Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenitesti tuli - olenko isäni tytär?

musta lammas
22.03.2017 |

Sain juuri geenitestistä tuloksen, että minulla ja sisarellani on 25 prosenttia yhteisiä geenejä. Kysymys, joka on askarruttanut mieltäni on ollut, olenko isäni tytär. Mitä sanot, kertooko nyt saatu vastaus tästä yhtään mitään? Kun siis periaatteessa vanhemmilta peritään puolet geeneistä, pitäisikö sisarusten geenivastaavuus olla aina 50 prosenttia?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siskon kanssa sisarpuolia. Siinä ei ole mitään epäselvää.

Voitte seuraavaksi mennä vanhempien luo keskustelemaan asiasta.

Vierailija
22/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen mutsi on jakanut persettä ilmiselvästi,mutta onhan tuossa se mahdollisuus että aapeen sisko on postinjakajan tai paikallisen kebabäijän.

Miten ulkonäkö teillä jos vertaa keskenään ja molempiin vanhempiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta on että unohtat koko jutun. jos paljastuu että teillä on sama äiti, mutta eri isä, niin tuo voi johtaa vanhempiesi eroon. jos huonosti käy, niin papereihin merkitty isä ei ole kumpaisenkaan biologinen isä ja kaken päälle kummallakin on eri isä. kaikkien kannalta parasta on unohtaa koko juttu.

Vierailija
24/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parasta on että unohtat koko jutun. jos paljastuu että teillä on sama äiti, mutta eri isä, niin tuo voi johtaa vanhempiesi eroon. jos huonosti käy, niin papereihin merkitty isä ei ole kumpaisenkaan biologinen isä ja kaken päälle kummallakin on eri isä. kaikkien kannalta parasta on unohtaa koko juttu.

Lapsella on oikeus isään.

Vierailija
25/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas isä olikin infertiili ja te lapset olette lainasiemenillä tehtyjä kumpikin?

Vierailija
26/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myheritage kitin sivulla testaus perustuu autosaalisen dna:n testaukseen (muu kuin sukupuolikromosit) ja nimenomaan snp-testaukseen, jossa yhden nukelotidininkin vaihtelu havaitaan.

https://isogg.org/wiki/Autosomal_DNA_statistics#Method_I

Vaikuttaa, että tämän testausmenetelmän perusteella, ette tosiaan ole täyssisaruksia.

Vierailija
27/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä oli joku syy miksi sinä synnyit kaikella järjellä. Minä synnyin äidinnussijoiden takia koska he nussivat äitiäni mutta en kerro millä tavalla he tekivät äidinnussintaa. Minä taas en tykkää äideistä ketkä ovat äidinnussijoita vaikka äitini on äidinnussija. Käänteispsykologisesti tämä on erittäin mielenkiintoista tarkkaan ottaen. Katsos äidinnussijat tykkäävät psykologiasta ja minä en joten jätetään psykologia äidinnussijoille eikä niille ketkä eivät ole äidinnussija varkaita. Jos oli liian rankkaa tekstiä niin..........................

Te ette käytä kynää ja paperia?

Täällä on erittäin ilkeitä ja ahkeria sokeita trolleja. Minusta tuntuisi hyvältä kirjoittaa sokean puolesta tänne. Tulisi hyvällä vasta kaikulla mielenkiintoisia asioita eikä niitä poistettaisi ilmiannonjohdosta ja ylläpidon sokeudesta. En mielestäni haukkunut ketään koska minulla on 10 kaveria ketkä ovat sokeita ja heidän iso äiti lukee näitä heille koska he ovat sokeita ja haluan auttaa sokeita ja he sanoivat ilahtuvansa kuulevansa jonkun puhuvan sokeudesta kuin heidän iso äiti lukee heille. Ehkä minäkin haluan olla sokea?

Hennakos se siellä?

Vierailija
28/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isää vähän ikävä olisi kaivaa haudasta, kun on maannut siellä jo 12 vuotta :) 

Vierailija
29/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme asiantuntijoita kommentoimassa.

Ap, voit ihan hyvin olla täyssisarus tuolla tuloksella. Toisaalta voit olla olemattakin. Katsokaa yhteisiä dna-sukulaisianne ja vertailkaa yhteisiä dna-jaksojanne. Näin pääsette selvyyteen mitkä ovat tulleet äidiltä ja mitkä isältä. Pyydä joku tuttu molekyylibiologi/biokemisti/perinnöllisyystieteilijä avuksi jos et itse osaa.

Vierailija
30/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin testiä luotettavana

Vierailija
31/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lukaisin vähän amerikkalaisia saitteja. Taitaa todella olla niin, että jommalla kummalla on eri isät...eli olemme siskopuolia

huh huh!

http://genetics.thetech.org/ask-a-geneticist/why-siblings-share-around-…

Vierailija
32/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisen isäehdokkaan ja lapsen välistä sukuyhteyttä tutkitaan yleensä STR osumien kautta eikä millään myHeritagen dnatestillä.

Vierailija
33/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräättekö siis rohkeutta kysyä äidiltänne?

Vierailija
34/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme asiantuntijoita kommentoimassa.

Ap, voit ihan hyvin olla täyssisarus tuolla tuloksella. Toisaalta voit olla olemattakin. Katsokaa yhteisiä dna-sukulaisianne ja vertailkaa yhteisiä dna-jaksojanne. Näin pääsette selvyyteen mitkä ovat tulleet äidiltä ja mitkä isältä. Pyydä joku tuttu molekyylibiologi/biokemisti/perinnöllisyystieteilijä avuksi jos et itse osaa.

Heehee, yksi kommentoijista olen minä ja nimenomaan geneetikko koulutukseltani. Kyllä tuohon testiin voi sen verran luottaa, että yli 99 %:n todennäköisyydellä ap ja siskonsa eivät ole täyssisaruksia.

Vierailija
35/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko elossa olevia isän puoleisia sukulaisia lyhyehkön matkan päässä? jos on, niin kysyisitte kiinnostaisiko heitä osallistua geeniperimän selvittelyyn. tekosyyksi voitte kertoa että suvun historia kiinnostaa. ei välttämättä kannata mainita että ette välttämättä ole sukua. asiassta on turha tehdä liian monimutkaista.

Vierailija
36/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla pääsee kun kysyy suoraan äidiltä.

Vierailija
37/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy ensin varmistaa, että epäily pitää paikkaansa, mutta sitten kun varmuus on, niin KYLLÄ haluan tietää, kuka mun isä on.

Vierailija
38/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi ystäväperhe, jossa isä näyttää ihan multa ja tytär on heillä myös, joka näyttää multa. Ovat olleet oikein läheisiä lapsuuden perheeni kanssa... mutta kuinka läheisiä????? Aion houkutella tekemään testiä, jos saan varmuuden tästä.

Vierailija
39/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tosiaan isän puolen sukulaisia pitää myös houkutella tekemään testiä....

Vierailija
40/104 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaa kysyä äidiltä, ennen kuin olen 100-prosenttisen varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä