Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö teille 30 kirjaa niin kuin Marie Kondo

Vierailija
23.03.2017 |

kuulemma suosittelee kirjojen pidettäväksi määräksi? Aika hassun pieneltä näyttäisi verrattuna tuohon meidän noin 600 kirjaan. Ei kyllä millään onnistuisi karsinta.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 reseptikirjaa!? Kuinka usein teet uusia ruokia, eikö sieltä voi suosikit ottaa talteen ja netti on täynnä reseptejä!

Mutta eihän se näyttäisi niin hienolta kuin pitkä rivi kirjoja keittiössä! Ihan imagosyistä niitä keittokirjoja kerätään, kun aivan kaikki maailman reseptit ja vähän päälle löytyy netistä.

Ei sieltä löydy esim Heikkilän vellin reseptiä. Se on perinteinen rajakarjalainen ruoka, ainakin minun lähipiirissä kaikki sen tietävät ja tekevät sitä. On muuten herkkua!

Vierailija
62/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin pitää jotain omaa kirjastoa niin ei todellakaan. Mulla ei kuitenkaan ole tarvetta pitää kotona kirjoja kun harvoin luen mitään kahta kertaa. Mieluummin lainaan kirjastosta ja käytän jotain netin e-kirjapalvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valekirjojahan voi ostaa myös, saa hyllyt täyteen helposti.

Vierailija
64/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisin pitää jotain omaa kirjastoa niin ei todellakaan. Mulla ei kuitenkaan ole tarvetta pitää kotona kirjoja kun harvoin luen mitään kahta kertaa. Mieluummin lainaan kirjastosta ja käytän jotain netin e-kirjapalvelua.

Kuvitteletko, että kaikki ovat saatavilla myöhemmin? Ei ikinä löydä kaikkia. Monta hienoa tietokirjaa (romaaneja en omista) olen ostanut kirjaston poistohyllyistä ja niissäkin lukee "varastokirja". Eikä ne ole edes kuluneen näköisiä. Niistä en luovu koskaan!

Vierailija
65/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että kaikki ovat saatavilla myöhemmin? Ei ikinä löydä kaikkia. Monta hienoa tietokirjaa (romaaneja en omista) olen ostanut kirjaston poistohyllyistä ja niissäkin lukee "varastokirja". Eikä ne ole edes kuluneen näköisiä. Niistä en luovu koskaan!

Niitä 1970-luvun tietokirjasarjoja kannattaakin keräillä 😄.

Vierailija
66/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä 1970-luvun tietokirjasarjoja kannattaakin keräillä 😄.

Jos tarkoitat Combi- sarjaa? Lainasin kerran eikä sitä koskaan löytynyt takaisin. Olihan tuo hyvä, kun muutkin lainasi niitä aina kun piti esitelmiä tehdä:-D

Muita mulla ei ole ollutkaan enkä halua. 1800- luvulta löytyy muutama, fraktuuralla kirjoitettu. Piti opetella sekin ihan itse, kun ei koulussa opetettu enää.

Vierailija
67/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille se kirjahylly on vain statussymboli. Kirjat edustavat viisautta ja sivistystä. Meillä on näin paljon kirjoja hyllyssä, olemme siis erittäin viisaita ja sivistyneitä.

Eikös se ole ihan hyvä syy pitää kirjoja hyllyssä? Ostetaanhan vaatteitakin imagosyistä.

Totta kai. Mutta eikö sen voi myöntää. Miksi pitää keksiä selityksiä, että kun nämä kaikki on minulle niin rakkaita ja henkilökohtaisesti merkittäviä, luen niitä jatkuvasti uudelleen ja uudelleen! Kun se ei ole totuus. (Pelkään, että vaikutan muiden mielestä juntilta, jos minulla ei ole näitä sivistyksen symboleita rekvisiittana.)

Mutta väittäähän konmarittajakin rakastavansa sitä valkoista Ikealla sisustettuun kuutiotaan, vaikka oikeasti hän pelkäisi näyttävänsä juntilta, jos sisustaisi vaikka kirsikanvärisellä melamiinilla. On todella vaikea erottaa muotia, statusta ja makua toisistaan.

Tuossa tapauksessa se on ihan yhtä valheellinen väite. Mutta se mielestäsi oikeuttaa kirjahamsterin valheellisen väitteen? Vai miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?

Liittyvät toisiinsa siten, että yleensä - niin kuin nytkin - keskustelu saa alkunsa marittajan (tai Marien itsensä) väitteestä, että jokin tietty määrä kirjoja riittäisi.

Eli kirjoja täytyisi vähentää. Miksi? Yleensä se syy on aivan yhtä pinnallinen kuin syyt kirjojen omistamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme