Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö teille 30 kirjaa niin kuin Marie Kondo

Vierailija
23.03.2017 |

kuulemma suosittelee kirjojen pidettäväksi määräksi? Aika hassun pieneltä näyttäisi verrattuna tuohon meidän noin 600 kirjaan. Ei kyllä millään onnistuisi karsinta.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kymmenellä menee nykyisin yli. Kymmenisen vuotta sitten kirjoja oli vielä monta kirjahyllyllistä, mutta kyllästyin ja karsin ne niihin, joihin oikeasti tartun vuosittain. Uudet ja ne, jotka haluan lukea uudestaan ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa, haen kirjastosta, jos en lue niitä digitaalisina.

Työskentelen alalla ja vieraat monta kertaa hämmästyvät, ettei minulla olekaan stereotyyppisiä kirjametrejä, mutta tämä sopii minulle.

Vierailija
2/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi. Meillä suurin osa lastenkirjoja, keittiö ja puutarhakirjoja, mutta niistäkin voisin luopua ja käyttää enemmän kirjastoa/e-kirjaa kuten nyttekin. Lainaan myös tuttavilta kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä noloa mennä lainaamaan kavereilta kirjoja.

Vierailija
4/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla muutama valittujen palojen teos jossakin mutta kirjahyllyä ja muita kirjoja ei ole.

Vierailija
5/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi luin kirjan ehkä 30 vuotta sitten joten ei ajankohtainen asia.

Vierailija
6/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ei omisteta kuin lastenkirjoja. Käytän kirjastoa tai ostan e-kirjan.

Kauheeta luonnontuhlausta painattaa kaikille omat kirjat hyllyyn pölyttymään. Takapajuista.

Vierailija
7/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan 50 lasten kirjaa. Itse en kirjoja tarvi. Lainaan kirjastosta.

Vierailija
8/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri ärsyttää konmarittajissa. Ensin hävitetään omat tavarat ja sitten ollaan lainaamassa muilta.

Vierailija
9/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan riittäisi. Uudet kirjat kyllä hankin e-kirjoina, mutta vanhat on omistettava itse.

Vierailija
10/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa kavereilta tai sukulaisilta. Kirjastoa käytän pari kertaa vuodessa, lähinnä haen kerralla kasan tietokirjoja (8-15kpl), joskus harvoin jonkun tietyn romaanin. Lapsella on omia kirjoja 8kpl ja minulle omia 10. Ennen KonMaria omistin vain kaksi kirjaa.. Noista kymmenestä kirjasta aion, kunhan tulee rauhaisa hetki ja aikaa, koota vain parhaat vinkit talteen ja sitten myyn eteenpäin.. En halua säilyttää turhia tekstejä hyllyssäni..

Vierailija
11/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään oman alan tietokirjallisuutta on mulla ja miehellä enemmän. Tuollaisten selaaminen e-kirjoina on työlästä ja epäkäytännöllistä.

Lisäksi on lastenkirjat ja vanhempien suosikkiromaanit. Sellaisia ei pidetä joita ei ole tarkoitus lukea toista kertaa.

Vierailija
12/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos Marie Kondo nyt vasta profeetta vai ihan jo se messias?

Vierailija
13/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän. Meidän omat kirjat on lähinnä joko jonkinasteisia tietokirjoja (puutarhanhoidosta tähtitieteeseen) ja lastenkirjoja.

Muut kirjat ovat lähinnä kirjastosta tai joskus ostan pokkari matkalle. Olen ollut kirjaston suurkuluttaja lapsesta saakka, enkä vieläkään näe sen suurempaa syytä omistaa lukemiani kirjoja.

Vierailija
14/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana pieni kirjasto kotona, osa siitä tulee ja menee, mutta monesta en oo luopumassa. Päinvastoin, haaveilen yhdestä kalliista kirjasta, se on tietokirja eikä sitä oo oikeen saatavilla kirjastoissa, sitäpaitsi siinä on niin paljon asiaa, että sitä pakertaa vaikka kuinka kauan.

Vierailija
15/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondon harrastajat ovat hieman, kuin vegetaristit molemmilla on kova tarve kertoa olevansa kyseisen asian harratajia.

Vierailija
16/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos Marie Kondo nyt vasta profeetta vai ihan jo se messias?

Kyllä hän on jo molempia. Opetuslapset täällä lukevat hänen kirjaansa, tottelevat kirjan käskyjä ja levittävät Kondon "ilo"sanomaa kaikkialle kuten kunnon opetuslapsien tuleekin tehdä.

Vierailija
17/67 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karsin omani vielä vähempään, joku vähän yli 20 löytyy. Kirjastoa käytän kovasti, joten oli helppo luopua suosituista teoksista, joita löytyy useampi nide meidän pikkukirjastostakin. Harvinaisemmat ja erityisen rakkaat pidin. Puolisen vuotta mennyt enkä ole kaivannut kahden eri hyllyn pölyttämistä!

Vierailija
18/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo juuri ärsyttää konmarittajissa. Ensin hävitetään omat tavarat ja sitten ollaan lainaamassa muilta.

Sehän on usein ymmärretty väärin! Ihmiset ovat erilaisia. Kirjahyllyt ovat vääränlaisia, kun niihin jää hukkatilaa niin paljon sinne kirjojen väliin. E s i n e i l l e vastaavasti on uhrattu kauheasti tyhjää tilaa. Japanilaisilla sitä tilaa vaan ei ole missään.

Yks kiva konsti on järjestää kirjat niin, että saman kirjailijan kirjat ovatkin hyllyn sivureunassa pinossa ja siihen eteen kun laittaa sellaisen, missä on kirjailijan kuva - usein takakansa - on se hylly ihan toisenlainen:-)

Pölytilaa ei siis jää sinne hyllyn yläosaan ollenkaan, vain kirjojen kannat näkyy.

Lankakerille täytyisi löytyä oma systeemi, et näkis värit ja vois ottaa sieltä välistä tietyn langan niin, ettei tarvis kaikkia kasoja purkaa aina, kun etsii tiettyä vahvuutta/väriä. Onko sellaista?

Vierailija
19/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, olen siirtynyt kokonaan ekirjoihin. Lukulaitteeseen kyllä mahtuu.

Kirjahyllyä ei enää ole

Vierailija
20/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän kirjoittanut 30 kirjaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän