Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuminen tyssännyt, paino junnaa paikallaan. Mitä nyt?

Vierailija
23.03.2017 |

Paino on nyt kuukauden junnannut suunnilleen samoissa kiloissa (heitellyt 1kg-0,5kg samojen lukemien sisällä), kun aiemmin oli joka viikko huomattavaa pudotusta. Juuri mitään muutosta en ole tehnyt. Ehkä lisännyt viljoja ruokavalioon, mutta siinä se.
Liikun vähän ja kalorinkulutus on 1700kcal luokkaa, joten olen syönyt 1200kcal. Kun paino jäi jumittamaan paikalleen, yritin lisätä liikuntaa, jotta tulisi edes päivittäin se 100-200kcal lisäpolttoa liikunnasta. Ei tepsinyt, joten olen yrittänyt hiljalleen hilata päivittäisiä syötäviäni 1400kcal. Ravintoarvojen päälle en ymmärrä.
Mitä tässä on tehtävissä jotta painon saisi taas putoamaan?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH kirjoitti:

Olen ollut joulukuusta asti vhh:lla.

mun päivittäinen kalorkalorinkulutus on suurinpiirtein 2200 ja olen nyt syönyt noin 1900-2000 kcal eli muutama sata miinuskaloria/pv ja pari päivää viikosta n.2500kcal eli yli kalorit. ja paino on laskenut tasaisesti 0.5-1.5 kg viikossa. välillä on ollut niin ettei laske viikkoon mutta silloin pidän ns. hiilaripäivän jonka jälkeen yleensä paino tippuu seuraavan viikon aikana muutaman kilon.

hiilarit pidän alle 20g, proteiinin 80g ja loput rasvaa (150-230g)

suosittelen kokeilemaan vhh koska sun kroppa on säästöliekillä eikä aineenvaihdunta taida toimia kunnolla noilla kaloreilla.

Eihän tämäkään kaikille sovi mutta mulle sopii

Tämäkin on jo käynyt mielessä, mutta tysännyt ihan oman laiskuuteen. :D Pelkkä kalorien laskenta on jo tarpeeksi hankalaa minulle, niin siihen päälle vielä hiilarien laskeminen, huh. Pidän mielessä, jos muut keinot ei ala tepsiä.

Hyviä tuloksia olet kyllä saanut aikaan! Onko tämä hiilaripäivä nyt sellainen että silloin syödään pastaa, pizzaa tms?

Ap

En puutu siihen miten haluat laihduttaa, mutta vhh:ssa ei lasketa kaloreita.

Vierailija
42/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pitää yksi överipäivä. 2500-3000 kcal nacho/pizza/hampparipäivä toimii mulla, on ikään kuin signaali kropalle että älä huoli, et ole kuolemassa nälkään. Paino nousee tietty seuraavaksi päiväksi hiilareista ja itse ruoan painosta, mutta lähtee sitten taas alaspäin. Normaalipainon sisällä laihdutan.

Muuten hyvä, mutta säästöliekki on myytti ja tällä tavalla vain torpedoidaan sitä laihdutusta.

Muuten hyvä mutten minä puhunut mistään säästöliekistä. Kroppa sen sijaan nyt vain sattuu tykkäämään kaloreista. Ei se luovu vararavinnosta jos luulee kuolevansa nälkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jumittanut paino tammikuusta asti 70-72!! Aikaisempi paino, noin 66-67kg pysyi vuosikausia samana - mutta joulun seutuun tuli kolmisen,nelisen kiloa ylimääräistä. ENKÄ HEMMETTI SAA NIITÄ POIS! Muuta selitystä en keksi kuin minulle mystinen kehon säästöliekko TAI iän tuoma aineenvaihdunnan muutos.

Olen keski-ikäinen, minulla on tullut melkoisia vaihdevuosioireita.

Nyt kunhan näillä seuduilla tiet kunnolla sulavat, aloitan taas kävely- ja juoksulenkit.

Onko täsmävinkkejä keski-ikäisen naisen painonpudotukselle, missä vaihdevuosioireet (ei hormonikorvaushoitoa käytössä) ovat päällimmäisenä?

Jätä sokeri ja ala syömään rasvaa.

Sokerit jo nollilla. Mitäs huuhaata seuraavaksi ehdotat?

Sä valehtelet, jos sanot sokerien olevan nollilla.

Vierailija
44/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pitää yksi överipäivä. 2500-3000 kcal nacho/pizza/hampparipäivä toimii mulla, on ikään kuin signaali kropalle että älä huoli, et ole kuolemassa nälkään. Paino nousee tietty seuraavaksi päiväksi hiilareista ja itse ruoan painosta, mutta lähtee sitten taas alaspäin. Normaalipainon sisällä laihdutan.

Ei se yksittäinen mässäilypäivä vaikuta mitään.Tuotahan tutkittiin ja aineenvaihdunta hidastui samoin kuin dieetillä muutenkin.

Vierailija
45/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ap päätellyt kulutuksesi? 1700kcal on mahdollinen kulutus pienikokoiselle kevyttä työtä tekevälle juurikaan liikuntaa harrastamattomalle naiselle. Jos olet selvästi ylipainoinen, on kulutuksesi ilmanmuuta paljon tuota suurempi. Jos taas olet normaalipainoinen, niin et voi odottaakaan kovaa pudotustahtia.

Laskin aktiivisuusrannekkeen ja My fitnesspalin avulla. Olen jo normaalipainoinen ja äärimmäisen kevyttä työtä tekevä. Ja normaalista liikunnastani olen saanut vain sen 100-200kcal lisää kulutusta päivään. En odota enää mitään huimaa pudotustahtia (koska selvästikin se on huono asia jos kauhean nopeaa pudottaa painoa, se on opittu nyt kantapään kautta), mutta haluaisin painon edes jotenkin laskuun. Nyt se on kuukauden jummanut paikallaan, siinä 59kg tienoilla. Painoni kertyy vielä hassusti niin, että yläkropassa ei ole juuri mitään, ja alas takamukseen kertyy ihan kaikki, niin että se muutaman kilon pudotus tuntuu heti. Olisin vielä normaalipainon sisällä, mutta ei ole paljosta kiinni, jotta olisin tavoitteessani, ja mahtuisin kaikkiin entisiin vaatteisiini.

Ap

Vierailija
46/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet laihduttanut, mikä oli lähtöpaino ja BMI, oletko nainen, mikä on ikäsi?

Elleivät lähtötiedot ole selvillä, niin ihan turha arvailla yhtään mitään.

Paitsi tietysti rasvajeesuksen mielestä rasvan lisääminen auttaa aina ja kaikille.

Nainen n.30v ja vuoden alusta laihduttanut. Lähtöpaino 65kg, nyt n.59kg. BMI n.21,5. Miten nämä seikat vaikuttaa painon pudotukseen? Ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä yhtään näitä laihdutuksen saloja. Tarkoitus olisi saada vielä mutama kilo pois, jotta mahtuisin kaikkiin vaatteisiini.

Ap

Tämä selittää vaikeutesi. Mitä pienempi olet, sitä vähemmän keho haluaa luopua vararavinnosta. Olet jo hoikka! Voi olla että olet pian saavuttamassa luontaisen painosi jonka alle et pääse ilman nälän näkemistä.

Vierailija
47/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa nyt tähän ketjuun ehkä aika radikaalilta, mutta mitä jos hyväksyisit sen, että olet tuon kokoinen kuin olet nyt ja nauttisit kropastasi sellaisenaan. Bmi 21,5 on todella normaali ja hoikka! Ei kai tarkoitus olekaan, että aikuinen nainen on teinin näköinen? Teinithän ovat kuikeloita ihan vain kasvupyrähdyksensä takia. Osta vaatteita, jotka sopii sulle just nyt. Sitten jos haluat vähän kiinteytyä ja nostaa kuntoa, niin sopivasti liikuntaa: lihaskuntoa ja kestävyyttä ja venyttelyä, mutta sitäkin omaa kroppaa kuunnellen. Liikunta tuo muutenkin terveyttä ja hyvää oloa ja se näkyy myös naamasta! Kaikkein parhaalta näyttää normaali kroppa, jonka kantaja on itse tyytyväinen itseensä.

Terv: Tylsä ja realistinen lääkäritäti.

Höh. :D Niinkuin jollekin jo vastasin, niin lihosin lyhyessä ajassa paljon, ja haluaisin takaisin siihen "normaaliin" olemukseen. Se että normaalipainoisena haluaa laihduttaa, näyttää olevan jotenkin äärimmäisen paha asia ja pitäisi vaan olla ja hyväksyä itsensä. En miltään teiniltä halua näyttää, vaan olla taas minä. Liikuntaa lisään vähitellen, nyt kun taas pystyn hieman liikkumaan (aiemmin en sairauden takia voinut).

