Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyminen ja ostaminen: kauhutarinat ja löydöt

Myy
30.03.2017 |

Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan silloiselta esimieheltä valkoisen, ison, kotimaisen villamaton. En hirveästi välittänyt väristä, mutta meni paremman puutteessa. Tilasin kuitenkin jonkin ajan päästä meikkejä netistä ja idioottina avasin luomiväripaletin maton yllä ja murskaantunut luomiväri tahrasi maton, joten otin maton pois käytöstä ja ostin kesäalesta itseäni miellyttävämmän värisen maton.

Laitoin maton toriin, koska matto on kuitenkin helvetin kallis ja itse en halua maksaa pesettämisestä. Ilmoituksessa luki, että maton voi tulla hakemaan ilmaiseksi, ja jos haluaa, niin voi tuoda karkkipussin mukanaan.

Samana iltana tuli joltain oman elämänsä sankarilta viesti että "Mitä vittua sä kerjäät karkkia paskasesta matosta? Roskiin tollanen kuuluu!"

Harmittavasti ei ollut sähköpostiosoitetta, johon olisin voinut laittaa matosta kuitin (980€) :D

Seuraavana päivänä tuli toinen mies hakemaan mattoa, ja joka toi mukanaan karkkia vaikka millä mitalla sekä minulle, että koirilleni, koska "Onhan toi nyt ihan naurettavan halpa villamatoksi."

Vierailija
122/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta eka sivun treffipyynnöstä mieleen, että kerran aikanaan myin kameran ja sit pari h päästä tuli viestiä "Olit tosi kaunis. Lähtisitkö ajelulle?" Olin silloin 18 v ja ostaja joku 35 v :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin vanhojentanssimekkoa Torissa ja aloin saada puheluita joltain vanhemmalta mieheltä. Hän kyseli paljon mekosta, ensin ihan asiallisesti, joten minä naiivina ajattelin että tyttärelleen varmaan on ostamassa. No sitten tuli ne kysymykset sopivista alusvaatteista mekon alle ja onko mekkoa pesty. Siinä vaiheessa taisin lyödä luurin korvaan ja tajusin kans miksi herran hengitys kuului niin vahvasti puhelimen läpi...

En kuitenkaan vielä tästä ekasta kerrasta tajunnu että vois ehkä poistaa puhelinnumeron ilmotuksesta ja sama mies soitti uudelleen seuraavana päivänä. Noh, senpä jälkeen poistin puhelinnumeron ja myin sähköpostinvälityksellä mekon jollekin tytölle. 

Tämä mies on harrastanut tätä jo reippaasti päälle 5 vuotta. Hänestä löytyy tarinaa esim Feissarimokista.

Itse tekisin hänestä rikosilmoituksen suoraan.

Mulla oli tpaita torissa myynnissä ja sain samanlaisen läähätyspuhelun. Olisi halunnut tulla kämpilleni katsomaan myös muita myynnissä olevia vaatteita. Ei kiitos ja äkkiä numero piiloon.

Vierailija
124/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku lähettää rahoja ennakkoon ja odottaa tavaraa postissa?! Täytyy olla kipeästi tarpeessa... Olen myynyt Torissa jo vuosia mutta vain noutona tai vientinä ja käteismaksulla, ei mitään postitusrumbaa ja tilinumeroisen vaihteluja. En uskaltaisi!

Vierailija
125/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin vanhojentanssimekkoa Torissa ja aloin saada puheluita joltain vanhemmalta mieheltä. Hän kyseli paljon mekosta, ensin ihan asiallisesti, joten minä naiivina ajattelin että tyttärelleen varmaan on ostamassa. No sitten tuli ne kysymykset sopivista alusvaatteista mekon alle ja onko mekkoa pesty. Siinä vaiheessa taisin lyödä luurin korvaan ja tajusin kans miksi herran hengitys kuului niin vahvasti puhelimen läpi...

En kuitenkaan vielä tästä ekasta kerrasta tajunnu että vois ehkä poistaa puhelinnumeron ilmotuksesta ja sama mies soitti uudelleen seuraavana päivänä. Noh, senpä jälkeen poistin puhelinnumeron ja myin sähköpostinvälityksellä mekon jollekin tytölle. 

Tämä mies on harrastanut tätä jo reippaasti päälle 5 vuotta. Hänestä löytyy tarinaa esim Feissarimokista.

Mulla oli tpaita torissa myynnissä ja sain samanlaisen läähätyspuhelun. Olisi halunnut tulla kämpilleni katsomaan myös muita myynnissä olevia vaatteita. Ei kiitos ja äkkiä numero piiloon.

Vanha kunnon Kari.

http://www.feissarimokat.com/2014/05/kirpputorin-loytoja-osa-64/

Vierailija
126/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Kari.

http://www.feissarimokat.com/2014/05/kirpputorin-loytoja-osa-64/

Vierailija
127/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kissanpennun Torista näkemättä pentua, eikä ostaja nähnyt minua ennen kuin pentua hakiessa. Sain maailman herttaisimman ja söpöimmän kissan ja kissa sai hyvän, vastuullisen kodin. Olen pari kertaa lähetellyt kuulumisia kissan myyjälle ja hän on ilahtunut kovasti :)

Vierailija
128/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku akka laitto s-postia "ostan nojatuolin. Hintahan oli sen 5 e" vastasin "ok milloin tulet? Hinta on 25 e"

Tuli, haki nojiksen ja nakkas 5 e käteen auton ikkunasta ja kaahas pois :D Jäädyin jotenki aivan täysin ja ihmettelin mitä just tapahtu.

Mies soitti äkäsen puhelun perään, että rahat tilille tai nojatuoli takas. Laitto rahan lopulta seuraavalla viikolla tilille.

Sama akka osti kaverilta jotain ja taas sama moka muka viestissä, eli hinta oli 20 e tällä kaverilla mekosta ja ostaja kirjoitti viestiin "hintahan oli 10 e?" Ja ovella nakkas kympin kouraan ja juoksi pois.

Eli viesti näyttää siltä kuin siinä olisi kirjoitusvirhe vaikkei olekkaan.

Voi vitun vittu! Justiisa tämän tänään kirjotin ja lähes sama homma kävi tänään!!! Perkele että sieppaa, eikä oo sen ostajan numeroa tai mitään kun facebookissa myin. Estänyt myös facebookissa nyt. Voi jumalauta, että ottaa päähän! Miten jotku kehtaa?? Miten voi olla pokkaa naamatusten VARASTAA??

129/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli torissa lahjoitetaan-ilmoitus, olin antamassa eteenpäin yhden hengen runkopatjasänkyä, jolla oli jo aikansa nukuttu. Vastaus tuli mieheltä, joka ilmoitti mielellään tulevansa tapaamaan naista sängyn haun merkeissä, ellei tontilla ole vihaisia koiria tai miespuolisia henkilöitä. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella hän oli hakenut naista itselleen jo useampia vuosia aiemmin. En vastannut viestiin mitään.

130/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen Facebookin Roskalava-ryhmä on mainio paikka. Siellä meillä on mennyt mm. vesivahingosta kärsinyt ja sille haiseva työtuoli, homeiset ja rikkinäiset matkarattaat ja selälle kelvottomaksi maattu runkopatjasänky.

131/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Paikallinen Facebookin Roskalava-ryhmä on mainio paikka. Siellä meillä on mennyt mm. vesivahingosta kärsinyt ja sille haiseva työtuoli, homeiset ja rikkinäiset matkarattaat ja selälle kelvottomaksi maattu runkopatjasänky.

Tätä alapeukutettiin, mutta uudet omistajat ovat tienneet nämä viat, ja halunneet silti rattaat, sängyt ja työtuolin. Tosin tuo vesivahinkoisen työtuolin ostaja pisti jonkun ajan päästä fb kirppikselle kaupaksi tämän työtuolin mainitsematta sen hajuviasta.

Vierailija
132/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut paljon torista ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti. Olen ollut myyjänä ja ostajana huuto.netissä yli 6 vuotta, minulla on yli 1000 positiivista pistettä. Kerran yritin ostaa villamatto Pohjos-Suomesta postitse, me asumme Espoossa. Kirjoitin rouvalle, että olen kiinnostunut ja maksan maton ja postimaksun etukäteen. Hän ei vastannut mitään, myöhemmin laittoi maton annettavaksi, mutta ei myynyt minulle. Syy oli varmasti pelottava ulkomaalainen nimeni. Harmitti paljon. Sillin-tällöin huuto.netissä jää ihmiset ostamatta samasta syystä. 99% ostoksista ja myynnistä onnistuu.

Älä kerro oikeaa nimeäsi ennen tilisiirtoa ja silloin myyjällä on jo velvollisuus lähettää tuote.

Laita nimimerkiksi jotain muuta jos myyt ja kun ostaja hakee niin laita vaan tarkka osoite ja pyydä soittamaan jos ei löydä.

Ostajana laita jokin nimestäsi muokattu "lempinimi" mikä ei kuulosta ulkomaalaiselta (Tatjana=Taina/Tanja jne )ja sovi kaupat.

Ei kai ruo vaikeaa ole. :)

Minä taas en osta Tori.fi:ssä ihmiseltä, jonka yhteystiedoissa lukee vain joku "Eikka" tai "Tinttamarella" tms. keksityn kuuloinen myynti-identiteetti. Koko nimen käyttö luo selkeästi enemmän luottamusta ja uskottavuutta. Henkilöllisyyden voi myös halutessaan helposti tarkistaa paikkakunnan perusteella jos on tarve. Jos rasismi on syynä siihen, ettei voi ostaa tai myydä joltain "vieraan" kuuloiselta ihmiseltä, niin omapa on silloin sen rasistin häpeä.

Eikka on muuten ihan oikea nimi. Isopappani on nimeltään Eikka.

Vierailija
133/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aika paljon tavaraa torista, ei ole ollut kuin kahteen kertaan ongelmia. Ensimmäinen kerta oli kun myin kissanpentuja. Pentuja oli viisi ja sain kaikki myytyä/varattua. Oli viimeisen pennun hakupäivä, mutta ostaja ei vain tullut, ei vastannut puhelimeen, tekstareihin eikä sähköposteihin. Olin ehtinyt jo poistaa ilmoituksen ja meinasin laittaa uudestaan parin päivän päästä, kun sain sähköpostia joltakin naiselta, joka kertoi saaneensa sähköpostiosoitteeni tältä ostajalta, joka jätti tulematta ja että minulla on kissanpentuja. No hän sitten varasi tämän pennun, koskaan en saanut tietää miksei ensimmäinen ostaja tullut tai ilmoittanut mitään. Kun tuli tämän toisen ostajan vuoro hakea pentu, hän laittoi puoli tuntia ennen sovittua hakua, että voinko tuoda pennun melkein 100km:n päähän, kun hän ei jaksa ajaa meille saakka kun bensakin on niin kallista. En lähtenyt todellakaan, joten hän ei sitten halunnut pentua. No, ei hän silti varmaan olisi pystynyt huolehtimaan pennusta. Laitoin pennun uudestaan toriin ja kirjoitin ilmoitukseen kaksista ohareista ja että otan varausmaksun pennusta, jota en palauta jos kauppa peruuntuu minusta riippumattomista syistä. Aika pian sain varauksen pennusta ja maksoi heti koko kissan summan tilille pienen lisän kera, niin annoin mukaan tutun lelun. Tämä ostaja tuli ajallaan ja oli oikein mukava ja kaikki meni hyvin. 

Toinen oli kun ostin lapselle yöpukuja. Ostin 86cm:n yöpukuja kolme kpl, maksoin ja lupasi ilmoittaa kun on postittanut. Mitään ei kuulunut viikkoon joten kysyin mikä tilanne. Odotin kolme päivää, ei mitään. Kysyin uudestaan ja odotin päivän, ei mitään. Sitten uhkasin rikosilmoituksella ja heti seuraavana päivänä vastasi ja oli ollut kiirettä ja sitä ja tätä ja tuota. Paketti lähti samana iltana postiin. Kun yöpuvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm. Sanoin tästä myyjälle, niin hän oli ajatellut, että kyllä ne käy 86cm:stä. No hän sitten maksoi minulle takaisin puolet yöpukujen hinnasta, kun ne kävivät siihen hätään eivätkä onneksi maksaneet paljoa. Enkä tahtonu todellakaan kokeilla, että miten hankalaksi palauttaminen tämän myyjän kanssa käy.

Ikävä sanoa, mutta nämä kaikki ovat käyneet ulkomaalaisten kanssa. On silti muutamia tuotteita, joita en uskaltanutkaan ostaa suomalaiselta myyjältä kun epäilytti sen verran paljon. Mutta pääosin kaikki on mennyt hyvin, paitsi nyt näiden kanssa.

Oksettaa sun kaltaiset ihmiset jotka myy eläimiä kun tavaraa, ottamatta selvää ostajan taustoista. Mutta ei sillä niin väliä kunhan rahaa saa, eiks niin?

Tämä myyjähän myöhemmin sanoi että kaikki ostajat kävivät vähintään kerran katsomassa pentuja lukuun ottamatta ohareiden tekijöitä ja hän kyseli tulevasta kodista.

Vierailija
134/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän toisenlainen myyntikokemus. Vaimo myi jotain lasten kenkiä. Se kysyi minultakin mitä niistä pitää pyytää, sanoin että ihan sama kunhan eroon pääsee. No hän myi sitten kengät 6e sis. postikulut ja ne olivat 5,90e. Olin pikkuisen happamana kun minut nakitettiin vielä viemään tämä paketti smartpostiin. Vaimo ei edes tajunnut mikä minua tässä harmitti.

Vierailija
135/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 400€ taulun mistä pidän. Mulla oli saman tekijän taulu jo ja taiteilijaan liittyi sukutarinaa. Tuossa se on seinällä ja ilahduttaa. Myyjä oli julkkis.

Vierailija
136/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä ja huonoja kokemuksia..

Olin myymässä tablettia hintaan 80e, joskus nuorempana.. joku 40v rekkamies tuli sen ostamaan ja heitti 60 euroa käteen ja sanoi ettei ole enempää mukana. Hämmennyin niin etten uskaltanut sanoa mitään ja nielin kiukkuni. Nyt jos kävisi noin, niin en todellakaan jäisi hiljaiseksi ja jättäisin koko tabletin myymättä tuollaiselle..

Ja aika paljon näitä että tehdään ohareita.. tai sitten ettei olekkaan koko tasarahaa mukana ja yritetään maksaa 10 euron lelua 50 euron setelillä ja ihmetellään etteikö mulla ole vaihtorahaa..

Vierailija
137/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku lähettää rahoja ennakkoon ja odottaa tavaraa postissa?! Täytyy olla kipeästi tarpeessa... Olen myynyt Torissa jo vuosia mutta vain noutona tai vientinä ja käteismaksulla, ei mitään postitusrumbaa ja tilinumeroisen vaihteluja. En uskaltaisi!

Tuo onnistuu kaupunkialueilla, ei valitettavasti syrjä- ja pikkukylillä. Pakko on turvautua postiin.

138/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 300 huutonet / tori.fi -kauppaa vuosien saatossa takana ja aika harvassa on huonot kokemukset. Pahin moka on sattunut mulle itselleni.

Sovittiin kaupat ja ostaja tulisi noutamaan tavaran. Asuin talossa, jossa ulko-ovi kiinni ja aukeaa ovikoodilla, ei summerilla. En muistanut antaa ostajalle ovikoodia sähköpostiviestittelyn yhteydessä. Aloin siinä ihmettelemään kun ostajasta ei kuulu mitään ja ajattelin, että kaupat peruuntuivat kun ei mitään kuulunut. Parin tunnin kuluttua menin koneelle katsomaan sähköposteja ja siellähän odotti melko kiukkunen viesti ostajalta. Hän oli ollut puoli tuntia oven takana eikä ollut siis päässyt sisään, kukaan talon asukaskaan ei tuona aikana ollut tullut tai mennyt ovesta. Mulla ei jostain syystä ollut puhelinnumeroakaan tiedoissani (huuto.net), et olis voinut soitella. Lähetin tavaran ostajalle ilmaiseksi postilla, kun asui toisella paikkakunnalla.

Kerran mulla oli myynnissä matto, halpaan hintaan. Ostaja tuli siinä sitten hakemaan mattoa ja ilmeestä näki ettei tainut olla kovin tyytyväinen mattoon livenä. Kaupan olisi tietysti voinut perua vielä tuossa vaiheessa, mutta sanoi vain vieressä olevalle miehelleen "no kai me otetaan tää", mies nyt nyökytteli päätään kuten tavallista.

Paljon on vuosien varrella tavannut mukavia ihmisiä ja muutaman kerran olen saanut pari euroa lisää kun on ollut niin halvat hinnat.

Vierailija
139/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran myynyt ja ostanut tori.fin kautta tavaraa muuttojen yhteydessä, lähinnä kodinkoneita/pienelektroniikkaa ja huonekaluja. Pääasiassa kokemukset ovat olleet hyviä ja tavara on vaihtanut omistajaa ripeästi. Kaikkein parhaimpana kokemuksena on jäänyt mieleen, kun myin astianpesukoneen torissa. Asiallinen nainen soitti pian ilmoituksen julkaisun jälkeen, sovittiin noutoaika ja hän tuli miehensä kanssa hakemaan konetta juuri sovittuna aikana peräkärryn kanssa. Mies vieläpä sovitusti hoiti koneen irroittamisen. Maksoivat pyydetyn hinnan käteisellä. Näin sen pitäisi aina toimiakin!

Yksi erikoisempi tapaus oli, kun laitoin toriin myynti-ilmoituksen järjestelmäkameran zoom-objektiivista, joka oli jäänyt tarpeettomaksi. Minulle soitti pian mies, joka oli kiinnostunut ostamaan objektiivin. Kuulosti puhelimessa ihan asialliselta ja sovittiin tapaaminen lähikauppani parkkipaikalle. Lupasin, että saa vielä silloin testata objektiivia, että näkee sen olevan kunnossa, oli kuitenkin useamman satasen tavarasta kysymys. Noh, sovittu ajankohta tuli ja paikalle ilmestyi hieman epäsiisti vanhempi mies. Hänellä oli oma kameransa mukana ja annoin objektiivin hänelle sillä testattavaksi. Mies otti siinä muutaman testiotoksen ja juteltiin samalla valokuvauksesta niitä näitä. Kunnes yhtäkkiä hän alkoi zoomailemaan objektiivilla läheisellä kävelytiellä kulkevia teinityttöjä ja räpsimään kuvia hokien samalla "ooh, just noin! No nyt! No nyt!". Mietin, miten pääsisin tilanteesta mahdollisimman pian pois ja saisin vielä objektiivinikin takaisin. Mies siinä sitten katseli testikuviaan tyytyväisenä ja sanoi olevansa edelleen kiinnostunut ostamaan objektiivin, mutta kun tuo hinta olisi vähän korkea, että suostuisinkohan vaihtamaan sen johonkin hänen omistamaansa esineeseen ja alkoi tarjota kaikenmaailman krääsää vaihtokauppana. Sanoin, että kelpuutan vaihdossa vain rahaa eikä hinnassa ole tinkivaraa, joten mies halusi jäädä vielä miettimään. Sain onneksi objektiivini takaisin, mutta lopuksi mies kysäisi vielä, olisinko kiinnostunut lähtemään hänen kanssaan luontokuvausretkelle. Kieltäydyin kutsusta ja poistuin paikalta. Miehestä ei enää onneksi kuulunut mitään.

Minullakin vähän vastaava kokemus mutta ei sentäs noin paha. Myin laskettelusukia netissä hintaan 100e/pari. Joku meies löhetti viesyiö ja muutaman viestin päästä kysyi vaihtaisunko ne sähköhamnasharjaan! No en todellakaan vaihtanut. Sen jälkeen tuli muutama viikon välein kysymyksiä vieläkö on myynnissä. En vastannut enää mitään ja joulun aikaan sainkin ne myytyä toiselle pyytämälläni hinnalla.

Vierailija
140/208 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa...........!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi