Mitä ajattelet ihmisestä jolla on rahaa, mutta joka ei koskaan matkusta?
Itse olen siis tällainen, jos matkustan niin kotimaan sisällä. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (70)
Tänä vuonna on tullut matkustettua kotimaassa ja täytyy sanoa, että vaikka rahaa on palanut melkein yhtä paljon, niin on ollut hauskoja matkoja. Ollaan pyöräilty yli viikko, hiihdetty ja lautailtu ja vietetty luonnossa aikaa. Mietitään teltan ostoa ensivuodeksi. Eli ajattelen, että fiksu ihminen, koska toimii niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että hän ei tykkää matkustelusta. Ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Minusta matkoilla on määränpäässä mukavaa, mutta en pidä pakkaamisesta, tuntien matkustamisesta lentokentälle, lentokentällä notkumisesta enkä matkalaukkujen purkamisesta.
Ihan sama täällä. Olen matkustellut nuorempana todella paljon. Nyt viisikymppisenä olen tehnyt ulkomaanreissuja (Tukholmaa lukuunottamatta) ehkä kaksi tai kolme viidessä vuodessa. Niidenkin pitää olla jotain todella spesiaalia, että jaksan vaivautua. Joku Antarktis esim. voisi olla mielenkiintoinen, mutta matka sinne on todella pitkä.
Olen lopen kyllästynyt ruuhkaisiin lentokenttiin, turvatarkastuksiin, lentojen myöhästymisiin, jonottamisiin sekä kentällä, että täpötäysissä nähtävyyksissä. Jos matkustan, matkustan sesongin ulkopuolella. Rantalomakohteet eivät jaksa kiinnostaa enää pätkän vertaa.
Olen salaa iloinen, että matkailu on nyt tauolla. Ei tarvitse selitellä kavereille, miksi ei ole jo seuraavaa ulkomaanreissua varattuna. Moni ystäväni rakastaa matkustamista, eivätkä varmaan ymmärrä asennettani lainkaan.
Jokaisella on joku syy reissata tai olla reissaamatta, ei se tee kenestäkään sen parempaa. Esim terveys.
Mun mies on varakas, vihaa lentämistä ja lisäksi on vanhojen kilpaurheiluvammojen aiheuttamat ongelmat... hän näki aikoinaan lentokenttiä ihan tarpeeksi. Pitkät junamatkat ei käy kuin makuuvaunussa. Me on käyty autolla matkailuvaunun kanssa Saksassa ja Norjassa mutta onhan siinä ajamisessakin hommansa. Lisäksi hän loukkasi jalkansa takavuosina ja jalkaterä luutui väärään asentoon, eli käveleminenkin varsinkin asfalteilla on tuskallista.
Itse olen perinyt isäni, reissannut olen paljon nuorena, rahasta ei ole pulaa, mutta mun selkä ei kestä enää pitkiä istumisia. Auto on hyvä kun voi tauottaa, nousta ja venytellä. Mutta vaivalloista...
Että ei opi kieliä, tuskin mitään muutakaan.
En mitään. Olen itse samanlainen. Etelässä kävin yli kymmenen vuotta sitten, mutta sen jälkeen olen tehnyt vain muutaman päiväreissun johonkin kaupunkiin Suomessa ja sukulaisen mökillä vietän reilun viikonlopun kesäisin. Minun mielenkiinnon kohteet suuntautuvat ihan muualle kuin matkusteluun. Rakastan kotiani ja tykkään olla siellä. Harrastan myös monia eri asioita ja ne täyttävät aikatauluni tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei kielten oppiminen matkustelua vaadi. Minä en käy ulkomailla, mutta työyhteisöni Suomessa on erittäin kirjava ja kansainvälinen. Virallinen työkieli on englanti ja sitä puhutaan päivittäin, kun kansallisuuksia on monesta eri maasta.
Rahaa olisi, sekä tienattua että nykyään myös perittyä, mutta matkustelu ei kiinnosta ollenkaan. En edes omista passia.
Lapsena vanhemmat oli matkahulluja ja meitä rääpötettiin ties missä pitkin poikin. Tavallisten Kreikan, Espanjan lisäksi safarilla Tansaniassa, Karibian risteilyillä, Tahitilla jne. Inhosin aina syvästi matkoja, ne tiesi mulle vain äärimmäistä tylsistymistä ja epämukavuutta. Liian kuumaa, auringonpolttamia, moskiittoja, melua, tungosta, vatsatautia. Halusin vaan takaisin kotiin pelikoneeni ja kirjojeni ääreen. Ja niin on vieläkin, ei nappaa epämukavat tosielämän matkat, fantasiamatkat toisiin todellisuuksiin virtuaalimaailmassa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei kielten oppiminen matkustelua vaadi. Minä en käy ulkomailla, mutta työyhteisöni Suomessa on erittäin kirjava ja kansainvälinen. Virallinen työkieli on englanti ja sitä puhutaan päivittäin, kun kansallisuuksia on monesta eri maasta.
Yllättyisit joskus sen englantisi kanssa, jos kävisit Englannissa. Hupschista, kielitaitosi ei ollutkaan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä.
Eikö sellainen ihminen päinvastoin ole kaikkea muuta kuin tylsä, joka löytää kiinnostavaa ja kivaa lähipiiristä eikä tarvitse ängetä pitkälle matkalle ollakseen kiinnostava.
Joku vastaaja jo mussutti suppeasta elinpiiristä, jos ei matkusta.
Ei se matkustaminen elinpiiriä lavenna tai avaramieliseksi tee.
Matkustella voi vaikka kuinka ja silti olla ahdasmielinen ja vain lentokentät, rannat ja hotellit nähnyt. Ei Eiffelin tornin nähnyt ole sivistyneempi kuin se, joka on lukenut Proustia, muttei Pariisissa käynyt.
Sangen ahdasmielinen ajattelutapa. Ykkösen ja kympin välille mahtuu aika paljon.