Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumimmat Suomessa käytössä olevat nimet

Vierailija
20.03.2017 |

Lukeminen omalla vastuulla. Ole valmis siihen, että saatat nähdä oman nimesi. Ethän kuitenkaan tule valittamaan siitä kenellekään, koska tämä ei ole henkilökohtaista!

Voin aloittaa. Itse vihaan naisten nimistä näitä: Jessica, Janica, Janina, Jemina, Jenniina jne. Jotenkin vain tosi rumia.
Miesten nimiä ei nyt tule mieleen.

Kommentit (410)

81/410 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana

Se on niin ruma äänteiltään että rumentaa ympäriltä Saanankin joka merkitykseltään olisi kaunis nimi. Harvinaisempi Aana on ihan karsea myös.

Miesten nimistä Nuutti.

82/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuovi, Terhi, Outi, Tytti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko, Sirkka, Terhi, Päivi, Kaija, Sirpa, Aija, Airi, Aulikki, Riitta, Raija, Tellervo, Sinikka, Mirjami, Marketta, Kyllikki, Hannele ja Ursula naisten nimistä ainakin särähtää omaan nimikorvaan. 

Miestennimistä taas Jorma, Urpo, Yrjö, Pertti, Teppo, Herkko, Reima, Reijo, Einari, Hermanni, Keijo, Kyösti ja Manne. 

Näistä kaikki tuntuu olevan aika häviäviä, en tunne / tiedä tämännimisiä kuin 30+.

Sitten toisaalta kaikki väännökset ja erikoisuutta tavoittelevat kirjaimien lisäyksillä tai poistoilla.

Esim. Niila, Akuliina, Venny, Unna, Iivo, Alek, Sammy, Noeli, Mico, Marike, Annada, Waltteri, Wilma.

Myöskään Brooke, Nelly, Angelica, Ryan, Eddy, Bruno yms eivät kuulosta hyviltä jos sukunimi on joku perinteinen suomalainen, esim. Virtanen tai Heikkilä.

Olen nimien kanssa tekemisissä työkseni, kaikennäkösiin sitä törmääkin!

Vierailija
84/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4800 kirjoitti:

Pirkko, Sirkka, Terhi, Päivi, Kaija, Sirpa, Aija, Airi, Aulikki, Riitta, Raija, Tellervo, Sinikka, Mirjami, Marketta, Kyllikki, Hannele ja Ursula naisten nimistä ainakin särähtää omaan nimikorvaan. 

Miestennimistä taas Jorma, Urpo, Yrjö, Pertti, Teppo, Herkko, Reima, Reijo, Einari, Hermanni, Keijo, Kyösti ja Manne. 

Näistä kaikki tuntuu olevan aika häviäviä, en tunne / tiedä tämännimisiä kuin 30+.

Sitten toisaalta kaikki väännökset ja erikoisuutta tavoittelevat kirjaimien lisäyksillä tai poistoilla.

Esim. Niila, Akuliina, Venny, Unna, Iivo, Alek, Sammy, Noeli, Mico, Marike, Annada, Waltteri, Wilma.

Myöskään Brooke, Nelly, Angelica, Ryan, Eddy, Bruno yms eivät kuulosta hyviltä jos sukunimi on joku perinteinen suomalainen, esim. Virtanen tai Heikkilä.

Olen nimien kanssa tekemisissä työkseni, kaikennäkösiin sitä törmääkin!

Muuten aika samaa mieltä, mutta Hannele ja Hermanni ovat kyllä kauniita nimiä! Hannele- nimi on pehmeä ääntää ja Hermanni on jotenkin sellainen hyvällä tavalla jämäkkä miehen nimi!

Vierailija
85/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico C:llä. Myös kaikki muut nimet C:llä.

Vierailija
86/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena

Vierailija
87/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset R-alkuiset vanhat nimet, kuten Raija, Raili, Ritva, Reetta, Reija ja Reea kuulostavat kamalilta! Myös P-alkuiset vanhanaikaiset nimet, kuten Päivi ja Pirkko ovat vastenmielisiä. Miehissä sitten hirveimpiä ovat Rauno, Raimo, Reijo, Reino, Risto, yms.! Myös Pertti ja Pentti ovat aina olleet ärsyttäviä nimiä.

Vierailija
88/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi, Vivian, Lilian, Neea, Nenna, Jenna

Nuutti, Kuutti,Niilo, Jimi, Jami

Vierailija
89/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenita

Vierailija
90/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erno, Jarno, Joni, Jorma, Irma, Mervi, Isto, Kari, Erkki, Ilpo, Mikko, Marko, Niko, jne.

Vierailija
91/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka, Pirjo

Vierailija
92/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raila

Mitä mitä?! Olen päälle nelikymppinen koko ikäni Suomessa asunut, enkä ole IKINÄ kuullut nimeä Raila. Raija ja Raili on kyllä tuttuja (eikä niin kauniita nimiä), mutta Raila?

Makustelen nimeä ja Raila on mielestäni oikeastaan aika kiva. Jostain syystä keväinen :)

Raila Kinnunen - pitkän uran Apu-ehdessä tehnyt toimittaja. Kirjoittanut monien merkkihenkilöiden elämäkerrat, mm. Karita Mattila, Paavo Lipponen, Esko Salminen. 

Vierailija
93/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noomi ehdottomasti, yh..

Vierailija
94/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessiina, Justiina, Ronja, Rauni, Reija, Riitta,

Sofia, Pirkko, Sirkka-Liisa, Aulikki, Sinikka,

Maria, Marja, Merja, Erja, Kirsi.

Aatu, Arttu, Eetu, Luca, Vertti, Veikko,

Mikko, Mika, Jori, Heikki, Jukka-Pekka,

Risto, Arto, Timo, Touko, Toivo, Terho...

Jotkin suomalaisnimet ovat rumasointuisia, mutta

toisaalta eksoottisia, eli kuulostavat jo Ruotsissa ja Norjassa humoristisen ugrilaisilta:

Sirkka-Liisa, Virpi, Vappu, Tuuli, Tuulikki,

Jukka-Pekka, Petteri, Johannes, Jussi.

Voi juma. Sä olet siis ihan tosissas miettinyt tätä asiaa? No kun kasvat aikuiseks ja ehkä saat omia lapsia, mietit varmaan moneen kertaan kirjoituksias yhdessä psykiatrin kanssa. Sama asia kuin koulukiusaajilla, että ymmärtävät vasta aikuistuttuaan...

Vierailija
95/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkriikka, Miia, Tiia.

Vierailija
96/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janicat,hennat,sarit.

Vierailija
97/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuula

Tuula oli yksi parhaimmista entisistä työkavereista ja nyt jo eläkkeellä. En voi nähdä sitä nimeä rumana.

Ja minun iäkäs tätini

Vierailija
98/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terttu,  Tytti ja Titta!

Miesten nimistä ei ole Asserin voittanutta. 

Vierailija
99/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua 70/80-lukujen muotinimiä: Sari, Riikka, Jaana, Pia, Anne,  Jani, Kari, Esa, Lasse!

Olen itse syntynyt 81 ja sain nimekseni Pihla, mistä olen vanhemmilleni syvästi kiitollinen. 

Vierailija
100/410 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis inhoavatko ihmiset oikeasti jotain nimiä, vai ihmisiä joilla on kyseiset nimet? Mikä aiheuttaa sen, että juuri tiettyä nimeä alkaa inhoamaan?

Itse en laittaisi sitä c:tä k:n tilalle suin surminkaan omalle lapselle, mutta en mä nimiä vihaa tai muutenkaan koe mitään inhon tunteita niitä kohtaan.

Oli sitte perinne nimi, luonto nimi ihan se ja sama. Vanhemman tulisi aina (mielestäni) pohtia miten nimi sopii myös eri ikävaiheisiin, lapselle, teinille, aikuiselle ja vanhukselle. En haluaisi nimetä lastani pojuksi, sopii lapselle, mutta siitä eteenpäin... huoh...

Jos jonkun söpöilynimen haluaa antaa, ihan vapaasti, mutta olisi kivempi että se olisi lempinimenä, ei etunimenä.

Mutta se on vaan mun mielipide. Enkä sen perusteella kenenkään nimeä ala haukkumaan rumaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme