Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kostan yläkerran naapurille?

Vierailija
24.03.2017 |

Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.

Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi porukka olettaa, että ap:n alapuolella asuu joku?? Minun alakerrassani oli ihan vain kellari. Onneksi en asu enää kerrostalossa. Ylhäällä asui sellaiset veemäiset häiriköt, aikuinen nainen ja mies. Yli 50-vuotiaita.

Vierailija
62/121 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko mölisi taas koko illan puhelimessa. Aivan olisi ollut vieressä. MENEE HERMOT! Olisinpa torpedo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto ei kannata.

Vierailija
64/121 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa..."

= normaaleja elämisen ääniä.

Ketjun avaajan mielestä heidän yläkerrassaan asuvat eivät saisi a) käydä vessassa, b) kävellä huoneistossaan, c) avata kaapinovia ja d) pestä ja pistää astioita kaappiin.

Enää puuttuu vaatimus siitä, että ovia ei saa käyttää. Menkää ulos ikkunoista...

Vierailija
65/121 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolistelevat tahallaan kun oon käyny sanomassa.. :(..

Vierailija
66/121 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiuttimet käännettynä kohti kattoa mahdollisimman korkealle ja kunnon jytinät päälle sallittuun meluaikaan, ite voi lähteä vaikka muualle siksi aikaa :)

Vierailija
67/121 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, provohan tämä on mutta silti nää aina nostaa niskavillat pystyyn.

Kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä, ne vaan kuuluu kerrostaloasumiseen. Pissan lorotukset kuulunut lähes joka kämpässä, myös piereskelyt ja oksentamiset kuuluu tässä tänhetkisessä. Riidat myös, lapsille huudot, koiran haukut, töminät, musiikki, naapurin puolikuuron mummon tv:n huudattaminen.. Kaikki elämää.

Meilläkin on taloyhtiössä naapurivalittaja, joka säännöllisin väliajoin laittaa rapun ilmoitustaululle lapun, jossa uhkaillaan milloin poliisilla ja milloin eläimen takavarikoimisella eläinsuojelun toimesta ja milloin milläkin.

Viimekertaisen lapun sain minä, kun oli pakko käydä hakemassa apteekista lääkkeet ja koiranpentu ei ole vielä tottunut olemaan yksin, joten jonkun puolitoista tuntia ulvoi minun perään kotona n. kello 11-12-30.

Siinä ajassa tosiaan oli lappu rapussa, jossa valitettiin jokaviikkoisesta, toistuvasta koiran ulvomisesta joka on eläinrääkkäystä, josta tulee kohta poliisi käymään ja myös eläinsuojelu.

Ymmärrän, että vituttaa, mutta pakkohan sitäkin on harjoitella (kuuluu ääniä, ei koskaan illasta, aina vähän aikaa päivällä) ja enpä tiedä mitä poliisi sanoo, jos joku soittaa sinne puolen päivän maissa että "Koira ulvoo!" :D

Sitä edellisen lapun sai joku naapuri, joka "toistuvasti pyörittää astianpesukonetta illalla" (pitkä lappu tästäkin)

Mikähän tässä on sinulla vaikea ymmärtää?

Etkö ymmärrä, että naapurisi on paremman tason ihminen, ehkäpä puoli jumala, ja teidän kaikkien muiden tehtävä on huomioida hänet ja hänen toiveet.

Viette sen koiran nyt pois ja astianpesukonetta käyttävä naapuri voi alkaa Käyttämään kertakäyttöastioita.

Eikö ole päivänselvää, että joka yhteisöön pesiytyy herrakuningas, jota muuta saa palvoa ja totella? Elellä sopuisasti hänen mukaan?

Vierailija
68/121 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, provohan tämä on mutta silti nää aina nostaa niskavillat pystyyn.

Kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä, ne vaan kuuluu kerrostaloasumiseen. Pissan lorotukset kuulunut lähes joka kämpässä, myös piereskelyt ja oksentamiset kuuluu tässä tänhetkisessä. Riidat myös, lapsille huudot, koiran haukut, töminät, musiikki, naapurin puolikuuron mummon tv:n huudattaminen.. Kaikki elämää.

Meilläkin on taloyhtiössä naapurivalittaja, joka säännöllisin väliajoin laittaa rapun ilmoitustaululle lapun, jossa uhkaillaan milloin poliisilla ja milloin eläimen takavarikoimisella eläinsuojelun toimesta ja milloin milläkin.

Viimekertaisen lapun sain minä, kun oli pakko käydä hakemassa apteekista lääkkeet ja koiranpentu ei ole vielä tottunut olemaan yksin, joten jonkun puolitoista tuntia ulvoi minun perään kotona n. kello 11-12-30.

Siinä ajassa tosiaan oli lappu rapussa, jossa valitettiin jokaviikkoisesta, toistuvasta koiran ulvomisesta joka on eläinrääkkäystä, josta tulee kohta poliisi käymään ja myös eläinsuojelu.

Ymmärrän, että vituttaa, mutta pakkohan sitäkin on harjoitella (kuuluu ääniä, ei koskaan illasta, aina vähän aikaa päivällä) ja enpä tiedä mitä poliisi sanoo, jos joku soittaa sinne puolen päivän maissa että "Koira ulvoo!" :D

Sitä edellisen lapun sai joku naapuri, joka "toistuvasti pyörittää astianpesukonetta illalla" (pitkä lappu tästäkin)

Mikähän tässä on sinulla vaikea ymmärtää?

Etkö ymmärrä, että naapurisi on paremman tason ihminen, ehkäpä puoli jumala, ja teidän kaikkien muiden tehtävä on huomioida hänet ja hänen toiveet.

Viette sen koiran nyt pois ja astianpesukonetta käyttävä naapuri voi alkaa Käyttämään kertakäyttöastioita.

Eikö ole päivänselvää, että joka yhteisöön pesiytyy herrakuningas, jota muuta saa palvoa ja totella? Elellä sopuisasti hänen mukaan?

Meidän alakerrassa asuu tämmöinen herrakuningas. Kuninkaalla kävi tuuri kun kukaan ei asu heidän alapuolellaan, ovat rouvansa kanssa semmosia tankkeja että varmasti jytke kävisi kun liikkuvat asunnossaan. Valittavat kyllä muista asukkaista sitten senkin edestä, tai milloin mistäkin.

Vierailija
69/121 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannuva kirjoitti:

Miksi kaikki mäntit aina kuvittelevat, että normaaleita elämisen ääniä ja satunnaisia juhlia ym pitää alkaa kostamaan? Oma vikanne kun olette muuttaneet huonosti rakennettuun taloon, jossa äänet kantautuvat asunnosta toiseen voimakkaina. Ei se ylänaapurin vika ole. He eivät todennäköisesti ymmärrä yhtään, mistä mussutat, kun ei heille heidän oma askelluksensa kuulu. Sitten kun tulet vinkumaan, että vesassa voisi pissata hiljempaa niin ei se varmana liikuta paljoa. Ryminätkin todennäköisesti ovat normaalia talsimista, mutta huonojen rakenteiden takia kuulostaa kanta-astujan teräskenkäaskellukselta.

Kannattaa ihan oikeasti investoida nykyaikaiseen, eli mieluiten 2000-luvulla rakennettuun taloon. Äänimaailma on huomattavasti rauhallisempi, kun sentään jonkinlaiset normit ovat säädelleet rakentamista, eikä asuntojen välillä oleva 'katto' ole vain rämisevä betonilevy, jonka molemmille puolille on isketty vähän rappausta näytiksi.

Tässä näkyy taas ihmisten tyhmyys. Vika on huonosti halvalla rakennetussa talossa ja nämä neropatit hyökkäävät yksittäisten normaalia elämää elävien ihmisten kimppuun. Taloyhtiöt ja isännöijät selittävät mitä kerkiävät ja koittavat paikata tilannetta esimerkiksi lisäämällä järjestyssääntöihin, ettei yöllä saa vetää vessaa. Tällaisessa tilanteessa pitäisi hälytyskellojen soida ja miettiä, olisiko helpointa myydä tontti rakennuksineen rakennusfirmalle, joka tekee sinne isommat ja paremmin äänieristetyt talot näiden paperitalojen tilalle. Välillä kauhistuttaa, millaisissa pahvitaloissa vielä nykyään asutaan. Näissä taloissa pitäisi olla isot laput ulkopuolella varoittamassa, että tässä talossa ei ole normit täyttävää äänieristystä.

Olkaapa ihmisiksi ja jos ärsyttää niin hemmotelkaa itseänne äänieristetyllä talolla. Älkää raivotko syyttömälle naapurillenne, koska silloin olette vain itse se ongelma, mitä tämä maa ei kaipaa.

Minä luulin vuosien ajan asuvani hyvin äänieristetyssä talossa, kunnes taloon muutti uusi naapuri. Yhtäkkiä kaikki "normaalit elämisen äänet" kuuluivat erittäin selvästi ja kovaa. Aiemmin ei ollut mitään kuulunut.

Vierailija
70/121 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tuollaisen metelinaapurin alapuolelta ylimpään kerrokseen ja sain vuoden verran nauttia ihanasta hiljaisuudesta, mitä nyt alakerran hiljaisella naapurilla kävi joskus kylässä joku huutaja, mutta sitä ei onneksi tapahtunut montaa kertaa viikossa. Olen itsekin yrittänyt elää mahdollisimman hiljaa ja häiritsemättä alapuolella asujaa millään töminöillä tai kolinoilla... mutta sitten se hiljainen naapuri muutti pois, ja tilalle tuli norsu. En ole edes tiennyt, että kantapääjymistys voi kuulua noin hyvin alhaalta ylös! Välillä kun norsu ottaa oikein vauhdikkaan marssilähdön, minulla helisevät astiat lasihyllyä vasten. Muutenkin norsu elää ihan käsittämättömän meluisaa elämää. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että alakerran naapurille on paljon helpompi kostaa kuin yläkertalaiselle. Nyt en enää varo mitään vaan tömistän ja kolistan menemään aamusta iltaan.

Vierailija
71/121 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisikö sen pissiä hiljempaa omassa kodissaan joka ikinen kerta miettien sua? Ja kävellä hiippaillen. Surullista ettei omassa kodissaan saisi olla tavallisesti vaan elämän pitäisi pyöriä alakerran naapurin mukaan

No siis just tämä.

Ap asuu surkeasti rakennetussa talossa ja aikaisemmin on sattunut onnekkaasti, että yläkerran naapuri on ollut samanlainen sohvalla nysvääjä kuin ap:kin eikä ole samanlaisia häiritseviä kuin nyt siis kuulunut. Varmasti ärsyttävää jos koko ajan kuuluu naapurista ääniä mutta ei tollaiset ole sen naapurin vika. Eri asia jos siellä soitettaisiin täysillä musiikkia tai olisi koko ajan äänekkäitä vieraita, tapeltaisiin huutamalla jne. Se että yläkerrassa kävellään ympäriinsä omaa kotia ja availlaan kaapin ovia, ja käydään vessassa, se pitää vaan kestää tai muuttaa itse pois.

Vierailija
72/121 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt puoli vuotta kuunnellut kun yläkertaan muutti joku perhe suoraan viidakosta.  Olen kuunnellut ja kärsinyt. Nyt se on loppu! Pimahdin.  Hakkaan oman asunnon kattoa mopilla.  Tämä on todella epäreilua meitä suomalaisia kohtaan, olen säästänyt tämän asunnon hinnan ja itse maksanut. Nyt joku pakolaisporukka mölyää tuolla meidän verorahoilla.  

Vierailija
73/121 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostat parhaiten muuttamalla itse ylimpään kerrokseen. Jos ei samaan taloon, niin sitten kokonaan toiseen,

Vierailija
74/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersojen leikki ja juokseminen kuuluu yleensä kaikkein ärsyttävimpänä.

Vierailija
75/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta heidän yläpuolelle ja ala harrastamaan puukenkä keilausta.

Vierailija
76/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metelöi silloin kun sieltä ei kuulu ääniä. Varmasti kostavat sinulle kun yrität nukkua. Kerrostalot on täynnä kostajia.

Vierailija
77/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki biljardikeppi ja hakkaa sillä kattoon.

Vierailija
78/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainako pitää olla kostamassa? No, kai se sitten pitää. Taataan ainakin että väkivallan ja pahan kierre jatkuu.

Jessen neuvon mukaanko pitäisi vaan hanuriin ottaa?

Vierailija
79/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin tavalliset äänet kuuluvat yläkerrasta alakertaan niin ihan varmasti sunkin asunnostasi kuuluu kolinoita, askelääniä ja vessaääniä alapuolellasi olevaan asuntoon. Sä et vain itse ole tietoinen niistä ja alakerran naapuri ei ilmeisesti ole samanlainen valittaja kuin sinä.

Suomalaiset kyllä harvoin uskaltavat mennä sanomaan jos joku häiritsee. Varmasti hänenkin alakerran naapuri samaan malliin suunnittelee kostoa.

Vierailija
80/121 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto? Onko talo sellainen että kaikki kuuluu läpi. Korvatulpat, kuulokkeet, tuuletin päälle? Lyhyet heippalaput muutama, myös eteiseen taloyhtiön alakertaan. Ehkä isännöinti myös auttaisi jos osaavat sanoa mikä on normaalia ja mikä liikaa.