Tinderissä ei kouluttamaton nainen kelpaa
Lupaava mieslehtori runoili jättipitkiä viestejä päivätolkulla,
oli muka kiinnostunut luonnosta ja lapsista ja lässytilää,
kunnes sai kysyttyä minun koko koulutustaustani.
Olen hädintuskin ylioppilas,
siihen loppui koulut.
Tämä opettajanretale poisti minut matcheista sekunneissa.
Voisi siihen esittelyyn jo laittaa tekstin: haetaan koulutettua,
akateemista uraa luovaa naista:
yo-pohja + väh. keskiasteen tutkinto, miel. isohko asunto (omistus), pitkät hiukset,
ethän ole allerginen.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Seuraava hyväkäs viestitteli minulle ja kertoi korskean ammattinsa,
pitkän tutkintolistan, keskipalkkansa(sic¡), kotinsa neliömäärän sekä metsän pinta-alan. En uskalla edes vastata.
Haluaako nämä miehet, että pistetään omaisuudet yhteen ja nautitaan?
Pakko kai ilmoittaa itse, että minä haen sänky- (eli peti- eli seksiseuraa),
en yhtiökumppania.
Ärsyttävää.
Kommentit (63)
Jos joku etsii koulutettua seuraa, se hänelle suotakoon. Mitä järkeä on dissata kommenteissa koulutettuja. Luultavasti koulut lopetettettaisiin kokonaan liian kalliina investointeina, jos koulutus olisi hyödytöntä tai jopa vahingollista.
Mielenkiinnosta kysyn miten miehet reagoivat kouluttamattomaan naiseen joka on kuitenkin hyvässä työssä kansainvälisessä arvostetussa yrityksessä ja tekee ihan samoja hommia kuin ne koulutetutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies luettelee vaatimuksia niin naisilta on turha odottaa yhteydenottoja. Kuinka moni normaalipainoinen nainen esimerkiksi kehtaisi vastata miehelle joka ilmoittaa profiilissaan että ei lihavia naisia? Vaatimuksien luettelu heti kättelyssä antaa helposti huonon ensivaikutelman miehestä.
Tässä ei taida olla ongelmana vaatimukset vaan tökeryys ja hölmöys. Tuon saman voi muotoilla fiksusti ja ei-loukkaavasti, ihan jo muuttamalla asia positiiviseen muotoon, eli etsii normaalipainoista, eikä mainitse lihavuutta mitenkään. Tai etsii liikunnalliseen elämäntapaan kumppania (toki se vaatii, että itselläkin on se liikunnallinen elämäntapa). Fiksu keksii keinoja, pöljä töksäyttää rumasti.
Onko lihava siis loukkaava termi? Läski on loukkaava termi, lihava vähemmän. Mutta joo, tuo positiivinen muoto välittäisi varmasti paremman kuvan, mutta uskoisin että moni silti leimaisi miehen pinnalliseksi.
Tuo liikunnallisuus on muuten vähän vaarallinen termi, miehet jotka käyttävät sitä usein tarkoittavat että nainen harjoittaa ihan sellaista perusliikuntaa, mutta olen kuullut että naisille tulee tuosta mieleen että mies etsii jotakin himourheilijaa.
Jep, nykyään liikkuva/sporttinen tarkoittaa samaa kuin rasvaton fitnessbabe. Voi jäädä matchit saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten juttelet päiväkaupalla, jos olet hakemassa vain seksiseuraa? Tuohan on miehen vedättämistä vain. Sano, että haluat seksiä, niin saat seksiä. -2
Jos todella hakee vaun seksiseuraa,
ei sitä parane huudella ihan ensimmäisessä viestissä.
Ap ei ehkä huoli kuitenkaan ketä tahansa, vaan haluaa vain jonkun keskustelutaitoisen rehtorin sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
hgfdfhg kirjoitti:
Oikealle miehelle naisen koulutustasolla ei ole mitään väliä, naisesta haetaan muita ominaisuuksia. Koulutustasoa vaativat vain nämä pitsinnyplääjät, jotka eivät edes tiedä mitä naisella tehdään, sellainen nyt vaan pitäisi olla kun muillakin on.
Uskon kyllä, että sinä et edes tunnista sellaisia ominaisuuksia, joita minä kumppaniltani haluan. Ja vieras tietenkin pelottaa, senkin ymmärrän. -2
Jos toisen koulutustasolla on väliä, silloin haetaan ominaisuuksia jotka ovat sen henkilön persoonaan kuulumattomia, ulkopuolelta hankittuja asioita. Eli esimerkiksi status kiinnostaa, toinen on jonkinlainen näyttelyesine tai pakollinen paha, jonka kanssa päästään siirtämään perimää eteenpäin "hyvillä ominaisuuksilla". Hyvä että ymmärrät, että nainen on sinulle vähän vieras olento ja pelottaa, sen takia pitääkin tarttua johonkin yhteisesti ymmärrettävään asiaan, kuten koulutus.
Olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta, eikä hän ole koskaan nähnyt koulutodistuksiani.
Olisin ihan hyvin voinut valehdella tutkintoni. Kätevää
Vierailija kirjoitti:
hgfdfhg kirjoitti:
Oikealle miehelle naisen koulutustasolla ei ole mitään väliä, naisesta haetaan muita ominaisuuksia. Koulutustasoa vaativat vain nämä pitsinnyplääjät, jotka eivät edes tiedä mitä naisella tehdään, sellainen nyt vaan pitäisi olla kun muillakin on.
Tämänkin kirjoituksen laatija olisi ap:lle hyvä ja kouluttamaton mies. Ei varmasti mitään omaisuutta, kun ei ole pelkoa sen menettämisestä naiselle. Ja tietäisi vielä mitä ap:llekkin pitäisi tehdä! :D:D
Itse en halua naista elätettäväksi ja olisi kiva, jos nainen tajuaa muutakin elämästä kuin mitä miehellä tehdään ja mitä meikkilaukussa on...
Omaisuutta on, mutta en koe jatkuvaa pelkoa siitä, että menettäisin sen naiselle. Jos pelottaa, asiat voi aina sopia paperilla etukäteen. Jotenkin ankea tuo sinun ajatteluatapasi, että suhdetta katsotaan lähinnä kulueränä. Ehkä sinä olet tyytyväinen rahoinesi ilman naistakin? Sitä paitsi tässä maassa on vaikea joutua tilanteeseen, ettei saisi itseään elätettyä, oli koulutustaso mikä tahansa. Eipä akateemisiakaan ole työttömyys helpolla päästänyt, ei sen puoleen. Tuo stereotyyppinen käsityksesi naisista ei ainakaan kovin imartelevasti heijasta sinun koulutustasoasi tai älykkyyttäsi. Ne ovat muuten eri asioita.
Olisiko nykyään niin, että naiset kyttäävät vähemmän koulutustaustaa ja titteleitä?
Parhaat naisystäväni ovat jokaikinen akateemisia,
eikä meillä ole minkäänlaisia vaikeuksia keskustella...
Joskus he irvailevat että olen "itseoppinut" ja patistavat yliopistoon. Opiskelu on vaan niin järkyttävän kallista Suomessa.
Tein muuten lopulta treffit mukavan miehen kanssa,
tällä könsyllä on hyvä koulutus,
enkä enää ole niin ehdoton etten alkaisi oikeasti seurustella.
Ehkä meistä tulee jotain,
ehkä ei.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos joku etsii koulutettua seuraa, se hänelle suotakoon. Mitä järkeä on dissata kommenteissa koulutettuja. Luultavasti koulut lopetettettaisiin kokonaan liian kalliina investointeina, jos koulutus olisi hyödytöntä tai jopa vahingollista.
Ei täällä koulutettuja dissata, vaan sitä että joidenkin koulutettujen mielestä kumppanin pitäisi olla yhtä koulutettu, tai muuten on alemman tason ihminen joka ei ymmärrä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukiossa opettava mies enkä kyllä voisi kuvitella tosissani seurustelevani ei-korkeakoulutetun naisen kanssa. Sivistys, älyllinen uteliaisuus, oppiminen jne. ovat minulle niin keskeisiä arvoja, etten usko meidän tulevan pidemmän päälle juttuun. Pelkkää seksiseuraa en ole hakemassa.
Ystäväni opetti ala-asteella ja oli samaa mieltä kanssasi eli vain korkeakoulutetun kanssa voi seurustella.
Keskustelumme olivat usein koomisia. Kerroin hänelle lukemistani tietokirjoista eikä hänellä ollut aavistustakaan siitä, mistä puhuin. Minä olen sivistyneestä perheestä, kiinnostunut lukemisesta ja tiedosta, opiskelen jatkuvasti jne., mutta minulta puuttui kaikenkattava ja ihmeellinen - opettajan - tutkinto.
Kaikella ystävällisyydellä: eiköhän Tinderin käyttö kerro riittävästi siitä, millainen ihminen sinä olet, lukion opettaja.
(Pahoittelen kommenttia, ap. Toivon, että löydät haluamaasi seuraa.)
Mitä Tinderin käyttäminen minusta kertoo, ja mihin perustat näkemyksesi?
En sanonut, että voisin seurustella vain korkeakoulutetun kanssa. Sanoin, etten en voi kuvitella seurustelevani tosissani ei-korkeakoulutetun ihmisen kanssa. Nämä pintakäsittelijäyksisarviset ovat todellisuudessa erittäin harvinaisia, mutta jos sellainen jostakin tielleni osuu, miksipä ei. Mutta vähän epärehellistä (tai tietämätöntä) väittää, ettei koulutus olisi hyvä indikaattori monesta parisuhteen kannalta oleellisesta asiasta.
gfddfgsd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hgfdfhg kirjoitti:
Uskon kyllä, että sinä et edes tunnista sellaisia ominaisuuksia, joita minä kumppaniltani haluan. Ja vieras tietenkin pelottaa, senkin ymmärrän. -2
Jos toisen koulutustasolla on väliä, silloin haetaan ominaisuuksia jotka ovat sen henkilön persoonaan kuulumattomia, ulkopuolelta hankittuja asioita. Eli esimerkiksi status kiinnostaa, toinen on jonkinlainen näyttelyesine tai pakollinen paha, jonka kanssa päästään siirtämään perimää eteenpäin "hyvillä ominaisuuksilla". Hyvä että ymmärrät, että nainen on sinulle vähän vieras olento ja pelottaa, sen takia pitääkin tarttua johonkin yhteisesti ymmärrettävään asiaan, kuten koulutus.
Sivistys, älyllinen uteliaisuus, tietty keskustelutapa, kyky käsitteelliseen ajattelun ovat sinusta persoonaan kuulumattomia ominaisuuksia? Kerro lisää tästä.
Hauska provo jossa sukupuoliroolit käännetty vastakkaisiksi. 3/5
Vierailija kirjoitti:
gfddfgsd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hgfdfhg kirjoitti:
Sivistys, älyllinen uteliaisuus, tietty keskustelutapa, kyky käsitteelliseen ajattelun ovat sinusta persoonaan kuulumattomia ominaisuuksia? Kerro lisää tästä.
Nuohan kuuluvatkin persoonaan, pointti oli siinä että niillä ei ole koulutustaustan kanssa mitään tekemistä. Luuletko tosiaan, että ihminen ei kykene esimerkiksi käsitteelliseen ajatteluun, ennen kuin on istunut x määrän vuosia koulun penkillä ja sitten yhtäkkiä lamppu syttyy? Koulutushan käytännössä antaa sinulle vain syventävät tiedot jostakin yhdestä aiheesta ja alasta riippuen ehkä valmiudet hakea ja arvioida tietoa tieteellisten käytäntöjen mukaisesti, sekä tuottaa vanhan tiedon pohjalta uutta. Ei siellä kaadeta päähän uteliaisuutta tai keskustelutaitoa, ellei sitä ole ihmisessä jo ennestään. Sivistyskin rajoittuu yleensä siihen omaan alaan ja sen laajentaminen muihin suuntiin tapahtuu sitten ihan omin ehdoin, kuten kaikilla muillakin ihmisillä.
Voidaan ehkä argumentoida, että näillä perusominaisuuksilla varustetut ihmiset monesti pyrkivät sitten kouluttautumaan, mutta se ei ole mikään automaatio. Ihmisillä en elämässä monenlaisia prioriteetteja.
dasdasdasd kirjoitti:
Voidaan ehkä argumentoida, että näillä perusominaisuuksilla varustetut ihmiset monesti pyrkivät sitten kouluttautumaan, mutta se ei ole mikään automaatio. Ihmisillä en elämässä monenlaisia prioriteetteja.
Ei se tietenään ole automaatio, mutta niin vain koulutustausta korreloi kaikkein mainitsemieni asioiden kanssa etenkin Suomen kaltaisissa maissa, joissa useimmilla on toistaiseksi mahdollisuus kouluttautua kyyjensä ja kiinnostuksenkohteidensa mukaan.
Olet myös väärässä siitä, mitä koulutus ihmiselle antaa. Tietojen ja taitojen lisäksi se vaikuttaa ihmiseen tapaan ajatella ja keskustella, arvoihin, sosiaalisiin piireihin ja elämänkokemuksiin. Näin ainakin yliopistossa niissä tiedekunnissa, joissa olen itse opiskellut. AMK-tradenomilla on varmaan eri kokemus, en tiedä.
Mua ei kyllä kumppanin koulutus kiinnosta ollenkaan, en tajua miten se on oleellista. Ei korkea koulutus takaa tietynlaista luonnetta tai ihmistä. Viisautta on monenlaista.
Haluan kuitenkin että kumppanini olisi utelias, tiedonjanoinen ihminen joka haluaa aina oppia uutta. Mutta koulu ei ole ainoa paikka sille.
Vierailija kirjoitti:
dasdasdasd kirjoitti:
Ei se tietenään ole automaatio, mutta niin vain koulutustausta korreloi kaikkein mainitsemieni asioiden kanssa etenkin Suomen kaltaisissa maissa, joissa useimmilla on toistaiseksi mahdollisuus kouluttautua kyyjensä ja kiinnostuksenkohteidensa mukaan.
Olet myös väärässä siitä, mitä koulutus ihmiselle antaa. Tietojen ja taitojen lisäksi se vaikuttaa ihmiseen tapaan ajatella ja keskustella, arvoihin, sosiaalisiin piireihin ja elämänkokemuksiin. Näin ainakin yliopistossa niissä tiedekunnissa, joissa olen itse opiskellut. AMK-tradenomilla on varmaan eri kokemus, en tiedä.
Korrelaatiota varmasti on, mutta mielestäni on turhan yksisilmäistä ja snobististakin sulkea ihmisiä pois pelkän koulutustason perusteella, kun nämä yhteydet eivät ole absoluuttisia kuitenkaan. Toki kuten sanoitkin, niin se sosiaalinen piiri luonnollisestikin muodostuu sen oman yhteisön kautta, mikä se sitten ikinä onkin, joten ei ehkä tule edes törmättyä toisenlaisiin ihmisiin enää muutenkaan. Ei siis ole tarvettakaan etsiä muualta. Ehkä se muodostaa jonkinlaista kuplaakin, jonka sisällä alkaa ajatella että kaikki tämän yhteisön ulkopuolella olevat ovat jotenkin heikkolahjaisempia ihmisiä, joita ei voi kuvitella seurustelukumppaneiksi.
Minäkin sain Tinder parin joka ensimmäisenä kysyi, kuinka monta kieltä osaan😂 poistin kaverin jolla on tärkeämpää pintapuoliset asiat. Itse haen miestä jolla on huumori samalla tasolla, kenen lähellä on helppo ja hyvä olla. Ammattikoulun olen vain käynyt ja olen tyytyväinen elämääni. Tienasin 45.000 viime vuonna ja sillä pärjään ihan kohtuullisesti. Viikonloput vapaita ja työssäni en ole vastuussa mistään kuoleman vakavasta että tarvitsisi töitä kotona murehtia. T: vain metallityöntekijä😂
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain Tinder parin joka ensimmäisenä kysyi, kuinka monta kieltä osaan😂 poistin kaverin jolla on tärkeämpää pintapuoliset asiat. Itse haen miestä jolla on huumori samalla tasolla, kenen lähellä on helppo ja hyvä olla. Ammattikoulun olen vain käynyt ja olen tyytyväinen elämääni. Tienasin 45.000 viime vuonna ja sillä pärjään ihan kohtuullisesti. Viikonloput vapaita ja työssäni en ole vastuussa mistään kuoleman vakavasta että tarvitsisi töitä kotona murehtia. T: vain metallityöntekijä😂
Hyvä palkka ammattikoulun käyneelle. Itse saan lähihoitajana vain 27500€
Ap pettyi kun ei saanut varakasta elättäjää:D D D
Voit vastata lehtorille Mark Twainin ajatuksella: "Ensin Jumala loi idiootit; se tapahtui harjoituksen vuoksi. Sitten hän loi kolujen johtokunnat."
Keksi tuosta oma versio lehtoria varten.
Voit myös siteerata Sokratesta:" Tiedän vain yhden asian. Sen nimittäin etten suinkaan ole viisas, ja juuri siinä olen teitä viisampi."