Mitä ajattelet ihmisestä jolla on rahaa, mutta joka ei koskaan matkusta?
Itse olen siis tällainen, jos matkustan niin kotimaan sisällä. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (70)
Itse en matkustele kuin maissa joissa eläimillä on oikeudet . Mittisin monta viikkoa katukoiria ja lapsia ja asunnottomia. Se olisi helvettiä!
Eipä sitä tiedä, kuka on elossa 40v päästä, kun on niitä rahojaan säästellyt. Rahanahneus ja kitsaus ovat ällöttävimpiä ominaisuuksia, mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse matkustan mielelläni, joten ajattelisin kuvaamasi henkilön jättävän huikeita mahdollisuuksia käyttämättä.
Tosin tokihan kotimaanmatkailukin voi tarjota kaikenlaisia upeita kokemuksia.
Huikeita mahdollisuuksia? Onhan niitä tietenkin maapallo pullollaan, mutta kaikkea ei voi tehdä ja kaikkea ei tarvitse omin silmin nähdä. Myös turhanpäinen lentokonematkailu olisi saatava kalliimmaksi niin, että siitä tulevat valtavat haitat saataisiin korjatuksi edes pieneltä osin hinnan korotuksella. Turistit ovat pilanneet myös niin monta paikkaa lopullisesti, että se ei aja enää kenenkään asiaa.
Lentoliput voisivat maksaa saman kuin 1950-luvulla suhteessa palkkaan.
Mulla on rahaa, mutta en matkusta. Turismi on monessa paikassa tuhonnut alkuperäiskulttuuria. Turismi saastuttaa merkittävästi maapalloa. Muutama ystäväni pitää ihan ongelmattomana sitä, että kun matkalaukkuun pitää saada niitä ulkomaiden halpoja hikipajarättejä mahdollisimman paljon, niin jättävät kotimaastaan tuomat vanhat vaatteet matkakohteeseen. Tyyliin vanhat alusvaatteensa, teepaitansa jne. Siellä ne sitten kivasti kasvattavat jätevuorta. Turisteja varten myös tarvitaan hirveät määrät vettä, myös niissä kohteissa, missä vedestä on pulaa. En halua osallistua moiseen roskaamiseen ja tuhlaamiseen. Viihdyn mainiosti kotona ja laitan rahaa kotimaan palveluihin kuten nyt vaikka hierontaan, jalkahoitoon ja sen sellaiseen. Matkailu on todella stressaavaa, kun joka paikassa saa olla silmät selässä ja vahtia omaisuuttaan, ei passaa eksyä, pitää huolehtia matkakumppaneista jne.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriöinen / lentopelkoinen.
Tsingtsingtaing! We have a winner. Pelkään niin kuollakseni lentokoneita, ahtaita paikkoja josta ei pääse ulos ja paniikkikohtaus tulee kassajonossakin. Lääkkeitäkin kokeiltu mutta ei nekään auta lentopelkoon. :D -ap.
Minulla oli työkaveri, joka oli perinyt vanhempansa, joten sillä oli aika paljon omaisuutta. Se ihmetteli monta vuotta, miksi kukaan haluaa matkustaa ulkomaille, kun Suomessakin on niin paljon nähtävää.
Todellisuudessa se pelkäsi, ettei pärjää ulkomailla. Lopulta kun kerran uskaltautui perheensä kanssa pakettimatkalle, mieli muuttui kerrasta.
En ole ikinä käynyt pakollisia Ruotsin/Tallinan risteilyjä pitemmällä. Nytkin on lipaston laatikossa jemmassa yli 10000 euroa, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään minnekään matkalle. Ei vaan kiinnosta. Monet muut asiat kiinnostaa senkin edestä, mutta matkustamisessa en nää mitään iloa. Sitä elämäänsä voi "rikastuttaa" monella muulla tapaa, mutta matkustaminen ei ole minulle sitä.
Ajattelen, että on tavallista älykkäämpi henkilö, jolla on erityinen kyky havaita mielenkiintoisia asioita myös lähiympäristössään - joko rahalla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsingtsingtaing! We have a winner. Pelkään niin kuollakseni lentokoneita, ahtaita paikkoja josta ei pääse ulos ja paniikkikohtaus tulee kassajonossakin. Lääkkeitäkin kokeiltu mutta ei nekään auta lentopelkoon. :D -ap.
Ehkä olisi fiksua sijoittaa raha itseesi ja hoitaa pää kuntoon vuosien terapialla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin itseni kuvauksestasi :)
Joskus olen ollut rantalomilla mutta siellä en saa nukutuksi, herään yöllä paniikki/ahdistuskohtauksiin, herään ja pelkään maanjäristystä, varkaita, tsunamia ym...en saa nukutuksi ja päivällä olen väsynyt ja äkäinen. Onnesta soikeana kun pääsen takaisin kotiin omaan sänkyyn.
Kaksi kertaa olen pakosta lentänyt tukholmaan työasioissa, aina yhtä kamalaa. Hieman auttoi kirja Lentopelko hallintaan jossa eri rentoutustekniiikoita yms. Lääkkeitä en ole kokeillut.
Henkilökohtainen valinta, mikä minä olen sitä arvostelemaan. Tiedän että se mikä sopii mulle, ei välttämättä ole toiselle SE juttu. Matkustelu ei tee kaikkia autuaaksi ja se on ihan ok.
Minua ei vaan kiinnosta. Pari kertaa olen käynyt yksinäni jossain reissussa. Ne on ollut ihan ok kokemuksia vaikkakaan eivät mitään järisyttäviä. Tuttavien/kaverien kanssa reissatessa taas olen kotiin palatessa paljon väsyneempi kuin "lomalle" lähtiessä. Liian suorittamista.
Miksi naisilla on niin usein sellainen ajatusmaailma että oikeaa elämää on vain ulkomailla, ja että ne elävät 51 viikkoa kurjuuttaen ja säästäen pennosia että pääsevät sitten käymään viikon jossain nizzalla ja elämään hetken fantasiamaailmassa ajatellen että ehkä joku luulee heitä ulkomaalaiseksi aateliseksi tai filmitähdeksi kun siemailevat sitä paikallisesti ja tiedostavasti tehtyä cappucinoaan.
Eihän keorke klooneynkään tarvitse enää mennä azurille kun sillä on se nescafe-keitin kotona!
Mielenkiintoista että joku ylipäänsä ajattelee minusta jotakin koska en matkusta vaikka rahaa on.
En ajattele yhtään mitään, koska ylipäänsä ajattelen hyvin vähän jotain muista ihmisistä. Jos tapaisimme ja tulisi puheeksi, niin ajattelisin, että sinua ei varmaan kiinnosta matkailu, ja yrittäisin keksiä puheenaiheita, jotka kiinnostaisivat meitä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla on niin usein sellainen ajatusmaailma että oikeaa elämää on vain ulkomailla, ja että ne elävät 51 viikkoa kurjuuttaen ja säästäen pennosia että pääsevät sitten käymään viikon jossain nizzalla ja elämään hetken fantasiamaailmassa ajatellen että ehkä joku luulee heitä ulkomaalaiseksi aateliseksi tai filmitähdeksi kun siemailevat sitä paikallisesti ja tiedostavasti tehtyä cappucinoaan.
Eihän keorke klooneynkään tarvitse enää mennä azurille kun sillä on se nescafe-keitin kotona!
Nizzalla? :-DDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee ulkomaille junallakin. Venäjä on maailman isoin maa ja sieltä löytyy ihmettelemistä aika pitkäksi aikaa. Toki tarvitsee vähän pidemmän loman, että voi lähteä.
Oletko kokeillut ottaa unilääkettä ja nukkuisit lennon ajan?
Vierailija kirjoitti:
Järkevä. Voi rahansa käyttää hyödyllisemminkin, esim. sijoittamalla. Ja jos on tarpeeksi rikas sisäinen maailma, niin ei välttämättä ole mikään pakko matkustella. Yleensä sellaiset virikkeitä jatkuvasti kaipaavat ekstrovertit tykkäävät matkustella, introverteille kelpaa hyvin se oma koti ja kirja, jonka avulla pääsee erilaisiin maailmoihin.
Näinpä!
Tunnen muutaman tuollaisen. Ovat ihmisiä, joiden kielitaito on nolla, ja sen vuoksi eivät käytännössä voi matkustaa Suomen ulkopuolella. Ehkä voisi at lähteä jonkun luotetun tulkin kanssa, mutta on aika stressaavaa olla toiesta niin riippuvainen kun he siinä tilanteessa olisivat. Eniten näitä on kansakouluikäluokassa, mutta kyllä ihan nykyisiä parikymppisiäkin on pudonnut peruskoulun kielenopetukssta näin pahasti, vaikka eivät ole muuten mitenkään tyhmiä tai kyvyttömiä.
Ja harmittaa vähän heidän puolestaan, sillä monia heistä kiinnostavat sellaiset asiat, joita ulkomailla voisi kokea paljon enemmän ja usammalla lailla kuin Suomessa.
Melko paljon aikaa ja energiaa käytät jonkun viattoman ihmisen halveksimiseen.