Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuminen tyssännyt, paino junnaa paikallaan. Mitä nyt?

Vierailija
23.03.2017 |

Paino on nyt kuukauden junnannut suunnilleen samoissa kiloissa (heitellyt 1kg-0,5kg samojen lukemien sisällä), kun aiemmin oli joka viikko huomattavaa pudotusta. Juuri mitään muutosta en ole tehnyt. Ehkä lisännyt viljoja ruokavalioon, mutta siinä se.
Liikun vähän ja kalorinkulutus on 1700kcal luokkaa, joten olen syönyt 1200kcal. Kun paino jäi jumittamaan paikalleen, yritin lisätä liikuntaa, jotta tulisi edes päivittäin se 100-200kcal lisäpolttoa liikunnasta. Ei tepsinyt, joten olen yrittänyt hiljalleen hilata päivittäisiä syötäviäni 1400kcal. Ravintoarvojen päälle en ymmärrä.
Mitä tässä on tehtävissä jotta painon saisi taas putoamaan?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH kirjoitti:

Olen ollut joulukuusta asti vhh:lla.

mun päivittäinen kalorkalorinkulutus on suurinpiirtein 2200 ja olen nyt syönyt noin 1900-2000 kcal eli muutama sata miinuskaloria/pv ja pari päivää viikosta n.2500kcal eli yli kalorit. ja paino on laskenut tasaisesti 0.5-1.5 kg viikossa. välillä on ollut niin ettei laske viikkoon mutta silloin pidän ns. hiilaripäivän jonka jälkeen yleensä paino tippuu seuraavan viikon aikana muutaman kilon.

hiilarit pidän alle 20g, proteiinin 80g ja loput rasvaa (150-230g)

suosittelen kokeilemaan vhh koska sun kroppa on säästöliekillä eikä aineenvaihdunta taida toimia kunnolla noilla kaloreilla.

Eihän tämäkään kaikille sovi mutta mulle sopii

Vhh aiheuttaa monille säästöliekin.

Vierailija
22/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hampparilla saa kalorit noin ylös? Tai pizzallakaan? Siinä pitää sitten mussutella muutakin saman päivän aikana?

Itse välttelin aluksi vehnää, kun siinä on niin paljon kaloreita. Plus rasva tekee omansa. Pizzasta saa äkkiä 1000kcal aikaiseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se eniten alapeukkuja keräävä vastaus eli: lisää rasvaa. Ei kroppa suostu luopumaan varastoista jos kuvittelee että on jonkinsortin nälänhätä päällä.

Tästä olen kuullut myös, samallalailla kuin siitä että proteiinia pitää syödä enemmän. Mutta jos yritän pysyä edes siinä 1400kcal, niin olen ollut hämilläni että mitä syödä, jotta tulee syötyä tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Olen syönyt paljon kasviksia ja tuntuu, että ainakin niistä kasviksista mitä olen eniten syönyt, ei kerry proteiinia (saatikaan sitä rasvaa). Joo no ehkä jotkut oliiviöljyn lorauttelut voi auttaa asiaa?

Ap

Vierailija
24/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiskos vinkkejä, missä muodossa rasvaa? Meinaan nimittäin kokeilla ;D

Syöt kaiken ruokasi normaalirasvaisena. Vältä margariinia ja rypsiöljyä.

Vierailija
25/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kerran viikossa yhden aterian, jolla saa syödä mitä haluaa. Hampurilaisaterian olen huomannut esimerkiksi hyväksi tavaksi tankata hiilareita, proteiineja ja rasvoja. Erityisesti, jos harrastaa salitreeniä, kannattaa tankkauspäivä ajoittaa samalle päivälle treenin kanssa. Tuolloin kroppa ottaa ylimääräiset tankatut ravintoaineet pääsevät heti kropan käyttöön. Eikä tankkauspäivää kannata pelätä. Olen huomannut, että tankkauspäivän jälkeisenä päivänä paino on saattanut nousta vain 0,1-0,2 kg. Normaaleina päivinä syön n. 1400-1500 kaloria päivässä, mutta tankkauspäivänä menee sitten noin tuplasti enemmän. Se pitää kivasti aineenvaihdunnan vauhdissa. Jos syö jatkuvasti huomattavasti alle kropan kulutuksen, jää painonpudotus helposti ns. "tasannevaiheeseen" tai "säästöliekille".

Eli ensin treeni, sitten hamppariateria? Itse en pysty harrastamaan rajua liikuntaa, eli se on luokkaa kävely tai korkeintaan joku kevyt tanssi. Kuinka usein nuita tankkauspäiviä sitten pitäisi tehdä? Odotellaanko sitä että keho taas jäsähtää paikoilleen, ja sitten tankataan, vai pitääkö sitä ennakoida? Ja entä jos sitä liikuntaa ei tosiaan pysty hurjasti harrastamaan, niin onko silloinkin tankkauspäivän kalorit tuplat kulutuskaloreista (eli minulla 1700kcal)?

Ap

Vierailija
26/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jumittanut paino tammikuusta asti 70-72!! Aikaisempi paino, noin 66-67kg pysyi vuosikausia samana - mutta joulun seutuun tuli kolmisen,nelisen kiloa ylimääräistä. ENKÄ HEMMETTI SAA NIITÄ POIS! Muuta selitystä en keksi kuin minulle mystinen kehon säästöliekko TAI iän tuoma aineenvaihdunnan muutos.

Olen keski-ikäinen, minulla on tullut melkoisia vaihdevuosioireita.

Nyt kunhan näillä seuduilla tiet kunnolla sulavat, aloitan taas kävely- ja juoksulenkit.

Onko täsmävinkkejä keski-ikäisen naisen painonpudotukselle, missä vaihdevuosioireet (ei hormonikorvaushoitoa käytössä) ovat päällimmäisenä?

Itsellänikin paino ensin nousi, ja sitten jämähti paikoilleen. Kunnes "keksin" kuinka laihduttaa (laskemalla kaloreita) ja nyt taas jämähti. :D Tsemppiä!

Ap

Vierailija
27/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200kcal sun peruselintoiminnotkaan ei jaksa melkein pyöriä. Nyt sitä kunnon ruokaa lisää koneeseen, niin johan alkaa paino tippumaan. Ihmiset pelkää ihan liikaa syömistä, vaikka se on avainsana laihduttamiseen. 

Sitä olen nyt tehnyt, kun luin että 1200kcal on raja jonka alle ei saisi mennä. Nyt olen yrittänyt syödä vähitellen 1400kcal ja paino on sama (onneksi ei ole sentään noussut). Hyvin se paino tippui tähän asti, mutta jos olisin tajunnut että menee kroppa näin sekaisin (ja koko laihdutus saattaa sabotoitua), en olisi nuin vähille mennyt. Joissain lähteissä mainittiin -500kcal olevan hyvä, ja ajattelin että omalle kohdalle tuo 1200kcal sopisi. No ei pitkällä tähtäimellä.

Ap

Vierailija
28/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko normaalirasvaisella voita? Olenkin tuuminut margariinin lopettamista, ihan makusyistä ;D. Rypsiöljyä en käytä, vaan oliiviöljyä. Mutta taidan syödä kyllä jotenkin väärin, kun paino jumittaa jo kuukausia samassa.

Vierailija
29/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet laihduttanut, mikä oli lähtöpaino ja BMI, oletko nainen, mikä on ikäsi?

Elleivät lähtötiedot ole selvillä, niin ihan turha arvailla yhtään mitään.

Paitsi tietysti rasvajeesuksen mielestä rasvan lisääminen auttaa aina ja kaikille.

Nainen n.30v ja vuoden alusta laihduttanut. Lähtöpaino 65kg, nyt n.59kg. BMI n.21,5. Miten nämä seikat vaikuttaa painon pudotukseen? Ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä yhtään näitä laihdutuksen saloja. Tarkoitus olisi saada vielä mutama kilo pois, jotta mahtuisin kaikkiin vaatteisiini.

Ap

Vierailija
30/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kolmen päivän ajalta jokaisesta syömästäsi ruoasta kuva ja mene kuvien kanssa ravitsemusterapeutille. Muiden ehdottama överipäivää kannattaa myös kokeilla. Aerobisen ja anaerobisen liikunnan kombinaatio (interval harjoitukset) kuluttaa parhaiten energiaa vielä tunteja harjoituksen loputtua. Muista syödä riittävästi ja lopeta stressaaminen. Nuku hyvin ja nauti elämästä :)

Vierailija
31/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet laihduttanut, mikä oli lähtöpaino ja BMI, oletko nainen, mikä on ikäsi?

Paitsi tietysti rasvajeesuksen mielestä rasvan lisääminen auttaa aina ja kaikille.

Nainen n.30v ja vuoden alusta laihduttanut. Lähtöpaino 65kg, nyt n.59kg. BMI n.21,5. Miten nämä seikat vaikuttaa painon pudotukseen? Ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä yhtään näitä laihdutuksen saloja. Tarkoitus olisi saada vielä mutama kilo pois, jotta mahtuisin kaikkiin vaatteisiini.

Ap

Jaa olet noin hoikka! Ilmankos ei paino putoa :) Ihan kokemuksesta että mitä laihempi haluat olla, sen hankalampaa on painonpudotus. Miksi haluat vielä laihtua? Osta sopivampia vaatteita :DD

30

Vierailija
32/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH kirjoitti:

Olen ollut joulukuusta asti vhh:lla.

mun päivittäinen kalorkalorinkulutus on suurinpiirtein 2200 ja olen nyt syönyt noin 1900-2000 kcal eli muutama sata miinuskaloria/pv ja pari päivää viikosta n.2500kcal eli yli kalorit. ja paino on laskenut tasaisesti 0.5-1.5 kg viikossa. välillä on ollut niin ettei laske viikkoon mutta silloin pidän ns. hiilaripäivän jonka jälkeen yleensä paino tippuu seuraavan viikon aikana muutaman kilon.

hiilarit pidän alle 20g, proteiinin 80g ja loput rasvaa (150-230g)

suosittelen kokeilemaan vhh koska sun kroppa on säästöliekillä eikä aineenvaihdunta taida toimia kunnolla noilla kaloreilla.

Eihän tämäkään kaikille sovi mutta mulle sopii

Tämäkin on jo käynyt mielessä, mutta tysännyt ihan oman laiskuuteen. :D Pelkkä kalorien laskenta on jo tarpeeksi hankalaa minulle, niin siihen päälle vielä hiilarien laskeminen, huh. Pidän mielessä, jos muut keinot ei ala tepsiä.

Hyviä tuloksia olet kyllä saanut aikaan! Onko tämä hiilaripäivä nyt sellainen että silloin syödään pastaa, pizzaa tms?

Ap

Vierailija
33/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ap päätellyt kulutuksesi? 1700kcal on mahdollinen kulutus pienikokoiselle kevyttä työtä tekevälle juurikaan liikuntaa harrastamattomalle naiselle. Jos olet selvästi ylipainoinen, on kulutuksesi ilmanmuuta paljon tuota suurempi. Jos taas olet normaalipainoinen, niin et voi odottaakaan kovaa pudotustahtia.

Vierailija
34/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa nyt tähän ketjuun ehkä aika radikaalilta, mutta mitä jos hyväksyisit sen, että olet tuon kokoinen kuin olet nyt ja nauttisit kropastasi sellaisenaan. Bmi 21,5 on todella normaali ja hoikka! Ei kai tarkoitus olekaan, että aikuinen nainen on teinin näköinen? Teinithän ovat kuikeloita ihan vain kasvupyrähdyksensä takia. Osta vaatteita, jotka sopii sulle just nyt. Sitten jos haluat vähän kiinteytyä ja nostaa kuntoa, niin sopivasti liikuntaa: lihaskuntoa ja kestävyyttä ja venyttelyä, mutta sitäkin omaa kroppaa kuunnellen. Liikunta tuo muutenkin terveyttä ja hyvää oloa ja se näkyy myös naamasta! Kaikkein parhaalta näyttää normaali kroppa, jonka kantaja on itse tyytyväinen itseensä.

Terv: Tylsä ja realistinen lääkäritäti.

Vierailija
35/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kolmen päivän ajalta jokaisesta syömästäsi ruoasta kuva ja mene kuvien kanssa ravitsemusterapeutille. Muiden ehdottama överipäivää kannattaa myös kokeilla. Aerobisen ja anaerobisen liikunnan kombinaatio (interval harjoitukset) kuluttaa parhaiten energiaa vielä tunteja harjoituksen loputtua. Muista syödä riittävästi ja lopeta stressaaminen. Nuku hyvin ja nauti elämästä :)

Kiitos! Ravintoterapeutille ei ole varaa, mutta täytyy varmaan ottaa tuo överipäivä kokeiluun. Onkohan sillä väliä että mitä silloin syö, kunhan kalorit on tarpeeksi korkeat? Mietin että onko ravintoarvoilla tässä väliä vai suurempi painoarvo sillä että keho uskoo saavansa tarpeeksi ruokaa? Eli siis yksi överipäivä, ja sitten jatkuu taas 1400kcal ja painon pitäisi lähtä putoamaan? Ja välilä mättöpäiviä.

Liikuntaehdotus oli hyvä, kiitos! Stressiä on vähemmän mitä viime vuonna, mutta en tiedä stressaako sitä tahtomattaan painoa, vaikka on yrittänyt olla stressaamatta. :D

Ap

Vierailija
36/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pitää yksi överipäivä. 2500-3000 kcal nacho/pizza/hampparipäivä toimii mulla, on ikään kuin signaali kropalle että älä huoli, et ole kuolemassa nälkään. Paino nousee tietty seuraavaksi päiväksi hiilareista ja itse ruoan painosta, mutta lähtee sitten taas alaspäin. Normaalipainon sisällä laihdutan.

No huh huh. :D Itselle tuntuisi (sen perusteella mitä olen lukenut, ja koska nyt vaan tuntuu että oma kroppa on pissipää :D) että kroppa tarraisi kiinni nuihin kaloreihin ja jatkaisi pudottamattomuuttaan. En tietenkään tiedä, kun en ole kokeillut, ja ehkä hieman karmii kokeilla nuin suuria kaloreita yhtäkkiä. Olen välillä ihan tahattomasti kokeillut sitä 1700-1900kcal, mutta en niistä muista onko tehneet sen suurempaa vaikutusta. Toisaalta niinä päivinä olen saattanut liikkua enemmän (en tiedä miten paljon se vaikuttaa kehon nollaamiseen kun liikunta kuitenkin jollain lailla "kumoaa" niitä syötyjä kaloreita).

Ap

Ei siinä mitään pysyvää ehdi tapahtua vaikka kokeilisit eikä toimisikaan. Kroppa ei pysty imemään kaikkia kaloreita saman päivän aikana vyötärölle. Turvotusta tms voi syntyä, mutta ei se ole vaarallista.

Vierailija
37/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa olet noin hoikka! Ilmankos ei paino putoa :) Ihan kokemuksesta että mitä laihempi haluat olla, sen hankalampaa on painonpudotus. Miksi haluat vielä laihtua? Osta sopivampia vaatteita :DD

30

No joo. :DD Lihosin lyhyen ajan sisään paljon, ja nyt haluan takaisin "omaksi itsekseni". Tuntuu että jokainen painokilo on muistutus siitä entisestä hankalasta elämästä ja haluan sen jättää taakse. Tiedän että olen hoikka ja normaalipainoinen. En usko että laihduttamien on vain ylipainoisten etuoikeus, vähän sen sorttiseen ajatteluun törmää jos normaalipainoisena sanoo laihduttavansa. :) En mihinkään anoreksisen laihaksi halua, haluan vain takaisin omaksi itsekseni, joka olisin muutaman kilon päästä.

Ap

Vierailija
38/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan siten ne vaikuttavat, että nuoren laihduttaminen on helpompaa kuin vanhemman ihan sen takia, että aineenvaihdunta on ripeämpää.

Laihdutuksen kestolla on se merkitys, että aluksi paino tippuu nopeammin, kun ylimääräiset nesteet poistuvat ja sen jälkeen hidastuu huomattavasti, kun aletaan poistaa läskiä.

50 kiloa ylipainoisen paino tippuu paaaaljon helpommin kuin esimerkiksi sinun, joka olet alipainon rajalla.

Sukupuolella on se merkitys, että kuukautiskierto kerää nestettä jopa 4 kiloa. 

Vierailija
39/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hampparilla saa kalorit noin ylös? Tai pizzallakaan? Siinä pitää sitten mussutella muutakin saman päivän aikana?

Syötkö ylipäätään vain kerran päivässä?

Pizzassa on yli 1000kcal, semmoinen vaikka lounaaksi. Illalla nachoja, kanaa, papuja, sour cremeä, avokadoa, salaattia, juustoa - helposti yli 1000kcal. Lisäksi aamupala ja välipala sekä vaikka kermaa kahviin niin johan tämmöinen pienikokoinen nainenkin saa heittämällä 3000 kcal kasaan.

Vierailija
40/96 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja proteiinia et varmaankaan syö lainkaan eli hyvin hävitetty lihasmassa,jonka jälkeen energiankulutus laskee entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi