Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä?
Otan aina muut ihmiset huomioon liikkuessani. Kaupassa en jää käytävälle juttelemaan tai pönöttämään. Annan ohikäveleville tietä. Päästään muut ihmiset ovesta ensin. Silti saan jatkuvasti huomata kuinka tökeröitä muut ovat. Nokka pystyssä kulkevat eivätkä tunnu huomaavan edes sitä että joku oli heille ystävällinen.
Ihmiset tuntuvat vihaavan toisiaan. Vaikka olisit ystävällinen, se on yhtä tyhjän kanssa.
En väitä että kaikki olisivat ilkeitä, itsekkäitä ja nokka pystyssä kulkevia mutta valitettavan moni on.
Asun Helsingissä, jos jotakuta kiinnostaa.
Mistä ihmisten ilkeys johtuu? Ja mitä me voisimme asian eteen tehdä? Vai onko tämä edes ongelma?
Kommentit (52)
Suomalainen ilmiö. Jo useamman vuoden ajan olen asunut Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset ovat kohteliaita ja huomaavaisia. Suurkaupungissakin hymyillään.
Vierailija kirjoitti:
Eka vastaaja on ihan oikeassa..noin se just menee. Mt ongelmaiset ilkeilee!
Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen ja erinäisten häiriöiden takia. En silti ole epäkohtelias, vaan sanavarastooni kuuluu perinteiset kiitos, anteeksi, ole hyvä, saisinko, voisinko, tahtoisitko jne. Esimerkiksi kahvilan kassalla pyydän itselleni yhden Americanon, ja sanon perään kiitos.
On hyvin ikävää, että mt-ongelmaisia pidetään automaattisesti tylyinä ja käytöstavattomina.
Minua päin ei olla koskaan kävelty Helsingissä, olen ollut vain keskustassa. Helsinki on ihan mukava kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla ilkeillä ihmisillä on jonkinlaisia ongelmia, usein esim.mielenterveydessä. Purkavat pahaa oloaan muihin ihmisiin ja monilla heistä esim. diagnosoimaton masennus. Tasapainoisella, elämäänsä tyytyväisellä ja onnellisella ihmisillä ei ole tarvetta ilkeilyyn tai muiden lyttäämiseen.
Itse sairastan masennusta ja yritän aina käyttäytyä toiset huomioon ottaen. En varmastikaan ihan aina huomaa kaikkea, mutta yritän ja teen parhaani. Nimenomaan siksi, että olen sairastunut toisten ilkeyden ja itsekkyyden vuoksi, olen herkkä huomaamaan toiset ja ottamaan heidät huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka vastaaja on ihan oikeassa..noin se just menee. Mt ongelmaiset ilkeilee!
Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen ja erinäisten häiriöiden takia. En silti ole epäkohtelias, vaan sanavarastooni kuuluu perinteiset kiitos, anteeksi, ole hyvä, saisinko, voisinko, tahtoisitko jne. Esimerkiksi kahvilan kassalla pyydän itselleni yhden Americanon, ja sanon perään kiitos.
On hyvin ikävää, että mt-ongelmaisia pidetään automaattisesti tylyinä ja käytöstavattomina.
Aioin kirjoittaa ihan samasta syystä kommentin.
Up koska joku kopioi suoraan tämän aloitukseni äsken. 😬
Pas.kimmat ihmiset ovat myös kaikkein näkyvämpi osa ihmiskuntaa.
Tampereellakin on tylyä. Täällä on pahantuulisia pyöräilijöitä, meinaavat ajaa päälle ja kiroilevat.
Ihmisillä on tympeä ilme.
On myös paljon kivoja ihmisiä. Ystävällisiä ja lempeitä. Kaupungeissa ehkä ihmiset eivät niin välitä toisistaan.
Patriarkaatti femi.nismi tran.su they/them
Ap, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja ei kannata provosoitua jos provosoidaan. Näin vastasin eilenkin tähän samaan aloitukseesi.
Vaasa on kiusaamisen kehto jossa tämä malli leviää geeneissä. Köyhillä ja sairailla ei ole ihmisarvoa näille setämiehille ja rummoille, holokaustis käynnistellään uudelleen. Ahneus, narsismi, hyväksikäyttö ja opportunismi. Ikää 50+. Pahuus ruumiillistuneena.
Olin aivan pöyristynyt kun yksi ilta olin katselemassa kaupungilla kirkkopuistoon laitettuja jouluvaloasetelmia, niiden ympärillä pyöri paljon muitakin ihmisiä kuin minä, silti yksi nuori muija kameransa kanssa huuteli mulle vähän kauempaa että kuule voisitko kuule väistyä niin saan otettua kuvan. Ei tulis ikinä mieleen alkaa yleisellä paikalla huutelemaan tuollaista kenellekkään.
Kaikilla omat huolet kannettavana. Uskon, että oma iloisuus ja myötäeläminen auttavat myös muita. Ei ole syytä itse masentua. Näin pystyy olemaan enemmän hyödyksi muille.
Siis aloittajan esimerkkinä ilkeistä ihmisistä on, ettei kukaan käy kiittämässä sivumpana keskustelevia kun eivät tuki tietä?
Koska he ovat kuivettuneita solutasolla.
Ilkeys kumpuaa siitä että pitää itseään muita parempana. Ahneus ja oman edun tavoittelu on yleistä. Mulle kaikki- ajattelu niin että se otetaan vaikka toiselta pois. Surullista. Mistä löytyisi ystävällisten ihmisten porukka johon voisi liittyä?
Ei ihmiset ole ilkeitä. Suurin osa ainakaan. Helsinki on hyvä paikka elää.
Moikka tässä olen töihin lähdössä vähillä yöunilla. Ja sen voin taata, että olen kuin pers.eelle ammuttu karhu, kaiken maailman kerjäläiset, kesäapulaiset, harjoittelijat ja teinit saacat tuntea vit.tumaisen käytökseni nahoissaan tai psyykkeessään. Ja teille muille jotka ette käy töissä tai muuten on kultakello pers.eessä toivon teille syöpää ja kärsimystä.
Minustakin tämä on kurja ilmiö ja harmittaa minua päivittäin. On vaikea olla hyvällä tuulella kun ihmiset ovat niin vihamielisiä. Olen silti aina kohtelias ja hymyilenkin, en jyr muita tai kiilaa jne. Kuitenkin mulkoillaan vihaisesti ja tosiaan jotkut törmäävät välillä päin, eivätkä todellakaan mitään pahoittele. Ihmisillä on ilmeisesti jotenkin todella huono olla.