Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kostan yläkerran naapurille?

Vierailija
24.03.2017 |

Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.

Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.

Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?

Ap, ei ole mitenkään yläkerran asukkaan syy että huoneistojen välinen äänieristys on tehty niin huonosti. Jos et kestä normaalin asumisen ääniä, muuta omakotitaloon. Jos alakerrassasi asuu joku, se kuulee sun elämisen äänet yhtälailla. Kävikö edes mielessä?

Koston ajatteleminen on lapsellista ja typerää.

Ei mun eläminen kuulu kuulemma alakertaan (olen kysynyt) kun osaan ottaa muut huomioon eli en paukuta, kolistele ja tömistele vaan astun kevyesti päkiällä. Asun myös yksin eli en kolaa jatkuvasti vaan istuskelen sohvalla ja luen kirjaa ja olen koneella.

Yläkerran pariskunta sen sijaan kolistelee JATKUVASTI, nytkin tätä kirjoittaessa. He ryskäävät ja paukuttava kaapin ovia ja tiputtelevat tavaroita lattialle ja osuvat aika usein patteriin. He ovat myöskin yöihmisiä eli tätä herkkua on luvassa etenkin klo 22-01 öisin.

Olen tuosta yöpyörimisestä sanonut muttei apua.

Heillä ei ole myöskään mattoja lattioilla ja lattiat laminaattia.

Sun kannattaa valittaa isännöitsijälle melusta jota tulee sen kellonajan jälkeen, joka talossanne on määrätty hiljaisuuden ajan aluksi. Mutta melun pitää olla poikkeavaa, yölläkin saa käydä vessasa yms.

Se että joku käy vessassa ja tekee ruokaa, se ei periaatteessa riitä valituksen aiheeksi, koska se on normaalia elämää.

Mutta voisit ottaa isännöitsijän kanssa esiin ongelmat rakenteissa, kuten yllä mainittiin.

Toisaalta kun melu kerran häiritsee sinua, voisit itsekin kysellä miten ja millä hinnalla asuntosi saataisin pienelllä remontilla hiljaisemmaksi. Tai ehkä miten yläkerran lattiaa voitaisin rempata.

Tässä ei nyt käynyt ilmi oliko omistus- vaik vuokra-asunto, tilanne ja remppojen teko ja maksaminen riippuu vähän noista.

Vierailija
42/121 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kannata kostamista, mutta yhdelle naapurille kerran kyllä hermostuin kun olin sanonut monta kertaa, että ei yöllä meluais. Ja hän melus. No sitten yhden kerran taas oli yöllä mökäämistä, hälle oli tullut vieraita ja bileet jatkuivat aamuun. Itsellä ei onneksi ollut työpäivää, niin mukavasti siinä sitten kolistelin astioita sun muuta pitkin päivää, etteivät saaneet krapuloitaan nukuttua. Odotin aina hetken että hiljenee ja ehkä saavat nukahdettua ja kas - kattila putosi. Kauhea kiroaminen yläkerrasta jokaisen rämähdyksen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laatisin virallisen kirjeen, jossa Poliisi muistuttaa asukasta hiljaisuudesta.

Vierailija
44/121 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä kannata kostamista, mutta yhdelle naapurille kerran kyllä hermostuin kun olin sanonut monta kertaa, että ei yöllä meluais. Ja hän melus. No sitten yhden kerran taas oli yöllä mökäämistä, hälle oli tullut vieraita ja bileet jatkuivat aamuun. Itsellä ei onneksi ollut työpäivää, niin mukavasti siinä sitten kolistelin astioita sun muuta pitkin päivää, etteivät saaneet krapuloitaan nukuttua. Odotin aina hetken että hiljenee ja ehkä saavat nukahdettua ja kas - kattila putosi. Kauhea kiroaminen yläkerrasta jokaisen rämähdyksen jälkeen. 

Me teimme tällaiselle yöjatkoilija-naapurille siten, että aamulla klo 7 mentiin rimputtamaan ovikelloa ja juostiin piiloon, kun joku vihdoin jaksoi tulla avaamaan. Ja sama toistui hetkisen kuluttua uudelleen ja uudelleen, kun krapulainen väki nukahti...

45/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki mäntit aina kuvittelevat, että normaaleita elämisen ääniä ja satunnaisia juhlia ym pitää alkaa kostamaan? Oma vikanne kun olette muuttaneet huonosti rakennettuun taloon, jossa äänet kantautuvat asunnosta toiseen voimakkaina. Ei se ylänaapurin vika ole. He eivät todennäköisesti ymmärrä yhtään, mistä mussutat, kun ei heille heidän oma askelluksensa kuulu. Sitten kun tulet vinkumaan, että vesassa voisi pissata hiljempaa niin ei se varmana liikuta paljoa. Ryminätkin todennäköisesti ovat normaalia talsimista, mutta huonojen rakenteiden takia kuulostaa kanta-astujan teräskenkäaskellukselta.

Kannattaa ihan oikeasti investoida nykyaikaiseen, eli mieluiten 2000-luvulla rakennettuun taloon. Äänimaailma on huomattavasti rauhallisempi, kun sentään jonkinlaiset normit ovat säädelleet rakentamista, eikä asuntojen välillä oleva 'katto' ole vain rämisevä betonilevy, jonka molemmille puolille on isketty vähän rappausta näytiksi.

Tässä näkyy taas ihmisten tyhmyys. Vika on huonosti halvalla rakennetussa talossa ja nämä neropatit hyökkäävät yksittäisten normaalia elämää elävien ihmisten kimppuun. Taloyhtiöt ja isännöijät selittävät mitä kerkiävät ja koittavat paikata tilannetta esimerkiksi lisäämällä järjestyssääntöihin, ettei yöllä saa vetää vessaa. Tällaisessa tilanteessa pitäisi hälytyskellojen soida ja miettiä, olisiko helpointa myydä tontti rakennuksineen rakennusfirmalle, joka tekee sinne isommat ja paremmin äänieristetyt talot näiden paperitalojen tilalle. Välillä kauhistuttaa, millaisissa pahvitaloissa vielä nykyään asutaan. Näissä taloissa pitäisi olla isot laput ulkopuolella varoittamassa, että tässä talossa ei ole normit täyttävää äänieristystä.

Olkaapa ihmisiksi ja jos ärsyttää niin hemmotelkaa itseänne äänieristetyllä talolla. Älkää raivotko syyttömälle naapurillenne, koska silloin olette vain itse se ongelma, mitä tämä maa ei kaipaa.

Vierailija
46/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri kanssa jatkuvasti soitti stereoitaan ihan hel*etin kovalla, eikä uskonut kun kävin siitä sanomassa.

Yks kerta olin aamuyöstä hereillä kun tämä mul*ku tuli jostain pe*seet olalla kotiin. Odottelin siinä muutaman tunnin, jonka jälkeen rupesin porakoneella jyystämään huoneistojen välistä betoniseinää. Porailin muutamia reikiä ihan omaksi ilokseni, jolloin alkoi sen päiväinen manaaminen naapurista. Se oli kosto sille kus*päälle.

Vierailija
47/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla ennenkin ollut yläkertalaisia muttei ole kuulunut näin. Tämä talo on vieläpä uusi mutta kai jostain ontelolaatoista tehty kun kaikki tulee kuin vettä vaan läpi.

Ja se kusemin ON todella karmeaa kun heidän vessansa on  mun keittiön yläpuolella eli kuulen sen joka kerran kun olen syömässä.... mahtavaa ruokailla kusen loristestessa.

Mutta askeltöminä on silti pahinta, aivan kuin joku basso kuuluisi sydämessä jatkuvasti.

ap

Talossasi on todennäköisesti rakennusvirhe, jos se on rakennettu 2006 jälkeen. Ota yhteys isännöitsijään. Asia pitää tutkia ja korjata. Jos naapurisi pitäisi äänekkäitä juhlia öisin, tilanne olisi eri. Kyllä he saavat elää ihan normaalia elämää.

Vierailija
48/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusase uunin pellille ja paa ae pakkaseen

Jäätyneen levyn tunget sitten postiluukusta sisään

Vierailija
49/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla ennenkin ollut yläkertalaisia muttei ole kuulunut näin. Tämä talo on vieläpä uusi mutta kai jostain ontelolaatoista tehty kun kaikki tulee kuin vettä vaan läpi.

Ja se kusemin ON todella karmeaa kun heidän vessansa on  mun keittiön yläpuolella eli kuulen sen joka kerran kun olen syömässä.... mahtavaa ruokailla kusen loristestessa.

Mutta askeltöminä on silti pahinta, aivan kuin joku basso kuuluisi sydämessä jatkuvasti.

ap

Talossasi on todennäköisesti rakennusvirhe, jos se on rakennettu 2006 jälkeen. Ota yhteys isännöitsijään. Asia pitää tutkia ja korjata. Jos naapurisi pitäisi äänekkäitä juhlia öisin, tilanne olisi eri. Kyllä he saavat elää ihan normaalia elämää.

Ketju on vuodelta 2017, aloittaja tuskin on enää lukemassa.

Mutta jotkut voisivat kyllä ihan oikeasti miettiä hiukan sitä omaa "normaalia elämäänsä". Kyllä senkin puitteissa voi ottaa naapurit huomioon. On ihmisiä, jotka tekevät kaiken mäiskien, paiskoen, jyskäten ja huutaen. Siinä ovat naapurit hätää kärsimässä, vaikka nämä metelipetterit eläisivät vain ihan normaalia elämää.

Vierailija
50/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan yläkerran lihavaa, vanhaa ja rumaa lehmää, jonka ääliömäisiä juttuja joudun kuuntelemaan. Kaikki kuuluu. Perjantaina tulee kiinteistövälittäjä ja jos saan minkäänlaisen hinnan, muutan pois.

Vierailija
51/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuta ap hiukan stressaantuneelta. Kuulokkeet korville ja rauhoittavaa musiikkia ja äänikirjoja?

Vierailija
52/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lusikka lämpöpatteria vasten.

Pärisä lusikkaa iskuporakoneella.

Eräs ukko kuritti näin sukkaa lattiaan lyövää ja vessaa vetävää naapuriaan.

Vierailija
54/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun mainitsemat jutut ovat mun mielestä normaaleja elämisen ääniä.

Vierailija
55/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUUTA MAALLE!

SOPEUDU!

TAI OSTA HIRTTOKÖYSI!

Vierailija
56/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan eukolla yskä. Yskii koko ajan. Tukehtuispa siihen.

Vierailija
57/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt edes päiväsaikaan tv päälle ja jotain omia ääniä. Älkää vain maatko kuuntelemassa jokaista kolahdusta.

Vierailija
58/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan eukolla yskä. Yskii koko ajan. Tukehtuispa siihen.

Jos sinun elämä keskittyy seinän takana olevan ihmisen yskimisääniin, niin kannattaa harkita töihin menoa tai koulutuksen hankkimista. Sitten voit ostaa itsellesi asunnon, johon ei kantaudu muiden ihmisten pillunrahinat.

Vierailija
59/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ketju on vuodelta 2017, aloittaja tuskin on enää lukemassa.

Mutta jotkut voisivat kyllä ihan oikeasti miettiä hiukan sitä omaa "normaalia elämäänsä". Kyllä senkin puitteissa voi ottaa naapurit huomioon. On ihmisiä, jotka tekevät kaiken mäiskien, paiskoen, jyskäten ja huutaen. Siinä ovat naapurit hätää kärsimässä, vaikka nämä metelipetterit eläisivät vain ihan normaalia elämää.

Myös tekstiilien käyttäminen auttaisi: paksut vaimentavat matot ja kunnolliset verhot. Kuulemma ihmiset eivät enää käytä verhoja. Tämä lisää kaikumista. Naapurin ääniä voi vaimentaa myös lisäämällä tekstiilejä omaan asuntoon. Parempi lopputulos, jos myös naapuri lisäisi.

Vierailija
60/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannuva kirjoitti:

Miksi kaikki mäntit aina kuvittelevat, että normaaleita elämisen ääniä ja satunnaisia juhlia ym pitää alkaa kostamaan? Oma vikanne kun olette muuttaneet huonosti rakennettuun taloon, jossa äänet kantautuvat asunnosta toiseen voimakkaina. Ei se ylänaapurin vika ole. He eivät todennäköisesti ymmärrä yhtään, mistä mussutat, kun ei heille heidän oma askelluksensa kuulu. Sitten kun tulet vinkumaan, että vesassa voisi pissata hiljempaa niin ei se varmana liikuta paljoa. Ryminätkin todennäköisesti ovat normaalia talsimista, mutta huonojen rakenteiden takia kuulostaa kanta-astujan teräskenkäaskellukselta.

Kannattaa ihan oikeasti investoida nykyaikaiseen, eli mieluiten 2000-luvulla rakennettuun taloon. Äänimaailma on huomattavasti rauhallisempi, kun sentään jonkinlaiset normit ovat säädelleet rakentamista, eikä asuntojen välillä oleva 'katto' ole vain rämisevä betonilevy, jonka molemmille puolille on isketty vähän rappausta näytiksi.

Tässä näkyy taas ihmisten tyhmyys. Vika on huonosti halvalla rakennetussa talossa ja nämä neropatit hyökkäävät yksittäisten normaalia elämää elävien ihmisten kimppuun. Taloyhtiöt ja isännöijät selittävät mitä kerkiävät ja koittavat paikata tilannetta esimerkiksi lisäämällä järjestyssääntöihin, ettei yöllä saa vetää vessaa. Tällaisessa tilanteessa pitäisi hälytyskellojen soida ja miettiä, olisiko helpointa myydä tontti rakennuksineen rakennusfirmalle, joka tekee sinne isommat ja paremmin äänieristetyt talot näiden paperitalojen tilalle. Välillä kauhistuttaa, millaisissa pahvitaloissa vielä nykyään asutaan. Näissä taloissa pitäisi olla isot laput ulkopuolella varoittamassa, että tässä talossa ei ole normit täyttävää äänieristystä.

Olkaapa ihmisiksi ja jos ärsyttää niin hemmotelkaa itseänne äänieristetyllä talolla. Älkää raivotko syyttömälle naapurillenne, koska silloin olette vain itse se ongelma, mitä tämä maa ei kaipaa.

Puhut pskaa. Olen asunut kahteen otteeseen samassa elementtitalossa, mutta eri puolilla: ekalla kerralla viihdyin mainiosti, rauhallista kerrostaloelämää. Toisella kerralla kyseessä oli äänimaailmahelvetti, jossa kaikki sikailu kuului, koska naapurit olivat erit. Ekalla kerralla ei siis näitä "normaaleja elämisen ääniä" juuri kuulunut, koska ne voi hoitaa fiksustikin ja muut huomioonottaen.