Mies halauasi abortoida down-lapsen
Minä en. Miten muut onko käynyt näin tai ollut tällaisia keskusteluja?
Kommentit (433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä. Kun MINUSTA tuntuu siltä että JONKUN TOISEN elämä ei MINUN mittapuuni mukaan olisi elämisen arvoista niin MINÄ otan ja tapan sen toisen. Koska MINÄ olen niin hyvä ihminen etten "tuo tänne maailmaan ketään kärsimään" (=paitsi että lapsi on jo tässä maailmassa jos kerran äiti on jo raskaana) ja koska MINULLA pitää olla oikeus tappaa lapsia jos siltä sattuu tuntumaan.
Se ei ole lapsi. Se on sikiö, joka ei kohdun ulkopuolella olisi vielä edes elinkelpoinen.
Ja äidillä on oikeus omaan kehoonsa, luojan kiitos. Ihan niinkuin sullakin on.
Lapsella on oma kehonsa.
Toki on. Mutta kun se 12 viikkoinen sikiö ei edelleenkään ole lapsi.
Olisi parempi jos kaikki tänne postailleet mammat olisi abortoitu ajoissa. Ei tarvitsisi tutustua näihinkään aivopieruihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hemmetin itsekäs mies. Jos lapsi vammautuisi vasta syntymän jälkeen esim. onnettomuudessa niin olisiko hän silloinkin hylkäämässä sen? Tai vaatimassa tappamista?
Oikein kultakimpaleen olet itsellesi puolisoksi valinnut.Olipas lapsellinen vertaus.
Miksi se on mielestäsi lapsellinen? Lapsi voi ihan hyvin vammautua vasta syntymän jälkeen tai sen aikana ja jos lapsen isä on sitä mieltä että vammaisen lapsen voi tappaa kohtuun niin tuskinpa sellainen näkee syntyneenkään vammaisen elämässä minkäänlaista arvoa.
Jos et itse ymmärrä mitä eroa on n. 12 viikkoisella sikiöllä ja lapsella niin en voi auttaa.
Johonkin sinäkin sen rajan vedät. Vai otatko vastaan kaikki mitä tulee, se munasolukin näes on pienen ihmisen alku jolla voi olla edessä arvokas elämä, kunhan et estä sitä hedelmöittymästä.
Sinä siis et ymmärrä eroa ihmisen ja yksittäisen solun välillä.
Ymmärränhän, minä nimenomaan ymmärrän. 12 viikkoinen sikiö EI OLE ihminen. Se on sikiö.
Mutta sinä se vaan lorottelet pönttöön täysin elinkelpoisia ihmisen alkuja.. annat muussaantua vereksi ja vedät kusen mukana. Sinne meni rauhanturvaaja ja sinne meni lasten sydänkirurgi. Aika itsekäs olet.
En tiedä onko sulle edes mitään järkeä vastata kun ymmäryksesi on tuolla tasolla. Mutta sanotaan nyt silti: siittiö ja munasolu ovat pelkkiä yksittäisiä soluja. Ne eivät ole ihmisiä. Tsygootit sen sijaan ovat, samoin alkiot, sikiöt, vastasyntyneet ja taaperot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hemmetin itsekäs mies. Jos lapsi vammautuisi vasta syntymän jälkeen esim. onnettomuudessa niin olisiko hän silloinkin hylkäämässä sen? Tai vaatimassa tappamista?
Oikein kultakimpaleen olet itsellesi puolisoksi valinnut.Olipas lapsellinen vertaus.
Miksi se on mielestäsi lapsellinen? Lapsi voi ihan hyvin vammautua vasta syntymän jälkeen tai sen aikana ja jos lapsen isä on sitä mieltä että vammaisen lapsen voi tappaa kohtuun niin tuskinpa sellainen näkee syntyneenkään vammaisen elämässä minkäänlaista arvoa.
Jos et itse ymmärrä mitä eroa on n. 12 viikkoisella sikiöllä ja lapsella niin en voi auttaa.
Johonkin sinäkin sen rajan vedät. Vai otatko vastaan kaikki mitä tulee, se munasolukin näes on pienen ihmisen alku jolla voi olla edessä arvokas elämä, kunhan et estä sitä hedelmöittymästä.
Ymmärränhän, minä nimenomaan ymmärrän. 12 viikkoinen sikiö EI OLE ihminen. Se on sikiö.
Mutta sinä se vaan lorottelet pönttöön täysin elinkelpoisia ihmisen alkuja.. annat muussaantua vereksi ja vedät kusen mukana. Sinne meni rauhanturvaaja ja sinne meni lasten sydänkirurgi. Aika itsekäs olet.
