvi kahdesti miettiä kun sitä rahaa palaa noihin vauvakamoihin muutenkin. Ihan maalaisjärkeä ja omia silmiä käyttämällä kyllä näkee missä kunnossa tuote on. Tottakai jos on varaa ostaa kaikki uutena niin kaikin mokomin! Käyttöikä noilla kuitenkin on niin lyhyt että henkilökohtaisesti kykenen kyllä elämään sen käytetynkin kaukalon kanssa.

Se vuoden vanha kaukalo ei voi olla kolaroitu? Meillä kerkesi kaukalo olla käytössä 8kk kun jouduimme kolariin. Päällisin puolin ei näkynyt kaukalossa mitään vikaa. Ei näkynyt silmiin mitään vikaa. Olisimme voineet itsekin myydä tuon kaukalon eteenpäin, sillä vakuutusyhtiö ei halunnut sitä ottaa, vaikka se korvattiinkin. Valitettavasti kaikilla ei omatunto ole näissä asioissa puhdas vaan otetaan vain rahat välittämättä turvallisuudesta.

Vierailija
182/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viimeaikoina myynyt ihan kiitettävästi kamaa. Suurin osa kaupoista on mennyt tosi kivuttomasti, mutta 2 tyyppiä on tuottaneet huvittuneisuutta:

Henkilö 1: Osti aivan alakanttiin hinnoitellun kodinkoneen. Saapui tunnin myöhässä. Noutaessa yritti tätä hintaa tingata alas 25%.

Henkilö 2: Tiedusteli tavaraa sähköpostilla. Kertoi tarvitsevansa tavaraa parin viikon ajaksi, mikä kummastutti mua kun tavara on tosiaan myynnissä, ei vuokralla. Lopuksi kysyi miten onnistuisi toimitus toisen kaupungin keskustaan 60 km päähän. En vastannut viestiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huono kokemus FB-kirppiksiltä:

Myin lapsen mekkoja pakettina paikallisella FB-kirppiksellä. Joku nainen halusi ostaa ja koska hän kertoi kulkevansa julkisilla, sovimme treffit keskustaan, koska sinne oli hänen helpompi päästä bussilla kuin meille kotiin. Odottelin ja odottelin, pistin viestiä (puhelinnumeroja ei oltu vaihdettu), mutta ostajaa ei näkynyt eikä vastannut viesteihin. Pari päivää myöhemmin tuli viesti, että ei ehtinytkään paikalle silloin (ei mitään anteeksipyytelyjä tietenkään) mutta on silti kiinnostunut ostamaan mekot. Sanoin, etten niitä enää lähde minnekään viemään, mutta kotoa saa noutaa. Sovittiin noutoaika, eikä hän tietenkään ilmestynyt paikalle, eikä taaskaan mitään selitystä. Tuon jälkeen pistin mekot takaisin myyntiin, sovittiin toisen ostajan kanssa kaupat, jotka sujuivat mainiosti. Tämä ensimmäinen ostaja kuitenkin viestitteli, että hän olisi kyllä ostanut mekot ja että oli törkeää minulta myydä ne toiselle ja että hänellä on lapsia ja kulkee julkisilla ja ei aina voi millään päästä paikalle silloin kun on sovittu.

Toisen kerran olin itse ostajana. Olin ostamassa Converseja, sellaista mallia, jota ei enää kaupoissa myydä ja joita harvemmin tulee vastaan edes kirppiksillä. Minulla oli tuosta mallista siis ostoilmoitus. Olin matkoilla kun joku nainen vastasi ostoilmoitukseeni, että hänellä on tuollaiset, pisti kuvia ja sovittiin kaupat. Sovittiin, että maksan kengät kun palaan matkalta. Kun olin juuri palannut matkalta ja pistin lentokentällä kännykän päälle, heti tuli myyjältä viesti, että joko olet maksanut. Maksoin kun pääsin kotiin. Kenkiä ei kuitenkaan kuulunut eikä myyjä ilmoittanut postittamisesta mitään. Viikon jälkeen kysyin, onko kengät postitettu. Kuulemma just oli lähteneet postiin. Odotin toisen viikon, ei vieläkään mitään. Kysyin uudestaan ja pyysin lähetystunnusta, myyjä ei enää vastannut viesteihini. Laitoin viestin, että haluan perua kaupat, ei mitään reaktiota. Kerroin tekeväni rikosilmoituksen, ei mitään reaktiota. Pistin viestiä tuon kirppiksen ylläpitäjälle, hänkään ei saanut mitään vastausta myyjältä. Sitten yhtäkkiä (ennen kuin ehdin rikosilmoituksen tehdä) myyjältä tuli viesti, jossa oli kuva postin paketti-ilmoituksesta. Sanoi, että tässä todiste, että kengät on lähetetty. Harmi vaan, ettei kuvassa näkynyt vastaanottajaa, saati lähetystunnusta ja kun näitä tiedustelin, hän hiljeni taas (nice try!). Sanoin vielä kerran, että jos en saa rahojani takaisin kolmen päivän sisällä, ilmoitan poliisille. Sain rahani takaisin, lopulta. Oliko kenkiä oikeasti olemassa ja jos oli, miksi niiden lähettäminen oli niin vaikeaa, se ei koskaan minulle selvinnyt.

Vierailija
184/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt ikinä mitään. Edes rahoja huijattu.

Vierailija
185/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on kyllä superhyvä! Olen sekä myynyt että ostanut sitä kautta aika paljon kaiken laista. Muutama huti joukkoon tietysti mahtuu (postitse), mutta se on hyväksyttävä. Aivan mahtavaa! Aikaa ja vaivaa se noutosäätö vähän vaatii , joten alle 20 e tavaraa en jaksa myydä enkä itsekään noutaa. Mitä kalliimpi tuote, sitä enempi voi tätä kautta säästää. Ja helppo tapa päästä omista tarpeettomista tavaroista eroon. Viimeksi päätin lahjoittaa lastenpyörän (ruostetta, kumit rikki), mutta se oli virhe kun varauksia tuli 30 sekunni välein.. .. kun ilmaiseksi saa 😊

Vierailija
186/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn aina todella edullisesti, siis käytetystä maksetaan käytetyn hinta, niin ostaja ainakin on tyytyväinen, ja itsekin olen iloinen että tavara liikkuu. Silti on joskus raivostuttavaa jos valmiiksi halvasta uudenveroisesta vielä tingitään - monesti olen kyllä siihen myöntynytkin, esim. muuton alla kiire saada tavarat pois. Myin juuri vahingossa todella halvalla eräälle ulkomaalaiselle miehelle kalliin syöttötuolin. Hän laittoi viestin huonolla suomella ja kysyi, myynkö hänelle "turvatuolin" 20 eurolla. Luulin että kyse oli turvaistuimesta, jota olin myymässä, joten suostuin pudottamaan kympin pyyntihintaa kahteenkymppiin. Noudon yhteydessä kävi ilmi, että hän tarkoittikin syöttötuolia, joka minulla oli myynnissä, joten myin sitten sen tuohon hintaan, vaikka en olisi siihen suostunut, jos olisin tajunnut tingittäessä että kyse on syöttötuolista.

*

Omat ostokset on mennyt ihan hyvin -vaikka monesti olen maksanut todella ylihintaa, koska tarve on ollut kova ja kiireinen, enkä kehtaa tinkiä. Minua kuitenkin ärsyttää juuri tyhjät varaukset. Monesti kun löydän jonkun jota tarvitsen ja otan yhteyttä myyjään, tuote on varattuna. Sitten ehdin tilaamaan vastaavan uutena. Menee viikko, tilattu tuote on saapunut, ja Torin myyjä soittaakin, että ei siitä ostajasta ole mitään kuulunut, haluanko kuitenkin sen tuotteen. Noin on käynyt usein. 

Vierailija
187/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko käydä kurkkaamassa kommenttini peukut, kun tämä ketju näemmä taas tänne pompsahti:

740 (+yksi alapeukku). Terveisiä vaan myyjä-Rikulle.

Vierailija
188/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hiljattain torilla joku ukko, joka suhtautui todella alentuvasti. Tytötteli, tinki tuotetta moittien ja sitten vielä suunnilleen luennoi tuotteen pakkaamisesta ja postittamisesta, vaikka tiedän ihan tarkkaan mitä teen. Kun ukko oli saanut tuotteen, häneltä tuli kaverikutsu Facebookissa, ja yksityisviesti että oli löytänyt profiilini, sitten äitelää lässytystä ulkonäöstäni, tytöttelyn sijaan olinkin nyt "sirpukka" ja "tipunen" ja lopuksi vielä treffipyyntö "jos mentäisiin vaikka kahveelle ja tutustuttaisiin". Joo ei. Yök.

Vierailija
189/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran myynyt ja ostanut Torissa erinäistä tavaraa ja kaikki muut paitsi yksi tapaus on sujuneet hyvin.

Olin myymässä Ikeasta ostettua työpöytää pois muuton alta, en muista hintaa mutta olisko ollut tyyliin 10euroa. Nainen varasi pöydän ja sanoi noutavansa seuraavalla viikolla. Laitoin viikon päästä viestiä että tuleeko hakemaan ja sanoi kellonajan X samana päivänä. Puoltatuntia ennen kellonaikaa X tyhjensin pöydältä kaikki tietokonerojuni(pöytäkone, kaijuttimet jne jne) ja putsasin pöydän, kun nainen oli jo puoli tuntia myöhässä noutoajasta laitoin viestin. Ei kuulemma tulekkaan hakemaan kun sai tutulta jo pöydän. Wtf?

En alkanut enää edes myymään pöytää vitutuksissani, otin muutossa mukaani ja isäni keksi sille sitten käyttöä.

Vierailija
190/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lähinnä kokemusta myyjän roolista, mutta lähes poikkeuksetta kaikki kaupat ovat olleet onnistuneita. Mielenkiinnolla siis luen näitä tarinoita, koska omalle kohdalleni ei juurikaan ole moisia sattunut. 

On minulla kuitenkin pari tapausta kerrottavana - ei mitään kauhutarinoita, vähän outoja vain. Tämä tapahtui muutama vuosi sitten. Myin Torissa käyttämättömiä kuulokkeita. Ostaja tuli noutamaan sovittuna aikana ja maksoi pyydetyn hinnan. Pari tuntia noudon jälkeen hän laittoi viestiä että olenko kotona. Vastasin viestiin jonka jälkeen hän pahoitteli että oli ollut ostotilanteessa hieman hiljainen (en itse ollut tähän kiinnittänyt huomiota) ja kysyi josko hän voisi tulla iltateelle. Tuli sieltä vielä muitakin viestejä joihin en kuitenkaan vastannut. Reippaasti yli vuoden päästä tästä mulle tuli tekstari oudosta numerosta, jossa kysyttiin että missä olen.  Ajattelin että jollain on väärä nro ja vastasin että olen kotona, missä mun pitäisi olla?  Mielessä jo mietin että olenko sopinut jonkun tapaamisen kaupan tiimoilta ja täysin unohtanut sen. Sitten kuitenkin tuli uusi viesti jossa lähettäjä kertoi ostaneensa minulta kuulokkeet jonkin aika sitten (huom! yli vuosi sitten) ja mietti että asunko vielä samalla paikkakunnalla. En asunut. Vielä pari kuukautta myöhemmin tuli yksi viesti samasta numerosta mutten luonnollisestikaan vastannut. Tästä viimeisimmästä viestistä on nyt noin vuosi. 

Toinen keissi on hieman yksiselitteisempi. Myin juttua jonka ostaja maksoi postikuluineen. Hän ei kuitenkaan koskaan hakenut maksamaansa ostosta Postista enkä tavoittelusta huolimatta kuullut hänestä enää mitään. Jonkin ajan kuluttua laitoin sitten tuotteen uudelleen myyntiin. 

Vierailija
191/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko hiljattain torilla joku ukko, joka suhtautui todella alentuvasti. Tytötteli, tinki tuotetta moittien ja sitten vielä suunnilleen luennoi tuotteen pakkaamisesta ja postittamisesta, vaikka tiedän ihan tarkkaan mitä teen. Kun ukko oli saanut tuotteen, häneltä tuli kaverikutsu Facebookissa, ja yksityisviesti että oli löytänyt profiilini, sitten äitelää lässytystä ulkonäöstäni, tytöttelyn sijaan olinkin nyt "sirpukka" ja "tipunen" ja lopuksi vielä treffipyyntö "jos mentäisiin vaikka kahveelle ja tutustuttaisiin". Joo ei. Yök.

Tupla-yök. Jos ei jopa tripla :(

Vierailija
192/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miten niin moni hinnoittelee aivan liian korkealle tavaransa. Esimerkiksi Tomb Raider -peli on kaupassa 16e ja nettikirppiksillä kaikki myy kalliimmalla, yleensä 30 eurolla.. :D Itse tinkaan kyllä, jos haluan jotain ja hinta on mielestäni liian korkea.

Vierailija
193/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä suurin osa kaupoista sujunut, mutta muutamia pieleen menneitä tai erityisen onnistuneita.

Ostettiin sieltä meille useamman vuoden vanha tiskikone 25 eurolla ja myyjä jopa tarjoutui tuomaan sen koska heillä oli juuri muuton takia pakettiauto vuokralla.

Todella mukava myyjä ja se ikivanha tiskikone vielä näin 9v jälkeen on käytössä ja toimii :)

Myin uutta, en ihan perushalpaa mekkoa. Ostajalla oli kuulema viikon päästä juhlat ja tarvitsisi sen heti postiin. Sanoin että postitan heti kun maksu näkyy. Sanoi maksaneensa ja laittoi kuittikopion.

Väärennetyn, koska maksua ei koskaan tullut myöhemmistäkään lupauksista huolimatta.

Ostin merkkikengät ja myyjä lupasi laittaa lähetystunnuksen paketista. Meni reilu viikko ja kysyin tunnusta. Jotain mutinaa vastaukseksi. Meni vielä jonkin aikaa, noin viikon verran, ei kuulunut pakettia. Laitoin sitten viestiä että nyt ne kengät postiin tai teen rikosilmoituksen. Myyjä selitteli että on kiirettä ja ei ole aina kirppisjutut ekana mielessä. Laitoin takaisin, että eipä ole itsellänikään, varsinkin kun siinä vitkuttelun aikana perheenjäsen kuoli (jonka kyllä tiesimme etukäteen tapahtuvaksi, pahan sairauden vuoksi) mutta eipä se silti ketään oikeuta huijaamaan rahoja ostajalta. Sitten viimein laittoi kengät postiin ja mulle lähetystunnuksen.

Myin useamman satasen tuplarattaita, ajattelin että joku noutaa niin ison ostoksen, mutta lisäsin ilmoitukseen että voin lähettääkin.

Yksi nainen kiinnostui vaunuista, oli kuulema tutulle perheelle ostamassa. Kun oli saanut haluamansa tiedot ja kuvat, pyysi tilinumeron ja sovittiin niin isolle tavaralle sopiva postitus, kun asui niin kaukana.

Maksu tuli heti, minä kiikutin tuplat hyvin pakattuna postiin ja pian tulikin tyytyväiseltä ostajalta kiitokset :)

Torissa myyn ja ostan vaan paikallisesti, en postituksena.

Myin lasten sängyn, ei tarvinnut kauan odotella ekaa soittoa. Mukava ostaja tuli sovittuna aikana samana päivänä hakemaan sängyn, vaikutti tytýtyväiseltä kun oli sellaista pitkään etsinyt.

Ostin lapselle pyörän naapurikunnasta ja myyjä sanoi olevansa tulossa meidän suuntaan, jutteli muutenki ystävällisesti ja toi tosiaan edullisen ja hyvän pyörän :)

Yksi poika / nuori mies ilmoitti ostavansa mun minitabletin 30e. No, tinki kympin. Ennestäänkin halpa oli, mutta kilttinä tulin sen kympin vastaan, eli 20e.

Tuli tapaamispaikalle joka oli sovittu. Kaiveli taskustaan 12e kolikoita ja sanoi että tinkisi vielä vähän lisää.

En vaan osaa ilmeisesti sanoa ei, joten sai sen 12 eurolla.

Paikalliskirppiksellä facebookissa laitoin ylimääräisiä, käyttämättä jääneitä kynsikamoja myyntiin.

Ilmoituksessa oli selvät kuvat, lukumäärät, värit ja niin edelleen.

Myös hinnat ja sijainti.

Yksi nainen niistä kiinnostui ja kyseli kaiken uudestaan ties kuinka moneen kertaan ja siinä menikin sitten koko ilta näpyttäessä hänelle jo monta kertaa kerrottuja asioita.

Ihme ja kumma, lopulta osti ne tavarat.

Hiustenpidennyskirppiksellä myin taaskin uusia, käyttämättömiä pidennyksiä.

Ilmoituksessa oli KAIKKI tiedot ja kuvia.

Tulee 20 eri av.tä ja jokainen kysyy sävyä / pituutta / kiinnitystapaa / määrää / painoa / onko uudet / postikulut / sijainti, vaikka KAIKKI luki ilmoituksessa selvästi!

Ja sitten alkaakin se jonon läpikäyminen: eka on innokas ostamaan, mutta viesteissä alkaa maksuajan pyytely. En varaile kun ihmisiä jonossa, joten next.

Sama jokaisen seuraavan kanssa: voiko maksaa 2 viikon päästä jne.

Huoh :D 

Oon tehnyt vuosien aikana ties kuinka paljon kirppiskauppaa, ja ihan oikeasti korkeintaan 20% näistä Ostan!- henkilöistä sitten oikeasti ostaa.

Vierailija
194/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kokemuksia torilta ostamisessa ja myymisessä (ei nyt ihan kauhutarinoita). Todella useasti kun olen myymässä jotain, niin tulee vastaan näitä "ohari-oireyhtymän omaavia ostajia", näiden kanssa on vaihdettu siis jo yhteystiedot ja sovittu noutopäivä ja aika. Valehtelematta kohdalleni on sattunut lukuisia ohareita ja tähän "ohari-oireyhtymään" kuuluu tietenkin se, että kadotaan eikä ilmoiteta esim. että onkin tullut toisiin ajatuksiin tuotteen suhteen. Toki mukaan mahtuu sujuviakin kauppoja, mutta kokemusteni puolesta se alkaa tuntumaan jo harvinaiselta.

Muutamia kertoja olen myös ollut ostajan roolissa. Kerran olin ostamassa torista laukkua ja oltiin myyjän kanssa sovittu, että tulen tiettynä ajankohtana hakemaan laukun. Noh, lähdin hyvissä ajoin autolla ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia ja olin sovittuna aikana paikalla. Soitin myyjälle ja hän ei ollutkaan kotona, oli kuulemma tullut muuta menoa. Kysyi, että liikunko keskustassa päin, että voisi tuoda laukun joku päivä keskustaan. (asun itse ihan toisessa suunnassa eikä tule liikuttua keskustan suunnilla) Meni vähän usko, että tulisiko hän silloinkaan paikalle, joten peruin kaupat.

Vierailija
195/208 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn jonkinverran torissa, ostankin joskus. Yleensä kaupat sujuneet hyvin, mutta yksi jopo-kauppa oli todella outo. Maksoin mustan jopon ja myyjä olevinaan laittoi sen matkahuollon kautta. Eipä näkynyt eikä kuulunut. Kyselyjen jälkeen rupesi selityksiä tulemaan. Milloin olikin jopo naapurin kyydillä tulossa lähikaupunkiin josta sen voisin hakea ja millon se olikin Pohjois-Karjalassa kotipaikalla mukana kun myyjä joutuikin yllättäen lähtemään sinne. Lopulta laitoin viestin että teen rikosilmoituksen. Parin päivän päästä ilmestyi rahat tilille, maksajana myyjän vaimo..

Vierailija
196/208 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kirjoitti:

Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...

Itse en ota varauksia vastaa. Sanon soittajalle jos pyytää varaamaan, että kaupan on niin kauan kun rahat on kädessä ja jos teitä on useampi, niin eniten maksava saa.

Toki, jos ostaja on pidemmältä, niin voin sen aikaa varata kun on matkalla.

Ei noiden pellejen kanssa kande alkaan leikkimään, monesti kun olette hinnan puhelimessa sopineet, niin alkaa uudestaan tinkimään kun tulee paikalle.

Yksikin hemmo tuli autoa ostamaan Lappeenrannasta Helsinkiin ja alkoi tinkimään " ettei ole rahaa kuin tämä" junalla joutui takaisin menemään. En pidä tuollaisesta asenteesta, jos sovittu,niin se saatan on niin.

Vierailija
197/208 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveästi tee torin kautta kauppoja mutta pari vähän arvokkaampaa korua kauppahintoja huomattavasti edullisemmin on vaihtanut omistajaa sitä kautta. Muutama ei vastannut ollenkaan tiedusteluihin tuotteista mutta ne joilta korut ostin, vastasivat viesteihin nopeasti. Sovittiin missä tavataan, varasin tasarahan mukaan ja ilmestyin sovittuun paikkaan ajoissa. Kaupat oli nopeasti hoidettu ja uskon että myyjätkin olivat tyytyväisiä siihen kuinka jouhevasti asiat hoituivat.

Toisaalta pyrin siihen että tiedustellessa onko joku tuote vapaana, teen myös selväksi että olisin ostamassa tuotetta ja jos tuote on vapaana, sovin kaupanteosta ja pidän kiinni siitä mistä sovitaan.

Vierailija
198/208 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kokemuksia torilta ostamisessa ja myymisessä (ei nyt ihan kauhutarinoita). Todella useasti kun olen myymässä jotain, niin tulee vastaan näitä "ohari-oireyhtymän omaavia ostajia", näiden kanssa on vaihdettu siis jo yhteystiedot ja sovittu noutopäivä ja aika. Valehtelematta kohdalleni on sattunut lukuisia ohareita ja tähän "ohari-oireyhtymään" kuuluu tietenkin se, että kadotaan eikä ilmoiteta esim. että onkin tullut toisiin ajatuksiin tuotteen suhteen. Toki mukaan mahtuu sujuviakin kauppoja, mutta kokemusteni puolesta se alkaa tuntumaan jo harvinaiselta.

Nykyajan ihmisillä on elämänhallinnassa kyllä pahasti häikkää, ellei yksinkertaisista sovituista kaupoistakaan kyetä pitämään enää kiinni. Ei varmaan ihme, että korvia myöten veloissakin ollaan ja häiriöt sillä puolella kasvussa. Vaikka miten halvalla yrittäisi jotain myydä niin vaikeaksi menee, alan antamaan ilmaiseksi johonkin lähetyskirpputoreille kohta.

Vierailija
199/208 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
200/208 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostanut tabletin... 4vkoa maksusta ja mitään kuulunut...yhdessä vaiheessa laitettiin kuvaa "kyllä se on minulla ja sulle tulossa" tää oli 2,5vkon kohdalla. Nyt ei ole kuulunut enäö mitään, rikosilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi