Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
19.03.2017 |

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

Oletko mies?

Veikkaan että tuossa tarkoitetaan, että valtaosa naisista käyttää liian pieniä kuppeja mutta liian suurta ympärysmittaa eivät liivit ole napakat.

Vitsit mä inhoan sanaa Napakat...

Vierailija
62/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen paljastaa mokan, johon alusvaatemyyjät sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Minulle on yritetty monesti myydä liivejä, jotka ovat niin pienet, että saan rintakipuja jo pelkästään siitä, että sovitan niitä. Joskus myyjä tuo minulle sovituskoppiin liivejä, joita en saa edes kiinni, kun ne ovat niin pienet. Minua 20 vuotta nuorempi nainen yrittää kirkkain silmin vakuuttaa, että kyllä se on sinun kokosi, eikä suostu tuomaan minulle. Ei neiti uskonut, etten saa kiinni koon 70 liivejä, kun vartaloni kapein kohta on ympärysmitaltaan 75 cm, ja sekin on 15 cm alempana kuin rintaliivien normaali sijainti.

huhhuh... mitä ihmeen kidutuskapinetta ne yrittävät myydä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sokoksen yhteydessä olevasta mark&spencer liikkeestä hyvät.

Myyjä oli avuksi.

Vierailija
64/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienellä ympärysmitalla varustetut liivit isoilla kupeilla on kamalan näköiset, kun tissit leviää sivuille, kuin ilmapallot.

Jos niin käy, liivit ovat aivan vääränmalliset.  Kupin malli on yhtä tärkeässä osassa kuin ympärysmitta.

Asiantunteva myyjä ei edes myy asiakkaalle liivejä, joissa rinnat leviävät sivulle. Muistan, kuinka itse kerran totesin, että onpa mukavat liivit päällä,niin asiantuntijamyyjä osoitti minulle, kuinka ne levittivät rintojani sivulla ja sanoi, että nämä tekevät minusta rotevamman näköisen -ja  sitten sovitettiin taas useampi liivipari,ennen kuin löytyi se oikea.

Maksan mielelläni liiveistä toistasataa euroa, kunhan ne vain ovat kaikin puolin hyvät. Liivien ikää saan pidennettyä pesemällä ne käsin hellävaraisella pesuaineella.

Onko siinä jotain pahaa, että näyttää rotevalta? Miksi liivimyyjä arvottaa jonkun ulkonäköpiirteen toista paremmaksi?

Vierailija
65/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoiset ja malliset liivit saa valittua parhaiten sovittamalla. Ympärysmitta on oikea, kun se ei ole väljä eikä kiristä. Kuppikoko on oikea, kun tissit mahtuu kuppeihin, mutta eivät makaile niiden pohjalla. Ei siinä mitään mittailua tarvita. Tämä "naiset ei osaa ostaa oikean kokoisia liivejä" on taas näitä myyttejä, millä tietyt paikat yrittävät saada asiakkaita uskottelemalla heille, että ovat liian tyhmiä ostamaan vaatteen joka tuntuu hyvältä päällä.

Vierailija
66/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin olkaimetonta iltapukua varten olkaimettomat rintsikat alusvaateliikkeestä. Myyjän mielestä pykälää pienempi ympärysmitta ja isompi kuppi olisi ollut vielä parempi, mutta niin pientä ympärysmittaa ei heidän valikoimassaan ollut.

Ostamani liivit olivat todella napakat. Iltajuhlan jälkeen minulla oli rakot kummassakin kyljessä! Ja jep, rintsikoistahan ne tulivat. En halua ajatella, kuinka ikävät rakot olisi tullut tiukemmista...

Vierailija
67/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienellä ympärysmitalla varustetut liivit isoilla kupeilla on kamalan näköiset, kun tissit leviää sivuille, kuin ilmapallot.

Jos niin käy, liivit ovat aivan vääränmalliset.  Kupin malli on yhtä tärkeässä osassa kuin ympärysmitta.

Asiantunteva myyjä ei edes myy asiakkaalle liivejä, joissa rinnat leviävät sivulle. Muistan, kuinka itse kerran totesin, että onpa mukavat liivit päällä,niin asiantuntijamyyjä osoitti minulle, kuinka ne levittivät rintojani sivulla ja sanoi, että nämä tekevät minusta rotevamman näköisen -ja  sitten sovitettiin taas useampi liivipari,ennen kuin löytyi se oikea.

Maksan mielelläni liiveistä toistasataa euroa, kunhan ne vain ovat kaikin puolin hyvät. Liivien ikää saan pidennettyä pesemällä ne käsin hellävaraisella pesuaineella.

Onko siinä jotain pahaa, että näyttää rotevalta? Miksi liivimyyjä arvottaa jonkun ulkonäköpiirteen toista paremmaksi?

???? 

"Roteva" tässä yhteydessä tarkoittaa epäsuhtaa vartalon mitoissa.  Olen sirorakenteinen ja nuo kertomani liivit saivat ylävartaloni näyttämään (pusero päällä) kaksi numeroa suuremmalta, eli vääristivät kehoni mittasuhteita, mikä ei koskaan näytä hyvältä.

Oikean malliset liivit eivät siirrä suuriakaan rintoja sivulle.

Vierailija
68/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

Siis tyypillisesti kuppikoko on liian pieni, liivien ympärysmitta liian suuri. Numeroa isompi kuppi => bosat mahtuu kokonaan sisään => ympärysmittaa voi pienentää.

Tosin nykypäivän Suominainen on niin tukevassa kunnossa että saa laittaa reilusti kuppia ja reilusti ympärysmittaakin.

Vierailija
69/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas negatiivinen  suhtautuminen ammattilaiseen, jonka tarkoitus on auttaa asiakasta valitsemaan itselleen parhaalla mahdollisella tavalla istuvat liivit - tärkein asuste , jota käytetään päivittäin. Liivien tulisi olla sellaiset, että niiden olemassaoloa ei edes huomaa. Samalla niiden tarkoitus on tehdä rinnoista kauniit, kun vaatteet ovat päällä. Ovathan rinnat - koosta ja mallista riippumatta- meidän naisten kaunistus.

Varsinkin suuririntaisilla oikea ympärysmitta on tärkeä, muuten olkaimet alkavat kannatella kaikkea painoa ja siitä seuraa erilaisia ongelmia, joista näkyvin  on olkainten painumajäljet.

Toinen asia on kupin malli. Naisten rinnat ovat yksilöllisen malliset , joten kupin malliin kannattaa satsata, eli etsiä se parhaiten sopiva. Nostella käsiä, kumarrella , yrittää siis sovitusvaiheessa tehdä mahdollisiman paljon liikkeitä, joita tulee tehdyksi päivän mittaan.

Kun joku liivikauppias vaivautuisi hankkimaan valikoimiinsa sopivat, niin kyllä minä ostaisin!

Selittäisikö joku liivikauppias, millä tavalla mittaaminen vaikuttaa sopivien liivien ostamiseen, jos niitä ei siinäkään kaupassa myydä!

Ei meidän ongelma ole tiedon puute vaan liivien puute. Mitä se auttaa, jos tiedän oikean kokoni olevan 70K, jos lähinnä sopiva tarjolla oleva  "rinnakkaiskokoon" kuppi on jotain F eli aivan liian pieni?

Minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: ostaa vääränkokoiset tai olla ostamatta, eli jäädä ilman liivejä. Se taas ei näillä hinkeillä ole esteettisesti eikä fyysisesti hyvä ratkaisu, eli taas ostetaan liian pienet - KUN SOPIVIA EI MYYDÄ!

Jos ongelmasi on ainoastaan se, ettei tarpeeksi pientä rinnanympärystä löydy, niin sen ratkaise kuka tahansa ompelija sinulle. Ongelma on jos et mistään löydä tarpeeksi suurta kuppia. Minkään rinnanympäryksen kanssa. Olkaimet ja hakaset ovat helppo siirtää jos rinnanympäryksessä vaan on alkujaan jo pituutta.

Itse ole tuunaillut monia rintaliivejä. Vaihtanut olkaimia, siirtänyt hakasia ja tehnyt kaksista liiveistä yhdet hyvät.

Vierailija
70/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun kumartuessa tissit pomppaa ulos kupeista aina? Myyjän valitsema malli ja koko, sellainen suht suurikuppinen kaarituellinen t-paitaliivi. Onko ne silloin liian isot vai pienet?

Vierailija
71/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut useat liivit mittauksen perusteella useammasta isosta tavarataloista, liiviliikkeistä ja kotikutsuilta. Ei niitä pysty käyttämään! Aina iskee kamala puristus, joka kehittyy koko selän lihaskrampiksi. Yksikään myyjä ei tätä usko. Tyrkytetään "napakkaa" kokoa 65D/E, vaikka vasta 75C/D mahdollistaa hengittämisen ja liikkumisen kivutta. Kainaloon pursuavat tissit ja kaaritukien aiheuttama kipu ovat myös kuulemma ihan normaalia. Joka kerta olen tuntenut itseni huonoksi ja tyhmäksi asiakkaaksi, ja kroppani omituiseksi.

Joku varmaan kysyy, että miksi sitten ostat niitä huonoja liivejä. En vaan voi kulkea töissä ilmankaan. Olen valehtelematta sovittanut kaikilta tässä maassa myytävistä merkeiltä oman koon, myyjän suositteleman ja rinnakkaiskoot. Ne on kaikki enemmän tai vähemmän hirveitä.

Onneksi löysin Magic-liivit. Lindexillä on myös hyviä kaarituettomia liivejä ja ihme kyllä jopa pari mallia, joista valita. Suosittelen lämpimästi. Lisäplussa: tuossa liikkeessä ei yksikään Kaisa tule ikinä yrittämään asiakaspalvelua :D

Vierailija
72/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
73/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

Tämä on jo siinä rajoilla että kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Kannattaisikohan "Kaisan" miettiä vähän mitä menee sanomaan ääneen.

Onko nyt pelkkä ajatus jo melkein seksuaalista häirintää?

Vierailija
74/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on hyvä olla hiukan eri kokoisia liivejä, kyllä ne oikeasti venyvät käytössä väljemmiksi ja sittenhän on joillakin sellaisia päiviä, että on rinnat turvoksissa. Ja monella painokin heittelee.

Ei niiden todellakaan tarvitse olla liian tiukkoja, vaan suhteellisen napakat niin etteivät nouse selästä ylös niin väljänä että eivät tue ollenkaan, vaan rintojen painoa joutuu kantamaan olkapäillä.

Onneksi 2000-luvulla ei naisen tarvitse käyttää liian tiukkoja liivejä, vaan riittää että ne on napakat, jolloin rinnat näyttävät kauniilta vaatteiden alta.

Ikävää vain, että monet naiset nykyään joutuvat tekemään töitä, nostelemaan tai tekemään istumatyötä tuntitolkulla, jolloin usein kauneuden edelle liivien valinnassa pitäisi olla mukavuus.

Lähes poikkeuksetta, alan ammattilaiset myyjät tarkastelevat liivien sopivuutta ja istuvuutta vain kauneuden näkökulmasta, kun nainen seisoo ryhdikkäästi.

Parhaimmat vinkit liivien valintaan sain fysioterapeutilta, joka pyysi unohtamaan napakat liivit, sillä ne haittasivat istumatyössä vapaata hengitystä ja painoivat hermoratoja, joka taas aiheutti ongelmia hartia - ja käsilihaksissa.

Nykyään valitsen liivit käyttömukavuuden mukaan ja viis välitän ammattilaisten neuvoista, joiden opit perustuvat kivikauteen ja rinnoista on tehty ulkonäkökeskeiset.

Vierailija
75/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden Kaisojen ammattitaidon osaaminen perustuu ainoastaan, miten tissit saadaan näyttämään hyvältä muiden silmissä.

Ainakaan minulta yksikään Kaisa ole vielä kysynyt, haluanko ostaa liivit jotka näyttävät hyvältä vai joudunko käyttämään liivejä, jossa joudun pomppimaan tai istumaan työssä päivät pitkät.

Mielelläni ostaisin liivit erikoiskaupasta, jos sieltä löytyisi opastusta liivien valintaan myös muissa asioissa, kuin miltä tissini näyttävät muiden silmissä.

Vierailija
76/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku Lindex tms ryhtynyt maksamaan Iltalehdille mainostilasta kun tuntuu että näitä "Kaikki naiset käyttävät vääränkokoisia liivejä, tarvitsette asiantuntijan lausunnon"-artikkeleita on alkanut putkahtelemaan ihan joka viikko? 

Vierailija
77/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä tämäkin outoa, että olisi muka olemassa joku huippusalainen superkoulutus, jossa opetetaan täydellistä oikeaoppista rintaliivien valitsemista, mutta se tieto ei ole tavisnaisen saatavilla. Eli kaikki myyjät osaavat homman täydellisesti eivätkä koskaan tee virheitä, mutta asiakkaan itse valitsevat liivit ovat aina väärät. Toki ymmärrän, että ammattilainen osaa katsoa asiaa usein eri tavalla, mutta on se nyt vähän liikaa, jos väitetään, että _kukaan_ ei ilman myyjää osaisi oikeanlaisia liivejä valita.

Sitä paitsi, kyllä minä itsekin tiedän muutamista rintsikoista, että ne ovat olleet hutiostos, mutta olen pitänyt niitä silti, kun en vain jaksa asiasta sen kummemmin stressata. En todellakaan kaipaa mitään rintaliivipoliiseja huutelemaan tuonne julkisille paikoille, että nyt on vääränlaiset rintsikat.

Vierailija
78/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun kumartuessa tissit pomppaa ulos kupeista aina? Myyjän valitsema malli ja koko, sellainen suht suurikuppinen kaarituellinen t-paitaliivi. Onko ne silloin liian isot vai pienet?

Ne ovat väärän malliset sinulle. Asia ei parane kokoa vaihtamalla, tarvitset liivit joiden kuppi nousee korkeammalle joka puolelta.

Vierailija
79/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kyllä tämäkin outoa, että olisi muka olemassa joku huippusalainen superkoulutus, jossa opetetaan täydellistä oikeaoppista rintaliivien valitsemista, mutta se tieto ei ole tavisnaisen saatavilla. Eli kaikki myyjät osaavat homman täydellisesti eivätkä koskaan tee virheitä, mutta asiakkaan itse valitsevat liivit ovat aina väärät. Toki ymmärrän, että ammattilainen osaa katsoa asiaa usein eri tavalla, mutta on se nyt vähän liikaa, jos väitetään, että _kukaan_ ei ilman myyjää osaisi oikeanlaisia liivejä valita.

Sitä paitsi, kyllä minä itsekin tiedän muutamista rintsikoista, että ne ovat olleet hutiostos, mutta olen pitänyt niitä silti, kun en vain jaksa asiasta sen kummemmin stressata. En todellakaan kaipaa mitään rintaliivipoliiseja huutelemaan tuonne julkisille paikoille, että nyt on vääränlaiset rintsikat.

Taisin nukkua vähän huonosti, kun mua rupes naurattamaan. "Seis! Liivipoliisista! Rouva näyttää nyt sen kokopassinsa. Aijaijai, kyllä nyt on Niemisen mammalla liian iso ympärysmitta, se olis sitten kuuden kympin rapsut ja viikko pakkotyötä liiviliikkeessä".

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Ja mihin tämä maaginen "jopa 80%" perustuu? En minä ainakaan tunne ketään, joka olisi pyydetty rintaliivikokotutkimukseen mukaan.

Vierailija
80/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut useat liivit mittauksen perusteella useammasta isosta tavarataloista, liiviliikkeistä ja kotikutsuilta. Ei niitä pysty käyttämään! Aina iskee kamala puristus, joka kehittyy koko selän lihaskrampiksi. Yksikään myyjä ei tätä usko. Tyrkytetään "napakkaa" kokoa 65D/E, vaikka vasta 75C/D mahdollistaa hengittämisen ja liikkumisen kivutta. Kainaloon pursuavat tissit ja kaaritukien aiheuttama kipu ovat myös kuulemma ihan normaalia. Joka kerta olen tuntenut itseni huonoksi ja tyhmäksi asiakkaaksi, ja kroppani omituiseksi.

Joku varmaan kysyy, että miksi sitten ostat niitä huonoja liivejä. En vaan voi kulkea töissä ilmankaan. Olen valehtelematta sovittanut kaikilta tässä maassa myytävistä merkeiltä oman koon, myyjän suositteleman ja rinnakkaiskoot. Ne on kaikki enemmän tai vähemmän hirveitä.

Onneksi löysin Magic-liivit. Lindexillä on myös hyviä kaarituettomia liivejä ja ihme kyllä jopa pari mallia, joista valita. Suosittelen lämpimästi. Lisäplussa: tuossa liikkeessä ei yksikään Kaisa tule ikinä yrittämään asiakaspalvelua :D

Tämmöisissä tapauksissa painelisin urheiluosastolle. Kevyeen liikuntaan sopivat toppimalliset liivit ovat pehmeitä ja mukavia mutta silti tukevia. Eivätkä putoile päältä fyysisessä työssä.