Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunulkosuu sormelle auki?!

21.03.2006 |

Eli onko kenelläkään kokemusta asiasta? Lääkäri sanoi että normaalia on uudelleensynnyttäjällä, mutta kehotti välttämään raskaita nosteluita yms raskaita hommia. Jotenkin jäi mietityttämään. On runsaan vuoden ikäinen esikoinen joten ei oikeen nosteluita voi välttää. Olisi kiva lukea muiden kokemuksista!

Queen rv29+4 ja neiti 1v2,5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta asiasta olen täällä kysellyt ja saanut hyviäkin vastauksia. Eilen kävin gynellä ja siellä kokenut lääkäri sanoi että on ihan normaalia että toissynnyttäjällä on kohdun kaula auki 1cm koska " onhan sieltä jo kerran joku ulos tullut" eli ihan normaalia. Mulla tilanne oli pysynyt samana viime torstaisesta joten helpotus oli suuri! Totaalista vuodelepoa ei määrännyt mutta muistutti ettei saa nostella mitään raskasta ja pitää kuunnella omaa kehoaan. Muista vaan levätä ja ottaa rauhallisesti. Jos supistukset menee levossa ohi niin ei hätää!

Mä olen saikulla 30.3 asti ja sit katotaan mitä teen. Toisaalta tekis mieli käydä kokeilemassa töissä kun ei tää kotona oleminenkaan ole mitään herkkua, mut mies on sitä mieltä ettei mitään riskejä oteta...

Voimia sinulle ja aurinkoisia päiviä!

Vierailija
2/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yhdelle sormelle jo auki ja odotan kolmatta.

Lekuri totesi myös mulle että normaalia uudestaan synnyttäjälle ja ei käskenyt välttää mitään, ei edes nostelua. Totsei vain et jos ei kipeitä supistuksia tule niin kaikki ok.

Kuopusta oottaessahan olin 3cm auki jo 2kk ennen la:aa, ja meni viel vkolla yli, joten taitaa tosiaan olla ihan normaalia nämä aukiolemiset.

Marieela kera Palleron 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisääkin on tervetylleita. Koitan nyt ottaa hiukan rauhallisemmin ja välttää turhia rehkimisiä. Supistuksia mulla ei oo ollut (siis kipeitä, mutta kivuttomia kyllä)joten toivottavasti tilanne pysyy nyt ihan hyvänä.

Queen

Vierailija
4/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin raskausviikolla 27 neuvolalääkärissä (odotan siis toista lasta), joka totesi, että hänen mielestään kohdunsuu olisi vähän pehmentynyt ja sormelle auki. Sain lähetteen äippäpolille jatkotutkimuksiin rv 29. Siellä kokeneempi lääkäri tutki paikat ja totesi, ihan niin kuin muillakin tähän pinoon kirjoittaneilla, että kohdun ulkosuu on sormelle auki, niin kuin usein uudelleensynnyttäjillä on. Tärkeää on kuulemma juuri se, että aukeaminen on ulkosuulla, jolloin on ihan normaalia. Jos kohdunkaula olisi alkanut lyhentyä ja avutua sieltä sisältäpäin, olisi tilanne voinut olla huolestuttavampikin. Samat ohjeet sain, että nomaalisti voi elää ja käydä töissä, kunhan ei tule kivuliaita supistuksia.

Nyt mennään jo rv 39, eikä synnytyksestä ole vielä tietoakaan, joten hyvin on vauva mukana menossa pysynyt. Älä huolehdi turhaan. Ota sillä tavalla rauhallisesti, että olosi pysyy hyvänä!