Ap

Vierailija
48/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun pidin 6 viikon tiukkaa karppiruokavaliota, paino ensin putosi noin kolme viikkoa kovaa tahtia ja sitten tyssäsi kuin seinään. Sitten otin yhden tankkauspäivän, jolloin söin paljon hiilareitakin. Sen jälkeen lähti taas reippaasti putoamaan

Vierailija
49/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. :D Itselle tuntuisi (sen perusteella mitä olen lukenut, ja koska nyt vaan tuntuu että oma kroppa on pissipää :D) että kroppa tarraisi kiinni nuihin kaloreihin ja jatkaisi pudottamattomuuttaan. En tietenkään tiedä, kun en ole kokeillut, ja ehkä hieman karmii kokeilla nuin suuria kaloreita yhtäkkiä. Olen välillä ihan tahattomasti kokeillut sitä 1700-1900kcal, mutta en niistä muista onko tehneet sen suurempaa vaikutusta. Toisaalta niinä päivinä olen saattanut liikkua enemmän (en tiedä miten paljon se vaikuttaa kehon nollaamiseen kun liikunta kuitenkin jollain lailla "kumoaa" niitä syötyjä kaloreita).

Ap

Ei siinä mitään pysyvää ehdi tapahtua vaikka kokeilisit eikä toimisikaan. Kroppa ei pysty imemään kaikkia kaloreita saman päivän aikana vyötärölle. Turvotusta tms voi syntyä, mutta ei se ole vaarallista.

Ai, jotenkin olin luullut että kaikki kalorit jotka syö, niin imeytyy jonnekkin. :D No mutta hyvä jos tuollaista yksittäistä mättöpäivää uskaltaa kokeilla, jos siitä ei sen suurempaa haittaa voi olla. Paitsi ehkä yhden päivän ällö olo ja seuraavan päivän turvotus, mutta jos sillä saa painon takaisin laskuun, niin joo. :D

Ap

Vierailija
50/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet laihduttanut, mikä oli lähtöpaino ja BMI, oletko nainen, mikä on ikäsi?

Paitsi tietysti rasvajeesuksen mielestä rasvan lisääminen auttaa aina ja kaikille.

Nainen n.30v ja vuoden alusta laihduttanut. Lähtöpaino 65kg, nyt n.59kg. BMI n.21,5. Miten nämä seikat vaikuttaa painon pudotukseen? Ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä yhtään näitä laihdutuksen saloja. Tarkoitus olisi saada vielä mutama kilo pois, jotta mahtuisin kaikkiin vaatteisiini.

Ap

Ihan siten ne vaikuttavat, että nuoren laihduttaminen on helpompaa kuin vanhemman ihan sen takia, että aineenvaihdunta on ripeämpää.

Laihdutuksen kestolla on se merkitys, että aluksi paino tippuu nopeammin, kun ylimääräiset nesteet poistuvat ja sen jälkeen hidastuu huomattavasti, kun aletaan poistaa läskiä.

50 kiloa ylipainoisen paino tippuu paaaaljon helpommin kuin esimerkiksi sinun, joka olet alipainon rajalla.

Sukupuolella on se merkitys, että kuukautiskierto kerää nestettä jopa 4 kiloa. 

Kiitos selvennyksestä!

Tuon tiesin että vanhemmiten on hankalampi laihduttaa, mutta muu oli melkolailla uutta tietoa. Olen aina ollut kohtuu hoikka, ja teininä lähes alipainoinen (olin ihan luonnostaan, kun tuli kasvupyrähdystä). Aiemmin en juuri vaa'alla käynyt, mutta muistelin painaneeni n.55kg. Itselle vaatteisiin mahtuminen on ollut aina mittarina. :D

Ap

Vierailija
51/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja proteiinia et varmaankaan syö lainkaan eli hyvin hävitetty lihasmassa,jonka jälkeen energiankulutus laskee entisestään.

Proteiinia kyllä syön, mutta luultavasti liian vähän. Jos My fitnesspalista katson, niin proteiinin saanti heittelee siinä 30g-70g alueella, hieman päivästä riippuen. En nyt sitten tiedä että paljonko minun pitäisi syödä.

Ap

Vierailija
52/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap, mitä sä syöt? Anna esimerkki päivän syömisestäsi. Rehellisesti.

Vierailija
53/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH kirjoitti:

mun päivittäinen kalorkalorinkulutus on suurinpiirtein 2200 ja olen nyt syönyt noin 1900-2000 kcal eli muutama sata miinuskaloria/pv ja pari päivää viikosta n.2500kcal eli yli kalorit. ja paino on laskenut tasaisesti 0.5-1.5 kg viikossa. välillä on ollut niin ettei laske viikkoon mutta silloin pidän ns. hiilaripäivän jonka jälkeen yleensä paino tippuu seuraavan viikon aikana muutaman kilon.

suosittelen kokeilemaan vhh koska sun kroppa on säästöliekillä eikä aineenvaihdunta taida toimia kunnolla noilla kaloreilla.

Tämäkin on jo käynyt mielessä, mutta tysännyt ihan oman laiskuuteen. :D Pelkkä kalorien laskenta on jo tarpeeksi hankalaa minulle, niin siihen päälle vielä hiilarien laskeminen, huh. Pidän mielessä, jos muut keinot ei ala tepsiä.

Hyviä tuloksia olet kyllä saanut aikaan! Onko tämä hiilaripäivä nyt sellainen että silloin syödään pastaa, pizzaa tms?

Ap

Jaahas. :D Olen kyllä ihan auttamattoman pihalla.

Ap

Vierailija
54/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se yksittäinen mässäilypäivä vaikuta mitään.Tuotahan tutkittiin ja aineenvaihdunta hidastui samoin kuin dieetillä muutenkin.

Miten sen aineenvaihdunnn saa sitten pysymään vilkaana? Mitkä on ihan sellaiset peruskeinot, kun itselle on ihan vierasta?

Ap

Vierailija
55/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä selittää vaikeutesi. Mitä pienempi olet, sitä vähemmän keho haluaa luopua vararavinnosta. Olet jo hoikka! Voi olla että olet pian saavuttamassa luontaisen painosi jonka alle et pääse ilman nälän näkemistä.

No hitsi. En vielä ihan ole siinä mitä olin aiemmin. :/ Jotenkin hassulta tuntuu, että syön alle kulutukseni, mutta mitään ei tapahdu.

Ap

Vierailija
56/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa lukuja. Kaikenlainen laskeminen ja numeroiden mittaaminen, yms. on minulle vaikeaa. Näin ollen tarvitsen konkreettisia neuvoja.

Karppasin vuosikausia, sain pois kymmenisen kiloa. Mutta aloin kärsiä päänsäryistä ja tuntui, ettei aivo toimi ollenkaan. No, ei ne toimi muutenkaan, mutta lisäsin vähän sokeria ja vehnää ruokavaliooni. Samoin tein tuli muutama kilo.

Tiedän, että karppaamalla saa tulosta nopeasti - mutta se ei enää sovi minulle.

Mitä ja miten elää, että saa nämä kertyneet kilot pois? Ei ole paljon ylikiloja minullakaan, mutta eivät millaan meinaa kadota. Onko karppaamisella jokin yhteys, sillä yhä syön aika vähän hiilareita? Esim. perunaa, pastaa, riisiä en ollenkaan.

Vierailija
57/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun pidin 6 viikon tiukkaa karppiruokavaliota, paino ensin putosi noin kolme viikkoa kovaa tahtia ja sitten tyssäsi kuin seinään. Sitten otin yhden tankkauspäivän, jolloin söin paljon hiilareitakin. Sen jälkeen lähti taas reippaasti putoamaan

Kiitos kommentista! Osatko arvioida paljonko kaloreita söit tuolloin tankkauspäivänä? Ja miten paljon verrattuna normikulutukseen? Jatkoit vissiin ihan normaalisti sen jälkeen? Nousiko paino hetkellisesti, vai jatkoiko heti putoamista? Itse punnitsen kerran viikossa, ja olisi kiva tietää voiko jo sen viikkopunnituksen kohdalla odottaa tuloksia, vai tarvitseeko odotella pidempään jotta näkee vaikutukset.

Ap

Vierailija
58/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH kirjoitti:

Ap

Jaahas. :D Olen kyllä ihan auttamattoman pihalla.

Ap

Vhh:ta ei pidä aloittaa, jos siitä on ihan pihalla :)

Vierailija
59/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH kirjoitti:

Ap

Jos syöt vain vähän hiilareita, sopivasti proteiinia ja paljon rasvaa, sinun EI tarvitse laskea kaloreita. Rasva tekee niin kylläiseksi että ylisyönnin vaara on todella minimaalinen (ei-syömishäiriöisillä).

Huvikseni vähän aika sitten laskin yhden päivän arvot - olin syönyt mielestäni paljon ja esim. lounas piti kylläisenä 6.5 tuntia. Tulos oli että kaloreita oli kertynyt 1500. Eli juuri sopivasti kokoiselleni laihduttajalle. T. Eri vastaaja

Vierailija
60/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompahan taas ketju. 1900-luvun leirikokeiluissa selvisi ettei mitään mystisiä raskaita luita ole olemassa, eikä hidasta aineenvaihduntaa. Kaikki laihtuivat samalla ruokavaliolla. Ei ollut väliä söikö rasvoja vaiko hiilareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme