Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kostan yläkerran naapurille?

Vierailija
24.03.2017 |

Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.

Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heidän vika jos talon eristykset kehnot. Ihminen saa elää normaalia elämää, jopa satunnaiset juhlat, saa soittaa päivällä kohtuuajan instrumenttia,laulaa, jumpata jne. Lpasen iktu, töminät ok. Taloyhtiö,vuokraokohde ,tuksin alkavat remontoimaan enen peruskorjausta. Jos olet  omistaja, teetä itse asuntoosi eristyksiä,laillisia ja hyväksyttyjä,, vaatimusten mukaan tarkstus miten ne hoidetaan. Häiriökäytös ihan eri asia kuin nomri eläminen. Elä elämääsi, yritä huomiotas viedä omiin asioihin,. KOSTO, jee, eli syyllistytkin itse kotirauhan häirintää. Näitä oikeustapauksia on ,on alettu hakkaamaan kostoksi pattereita, jäätynyttä kusta postiluukusta, naamitu autoa, ulko-ovea, lappuja( kunnianloukaus jne) tahallinen  äänen tuotto jolle ei nomri elämän perusteluita jonka heti erottaa. Noista tulee rapsut, sitten se häpeä sulle ja tuntuu kukkarossakin, ehkä varoitus sulle, häätökin,lunastusoikeus jne. Eli yritä jaksaa ja hoitaa järjellisiä kanavia myöten. Ja älä häpäise itseäsi tekemällä nomri elämästä valituksia isännöintiin. Ja jokaisella huom. oikeus käydä yölläkin pikasuihkussa, sairaus, työajat, vahinko( menkkaveret,kuumat allot, lapsi oksentaa jne. eli isot pesut pv:llä ja yöllä saa käyttää vettä. Pyykinpesua ei yöllä,mutta 7-22 saa elää vapaasti ja yöllä saaa virtsata vetää pyttyä,ottaa pikapesua,

Vierailija
102/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on malliesimerkki "sivistyneestä" käytöksestä.

Kostaa kuullostaa samalta kuin kivikaudella.

Puhuminen, asiallinen valitus via isännöitsijä, (jolla on velvollisuus ottaa asiaan kantaa, tosin yrittävät kiemurella irti).  Jos on asiallinen taloyhtiön puheenjohtaja kenties voi toimia välittäjänä.

Kostaa= tyhmää, kurjaa ja lapsellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti 70-luvun taloissa kaikki kuuluu naapuriin. 

Tää on sellainen eikä mitenkään erityisemmin kuulu. Ennen asuttiin 2000-luvulla rakennetussa ja siellä kuuluu paljon enemmän. 

Vierailija
104/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun valitin ulinasta joka tuli kaukolämpö ym toistuvista äänistä (oikesti), eräs taloyhtiönpuheenjohtaja otti lääkärin roolin, ja päätti että kärsin tinnityksestä. Kukaan muukaan ei kuulemma kuule mistään mitään. (Tutkimukset ja ratkaisut olisivat ehkä tulleet kalliiksi).

Isännöitsijän pyrkimys tutkia asia kariutui tuohon "diagnoosiin", muiden asukkaiden ollessa hiljaa.

Kumma vaan että vaivani rajoittui vain kotona olooni, ei koskaan vaivannut muualla. Semmoinen ratkaisu ongelmaan.  Muutin pois. Ongelma jäi.

Vierailija
105/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakertalaisilla pitäisi olla vähintäänkin pienempi vuokra. Epäreilua että samaan hintaan pitäisi kuunnella jotain ylimääräisiä ääniä kun taas yläkertalainen saa elellä hiljaisuudessa.

Miksi kaivoit tämän monta vuotta sitten aloituksen esiin?

Jos pitää päivämääriä kyylätä niin autistisesti, niin voisi sitten edes kyylätä että onko edelläni muita kirjoittelijoita koska minä en kaivellut mitään esiin.

Vierailija
106/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakertalaisilla pitäisi olla vähintäänkin pienempi vuokra. Epäreilua että samaan hintaan pitäisi kuunnella jotain ylimääräisiä ääniä kun taas yläkertalainen saa elellä hiljaisuudessa.

Eivät nuo ap:n luetteloivat äänet ole mitään ylimääräisiä ääniä, vaan normaaleita asumiseen liittyviä. Eikä ole myöskään yläkertalaisten vika, että talo on huonosti eristetty. 

Kyllä se katon helinä marssin tahdissa on alakertalaiselle ylimääräinen äänihaitta mistä yläkertalainen ei joudu kärsimään. Silti kummatkin maksaa samaa vuokraa.

Vierailija
107/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin tuollaisen metelinaapurin alapuolelta ylimpään kerrokseen ja sain vuoden verran nauttia ihanasta hiljaisuudesta, mitä nyt alakerran hiljaisella naapurilla kävi joskus kylässä joku huutaja, mutta sitä ei onneksi tapahtunut montaa kertaa viikossa. Olen itsekin yrittänyt elää mahdollisimman hiljaa ja häiritsemättä alapuolella asujaa millään töminöillä tai kolinoilla... mutta sitten se hiljainen naapuri muutti pois, ja tilalle tuli norsu. En ole edes tiennyt, että kantapääjymistys voi kuulua noin hyvin alhaalta ylös! Välillä kun norsu ottaa oikein vauhdikkaan marssilähdön, minulla helisevät astiat lasihyllyä vasten. Muutenkin norsu elää ihan käsittämättömän meluisaa elämää. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että alakerran naapurille on paljon helpompi kostaa kuin yläkertalaiselle. Nyt en enää varo mitään vaan tömistän ja kolistan menemään aamusta iltaan.

Kiitos, tuo lohduttaa.

Vierailija
108/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu ettei äijät osaa kusta siihen posliiniin vaan lorottavat kauhealla metelillä suoraan veteen. Järjen köyhyyttä ?

Vierailija
109/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat muovisen luurangon jostain halloween krääsä kaupasta netistä. Siihen liimaat muutamia patteriledejä että näkyy pimeässä. Sitten ostat dronen joka jaksaa lennättää luurankoa. Yöllä 3-4 aikaan on hyvä kolisuttaa naapurin ikkunaa. 

Laitteella voi myös viihdyttää anoppia, poliitikkoja, juoppoja krapuloissaan ja huutavat lapset ja saa vähän aihetta huutaa kun lentävä luuranko säikyttää aamulla kouluun tai tarhaan mennessä.

Ei olisi pitänyt suunnitella tuota. Nyt mä haluan itse tuollaisen lennätettävän luurangon. Tuollaista olisi ihan hauska lennättää.

Vierailija
110/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu ettei äijät osaa kusta siihen posliiniin vaan lorottavat kauhealla metelillä suoraan veteen. Järjen köyhyyttä ?

Äijänä ihmettelen samaa. Joiltain olen kuullut että se loriseva ääni jotenkin auttaa sitä suoritusta jos on joku jännäpissa joten ehkä kyse on siitä vaikka kukapa nyt kotonaan jännittäisi. Jollain tapaa saavat kuitenkin tyydytystä siitä äänestä.

Vierailija
111/121 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten naiset jotka kusee keskelle vettä, miten se on edes mahdollista.

Vierailija
112/121 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu ylimässä ei tarvii kuunella kenenkää ääniä. Mutta toki jos ei kerrostaloon sopeudu ei kannata muuttaa, kerrostalo alkuunkaan.

Vierailija
113/121 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on kertostalo ei omakotitalo jokaisen oma valinta sopeutuuko vai ei.

Vierailija
114/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläkerrasta kuuluu askellus ja wc:n käyttö, niin kyllä se alakerrankin metelöinti kuuluu. Varsinainen ongelmahan on talo, jossa ei ole nykynormien mukaista äänieristystä. Kuulostaa 60-80 -lukujen elementtitalolta, jollaisia on muutama tullut vielä 90-luvullakin. Olen asunut tuon haarukan taloissa ja mielestäni ne voisi kaikki purkaa. Pahimpana Itäkeskuksen HOAS-talo, jossa kellarin pesutuvan lingon loppuvinkunan kuuli omaan kolmannen kerroksen asuntoon.

Helpoin vaihtoehto on muuttaa pois, kuten itsekin olen tehnyt. Itse olen muuttanut omistuskämpistä pois heti lainan maksettuani (olen maksanut etupeltoon lainaa pois, koska meteli) ja ottanut aina uutta lainaa, niin olen voinut siirtyä kalliimpiin kämppiin.

Sen varaan voi aina laskea, että jos on mahdollisuus, niin ylänaapuri kyllä kolistelee minkä kerkeää ja alanaapuri aina kiukuttelee, vaikka itse kulkisi huopatossuilla ja pitäisi ovet auki aina, etteivät kolahda. Jos äänieristys sallii, niin naapurit ovat mulkkuja tai ainakin kuulostavat siltä.

Pahimpia ovat varakkaat tai mielestään ansioituneet ihmiset, koska he kokevat olevansa toisten yläpuolella ja herkemmin kuvittelevat kaiken metelin heitä vastaan suunnatuksi ja jopa "palkkaavat" väkeä mekastamaan, kun ovat poissa. Jos joku metelöi tahallisesti, niin kannattaa ajatella, että hän kuvittelee pystyvänsä tekemään niin ilman rangaistusta esim. em. syistä, eikä kannata siihen leikkiin mennä yhtään mukaan.

Sitten vielä vinkki: jos käy katsomassa kiva kämppää, joka on vanhassa elementtitalossa ja välittäjä kehuu kuinka se on ollut pitkään tyhjillään, niin kannattaa huolestua. Todennäköisesti naapurissa on sarjaloukkaantuja, joka karkottaa kaikki naapurit pois voidakseen asua 'omakotitalossa' kerros-/rivitalossa, jossa eivät naapurit häiritse (yhtä paljoa kuin hän). Tämä maa on täynnä metsäläisiä, jotka kyllä osaavat ärsyyntyä pienimmästäkin äänestä, mitä päästät, jos yrität olla aivan hipihiljaa. He itse asiassa valitsevat uhreikseen näitä hiljaisia naapureita tarkoituksella.

Vierailija
115/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se naapuri voi lopettaa kusemista ja kävelemistä. Se ei ole naapurin vika jos talo on rakenteellisesti niin huonosti tehty että kaikki kuuluu lattian ja seinien läpi. Tuo on rakennusfirman tekemä vika. Näitä paperitaloja on koko suomi pykätty täyteen lamavuosina varsinkin. Ainoa keino on muuttaa joko paremmin rakennettuun kerrostaloon tai sitten hankkia omakotitalo tai rivari. Noi on tavallisia elämisen ääniä jopa myöhäänkin.

Tömistelevän norsu-kävelemisen voi lopettaa, ja TÄYTYY lopettaa.

Vierailija
116/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla pois pskaluukusta

Vierailija
117/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kanta-astuminen on tosi ärsyttvää. Sano niille kovemmin.

Vierailija
118/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on paljon tuntikausien porausääniä, jätä soimaan kun lähdet kotoa. 

Vierailija
119/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo ap:n luetteloivat äänet ole mitään ylimääräisiä ääniä, vaan normaaleita asumiseen liittyviä. Eikä ole myöskään yläkertalaisten vika, että talo on huonosti eristetty. 

Kyllä se katon helinä marssin tahdissa on alakertalaiselle ylimääräinen äänihaitta mistä yläkertalainen ei joudu kärsimään. Silti kummatkin maksaa samaa vuokraa.

Ai se on vuokratalo. Ilmankos. 

Vierailija
120/121 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on pahvitalo, jossa kuuluu liikkuminen, niin ei tarvitse edes olla kanta-astuja, että askeleet kuuluvat voimakkaina. Kokeilkaa itse kävellä kantapäillä kaiken aikaa kotona ja ottakaa aikaa polvien kipeytymiseen. Kanta-askellusääni lähtee myös, jos kävellään ulko- tai sisäkengillä kämpässä.

Varsinainen ratkaisu on jälleen toinen kämppä. Kostamaan ei kannata lähteä, ellei tiedä naapurin olevan mitättömyys. Oikeusoppineet ovat ehkä vittumaisimpia naapureita, kun yrittävät järjestään provosoida naapureita kostamaan, että saisivat verottomia vahingonkorvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi