Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!
"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."
"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."
"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä estää sanomasta myyjälle, että kiitos mutta otan numeroa isommat liivit? Ettekö uskalla sanoa vai eikö ne oikeasti myy mitä asiakas haluaa?
Ei sinällään mikään mutta ei nyt oikein jaksaisi asioida kaupassa jossa pitää kinata ja vängätä myyjän kanssa siitä mitä saa viedä kassan kautta ulos. Kotona on uhmaikäinen, se vääntäminen on ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs myyjä väitti ivallisesti hymyillen, ettei kokoni voi olla 95b! joutui sitten hämmentyneenä toteamaan että "sinulla on kyllä todella leveä selkä".. koetettuaan survoa minut kokoihin 85b ja 85b.
Ai ihanaa, toinen "ladonovi". Olen entinen uimari ja monta kertaa ympärysmittani 90 cm takia minut on leimattu mm. täällä vain lihavaksi. Läskiä ei juuri ole kylkiluiden päällä, eikä juuri tissiäkään ole, A-kuppi korkeintaan. Ja silti on leveä rinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kerran ostin sitten liivit 65-ympäryksellä, kun "niin kuuluu" ympärykseni ollessa 68 cm. Liivit kuitenkin painoivat ihoa vasten niin että se vaikutti jo hengitykseenkin. Muutaman rytmihäiriön jälkeen heitin liivit roskiin. Jatkossa teen kuten itse koen parhaaksi, kiitos. Ja Kaisa hillitköön jatkossakin halujaan kosketella intiimialueitani junassa.
Hölmö, olisit vaan ostanut muutamalla eurolla jatkokappaleen ja kas - olisivat olleet täsmälleen sopivat!
Tärkeintä on se, että etuosa on täsmälleen sopiva eikä kaaret paina kainaloita tai tissit ole yhtenäisenä kanankupuna. Takaosaa voi kyllä hyvin kätevästi sekä lyhentää että pidentää.
Ai se on kanankupu mitä itse olen sanonut "uniboobsiksi". Muutama rintava työkaveri kävi ilmeisesti jollain "Kaisalla" ja hankki uudet liivit. Oli vaikea olla katsomatta pitkään kun kahvipöydässä molempien leuan alla oli valtava, vaakatasossa pönöttävä "yksitissi". Molemmat vielä aika isokokoisia naisia. En tiedä millaisillä teknisillä vempaimilla ne raskaat rinnat oli saatu niin ylös, mutta ei se hyvältä näyttänyt. Mun mielestä, tällaisena pikkutissisenä, isot rinnat ovat kauniimmat kun ne näyttävät luonnolliselta ja laskeutuvat hieman. Ja että niitä on 2 kappaletta..
No aika perinteinen tuollainen ylikeskittyneisyys oman alan jippoihin. Kyllä minullakin välillä tekisi mieli neuvoa esimerkiksi väriyhdistelmissä kaikkia ihmsiä liittyen luovaan alaani. Onneksi olen kuitenkin oppinut keskittymään olennaiseen.
Ostin häihini alusvaatteet ihan Kunnon Liikkeestä. Tulos: hääyönä kun riisuiduin mies huomasi, että rintaliivit olivat hanganneet kainaloiden alle kunnon verinaarmut.
Yleensä käytän ihan vain urheilutoppeja, mutta viimeksi kun kävin ihan liiviostoksilla, ostin Tokmannin poistorekistä seittemällä eurolla kolmet hyvännäköiset, istuvat ja ainakin nyt viimeiset pari vuotta ihan hyvin palvelleet rintsikat. Mikään ei hankaa, ei putoile olkaimet, ei lörpsötä, ei nouse takaa ylös...
Mulla on ilmeisesti standardi-tissit, kun parhaat liivit mulle on Lindex tai H&M B75. Sovitan kyllä aina lähes poikkeuksetta 10 eri liiviä ennen kun valitsen. Ei tulis mieleenkään mennä liikkeeseen, jossa "asiantuntija" painostaa kalliiseen virheostokseen.
Tottahan tyo Kaisa-tyttö puhuu. Istukaapa esim. jossain luennolla tai juhlatilaisuudessa salin peräpäässä ja katselkaa naisten selkiä, niin huomaatte yllättävän monella lapaluiden alla syvän uran, johon liivit ovat kaivautuneet tai sitten vaatteen läpi näkyy, miten liivin takaosa on jossakin lapaluitten päällä.. Siis väärä koko ja / tai malli. Ja huomaatteko, miten moni nainen pyrkii vaivihkaa korjaamaan olkainta, kun se on taas kerran valahtanut alas. Mutta mikä hulluinta, niin uskomattoman monella naisella on väärän kokoiset liivit jopa myyntiluetteloissa. Ympärysmitta on kohdallaan, mutta kupit ovat aivan liian pienet ja / tai väärän malliset. Hoikilla naisilla liivit puristavat rinnat melkein keskelle rintalastaa. Tuntuu hankalalta jo pelkkä katsominen, miten sitten mallista itsestään.
Olin nuorena kesätöissä vaateliikkeessä ja melkein heti kättelyssä minulle annettiin perusteellinen oppitunti rintaliivien sovittamisessa ja myynnissä. Siitä lähtien olen aina silloin tällöin mitannut oman ympärykseni, kun paino on vaihdellut. Olen myös silloin tällöin ostanut liivit erikoisliikkeestä, jotta olen voinut ottaa selvää, ovatko omat mittaukseni ja arviointini pitäneet kutinsa. Kyllä ovat!
Tämä aihe on ollut ajankohtainen ehkä 10v siten, kyllä naiset jo pikku hiljaa alkaa kokonsa tietämään.
Mikään ei oikeastaan ole alusvaatekauppilla ärsyttävämpää, kun Mrs Know it all-myyjä, joka tulee väkisin mittamaan. Erikoisliikkeissä tämä päsmäröinti on erityisen rasittavaa, siksi käyn liivini ketjuista joissa myyjiä ei kiinnosta. Mun koko on C75. Se ei riipu valmistajasta, eikä se riipu kupin kaaresta eikä koosta. Omistan 15 paria eri merkkisiä liivejä, eri kaupoista ostettuna ja erilaisella kupin mallilla. Se on C75. Ostan liivit sovittamatta nykyisin kun koko on tiedossa, huteja ei ole tullut.
SILTI aika ajoin törmään myyjättäriin jotka eivät suostu myymään liivejä ilman mittanauhaa. Viimeksi myyjätär tunkeutui mittanauhansa kanssa sovituskoppiin kun ei uskonut kertomani koon olevan oikea, kiikutti mulle silmämääräisesti koon 75D ja sanoin heti, että se on suuri. "Mitataanpas" tuli kaikkitietävä vastaus, toi mulle kokeiltavaksi C75 ja sanoi että hän tuo OIKEAN koon myöhemmin. Sanoin, että tämä on minun kokoni kiitos. Uskoi oikeasti vasta kun mittasi nauhallaan. Sama tilanne oli vuosi sitten toisessa erikoisliikkeessä, sama lopputulos mittanauhan kanssa.
Ärsytti aivan helvetisti, ei se rintsikoiden osto mitään rakettitiedettä ole eivätkä naiset ole idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on huomattavan erikokoiset rinnat, enkä ole koskaan uskaltautunut myyjän arvioitavaksi liivikoon suhteen. Osaako joku sanoa mitä asiantuntija tällaisessa tilanteessa suosittelee..?
Kuppi valitaan niin että isompi rinta mahtuu eikä tursuile rintsikasta yli muodostaen ylimääräisiä poimuja. Kokoerosta riippuen pienemmän rinnan kuppi voi sitten jäädä hieman vajaaksi tai siinä voidaan käyttää erillistä "kanafilettä" täyttämään eroa.
Lähes kaikkien rinnat ovat enemmän tai vähemmän eri kokoiset, siinä ei siis pitäisi olla mitään kummaa sen myyjänkään mielestä. Ympärysmittaanhan kokoero ei sinällään vaikuta, mutta sitten eri kuppikokoja ja rinnakkaiskokoja saatetaan kokeilla vähän tavallista enemmän että löytyisi mahdollisimman optimaalinen rintsikka kummallekin rinnalle.
Minä en usko mittaukseen ollenkaan, koska rintoja on niin erimallisia ja rintsikoita myös.
Eivät naiset idiootteja ole. Toki jotkut näyttävät liian pieniä liivejä typeristäkin syistä (yksi ei halua myöntää lihonneensa, toisen mielestä rinnat näyttävät seksikkäiltä kun tursuilevat ulos liian pienistä kupeista) mutta suurin osa käyttää liivejä jotka tuntuvat mukavilta. Sama se mitä se kokonumero sanoo.
En minä sokeasti osta 36-kokoisia vaatteitakaan. Joskus menee 38 paremmin, joskus 34, ja joskus jopa 40 tuntuu kivammalta.
En ole tissiliivi kauppias, mutta voin vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kerran ostin sitten liivit 65-ympäryksellä, kun "niin kuuluu" ympärykseni ollessa 68 cm. Liivit kuitenkin painoivat ihoa vasten niin että se vaikutti jo hengitykseenkin. Muutaman rytmihäiriön jälkeen heitin liivit roskiin. Jatkossa teen kuten itse koen parhaaksi, kiitos. Ja Kaisa hillitköön jatkossakin halujaan kosketella intiimialueitani junassa.
Hölmö, olisit vaan ostanut muutamalla eurolla jatkokappaleen ja kas - olisivat olleet täsmälleen sopivat!
Tärkeintä on se, että etuosa on täsmälleen sopiva eikä kaaret paina kainaloita tai tissit ole yhtenäisenä kanankupuna. Takaosaa voi kyllä hyvin kätevästi sekä lyhentää että pidentää.
Ai se on kanankupu mitä itse olen sanonut "uniboobsiksi". Muutama rintava työkaveri kävi ilmeisesti jollain "Kaisalla" ja hankki uudet liivit. Oli vaikea olla katsomatta pitkään kun kahvipöydässä molempien leuan alla oli valtava, vaakatasossa pönöttävä "yksitissi". Molemmat vielä aika isokokoisia naisia. En tiedä millaisillä teknisillä vempaimilla ne raskaat rinnat oli saatu niin ylös, mutta ei se hyvältä näyttänyt. Mun mielestä, tällaisena pikkutissisenä, isot rinnat ovat kauniimmat kun ne näyttävät luonnolliselta ja laskeutuvat hieman. Ja että niitä on 2 kappaletta..
Veikkaan, että oli sama urheiluliivimalli, jota minäkin sovitin. Ja palautin, nettikaupasta kun tilasin.
Tällaisella lyhyehköllä (n. 160 cm) niihin olisi voinut tunkea myös liikaleuan, jos mulla sellaista olisi ollut.
Mikä siinä hyvänmallisten liivien valmistamisessa voi olla niin vaikeaa? Asetteleepa vaan sopivankokoiset kupit oikealle kohdalle, ja se on siinä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163/61 ja sen verran pehmeä, että liivit eivät istu vaikka tekisi mitä. 75E on ollut koko, mutta oikeaa muotoa on tuhottoman vaikea löytää. Kupin pitää kattaa rinnat kumartuessakin ja selkään ei saa tulla pullistumia. Lisäksi haluan kupin olevan pyöreä, ei suippo. Ja tylsän värisiä liivejä en päälleni laita! Haluan oranssia, vihreää, turkoosia... Että mistäs löytyis? XD
Mä oon samoissa mitoissa 162/63 70-75D/E. Haluan saumattomia kuppeja, tukevia liivejä, mielellään ei pitsiä yms härpäkettä ja sitä pyöreyttä siihen kuppiin. Mamma-mallisia rintsikoita voisin käyttää, mutta niissä on ongelmana kupin suippous tai ihmeellinen sauma kupin keskellä. Missään nimessä en halua toppauksia, en halua että rinnat näyttäisivät yhtään suuremmilta kuin ovat. Erittäin vaikeaa löytää mieluisia. Joko ei löydy kokoa tai malli ei ole tarpeeksi napakka. Usein ympärys, kupit ja olkaimet joustavat liikaa.
Mulle tulee mieleen noista mittaajista ihan puhdas myyjä, joka "varmistaa" että asiakas varmasti ostaa eli ensin kartoitetaan tarve mitä kokoa tarvitaan yms, täten luodaan luottamus että myyjä on ainoa oikea joka tietää mikä on hyvä (ts. kallein on paras) ja sitten esitellään että nämä 1000€ liivit on parhaat, muita vaihtoehtoja sulla ei oo..
Eikö ole aika hyvä myyntikikka, joka toimii joka alalla et saadaan lisää myyntiä ja kallis p**kakin myydyksi ja mahdollisesti kanta-asiakkaita 👌😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiansa parhaiten tuntevat alusasumyyjät ovat kokemukseni mukaan olleet Jenkeissä Victoria's Secret -liikkeissä, heidän rintsikkaerikoisosastoilla. Suomalaiset, ruotsalaiset, brittiläiset, saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset jne jne myyjät ovat mitanneet minua väärin. Victoria's Secretistä olen aina saanut parhaimman kokoiset liivit jotka eivät purista, eivät roiku, eivätkä siis asetu väärin mistään kohtaa, ja hintaakin niillä heidän parhailla liiveillä on noin 50+ dollarin paikkeilla mutta kestävät napakoina pitkään.
t: 80D
Just . VS:n mittausmetodi on iso vitsi, ainakin jos se vielä on sellainen, jossa ympärysmitta mitataan rintojen päältä. Parhaimmassakin tapauksessa ne mittaavat ympäryksen normaalisti rintojen alta, mutta lisäävät ympärysmittaan noin neljä tuumaa, jota ei missään nimessä pidä tehdä. Ympärysmitta on se luku mitä mittanauha näyttää, tai tuuman tai pari vähemmän. Hyvin hoikilla, joilla ei ole paljoa läskiä kylkiluiden päällä, voi pyöristää ylöspäin. Senttikokoja mitatessa luku pyöristetään aina alaspäin edelliseen kokoon. Esim jos ympärys on 77cm, valitaan ympärysmitaksi 75, usein 70 sopii myös. Kun halutaan tietää kuppikoko jenkki- ja brittiliivejä ostaessa, yhden tuuman erotus mitattuna rinnan alta ja päältä on aina yksi kuppikoko. Linkissä hyviä vinkkejä oikean kuppikoon etsimiseen
En tiedä missä VS:ssä olet käynyt ja millä vuosikymmenellä, mutta minulta otettiin siellä mitat rintojen alta, rintojen päältä, rintojen yläpuolelta rintakehästä ja mittasuhde olkapäistä rintoihin jotta saadaan paras kuppimalli ja sen "syvyys" selvitettyä. Olisiko vielä peräti ollut jokin viideskin kohta joka mitattiin.
Tämä siis viimeksi tammikuun 2017 alussa.
Kaikki VS:ltä ostamani liivit ovat olleet täydellisiä. Niitä on ollut varmaan 25+ kappaletta vuosien varrella. VS:n t-paitarintsikat ovat ihan parhaita ja kohottavat oikeista kohtaa, olematta liian topatun näköisiä ja tuntuisia.
Suomesta liikkeistä asiantuntijan avulla ostetut ovat puristaneet kamalat kaaritukijäljet kainaloon, ja rinnat ovat muljahtaneet kupeista ulos kun olen kumartunut!
Mun on vaikea löytää liivit, kun on leveä rintakehä ja pienet tissit, jotka siis kaukana toisistaan. Ei istu, vaikka olisi sitä ympärysmittaa, koska kupit on liian lähellä toisiaan.
Voi meitä... ei osata siivota tai käydä suihkussa oikein eikä käyttäytyä kaupan kassalla. Bussikuskeilla, baarimikoilla ja lentoemännilläkin on paljon sanottavaa tavoistamme asiakkaina. Eikä enää osata ostaa edes rintaliivejä!
Älkää käyttäkö liivejä ne 100 kertaistaa rintasyövän riskin.
Ei nuo ekspertit edes oikeasti osaa valita hyviä rintaliivejä asiakkaille. Ihan älytöntä holhoamista muutenkin ajatella että menisi sanomaan junassa jotain. Ajatelkaa että parturi sanoisivat jokaiselle vastaantulijalle mitä tämän pitäisi tehdä hiuksilleen tai stylisti arvostelisi jokaisen vaatteita ääneen. Turvat kiinni, sanon minä, koska enkö äitinä voi sitten taputtaa heitä päälaelle ja sanoa voi, voi pikkuista harhaista.