Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinderissä ei kouluttamaton nainen kelpaa

pitääkö tässä nyt hakea opiskelemaan?
29.03.2017 |

Lupaava mieslehtori runoili jättipitkiä viestejä päivätolkulla,
oli muka kiinnostunut luonnosta ja lapsista ja lässytilää,
kunnes sai kysyttyä minun koko koulutustaustani.
Olen hädintuskin ylioppilas,
siihen loppui koulut.
Tämä opettajanretale poisti minut matcheista sekunneissa.

Voisi siihen esittelyyn jo laittaa tekstin: haetaan koulutettua,
akateemista uraa luovaa naista:
yo-pohja + väh. keskiasteen tutkinto, miel. isohko asunto (omistus), pitkät hiukset,
ethän ole allerginen.
Mikä siinä on niin vaikeaa?

Seuraava hyväkäs viestitteli minulle ja kertoi korskean ammattinsa,
pitkän tutkintolistan, keskipalkkansa(sic¡), kotinsa neliömäärän sekä metsän pinta-alan. En uskalla edes vastata.
Haluaako nämä miehet, että pistetään omaisuudet yhteen ja nautitaan?
Pakko kai ilmoittaa itse, että minä haen sänky- (eli peti- eli seksiseuraa),
en yhtiökumppania.
Ärsyttävää.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gsdfgdf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dasdasdasd kirjoitti:

Voidaan ehkä argumentoida, että näillä perusominaisuuksilla varustetut ihmiset monesti pyrkivät sitten kouluttautumaan, mutta se ei ole mikään automaatio. Ihmisillä en elämässä monenlaisia prioriteetteja.

Ei se tietenään ole automaatio, mutta niin vain koulutustausta korreloi kaikkein mainitsemieni asioiden kanssa etenkin Suomen kaltaisissa maissa, joissa useimmilla on toistaiseksi mahdollisuus kouluttautua kyyjensä ja kiinnostuksenkohteidensa mukaan.

Olet myös väärässä siitä, mitä koulutus ihmiselle antaa. Tietojen ja taitojen lisäksi se vaikuttaa ihmiseen tapaan ajatella ja keskustella, arvoihin, sosiaalisiin piireihin ja elämänkokemuksiin. Näin ainakin yliopistossa niissä tiedekunnissa, joissa olen itse opiskellut. AMK-tradenomilla on varmaan eri kokemus, en tiedä.

Korrelaatiota varmasti on, mutta mielestäni on turhan yksisilmäistä ja snobististakin sulkea ihmisiä pois pelkän koulutustason perusteella, kun nämä yhteydet eivät ole absoluuttisia kuitenkaan. Toki kuten sanoitkin, niin se sosiaalinen piiri luonnollisestikin muodostuu sen oman yhteisön kautta, mikä se sitten ikinä onkin, joten ei ehkä tule edes törmättyä toisenlaisiin ihmisiin enää muutenkaan. Ei siis ole tarvettakaan etsiä muualta. Ehkä se muodostaa jonkinlaista kuplaakin, jonka sisällä alkaa ajatella että kaikki tämän yhteisön ulkopuolella olevat ovat jotenkin heikkolahjaisempia ihmisiä, joita ei voi kuvitella seurustelukumppaneiksi.

Ajattele asiaa toisella tavalla. Koulutustausta on hyvä tapa sulkea SISÄLLE potentiaalisia deittikumppaneita. Jos jollakulla on esimerkiksi sama pääaine kuin minulla,tulemme juttuun noin sata kertaa todennäköisemmin kuin kaksi aivan satunnaista ihmistä.

Vierailija
62/63 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se on turn off, että opiskelee. Pitäisi olla jo valmistunut. Kai se on se lompakkoloisen pelko tai mikä lie. En ymmärrä miehiä. Eihän sitä nyt heti alkuunsa yhteen muuteta, katsotaan onko kemioita ja miten juttu sujuu. Ja niin kauan kuin toinen opiskelee on järkevämpää asua erillään.