Eli et ymmärrä. Munasolu ei ole yksinään kummempi solu kuin ihosolu. Surullista, kun ei olla edes peruskoulua käyty loppuun.
Mitäs te tette, kun yhteiskunta joutuu vielä leikkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä. Kun MINUSTA tuntuu siltä että JONKUN TOISEN elämä ei MINUN mittapuuni mukaan olisi elämisen arvoista niin MINÄ otan ja tapan sen toisen. Koska MINÄ olen niin hyvä ihminen etten "tuo tänne maailmaan ketään kärsimään" (=paitsi että lapsi on jo tässä maailmassa jos kerran äiti on jo raskaana) ja koska MINULLA pitää olla oikeus tappaa lapsia jos siltä sattuu tuntumaan.
Se ei ole lapsi. Se on sikiö, joka ei kohdun ulkopuolella olisi vielä edes elinkelpoinen.
Lapsella on oma kehonsa.
On se. Ihminen joka ei ole vielä täysikasvuinen on lapsi joten kaikki 12-viikkoiset ovat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oma kehonsa.
Ihminen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää mitä kommentteja! Abortti hyväksytään, ja varsinkin jos lapsi on vammainen. Tässä taas nähdään ns. äitien (ja isien?) todelliset värit. Suurin osa palstan "äideistä" ei ansaitse tulla kutsutuksi äideiksi.
Oikea äiti ei hyväksy aborttia missään tilanteessa.
Kuules olen tehnyt abortin myös tietämättä ollenkaan, olisiko sikiö ollut terve vai ei. Se lapsi ei varmasti olisi saanut sellaisia eväitä elämään, että hänestä olisi voinut odottaa tulevan tasapainoinen ja rakastettu ihminen. Todennäköisesti olisi joutunut laitoskierteeseen, oli terve tai ei.
Päivääkään en ole katunut sitä aborttia. Hänen aikansa ei ollut vielä. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos moni muukin raskaana oleva miettisi asiaa syntyvän lapsen tulevaisuuden kannalta, eikä omia itsekkäitä syitään.
"Hänen aikansa ei ollut vielä" no milloin se sitten on? Milloin hän saa elää?
Voi olla, että hän on jo asettunut johonkin toiseen lapseen. Voi olla että hän on vielä energiapyörteessä odottamassa uutta tilaisuutta. Voi olla, että mitään häntä ei ole koskaan ollutkaan, kyseessä on kuitenkin pelkkä soluröykkiö, jolla ei ollut mitään mahdollisuuksia selviytyä ulkomaailmassa edes lääketieteen avulla.
Kuitenkin, siitä soluröykkiöstä ei ollut tarkoitus tulla ihminen, vaan sen paikka oli enemmän vaikka kantasolututkimuksessa. En tiedä, miten aborttimateriaali jatkokäsitellään. Toivottavasti tiedettä hyödyntäen.
Kuinka niin ei olisi ollut mahdollisuutta selvitä? Eikös hänen pitänyt olla oletettavasti terve lapsi?
Ei ollut mahdollisuutta, kun tein abortin. Terveydellä ei ollut mitään merkitystä. Kohdusta ulkomaailmaan tullut 10 viikkoinen sikiö ei ole elinkelpoinen edes lääketieteen avulla.
Sillä soluröykkiöllä ei ollut vaihtoehto kasvaa ihmiseksi, koska minulla ei siihen rahkeita ollut. Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että toiset arvottavat myös elämänlaadun, eikä pidä vain elossa olemista mitenkään itseisarvona. Tuolla sairaaloissa makaa moni täyden elämän elänyt ihminen, joiden olisi mielestäni aika jatkaa manan majoille. Ja monet heistä haluaa sitä itsekin.
Ja luojalle tai spagettimonsterille kiitos, että abortti on suomessa laillinen.
Jos sulla ei itselläsi ollut rahkeita lapsen kasvattamiseen niin olisit voinut antaa lapsen adoptioon. Surullista että abortti on Suomessa laillinen koska sen takia sinä ja kaltaisesi pääsitte teoistanne kuin koira veräjästä.
Niin, adoptoinnissakin on monta muttaa, jotka vaikuttavat lapsen ja odottavan äidin psyykkeeseen. Puhumattakaan siihen äidin fyysiseen rasitukseen. Tutkimukset osoittavat, että adoptoiduilla lapsilla on reilusti enemmän masennusta ja muita mielenterveyden ongelmia jo heti elämänsä ensimmäisen hylkäyksen takia. Mielestäni on julmaa kiduttaa syntynyttä lasta henkisesti tällä tavalla.
Jos sen 10 viikkoisen sikiön olisi voitu siirtää vaikka lasta haluavan naisen kohtuun kasvamaan, tai lasikuvun alle kehittymään, niin olisin suostunut siihen. Onneksi sinun tavalla ajattelevat ovat iso vähemmistö tässä maassa. Onneksi naisella on Suomessa oikeus omaan kehoonsa. Onneksi suurin osa ajattelee järkevästi ja lääketieteellisten määritelmien kautta, mikä ero on solumöykyllä ja lapsella.
Minä en vaan voi käsittää. Se alkio tai sikiö ei ole mikään rauhanturvaaja. Aivan kuten 5-vuotiaskaan ei ole mummo. Mitään takeita ei ole siitä, elääkö ihminen edes vanhaksi asti. Lapsia kuolee päivittäin. Suurinosa raskauksista menee kesken alkuvaiheessa, se ei eroa alkuraskauden abortista mitenkään. Ei se alkio tai sikiö sitä tunne kuollessaan,aiheuttiko keskenmenon pilleri vai joku muu syy. Abortti on lähes poikkeuksetta surullinen ja vaikea tapahtuma abortin tekevälle äidille. Silti jotkut kehtaavat haukkua ja lyödä jo valmiiksi vaikeassa tilanteessa ollutta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko sulle edes mitään järkeä vastata kun ymmäryksesi on tuolla tasolla. Mutta sanotaan nyt silti: siittiö ja munasolu ovat pelkkiä yksittäisiä soluja. Ne eivät ole ihmisiä. Tsygootit sen sijaan ovat, samoin alkiot, sikiöt, vastasyntyneet ja taaperot.
12 viikkoinen sikiö ei ole ihminen. Se on alkio. Lain mukaan se ei ole ihminen. Siittiöt ja munasolut on sukusoluja, ei mitä tahansa soluja. Sukusolut, alkiot, sikiöt on kaikki ihmisen alkuja. Ilmeisesti sinä kuvittelet olevasi joku jumala, joka määrää missä hetkessä niistä tulee arvokkaita ja missä hetkessä ne voi vetää vessanpöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa :D Tai sinne meni seuraava hitler tai sinne meni koulusurmaaja. Kai ajattelet ehkäisystäkin samoin? Miksi ehkäisetn rauhanturvaajan ja sydänkirurgin saapumisen maailmaan. Aika itsekäs olet. Oikeasti kaikkien naisten pitäisi synnyttää aina kun mahdollista, että saataisiin mahdollisimman paljon rauhanturvaajia ja sydänkirurgeja tänne ja itsekkyyskin vähenisi roimasti.
Ääliö, elinkelpoiset ihmisen alut eivät ole ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on yököttävä! Eli lapsi olisi saatava, mutta vain terve sellainen, muu ei kelpaa. Jos ihminen oikeasti haluaa äidiksi tai isäksi pitää olla valmis ottaa vastaan lapsi kuin lapsi, vaikka vammainen sellainen.
Huomaan ettet tiedä mistä puhut. Kyllä pistää miettimään siinä vaiheessa kun on vastasyntyneen kuolinvuoteella, että mitä järkeä, jos sellaisen vain suinkin voisi ehkäistä abortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää mitä kommentteja! Abortti hyväksytään, ja varsinkin jos lapsi on vammainen. Tässä taas nähdään ns. äitien (ja isien?) todelliset värit. Suurin osa palstan "äideistä" ei ansaitse tulla kutsutuksi äideiksi.
Oikea äiti ei hyväksy aborttia missään tilanteessa.
Kuules olen tehnyt abortin myös tietämättä ollenkaan, olisiko sikiö ollut terve vai ei. Se lapsi ei varmasti olisi saanut sellaisia eväitä elämään, että hänestä olisi voinut odottaa tulevan tasapainoinen ja rakastettu ihminen. Todennäköisesti olisi joutunut laitoskierteeseen, oli terve tai ei.
Päivääkään en ole katunut sitä aborttia. Hänen aikansa ei ollut vielä. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos moni muukin raskaana oleva miettisi asiaa syntyvän lapsen tulevaisuuden kannalta, eikä omia itsekkäitä syitään.
"Hänen aikansa ei ollut vielä" no milloin se sitten on? Milloin hän saa elää?
Voi olla, että hän on jo asettunut johonkin toiseen lapseen. Voi olla että hän on vielä energiapyörteessä odottamassa uutta tilaisuutta. Voi olla, että mitään häntä ei ole koskaan ollutkaan, kyseessä on kuitenkin pelkkä soluröykkiö, jolla ei ollut mitään mahdollisuuksia selviytyä ulkomaailmassa edes lääketieteen avulla.
Kuitenkin, siitä soluröykkiöstä ei ollut tarkoitus tulla ihminen, vaan sen paikka oli enemmän vaikka kantasolututkimuksessa. En tiedä, miten aborttimateriaali jatkokäsitellään. Toivottavasti tiedettä hyödyntäen.
Kuinka niin ei olisi ollut mahdollisuutta selvitä? Eikös hänen pitänyt olla oletettavasti terve lapsi?
Ei ollut mahdollisuutta, kun tein abortin. Terveydellä ei ollut mitään merkitystä. Kohdusta ulkomaailmaan tullut 10 viikkoinen sikiö ei ole elinkelpoinen edes lääketieteen avulla.
Sillä soluröykkiöllä ei ollut vaihtoehto kasvaa ihmiseksi, koska minulla ei siihen rahkeita ollut. Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että toiset arvottavat myös elämänlaadun, eikä pidä vain elossa olemista mitenkään itseisarvona. Tuolla sairaaloissa makaa moni täyden elämän elänyt ihminen, joiden olisi mielestäni aika jatkaa manan majoille. Ja monet heistä haluaa sitä itsekin.
Ja luojalle tai spagettimonsterille kiitos, että abortti on suomessa laillinen.
Jos sulla ei itselläsi ollut rahkeita lapsen kasvattamiseen niin olisit voinut antaa lapsen adoptioon. Surullista että abortti on Suomessa laillinen koska sen takia sinä ja kaltaisesi pääsitte teoistanne kuin koira veräjästä.
Ja kukahan adoptoi Down lapsen? Kyllä nyt jeesustellaan koko palstan täydeltä.
Jos seuloista huolimatta synnyttää Down lapsen, ei siinä vanhemmilla ole mahdollisuutta kuin ottaa lapsi vastaan. Mutta kun seulat ajoissa kertoo ei terveen lapsen olevan tulossa niin mikä velvollisuus on vanhemmilla siitä huolimatta tehdä yhteiskunnan varoja tuhlaamaan lapsi joka tarvitsee kaiken tuen eikä siitä huolimatta tule kasvamaan itsenäiseksi aikuiseksi?
Hyvä vanhempi tarkistaa, että lapsilla on turvavyö kiinni. Hyvä vanhempi ei yllytä hyppäämään pääedellä tyhjään uima-altaaseen. Hyvä vanhempi ei syötä lapsilleen partateriä. Hyvä vanhempi ei muutenkaan tee tahallaan lisää vammaisia lapsia, vaikka uskovaiset mätäpaiseet siihen painostavat.
Siksihän niitä seulontoja tehdään, että on se mahdollisuus valita. Jos vammaisen lapsen hoito olisi helppoa kauraa ja ennenkaikkea jos olisi todennäköistä että lapsi saisi elää onnellisen elämän, niin ei niitä seulontojakaan tehtäisi.
Miksi osallistua koko seulontaan, jos kerran tuloksella ei ole mitään väliä?
Jokainen saa toki seulonnasta huolimatta synnyttää sen vammaisen lapsen. Sitten on mielestäni turha itkeä jälkeenpäin, että kuinka raskasta on jne. kun se on siinä vaiheessa ihan oma valinta. Ja minusta sitä lasta tulee myös hoitaa kotona pidempään kuin 18 vuotta, ihan sen kehitysviivästymänkin vuoksi, aika julmaa laittaa joku kehitykseltään 5 vuotias muka "omilleen asumaan".
Itse tekisin abortin. Vammaisen isosiskon varjossa kasvamana.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on yököttävä! Eli lapsi olisi saatava, mutta vain terve sellainen, muu ei kelpaa. Jos ihminen oikeasti haluaa äidiksi tai isäksi pitää olla valmis ottaa vastaan lapsi kuin lapsi, vaikka vammainen sellainen.
Teidän uskovaisten pahuus on joitain aivan käsittämätöntä. Lapsellani saa olla mieluummin vaikka Down-syndrooma kuin Jeesus-syndrooma.
Suosittelen, että ihan oikeasti teet sen abortin. Jos miehesi työskentelee downien kanssa ja tietää millaista se on ja haluaa abortin, usko häntä. Voit myöhemmin saada täysin terveen lapsen. Älä jää kiinni siihen, että sinun on synnytettävä juuri tämä lapsi. Itse tiedän, etten mitenkään jaksaisi vammaisen vanhempana, tekisin aivan varmasti abortin. Tervekin lapsi olisi jo tarpeeksi enkä varmasti jaksaisi vammaisen kanssa.