Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, keitä ällöttää maitoa juovat aikuiset?

Vierailija
27.03.2017 |

Mä en onneksi ole törmännyt kuin aniharvoin maitoa juoviin aikuisiin, mutta ällöttää niin etten pysty edes katsomaan. Junttia, luonnotonta ja turhaa.

Kommentit (318)

Vierailija
41/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ällöttää, yleensä ovat myös pyyleviä ja sairastelevat usein. Ällötys lähinnä siinä tietämättömyydessä että pitävät maitoa jotenkin puhtaana ja tarpeellisena.

Maitorasva pitää näläntunteen poissa.

Vierailija
42/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maidonjuonti ällötä ollenkaan kenenkään tekemänä, mutta aikuinen joka syö karkkia (erityisesti pehmeitä hedelmäkarkkeja) aiheuttaa inhonväristyksiä, kaikilla meillä taitaa olla omat omituisuutemme 😂

Olen samaa mieltä, karkkeja mässyttävä aikuinen on säälittävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän maito yksistään mitään erityisen hyvää ole, mutta ruuan kanssa paljon parempaa kuin vesi. Ja ihmiset jotka sanoo ettei ole juuri nähnyt ihmisiä jotka juovat maitoa ruuan kanssa, eivät taida paljoa muualla kuin kotonaan liikkua. Opiskelija/työpaikkaruokalat, luonaspaikat, huoltoasemat ym, kyllä siellä kuulkaa maitoa aika paljon juodaan ruuan kanssa, se kuuluu usein ihan hintaan. Maito sopii hyvin suomalaisen perusruuan kanssa juotavaksi. Tämä on vaan tätä naisille tyypillistä hienostelua ja jotain kaipuuta johonkin hienompaan kulttuuriin. "Ei ne Roomassakaan juoneet maitoa kun oltiin siellä lomalla, kyllä saa taas suomalaisia hävetä."

Vierailija
44/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vaan kissanmaitoa. Iso lasi kissanmaitoa ja pari korppua. Dippailen niitä korppuja sinne kissanmaitoon.

Vierailija
45/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä tosiaan on, että kummeksun maitoa juovia aikuisia. Siis niitä, ketkä juovat joka päivä useita laseja. Teorioita?

No sinä kuvittelet olevasi jotenkin sivistyneempi kun et juo maitoa.

Sinulla ei ole oikein muuta millä erottautua " junteista".

Vierailija
46/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tosiaan on ainoa nisäkäs, joka vielä imeväisenä olon jälkeenkin.

Mies on tällainen. Juo maitoa litrankin ruuan kanssa. Minä en edes pidä maidon mausta.

Lapsille koitan maitoa tuputtaa, mutta eivät oikein välitä. Ennemmin ottavat vettä tai mantelimaitoa.

Eikö tuo ole jo syy erota ;)

Vierailija
47/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse juo maitoa. Mutta on sulla kyllä ihme ällötyksen kohteet.

Vierailija
48/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten juotte esim kotona ruuan kanssa? Olisiko se parempi että ottaa aina oluen ruuan kanssa? Ravintolassa toki otan yleensä oluen tai viininkin joskus, tai kokiksen jos pitää ajaa. Joidenkin ruokien kanssa maito vaan sopii erityisen hyvin, esim lohi- tai kanakeitto.

Naisissa ärsyttää tämä tapa, että jos muut toimivat erilailla kuin he, he kokevat sen helposti aina ärsyttäväksi. Ikäänkuin heidän tapansa olisi ainut oikea.

Niin, mitä ihminen voi juoda jos ei maitoa, limsaa tai viinaa? Enpä yhtään kyllä tiedä 🤔 Ja kyllä, mun mielestä maitoa lutkuttavat aikuiset on ällöjä. Menis suoraa sinne utareelle imeskelemään. Hyh.

Vierailija
49/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa vaan napaan niin hyvä tulee. Sehän ei ole yhtään junttia.

Vierailija
50/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jännä ilmiö kyllä, että jotain ihmistä voi etoa kun toiset juo maitoa. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen. Mutta erilaisia tässä ollaan jokainen, mua ärsyttää purkkaa syövät ihmiset.

Minua taas se, kun niitä purkkia pitää syleskellä ympäriinsä. Ja tupakan tumppeja viskoa.

Vierailija
51/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin häiritsee! :D Olin kerran yhden miehen luona treffeillä ja hän otti ruoan kera ison lasin maitoa. Jotenkin ihminen vaikuttaa lapselliselle sen jälkeen. Juon itsekkin kyllä ihan silloin tällöin piimää, mutta maitolasin olen viimeksi juonut 14 vuotiaana kun mummo pakotti. Kumma juttu.

Hah, miten se piimä eroaa maidosta?

Vierailija
52/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se myslikin aika kuivaa raksuteltavaa olisi ilman sitä siihen tarvittavaa maitoa. Teekin vaatii minusta aina sen maitotilkan brittiläisittäin ja kaakaohan  jo  suorastaan tehdään maitoon  .

Samoin kalakeitto ja kesäkeitto, manna- ja riisipuurot, pullanleivonta ja monet muut ruuanlaitot niiden lisäksi vaativat maitoa  .

Vaativat nyt ja ovat vaatineet niinkauan kuin ne on tunnettu.

Jos taas ei maidosta tykkää, tai ei terveydellisistä syistä johtuen voi käyttää  eikä elimistö siedä maitoa ,niin eihän sitä tietenkään silloin  ole pakko ostaa.

Eikä tietystikään pakko ole muutenkaan.

Monet vaan ostavat ja kuluttavat sitä ,koska pitävät siitä.

Vierailija
53/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Aikuinen maitoa juova on inhottava näkykin, huvittavaa huomata etten ole yksin tämän kanssa.. :D

Muut maidosta tehdyt tuotteet eivät tietenkään häiritse, mutta se litku itsessään. :X

Repesin. Ihan samaa tavaraa se on vaikka söisit eri muodossa. Kuka se juntti on?

Vierailija
54/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos joku ei halua juoda maitoa syystä että... ei edes kiinnosta.

Mutta että toisen maidon juonti ällöttää, se on kyllä pikkusieluisuutta pahimmillaan.

Vierailija
55/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten juotte esim kotona ruuan kanssa? Olisiko se parempi että ottaa aina oluen ruuan kanssa? Ravintolassa toki otan yleensä oluen tai viininkin joskus, tai kokiksen jos pitää ajaa. Joidenkin ruokien kanssa maito vaan sopii erityisen hyvin, esim lohi- tai kanakeitto.

Naisissa ärsyttää tämä tapa, että jos muut toimivat erilailla kuin he, he kokevat sen helposti aina ärsyttäväksi. Ikäänkuin heidän tapansa olisi ainut oikea.

Niin, mitä ihminen voi juoda jos ei maitoa, limsaa tai viinaa? Enpä yhtään kyllä tiedä 🤔 Ja kyllä, mun mielestä maitoa lutkuttavat aikuiset on ällöjä. Menis suoraa sinne utareelle imeskelemään. Hyh.

Kylläpä nyt eto asia seksualisoidaan! "Lutkuttamaan utaretta " :D, pyhä kiesus. Maito eri muodoissaan on kuulunut suomalaiseen ruokavalioon jo iät ja ajat. Tämä vege-höpötys kieltää kaiken normaalin ruuan. Kysynpä vain, miten täällä Pohjan perillä vegenä olisi pärjätty?

Vierailija
56/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ehkä ihan mahtavaa se, että maidonjuojat eivät luovuta! Vaikka kuinka osoitettaisiin että maito nyt vaan ei ole välttämätöntä, tai edes terveellistä, niin silti maidonjuojat eivät luovuta! He eivät usko että heidän herkkujuomansa, lehmän tissistä imuteltu maito, ei olisikaan hyväksi heille! Mutta kun Valio on jo vuosikymmenet kertonut maidon olevan välttämättömyys??? 

Vierailija
57/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ällötyksesi sentään ulottuu loogisesti kaikkien maitotuotteiden käyttöön?

Kerrotko vielä miten se muka olisi loogista? Minusta maito ja esim cheddar tai mansikkajäätelö maistuu hyvin erilaisilta.

Samasta maidosta ( lehmän utareen tuotos) nuokin tehdään pthyi pthyi :D.

Vierailija
58/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomalasista se maito kyllä yleensä pöydässä juodaan ihan siinä missä muutkin juomat.

Eikä sitä yleensä missään  sen keittiön ruokapöydän, tai jonkun ruokasalin pöydän ulkopuolella tavallisesti  juodakaan.

( ...siis missäänniin  kovin kaukana jääkaapista tai sen säilytyskylmälaukusta )

Vierailija
59/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ehkä ihan mahtavaa se, että maidonjuojat eivät luovuta! Vaikka kuinka osoitettaisiin että maito nyt vaan ei ole välttämätöntä, tai edes terveellistä, niin silti maidonjuojat eivät luovuta! He eivät usko että heidän herkkujuomansa, lehmän tissistä imuteltu maito, ei olisikaan hyväksi heille! Mutta kun Valio on jo vuosikymmenet kertonut maidon olevan välttämättömyys??? 

Joo,  imutellaan ja lutkutellaan, nam miten hyvää. Ihan kiusalla!

Vierailija
60/318 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin häiritsee! :D Olin kerran yhden miehen luona treffeillä ja hän otti ruoan kera ison lasin maitoa. Jotenkin ihminen vaikuttaa lapselliselle sen jälkeen. Juon itsekkin kyllä ihan silloin tällöin piimää, mutta maitolasin olen viimeksi juonut 14 vuotiaana kun mummo pakotti. Kumma juttu.

Hah, miten se piimä eroaa maidosta?

No siis sehän on hapattamalla maidosta valmistettu tuote. Koostumukseltaan semmosta maitoa paksumpaa. Maistuu vähän happamalle ja saa useimmista kaupoista. ;)