Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinderissä ei kouluttamaton nainen kelpaa

pitääkö tässä nyt hakea opiskelemaan?
29.03.2017 |

Lupaava mieslehtori runoili jättipitkiä viestejä päivätolkulla,
oli muka kiinnostunut luonnosta ja lapsista ja lässytilää,
kunnes sai kysyttyä minun koko koulutustaustani.
Olen hädintuskin ylioppilas,
siihen loppui koulut.
Tämä opettajanretale poisti minut matcheista sekunneissa.

Voisi siihen esittelyyn jo laittaa tekstin: haetaan koulutettua,
akateemista uraa luovaa naista:
yo-pohja + väh. keskiasteen tutkinto, miel. isohko asunto (omistus), pitkät hiukset,
ethän ole allerginen.
Mikä siinä on niin vaikeaa?

Seuraava hyväkäs viestitteli minulle ja kertoi korskean ammattinsa,
pitkän tutkintolistan, keskipalkkansa(sic¡), kotinsa neliömäärän sekä metsän pinta-alan. En uskalla edes vastata.
Haluaako nämä miehet, että pistetään omaisuudet yhteen ja nautitaan?
Pakko kai ilmoittaa itse, että minä haen sänky- (eli peti- eli seksiseuraa),
en yhtiökumppania.
Ärsyttävää.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukiossa opettava mies enkä kyllä voisi kuvitella tosissani seurustelevani ei-korkeakoulutetun naisen kanssa. Sivistys, älyllinen uteliaisuus, oppiminen jne. ovat minulle niin keskeisiä arvoja, etten usko meidän tulevan pidemmän päälle juttuun. Pelkkää seksiseuraa en ole hakemassa.

Se korkeakoulutushan takaa nämä kaikki ominaisuudet. Ja nämä ominaisuudet voi omata myös henkilö, jolla ei tätä korkeakoulutusta ole.

Ei sillä ole merkitystä, ihmisellä on oikeus haluta niitä ominaisuuksia mitä haluavat. Koulutetut usein arvostavat koulutusta.

On toki, mutta kirjoittajan lausahdus "Sivistys, älyllinen uteliaisuus, oppiminen jne. ovat minulle niin keskeisiä arvoja, etten usko meidän tulevan pidemmän päälle juttuun" kuulostaa (mielestäni) siltä, ettei ei-korkekoulutettu voi olla sivistynyt, älyllisesti utelias ja oppimisenhaluinen.

T. 14

Vierailija
22/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukiossa opettava mies enkä kyllä voisi kuvitella tosissani seurustelevani ei-korkeakoulutetun naisen kanssa. Sivistys, älyllinen uteliaisuus, oppiminen jne. ovat minulle niin keskeisiä arvoja, etten usko meidän tulevan pidemmän päälle juttuun. Pelkkää seksiseuraa en ole hakemassa.

Se korkeakoulutushan takaa nämä kaikki ominaisuudet. Ja nämä ominaisuudet voi omata myös henkilö, jolla ei tätä korkeakoulutusta ole.

Joo, unohdin tosiaan nämä lukemattmat pintakäsittelijät ja parturi-kampaajat, jotka ovat todella älykkäitä, arvoiltaan humaaneja, äärimmäisen sivistyneitä, maailmankuvaltaan tieteellisiä, syvällisistä keskusteluista nauttivia, maultaan kehittyneitä ja oppimiseen intohimoisesti suhtautuvia ihmisiä, jotka eivät vain viitsineet hakeutua yliopistoon... Nämä aina mainitaan koulutuksesta keskustelaessa, mutta tosielämässä ovat harvinaisia kuin yksisarviset. -2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealle miehelle naisen koulutustasolla ei ole mitään väliä, naisesta haetaan muita ominaisuuksia. Koulutustasoa vaativat vain nämä pitsinnyplääjät, jotka eivät edes tiedä mitä naisella tehdään, sellainen nyt vaan pitäisi olla kun muillakin on.

Vierailija
24/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hgfdfhg kirjoitti:

Oikealle miehelle naisen koulutustasolla ei ole mitään väliä, naisesta haetaan muita ominaisuuksia. Koulutustasoa vaativat vain nämä pitsinnyplääjät, jotka eivät edes tiedä mitä naisella tehdään, sellainen nyt vaan pitäisi olla kun muillakin on.

Uskon kyllä, että sinä et edes tunnista sellaisia ominaisuuksia, joita minä kumppaniltani haluan. Ja vieras tietenkin pelottaa, senkin ymmärrän. -2

Vierailija
25/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin tinderissä saman ilmiön. Olen itse kyllä korkeasti koulutettu ja sillä jo sain paljon kiinnostuneita mstchejä. Eräskin mies tokaisi: "Ihanaa, kerrankin joku joka EI ole kampaaja tai lähihoitaja" (ei sillä että he olisivat kouluttamattomia). Luulin aina ennen että koulutus, varsinkin yliopiston käynyt, olisi uhka miehille, mutta se onkin päinvastoin.

Vierailija
26/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus kerro älykkyydestä. Moni lukee hiki hatussa monta vuotta että pääsee edes sisälle ja sitten opiskelu on yhtä raatamista että pääsee kursseista läpi.

Sitten on näitä minunlaisia jotka pääsee korkeakouluun kerrasta sisälle ilman kokeisiin lukua ja läpällä vain hain. Koulu ei kuitenkaan luo tarpeeksi virikkeitä niin jää usein kesken.

Olen siis viisas, fiksu ja hyvän kasvatuksen saanut mutta koulupapereilla en voi kehua. Töissä kuitenkin sen verran arvostettu että vanhat pomot soittelee perään vuosienkin jälkeen.

Mutta taas eip itseä haittaa jos korkeasti koulutettu ei minua huoli. En tule niin hyvin toimeen snobien ihmisten kanssa jotka pitää itseään parempina vain yhden koulutuksen takia. Pidän enemmän yrittelijöistä joilla jalat maassa ja osaa olla rennosti :) Kaksi insiopiskelijaa testattu ja ei toiminut. Yksi inssi joka isän firmassa varatoimitusjohtaja niin ei toiminut. Baareissa jutellut vaikka mille ja ärsyttää nää jotka mollaa muita paremmuudellaan. Parhaita miesystäviä ollut mm ihan automekaanikko ja roskakuski :D Harmi vaan että moni noista pitää minua liian eliittinä kun tulen rikkaammasta perheestä :/

Tuo ettet pärjää kouluissa tai tylsistyt siellä ei kerro mitään älykkyydestäsi, vaan siitä, että sinulla ei ole kunnianhimoa tai intohimoa olla mitään. Mene jo lähiöön asumaan miehesi rahoilla...

Itseasiassa tienaan reilusti enemmän kuin mieheni :D

Ja on niitä monia muitakin jotka ovat lopettaneet koulut tai käyneet ollenkaan ja ovat hyvin menestyneitä. Kaikkia ei vaan kiinnosta pänttäys vaan itse toiminta ja sen eteenpäin vieminen. Nykyajan ihmiset katsoo liikaa koulun tuloksia eikä oikeata pärjäämistä työelämässä ja yhteisössä.

Vierailija
27/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hgfdfhg kirjoitti:

Tämänkin kirjoituksen laatija olisi ap:lle hyvä ja kouluttamaton mies. Ei varmasti mitään omaisuutta, kun ei ole pelkoa sen menettämisestä naiselle. Ja tietäisi vielä mitä ap:llekkin pitäisi tehdä! :D:D

Itse en halua naista elätettäväksi ja olisi kiva, jos nainen tajuaa muutakin elämästä kuin mitä miehellä tehdään ja mitä meikkilaukussa on...

Vierailija
28/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus kerro älykkyydestä. Moni lukee hiki hatussa monta vuotta että pääsee edes sisälle ja sitten opiskelu on yhtä raatamista että pääsee kursseista läpi.

Sitten on näitä minunlaisia jotka pääsee korkeakouluun kerrasta sisälle ilman kokeisiin lukua ja läpällä vain hain. Koulu ei kuitenkaan luo tarpeeksi virikkeitä niin jää usein kesken.

Olen siis viisas, fiksu ja hyvän kasvatuksen saanut mutta koulupapereilla en voi kehua. Töissä kuitenkin sen verran arvostettu että vanhat pomot soittelee perään vuosienkin jälkeen.

Mutta taas eip itseä haittaa jos korkeasti koulutettu ei minua huoli. En tule niin hyvin toimeen snobien ihmisten kanssa jotka pitää itseään parempina vain yhden koulutuksen takia. Pidän enemmän yrittelijöistä joilla jalat maassa ja osaa olla rennosti :) Kaksi insiopiskelijaa testattu ja ei toiminut. Yksi inssi joka isän firmassa varatoimitusjohtaja niin ei toiminut. Baareissa jutellut vaikka mille ja ärsyttää nää jotka mollaa muita paremmuudellaan. Parhaita miesystäviä ollut mm ihan automekaanikko ja roskakuski :D Harmi vaan että moni noista pitää minua liian eliittinä kun tulen rikkaammasta perheestä :/

Tuo ettet pärjää kouluissa tai tylsistyt siellä ei kerro mitään älykkyydestäsi, vaan siitä, että sinulla ei ole kunnianhimoa tai intohimoa olla mitään. Mene jo lähiöön asumaan miehesi rahoilla...

se oravanpyörässä oleminen kertookin onko mitään vai ei.

Vierailija
29/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on opettaja ja itselläni on ammatillinen koulutus (ylioppilas ja kaksi ammattitutkintoa). Miestä ei ole koskaan häirinnyt "kouluttamattomuuteni". Yleisesti ottaen veikkaisin, että enenpi naiset laittaa painoarvoa koulutukselle kuin miehet. Mielestäni tärkeintä on, että elättää itsensä ja tekee sitä mistä tykkää.

Vierailija
30/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin oon utelias ja suht. Sivistynytki vaikka en oo korkeasti koulutettu. En vaan tykänny koulunkäynnistä mut tykkään lukea ja kirjotan itsekin. Ei se koulutus aina kaikkea kerro.

Vierailija
31/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on niitä monia muitakin jotka ovat lopettaneet koulut tai käyneet ollenkaan ja ovat hyvin menestyneitä. Kaikkia ei vaan kiinnosta pänttäys vaan itse toiminta ja sen eteenpäin vieminen. Nykyajan ihmiset katsoo liikaa koulun tuloksia eikä oikeata pärjäämistä työelämässä ja yhteisössä.

No voihan sen oman saamattomuuden tuollakin tavalla kääntää.

Itse olen koulutettu ja tienaan ihan mukavasti. Pärjään myös työelämässä ja minun alalleni vaaditaan onneksi koulutus, niin ei ole kaltaisistasi "huippuosaajista" pelkoa. :D Tiedän kyllä myös sen, että koulutus tai tutkinto ei automaattisesti takaa mitään, mutta arvostan enemmän ihmisiä, jotka pystyvät saavuttamaan elämässään jotain mikä vaatii pitkäjänteistä työtä, joka ei aina kauheasti kiinnostaisi. Harvat kouluttautumattomat saa oikeasti hyvää palkkaa pienellä vaivalla jos vrt. koulutettuihin. Yleensä myös kouluttumattomat tuppaa olemaan myös muilla elämän osa-alueilla sivistymättömiä.

Vierailija
32/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies luettelee vaatimuksia niin naisilta on turha odottaa yhteydenottoja. Kuinka moni normaalipainoinen nainen esimerkiksi kehtaisi vastata miehelle joka ilmoittaa profiilissaan että ei lihavia naisia? Vaatimuksien luettelu heti kättelyssä antaa helposti huonon ensivaikutelman miehestä.

Tässä ei taida olla ongelmana vaatimukset vaan tökeryys ja hölmöys. Tuon saman voi muotoilla fiksusti ja ei-loukkaavasti, ihan jo muuttamalla asia positiiviseen muotoon, eli etsii normaalipainoista, eikä mainitse lihavuutta mitenkään. Tai etsii liikunnalliseen elämäntapaan kumppania (toki se vaatii, että itselläkin on se liikunnallinen elämäntapa). Fiksu keksii keinoja, pöljä töksäyttää rumasti.

Onko lihava siis loukkaava termi? Läski on loukkaava termi, lihava vähemmän. Mutta joo, tuo positiivinen muoto välittäisi varmasti paremman kuvan, mutta uskoisin että moni silti leimaisi miehen pinnalliseksi.

Tuo liikunnallisuus on muuten vähän vaarallinen termi, miehet jotka käyttävät sitä usein tarkoittavat että nainen harjoittaa ihan sellaista perusliikuntaa, mutta olen kuullut että naisille tulee tuosta mieleen että mies etsii jotakin himourheilijaa.

Vierailija
33/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin oonko duunariksi kummajainen kun kirjat ja sivistys kiinnostavat. En vaan oo löytäny sellaista opiskelualaa, joka kiinnostaisi. Pohjana on yo-merkonomin ja kokin tutkinnot.

Voisin olla melkein missä vain hyvä, mutta mikään ei jaksa kiinnostaa pitemmän päälle. Niinpä teen sitä mikä kulloinkin tuntuu hyvältä poislukien työt ravintola-alalla.

Seuraan sekä korkeakulttuuria että av-tyylistä hevonhumppaa. En tiedä tarviiko tuossa tehdä mitään jakoa, mitä väliä lukeeko jumalaista näytelmää vai seiskaa. Molemmat on painettu paperille.

Juu, en tiedä mitä piti sanomani, mutta sivistys, se on tärkeää. Ja akateemisuus.

Vierailija
34/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut, tai no huomasin ettei miehillä riittänyt kiinnostusta jos en maininnut olevani töissä. Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa ja opiskelen kolmatta. Suurin osa miehistä jätti keskustelun kesken tai joissain tapauksissa jopa poisti matchin aina kun paljastin olevani opiskelija. Mitä he eivät ehtineet ikinä kuulla oli se, että olen ollut vuosia työelämässä ja tienannut hyvin, kunnes alanvaihto tuli kuvioihin. 

Miehille olin vain vanha 34-vuotias opiskelija.

Vierailija
35/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan sen oman saamattomuuden tuollakin tavalla kääntää.

Itse olen koulutettu ja tienaan ihan mukavasti. Pärjään myös työelämässä ja minun alalleni vaaditaan onneksi koulutus, niin ei ole kaltaisistasi "huippuosaajista" pelkoa. :D Tiedän kyllä myös sen, että koulutus tai tutkinto ei automaattisesti takaa mitään, mutta arvostan enemmän ihmisiä, jotka pystyvät saavuttamaan elämässään jotain mikä vaatii pitkäjänteistä työtä, joka ei aina kauheasti kiinnostaisi. Harvat kouluttautumattomat saa oikeasti hyvää palkkaa pienellä vaivalla jos vrt. koulutettuihin. Yleensä myös kouluttumattomat tuppaa olemaan myös muilla elämän osa-alueilla sivistymättömiä.

Itseasiassa yksi syy miksi lopetin korkeakoulun oli että palkka valmistumisen jälkeen voisi tippua jopa liki puoleen. Ja se että 3-5v vedän persnetolla ja mahdollisesti opintolainalla ei houkuttanut kun töissä tienaisin tuona aikana satoja tuhansia.

Vierailija
36/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omasta (nais)näkökulmastani korkeakoulututkinto ei kyllä ole mikään vaatimus, vaikka itse opiskelen lääkiksessä. Älykkyys kyllä on ehdottoman tärkeä kriteeri, muttei koulutus siitä kerro suoraan. Omissakin kurssikavereissani on todella simppeleitä tapauksia, ja toisaalta tiedän tosi älykkäitä kouluttautumattomia. Tietysti yleistettynä äly varmasti korreloi koulutuksen kanssa, mutta mieluummin suhtaudun jokaiseen ihmiseen yksilönä, kuin jumiudun yleistyksiin.

Ps. Pakko vielä todeta tuolle vassareista irvailijalle, että olen myös vihervassari ja kuitenkin aika hyvätuloisella alalla. :) Palkka tosin ei ollutkaan motiivina tämän ammatin valitsemiseen.

Vierailija
37/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että korkea koulutus naisella on Tinderissä turn off, ainakin jos se on ainut asia, mitä profiilissa lukee. Toisaalta nyt kun miettii, niin vaikea ymmärtää, miksi amk:n tai yliopiston itsekin käynyt pitäisi korkeakoulutusta huonoa asiana, ja jommankumman käynyttä miestä kuitenkin lähtökohtaisesti etsin..

Vierailija
38/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni opetti ala-asteella ja oli samaa mieltä kanssasi eli vain korkeakoulutetun kanssa voi seurustella. 

Keskustelumme olivat usein koomisia. Kerroin hänelle lukemistani tietokirjoista eikä hänellä ollut aavistustakaan siitä, mistä puhuin. Minä olen sivistyneestä perheestä, kiinnostunut lukemisesta ja tiedosta, opiskelen jatkuvasti jne., mutta minulta puuttui kaikenkattava ja ihmeellinen - opettajan - tutkinto.

Kaikella ystävällisyydellä: eiköhän Tinderin käyttö kerro riittävästi siitä, millainen ihminen sinä olet, lukion opettaja. 

(Pahoittelen kommenttia, ap. Toivon, että löydät haluamaasi seuraa.)

Vierailija
39/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ole tarpeeksi kaunis :)

Vierailija
40/63 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies luettelee vaatimuksia niin naisilta on turha odottaa yhteydenottoja. Kuinka moni normaalipainoinen nainen esimerkiksi kehtaisi vastata miehelle joka ilmoittaa profiilissaan että ei lihavia naisia? Vaatimuksien luettelu heti kättelyssä antaa helposti huonon ensivaikutelman miehestä.

Tässä ei taida olla ongelmana vaatimukset vaan tökeryys ja hölmöys. Tuon saman voi muotoilla fiksusti ja ei-loukkaavasti, ihan jo muuttamalla asia positiiviseen muotoon, eli etsii normaalipainoista, eikä mainitse lihavuutta mitenkään. Tai etsii liikunnalliseen elämäntapaan kumppania (toki se vaatii, että itselläkin on se liikunnallinen elämäntapa). Fiksu keksii keinoja, pöljä töksäyttää rumasti.

Onko lihava siis loukkaava termi? Läski on loukkaava termi, lihava vähemmän. Mutta joo, tuo positiivinen muoto välittäisi varmasti paremman kuvan, mutta uskoisin että moni silti leimaisi miehen pinnalliseksi.

Tuo liikunnallisuus on muuten vähän vaarallinen termi, miehet jotka käyttävät sitä usein tarkoittavat että nainen harjoittaa ihan sellaista perusliikuntaa, mutta olen kuullut että naisille tulee tuosta mieleen että mies etsii jotakin himourheilijaa.

No siis ei lihavuus ole positiivinen ominaisuus, joten sitä ei kannata mainita. On parempi etsiä älykästä kuin ei tyhmää, huumorintajuisia kuin ei tosikkoa, mukavaa kuin ei ilkeää jne. Antaa ihmisestä positiivisen kuvan, kun mainitsee positiivisia ominaisuuksia, negatiivisen, jos mainitsee negatiivisia ominaisuuksia.