Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako sinua, jos joku istuu viereesi puolityhjässä bussissa?

Vierailija
20.03.2017 |

Minusta on mukavampaa istua jonkun naisen viereen kuin istuskella yksin.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa todellakin, niin ei kuulu käyttäytyä. Vaihdan paikkaa. Normaalia käyttäytymistä on myös kysyä "anteeksi, onko tässä tilaa" tms jos meet toisen henkilön henk

koht. tilaan.

Se ei ole henkilökohtainen tila, hän on maksanut oletettavasti vain yhdestä paikasta.

Vierailija
22/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa todellakin, niin ei kuulu käyttäytyä. Vaihdan paikkaa. Normaalia käyttäytymistä on myös kysyä "anteeksi, onko tässä tilaa" tms jos meet toisen henkilön henk

koht. tilaan.

Miksi siinä ei olisi tilaa? Istumista varten ne penkit siellä bussissa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se outoa. Kerran vaihdoin paikkaa, kun hirveällä kesähelteellä änkesi joku ulkomaalainen nainen viereeni istumaan vaikka hyvin oli tilaa. Piti varmaan minua tosi töykeänä, mutta en vaan siinä helteessä kestänyt sitä, että ängettiin kylkeen kiinni.

Vierailija
24/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haittaa, en ymmärrä miksi pitäisi tunkea ihan viereen jos muuallakin on tilaa. Naisihmisenä lasken kassin mielellään siihen vieruspenkille enkä pidä sylissä jos se tilan runsauden vuoksi on mahdollista. Jos bussissa on täyttä otan laukun syliin ja osoitan näin että kyllä siihen viereen toki istua saa = )

Vierailija
25/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koht. tilaan.

Se ei ole henkilökohtainen tila, hän on maksanut oletettavasti vain yhdestä paikasta.

Henkilökohtainen tilani on metri jokasuuntaan itseni ympärillä. Vai väotätkö että joku saa tulla iholle siks että siinä sattuu olemaan bussin penkki. Ääliö. Jos bussin penkki tms. on jonkun henkilökohtaisessa tilassa ni normaalia kohteliaisuutta on kysyä "anteeksi onko tilaa..." etenkin jos muualla on täysin tyhjää.

Vierailija
26/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta kertaa ei tule! :(

Miksi ei? Etkö käytä enää busseja? Aiotko iskeä Moran kurkkuun jos istuu viereen? Joku muu syy?

Vierailija
27/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa ja pitäisin hulluna, älyllisesti jälkeenjääneenä tms.

Vierailija
28/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa näin on käynyt:

- kuten toisella kirjoittajalla, vanhempi juopunut mies joka alkoi kertoa elämäntarinaansa

- ulkomaalainen nainen joka alkoi jutella niitä näitä (ei haitannut)

- vanha vihaisen näköinen nainen, joka vaati minua ottamaan kassini pois penkiltä jotta hän voi istua siihen, vaikka bussi oli puolityhjä ja olisi ollut paljon parempia paikkoja tarjolla esim. tilava paikka suoraan oven edessä

Tätä viimeistä en oikein tajua. En tiedä, halusiko nainen näpäyttää, kun häntä ärsytti penkillä oleva ruokakassi.

Vierailija
29/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelokas mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta kertaa ei tule! :(

Miksi ei? Etkö käytä enää busseja? Aiotko iskeä Moran kurkkuun jos istuu viereen? Joku muu syy?

Syötti, mutta nappaan silti senkin rölli: hyppään saman tien pystyyn ja vaihdan paikkaa vaikka kuinka olisi töykeää, ukolla kuitenkin pahat mielessä.

P.S. Tungepa se Mora sinne, mihin ei aurinko paista.

Vierailija
30/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä alapeukkusade. Mitä vikaa avauksessa oli? Ai niin, kun tuokin on tulkittavissa seksuaaliseksi ahdisteluksi?

Monelle kiltille miehelle ainoa paikka päästä naisen viereen on bussin penkki.

Niin eli kyse on jostain seksuaalisen tyydytyksen hakemisesta sillä että pääsee naisen lähelle? Kyllä me se tiedettiinkin.

Vierailija
31/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haittaa, en ymmärrä miksi pitäisi tunkea ihan viereen jos muuallakin on tilaa. Naisihmisenä lasken kassin mielellään siihen vieruspenkille enkä pidä sylissä jos se tilan runsauden vuoksi on mahdollista. Jos bussissa on täyttä otan laukun syliin ja osoitan näin että kyllä siihen viereen toki istua saa = )

Woman spreading ;)

Verraten manspreading, mistä femakot ovat keksineet itselleen uuden ongelman ja miesvihan aiheen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Manspreading

https://www.google.fi/search?q=manspreading&espv=2&source=lnms&tbm=isch…:

Vierailija
32/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika erikoista, jos muuallakin on tyhjää. Ymmärrän tietty silloin, jos istun bussin etuosassa tai bussin takaosan ensimmäisellä rivillä (sillä näihin paikkoihin on helppo istua jos on vaikka vaikeuksia liikkua bussissa). Mutta jos joku muuten vain änkee viereen, niin heti rupeaa miettimään onko sillä jotain taka-ajatuksia.

Vierailija
33/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on joskus tosi tyhjiä busseja, ja jos se toinen asiakas haluaa jutella, niin istukoon sitten käytävän toisella puolella olevaan tyhjään penkkiin. Ei tarvitse viereen ängetä sitä varten. Tyhjässä bussissa tulee laitettua laukku ikkunan viereen ja itse istuttua siinä käytävän puolella. Toki siirryn sitten tavaroineni ikkunapaikalle, jos bussiin tulee enemmän väkeä.

Ihan mukava on joskus jutella vieraidenkin kanssa. Aikoinaan töihin mennessä bussipysäkillä tuli jotain sanottua yhdelle naiselle, ja seuraavana aamuna jo tervehdittiin. Sitten jossain vaiheessa mentiin jo vierekkäin istumaan. Jotenkin ihan oli pettynyt, kun se nainen ei tullut bussiin, meillä oli niin hauskaa välillä, kun oli samanlainen elämäntilanne. (siis nainen olen itsekin, eli ei mistään romanssista ollut kysymys).

Vierailija
34/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haittaa yleensä. Olen mies. Tosin kerran nuori viehättävä nainen istui viereeni, vaikka muuallakin oli tilaa. Se ei haitannut (oli niin pienikokoinenkin, enkä mäkään ole iso) mutta pohdin hieman hermostuneena koko matkan, miksi se istui siihen. Bussissa kyllä pörräsi ampiainen. Ehkä tyttö ajatteli, että mä varmasti teen jotain, jos pörriäinen pyrkii iholle.

Elämässä on kuitenkin isompiakin murheita, joten olkoon. Pitkillä matkoilla vierustoverista voi olla seuraakin. Puheliaat mummot on hauskimpia. Junassa kului joskus monen tunnin matka tosi joutuisasti kun vieruskaverimummolla oli niin hauskat jutut. Joskus sellaiset mummot on yksinäisiäkin, joten mä juttelen niille ihan mielelläni missä vaan.

Olen huomannut, että koko ja sukupuoli vaikuttavat tuohon, istuuko joku viereen. Jos on ruuhkaa, pienten naisten vierestä menee paikat ensin. Sitten joku yleensä tulee mun viereen. Olen pienikokoinen ja näytän nuorelta/harmittomalta. Seuraavaksi menee paikat vähän tuhdimpien tätien vierestä. Miehet on yleensä niin arveluttavia, että ne paikat menee viimeisinä.

Vierailija
35/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, jos bussissa on monia vapaita paikkoja. Mulla on kipeä polvi, ja tuntuu mukavalta oikoa sitä välillä, jos mahdollista. Jos joku istuu vieressä, ei oikein viitsi ja tilaakin on vähän. Kuka nyt muutenkaan haluaa ahtaaseen tilaan sulloutua ventovieraan kanssa. Ulkomailla on ihan sama, kyllä ne sielläkin arvostaa tilaa, turha väittää muuta.

Ihan kamala ajatus tuo, että se olis muka jollekin ainoa tilaisuus päästä naisen viereen.

Ärsytti ja huvitti perkeleesti tuo, joka naiivisti esitti, että istuu aina tummaihoisen viereen, ettei vaikuttaisi rasistilta. Siinä sitten tummahipiäinen istuu onnellisena, kyyneliä nieleksien, kun joku valkoinen ihan viereen uskalsi. Luulisin kuitenkin, että tummakin ihminen arvostaa tilaa, jos se on mahdollista.

Vierailija
36/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa se. Jos joku mies tekisi noin niin pitäisin sitä ällöttävänä pervosetänä.

Vierailija
37/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunhan ei tupakoi.En ymmärrä miksei tupakoitsijat tjua että he haisevat kamalalle.

Vierailija
38/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa, jos bussissa on monia vapaita paikkoja. Mulla on kipeä polvi, ja tuntuu mukavalta oikoa sitä välillä, jos mahdollista. Jos joku istuu vieressä, ei oikein viitsi ja tilaakin on vähän. Kuka nyt muutenkaan haluaa ahtaaseen tilaan sulloutua ventovieraan kanssa. Ulkomailla on ihan sama, kyllä ne sielläkin arvostaa tilaa, turha väittää muuta.

Ihan kamala ajatus tuo, että se olis muka jollekin ainoa tilaisuus päästä naisen viereen.

Ärsytti ja huvitti perkeleesti tuo, joka naiivisti esitti, että istuu aina tummaihoisen viereen, ettei vaikuttaisi rasistilta. Siinä sitten tummahipiäinen istuu onnellisena, kyyneliä nieleksien, kun joku valkoinen ihan viereen uskalsi. Luulisin kuitenkin, että tummakin ihminen arvostaa tilaa, jos se on mahdollista.

Oikeastaan kirjoitukseni oli osittain vitsi. Minulle on musta nuori neito sanonut ettei kukaan tule koskaan hänen viereensä istumaan koska tämä on niin rasistinen maa. Lehdessä samaan viittasi muuten mukavanoloinen lihava romaninainen isossa heimohameessaan että niin täysi ei bussi Ole koskaan ollut että kukaan istuisi hänen viereensä. Eihän siihen olisi mahtunutkaan.

Vierailija
39/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se perin oudoksuttavaa että joku istuu viereen tyhjässä bussissa. En tykkäisi. Onneksi en kulje enää bussilla koskaan.

Vierailija
40/94 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa se. Jos joku mies tekisi noin niin pitäisin sitä ällöttävänä pervosetänä.

Entä jos mies olisi sinua nuorempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi