Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!
"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."
"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."
"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."
Tämä on jo siinä rajoilla että kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Kannattaisikohan "Kaisan" miettiä vähän mitä menee sanomaan ääneen.
Seksuaalinen häirintä? Ootko tosissasi? Tuolla logiikalla koko elämä on seksuaalista häirintää.
Jostakin syytä, liivien epämukavuus on ollut jokaisen sukupolven ongelma, näin on ollut äidilläni, mummollani ja itselläni. Kaikki valittavat, miksi ei löydy kaupasta liivejä, jotka ei kiristäisi, painaisi olkapäätä ja olisivat mukavat käyttää. Ja monet ovat epätoivoisesti laittaneet hurjia summia ja silti ne ovat jääneet pitämättä.
Mukavia liivejä ei vain tehdä, onko suunnittelijoilla muut kriteerit tärkeämpiä kuin käyttömukavuus. Kun kuitenkin vaatesunnittelijat onnistuvat tekemään vaatteita tai vaikkapa käteen sopivat hanskat, mutta liivejä ei vain osata tehdä, vaan naiset ovat kautta historian olleet niihin tyytymättömiä liiveihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynyt mittaamassa? Onko siihen joku erikoismittaus, jota ei voi kotona tehdä? Ja mitä se mittaaminen auttaa, kun tunnetusti ne koot voivat vaihdella ja pitää kuitenkin sovittaa?
No kun se pitää mitata takaa eikä edestä ja sitä ei pysty yksin tekemään.
Ei kun se mitataan ympäri.
Mäkin kerran ostin sitten liivit 65-ympäryksellä, kun "niin kuuluu" ympärykseni ollessa 68 cm. Liivit kuitenkin painoivat ihoa vasten niin että se vaikutti jo hengitykseenkin. Muutaman rytmihäiriön jälkeen heitin liivit roskiin. Jatkossa teen kuten itse koen parhaaksi, kiitos. Ja Kaisa hillitköön jatkossakin halujaan kosketella intiimialueitani junassa.
Kävin kerran mittauttamassa häitä varten. Myyjä antoi ympärysmitalta 60 liivit, jotka saivat selässä aikaan järjettömät makkarat. Yritin selittää,että hääpuku on aikasta tiukka ja liivien tulisi istua myös selkäpuolelta nätisti. Myyjä pysyi kannassaan, 60E. En voinut ostaa liivejä. Kävelin seuraavaan kauppaan ja ostin 40€ halvemmat liivit kokoa 75A. Väärän kokoiset kai, mutta eivät tehneet selkäläskejä ja oli helppo hengittää.
En ymmärrä, mikä idea on tyrkyttää asiakkaille vääränkokoista! Hengittämistä vaikuttava rintaliivit, kivuliaasti puristava sormus, liian kireät farkut...
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kerran ostin sitten liivit 65-ympäryksellä, kun "niin kuuluu" ympärykseni ollessa 68 cm. Liivit kuitenkin painoivat ihoa vasten niin että se vaikutti jo hengitykseenkin. Muutaman rytmihäiriön jälkeen heitin liivit roskiin. Jatkossa teen kuten itse koen parhaaksi, kiitos. Ja Kaisa hillitköön jatkossakin halujaan kosketella intiimialueitani junassa.
Hölmö, olisit vaan ostanut muutamalla eurolla jatkokappaleen ja kas - olisivat olleet täsmälleen sopivat!
Tärkeintä on se, että etuosa on täsmälleen sopiva eikä kaaret paina kainaloita tai tissit ole yhtenäisenä kanankupuna. Takaosaa voi kyllä hyvin kätevästi sekä lyhentää että pidentää.
Vierailija kirjoitti:
Jostakin syytä, liivien epämukavuus on ollut jokaisen sukupolven ongelma, näin on ollut äidilläni, mummollani ja itselläni. Kaikki valittavat, miksi ei löydy kaupasta liivejä, jotka ei kiristäisi, painaisi olkapäätä ja olisivat mukavat käyttää. Ja monet ovat epätoivoisesti laittaneet hurjia summia ja silti ne ovat jääneet pitämättä.
Mukavia liivejä ei vain tehdä, onko suunnittelijoilla muut kriteerit tärkeämpiä kuin käyttömukavuus. Kun kuitenkin vaatesunnittelijat onnistuvat tekemään vaatteita tai vaikkapa käteen sopivat hanskat, mutta liivejä ei vain osata tehdä, vaan naiset ovat kautta historian olleet niihin tyytymättömiä liiveihinsä.
Lapseni, sinäkö tämän kirjoitit? Löysin viimeksi sopivat liivit silloin, kun sinä synnyit. Ikävää, että vuosien mittaan nekin kävivät pieniksi ja kuluivat loppuun.
Mulla olisi tuossa kasa ( n. 10 kpl) liivejä, joista yritän tuunata sopivia. Mukavuudesta joutuu tinkimään, ja varsinkin ulkonäöstä, mutta se nyt on sivuseikka. Eihän niitä yleensä kukaan näe.
Ehkä minä sitten jonakin kauniina päivänä kävelen liivikauppaan mittauttamaan oikeaa kokoa päälläni ne 75H-kokoiset liivit, jotka ahdistivat niin että oli pakko ottaa heti pois - ja joihin olen itse ommellu 5 cm lisää kangasta kuppeihin, jotta voin käyttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö, olisit vaan ostanut muutamalla eurolla jatkokappaleen ja kas - olisivat olleet täsmälleen sopivat!
Tärkeintä on se, että etuosa on täsmälleen sopiva eikä kaaret paina kainaloita tai tissit ole yhtenäisenä kanankupuna. Takaosaa voi kyllä hyvin kätevästi sekä lyhentää että pidentää.
Niiden rytmihäiriöiden jälkeen ei kiinnostanut rahallinen menetys, sillä itselleni ne rytmihäiriöt olivat kuitenkin pelottavia ja ahdistavia oireita. Halusin vain päästä liiveistä eroon mahdollisimman pian ja pysyvästi. :)
Ch
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163/61 ja sen verran pehmeä, että liivit eivät istu vaikka tekisi mitä. 75E on ollut koko, mutta oikeaa muotoa on tuhottoman vaikea löytää. Kupin pitää kattaa rinnat kumartuessakin ja selkään ei saa tulla pullistumia. Lisäksi haluan kupin olevan pyöreä, ei suippo. Ja tylsän värisiä liivejä en päälleni laita! Haluan oranssia, vihreää, turkoosia... Että mistäs löytyis? XD
Change, Freya, Chamtelle...... Merkkejä on vaikka kuinka samoin värejä, lopeta Prismassa shoppaaminen ja mene erikoisliikkeeseen!
Vierailija kirjoitti:
Ch
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163/61 ja sen verran pehmeä, että liivit eivät istu vaikka tekisi mitä. 75E on ollut koko, mutta oikeaa muotoa on tuhottoman vaikea löytää. Kupin pitää kattaa rinnat kumartuessakin ja selkään ei saa tulla pullistumia. Lisäksi haluan kupin olevan pyöreä, ei suippo. Ja tylsän värisiä liivejä en päälleni laita! Haluan oranssia, vihreää, turkoosia... Että mistäs löytyis? XD
Change, Freya, Chamtelle...... Merkkejä on vaikka kuinka samoin värejä, lopeta Prismassa shoppaaminen ja mene erikoisliikkeeseen!
TAi vielä parempi, tilaa noi Wauwbrat!
Asiansa parhaiten tuntevat alusasumyyjät ovat kokemukseni mukaan olleet Jenkeissä Victoria's Secret -liikkeissä, heidän rintsikkaerikoisosastoilla. Suomalaiset, ruotsalaiset, brittiläiset, saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset jne jne myyjät ovat mitanneet minua väärin. Victoria's Secretistä olen aina saanut parhaimman kokoiset liivit jotka eivät purista, eivät roiku, eivätkä siis asetu väärin mistään kohtaa, ja hintaakin niillä heidän parhailla liiveillä on noin 50+ dollarin paikkeilla mutta kestävät napakoina pitkään.
t: 80D
Vierailija kirjoitti:
Marks & Spencerillä on parhaat värikkäät isoissa koissa. Erilaisia malleja, toppauksella tai ilman, minimizereja jne. Kestäneet monta vuotta hyvinä. En osta enää muualta. T. Täsmälleen saman pituinen ja painoinen 75G
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijan mittauksen" jälkeen ostin liivit, jotka kiristivät ja ahdistivat niin, että kylkiluut taipuivat, hartiat menivät lysyyn ja hengitys vaikeutui. Oikeesti.
Palasin omaan sovitustuntumaani.
Sama kokemus. Minulle valitut liivit olivat niin kireät, että hengittäminen oli vaikeaa ja iltapäivästä , siis 6h pitämisen jälkeen tuska oli niin kova että ne oli pakko ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Kaisalta liivit.
Kerroin, että olen menossa rintojenpiennysleikkaukseen ja tarvitsen leikkauksen jälkeen seuraavat 6 vko 24 h/vrk pidettävät urheiluliivit. Tarkoitus oli ostaa 3 kpl samantien, mutta ostin onneksi vain yhdet. Kaisa mittasi rinnanympäryksen ja sai mitaksi 87 cm. Sanoin, että haavat saattavat aluksi vuotaa, ympärysmitan tulee olla sellainen, että saan rintojen alle tarvittaessa kunnon siteen.
Ja niin hän myi minulle kuppikokoa C olevat liivit, joissa rinnanympärys oli 85 cm. Hän sanoi, että ne ovat ihan hyvät leikkauksen jälkeen. Harmi, että en voinut niitä käyttää, koska liian pieni ympärysmitta painoi haavoja pahasti ja ensimmäiset 4 vko kuppikoko oli suunnilleen E.
Hieno tarina, luit myös varmaan että Kaisan nimi oli muutettu artikkeliin?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin käydä jossain alusvaateliikkeessä mittauttamassa itseni, että osaisin varmasti ostaa oikean kokoisia liivejä, mutta en kehtaa, koska mun vartalo ei todellakaan ole missään mallin mitoissa. :/
Hei, mene vaikka Elloksen alusvaate sivuille ja mittaa niiden ohjeiden mukaan niin tiedät koon. Monilla rintaliivikaupoilla netissä myös ohjeet.
Minä olen kyllä valitettavasti ostanut kalliit liivit liivikaupasta, ja ovat jääneet käyttämättä vaikka otettiin mitat ja piti olla sopivat. Aluksi tuntuivat hyvältä, mutta seuraavana päivänä liivit alkoivat kaivautua ihoon ikävästi ja kävivät todella kipeää. Kavereilleni on käynyt samoin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vaan mitannut itse mittanauhalla kotona. Mitenköhän monta kymmentä senttiä on mennyt väärin?
Jos mittaat kädet ylhäällä, virhettä tulee 2-4cm. Rinnan päältä -mitta on tällöin pienempi. Lisäksi mitta otetaan selän puolelta, sillä mittanauhan on kuljettava nännien päältä suorassa selkään.
Minäkin hain changesta liivit. Imetyksen jälkeen en tiennyt omaa kokoa joten ajattelin mittauttamaan. Jep, 75DD myyjä kailotti ja eikun sovittamaan. Niin näppärä alennus oli, että sai puhuttua ostamaan kahdet liivit.
Molemmat käyttämättä kaapissa. Niin hirveät. Tuntui ihan hyvältä sovituskopissa, mutta kotona liikkuessa ei mukavuudesta voinut enää puhua. Kaarituet painoivat ja oli vaikea olla ja hengittää.
Eräs myyjä väitti ivallisesti hymyillen, ettei kokoni voi olla 95b! joutui sitten hämmentyneenä toteamaan että "sinulla on kyllä todella leveä selkä".. koetettuaan survoa minut kokoihin 85b ja 85b.