Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin viimeksi ostit jotain, mikä tuntui luksukselta? Mitä se oli?

Vierailija
24.03.2017 |

Muut älkööt arvostelko vastauksia, sillä vaikka peruna voi olla jollekin luksusta, jos niin itse kokee.

Kommentit (375)

Vierailija
161/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

159 jatkaa: minulla ja lapsilla siis €9/päivä ruokabudjetti  pidemmän aikaa, että siksi luksusta. 

Vierailija
162/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kalliimpaa vessapaperia. Ennen Serlaa, nyt Soft Emboa. Aikaisemmin vaihdoin keltaisen paperin valkoiseen. Sekin tuntui luksukselta.

Suosittelen kokeilemaan Lambia joskus. Mielestäni pehmein ja miellyttävin paperi. Hintaero muihin merkityksetön. Toki tämä on makuasia (ei kirjaimellisesti), mistä tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikko sitten Andiatan laadukkaan, pehmeän villatakin (maksoi n. 200 €). Mietin ostoa 5 minuuttia, oli vain pakko saada. En ole raaskinut käyttää vielä missään...

Pari Biothermin uutta silottavaa päivävoidetta, hinta oli kieltämättä suolainen ylläri kassalla. Lähemmäs 100 €/puteli kun ajattelin maksavan maksimissaan 50 €/kpl. En löytänyt hintamerkintää hyllystä, ehkä sellaisia ei taktisesti siellä ollutkaan?

Tilasin Valentinon rock studit puoli vuotta sitten koska olin "aina" (jo monta vuotta) halunnut niitä. Ei haittaa vaikka alkavat jo olla pahasti menneet pois muodista eikä värikään ollut se paras mahdollinen, riittävän lähelle kyllä! En ole hankintaa katunut vaikka hinta olikin reippaasti yli 700 €. Harvinaisen mukavat korkokengät joissa kokokin on just oikea.

Vierailija
164/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen naudansisäfilepihvit lihatiskiltä, kilohinta oli 49.9e. Kyllä kirpaisi maksaa kymppi pihvistä, mutta oli aivan taivaallisen hyvää.

Vierailija
165/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme eilen kallista poroleikkelettä leivän päälle, kun oli -30% alennuksessa. Alunperin piti olla ostamatta leikkelettä ollenkaan. Mutta päätin, että ankeassa arjessa saa käyttää 4 euroa pieneen luksukseen.

Vierailija
166/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampanjaa viime viikonloppuna. Ostin uuden veneen ja halusin juhlistaa sitä.

Vierailija
167/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kuudenkymmenen euron hatun. Se on ihan älyttömän iso summa mulle hatusta. Olen vuosia kys. hattua ihaillut, nyt tuli yllättäen kivijalkaliikkeessä vastaan ja sopi täydellisesti, mieskin komppasi että täytyy se ostaa. Onhan se ihana!

En siis usein osta itselleni kalliita asusteita. Arjen käyttövaatteisiin panostan, koska haluan ostaa kestävää - tiedän jo esim. neuletta hankkiessani, että haluan sitä pitää vuosia eteenpäin, silloin satanen ei kirpaise. Verrattuna esim. parinkympin akryylineuleeseen, joka ei siistinä pysy vuottakaan.

Vierailija
168/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viikko sitten Andiatan laadukkaan, pehmeän villatakin (maksoi n. 200 €). Mietin ostoa 5 minuuttia, oli vain pakko saada. En ole raaskinut käyttää vielä missään...

Pari Biothermin uutta silottavaa päivävoidetta, hinta oli kieltämättä suolainen ylläri kassalla. Lähemmäs 100 €/puteli kun ajattelin maksavan maksimissaan 50 €/kpl. En löytänyt hintamerkintää hyllystä, ehkä sellaisia ei taktisesti siellä ollutkaan?

Tilasin Valentinon rock studit puoli vuotta sitten koska olin "aina" (jo monta vuotta) halunnut niitä. Ei haittaa vaikka alkavat jo olla pahasti menneet pois muodista eikä värikään ollut se paras mahdollinen, riittävän lähelle kyllä! En ole hankintaa katunut vaikka hinta olikin reippaasti yli 700 €. Harvinaisen mukavat korkokengät joissa kokokin on just oikea.

Nyt laitat heti sen takin käyttöön, ei ole mitään järkeä riiputtaa 200€ arvoista takkia henkarissa näyttämässä nätiltä! Muista, että ne voiteetkin on sitten tarkoitettu käytettäväksi. Jos pihtailet, niin puolen vuoden päästä sulla on kaks purkkia pilalle menneitä voiteita, kun olet "säästellyt".

Sama pätee kalliiseen viiniin tai laatukonjakkiin. Se kannattaa juoda koko pullo heti pois, ettei ilma pilaa laadukkaita aromeja. Kauheeta kattella sukulaisen luona, kun hänellä on yli 10 vuotta vanha, avattu savuviski ja juo siitä kerran vuodessa yhden siivun. Ei se ole enää samanmakuinen, kuin ekan kerran avattuna. Taitaa savukin tuoksua vain muistoissa enää. Hirveetä arvotavaran hukkaanheittämistä.

Vierailija
169/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmolive ollivi-käsisaippuaa ostin. Aivan luksusta verrattuna kuivattaviin euron nestesaippuoihin. Ja ihanaa käsivoidetta ostin; Neutrogenan viiden euron tiiviste. Aivan superluksusta kuiville käsille :-) Lisäksi ostin Kainuun Talkkunaa, jota söin maustamattoman jogurtin kanssa. Nämä omat " luksusjuttuni" ovat ihan tavan arkipäivänasioita, jotka itselleni todellakin ovat sitä luksusta.

Vierailija
170/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3566 kirjoitti:

Eilen ostin eksoottisia hedelmiä (esim mango) joita en osta ikinä. Ihanaa saada smoothieihin jotain vaihtelua.

Ensi viikolla käyn laittamassa huuliini hieman täytettä. Onhan se kallista (200€) mutta joskus on hyvä panostaa itseensä. Rakastan huulipunia ja minulla on todella kallis ja iso kokoelma niitä mutta huuleni ovat niin ohuet että huulipuna näyttää vain kapealta viirulta suun ympärillä ja hampaat isoilta. :( Nyt saan hieman lisää pinta-alaa johon laittaa huulipunaa.

Tää on kyllä ohis, mutta mitä tarkoittaa tai miten jollakin voi olla iso ja kallis kokoelma huulipunia?? Siis niitä hylsyjä, joiden sisällä on punaa? Ei mitään historiallisia helmiäis-huulivoide rasioita jostain tsaarin hovista vai kuinka?

Miten semmoisia voi tulla mieleen keräillä ja kasata kokoelma? En oikein kässää.

Huulipuna on käyttötuote; se ostetaa tarpeeseen, sitä käytetään niin kauan kuin tarvitaan ja sitten heitetään pois. Värejä voi olla ehkä muutama: päiväkäyttöön ja iltakäyttöön, mutte eiköhän se vaihteluväli ollut siinä.

En uskalla edes ajatella, että paljonko olet laittanut tuollaiseen hulluuteen rahaa. Minä ja mun mies saatais varmaan slaagi...

Kaikki me olemme tietysti erilaisia, en tarkoitakaan tätä sinun kokoelmaasi mitenkään dissata. Mulle vaan ei ole ikinä tullut mieleen että semmoisiakin voi keräillä (?)

Dissasit jo. 

Vierailija
171/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinzin ketsupin. Yleensä ostan Lidlin omaa 50 centtiä.

Ei siinä Heinzissä taida olla muuta kuin sokeria enemmän.

Vierailija
172/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Madaran kuorinnan ja mutamaskin. Luonnonkosmetiikkaa siis. 

Vierailija
173/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama viikko sitten melko laadukkaan vibraattorin. Parinkympin patterikitkuttimien jälkeen se todellakin tuntuu luksukselta. 

Mulla lelo. 200e! Mutta latausongelmia.

Lelossa on 10 vuoden takuu. Valita kauppaan. 

Vierailija
174/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin parin vuoden aikana kolme kertaa vuodessa osakkeita 1000-2000 eurolla/kerta pienen säästämisen jälkeen. Nyt on jo yhdet osingot tulleet ja kuun loppuun mennessä tulee vielä kahdet. Sitten ostan niillä lisää osakkeita. Aika ylellinen olo kun ei tarvitse enää säästää palkasta muuta kuin asuntolainaa maksamalla, pitkäaikaissäästäminen hoituu jatkossa salkun osinkotuotoilla. Näin varaudun eläkepäiviin ja jos hyvin menee niin voin jo viimeistään keski-iässä höllätä vähän työelämästäkin kun on lyhyempää työviikkoa korvaavia osinkotuloja ja velat maksettu.

Vierailija
175/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jakun.Makso 40e ja oli kallis minulle.Jahkailin kauan kaupassa mutta päätin että se pelastaa monet juhlat kun on jottain järkevää päälle laitettavaa.

Yleensä siis shoppailen kirppareilla tai teen ite joten valmis hyvälaatunen vaate on luksusta.

Vierailija
176/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle ruokaa. Kissani syö paremmin ja puolet kalliimmin kuin minä itse. Hemmottelen sen pilalle :)

Vierailija
177/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain perinnöksi asunnon, joka on kamalassa kunnossa. Ei ole 60-luvun jälkeen tehty mitään. On onneksi velaton. Remppailen tässä pikkuhiljaa sen, mitä budjetti antaa myöden. Luxusta oli ostaa maailman kaunein tapetti olkkarin tehosteseinäksi. Maksoi melkein 200e (1 seinä!), mutta saan nauttia siitä vuosia.

Sana on L U K S U S . Argh. Itsekin sain asunnon perintönä ja juurikin alkuperäiskuntoisen. Remppautin asunnon mieleisekseni ja nyt silmä lepää kodissa, jossa kaikki on yhteneväistä eikä rumaa sekamelskaa. Sillä on iso vaikutus mielialaan. Vihaan rumia koteja.

Vierailija
178/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt laitat heti sen takin käyttöön, ei ole mitään järkeä riiputtaa 200€ arvoista takkia henkarissa näyttämässä nätiltä! Muista, että ne voiteetkin on sitten tarkoitettu käytettäväksi. Jos pihtailet, niin puolen vuoden päästä sulla on kaks purkkia pilalle menneitä voiteita, kun olet "säästellyt".

Sama pätee kalliiseen viiniin tai laatukonjakkiin. Se kannattaa juoda koko pullo heti pois, ettei ilma pilaa laadukkaita aromeja. Kauheeta kattella sukulaisen luona, kun hänellä on yli 10 vuotta vanha, avattu savuviski ja juo siitä kerran vuodessa yhden siivun. Ei se ole enää samanmakuinen, kuin ekan kerran avattuna. Taitaa savukin tuoksua vain muistoissa enää. Hirveetä arvotavaran hukkaanheittämistä.

Hyvin sanottu! Älkää olko kuin mun mummini, joka aina pukeutui iänikuisiin vaatteisiinsa ja rähjäisiin alusvaatteisiin. Kun mummi kuoli, hänen kaapeistaan löytyi hyllytolkulla kauniita ja hyvälaatuisia vaatteita, joita hän oli säästellyt tulevaisuuden varalle.

Vierailija
179/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200e läppärin

Vierailija
180/375 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni ei mene ihan tähän ketjuun, mutta oli itselleni luksusta: kävelin eilen illalla puoli 10 aikaan ulkona. Oli hiljaista ja yllä loisti kirkas tähtitaivas, ei edes tuullut kauheasti. Itselleni oli luksusta tunne, että olemme rakentaneet talomme sen verran harvaan asutulle seudulle, että saa kävellä ilman liikenteen ääniä tiheän metsän keskellä puhtaassa, raikkaassa ilmassa ja ihastella uskomattoman kaunista "taulua" eli tähtitaivasta.

Varsinainen ostosluksus oli eilen, kun väsyttävän työviikon jälkeen ostin Lidlistä hemmotteluherkkuani, belgialaista simpukkasuklaata ja sain iltateen kanssa ottaa pari suklaapalaa kyseisestä rasiasta.