Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
19.03.2017 |

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä estää sanomasta myyjälle, että kiitos mutta otan numeroa isommat liivit? Ettekö uskalla sanoa vai eikö ne oikeasti myy mitä asiakas haluaa?

En ole liiviliikkeissä asioinut, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Viimeksi löysin h&m:stä hyvät liivit. 15 e ei ole paha hinta paremmista liiveistä kuin mitä olen sokokselta tai prismasta ostanut.

Vierailija
102/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ja sit kun täytät 12 niin ne tisut kasvaa, saat vaihtaa b kuppiin 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin nuorena aivan vääränkokoisia rintaliivejä. Lähinnä siksi kun silloin kokovalikoima oli varsin rajallinen.

Omassa kaupungissa oli silloin 2 liivikauppaa ja hinnat nuoren naisen ulottumattomissa.

Silloin liiveissä oli pakko valita liian suuri ympärysmitta että kuppikoko riittäisi ja rinnat mahtuisivat liiveihin. Joku E-kuppi oli silloin suurin mitä marketeista ja muista halpakaupoista saattoi löytyä. Oma koko oli silloin 70H (nykyään 75H).

Kyllä oli seksikäs olo vääränkokoisissa mummoliiveissä nuorella naisella.

Muistan varmasti ikuisesti sen päivän kun pystyin ostamaan liivit sieltä liivikaupasta. Ihan heti en saanut liivejä sieltäkään sillä ne piti tilata valmistajalta.

Monta vuotta hankin liivini tilaamalla ne myymälään. Se oli sitä aikaa kun internet oli vielä ihan aluillaan eikä nettikauppoja ollut olemassakaan. Anttilan postimyyntikuvastossa ei ollut oikeita kokoja.

Internet ja laajemmat valikoimat ovat helpottaneet elämääni kovasti 😊

Vierailija
104/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne niissä liikkeissä osaa uhan surutta tuputtaa vääriä kokoja ja malleja. Enemmän luulisin ongelmaksi sitä ettei naiset sovita tarpeeksi monia liivejä löytääkseen oikeat.

Vierailija
105/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asiantuntijan mittauksen" jälkeen ostin liivit, jotka kiristivät ja ahdistivat niin, että kylkiluut taipuivat, hartiat menivät lysyyn ja hengitys vaikeutui. Oikeesti.

Palasin omaan sovitustuntumaani.

Sama kokemus. Minulle valitut liivit olivat niin kireät, että hengittäminen oli vaikeaa ja iltapäivästä , siis 6h pitämisen jälkeen tuska oli niin kova että ne oli pakko ottaa pois.

Minullekin yksi liivimyyjä yritti myydä liian tiukat liivit, sellaiset jotka upposivat oikein kunnolla ihoon ja tekivät sellaisen michelinmies-efektin. Kuppikokokin oli sellainen ettei niissä pysynyt sisällä jos vähän kumartui. En ole sen jälkeen siinä liikkeessä asioinut.

Toisessa liikkeessä osasivat myydä oikeankokoiset liivit jotka eivät purista liikaa ja jotka tukevat kunnolla ja pysyvät päällä.

Vierailija
106/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiansa parhaiten tuntevat alusasumyyjät ovat kokemukseni mukaan olleet Jenkeissä Victoria's Secret -liikkeissä, heidän rintsikkaerikoisosastoilla. Suomalaiset, ruotsalaiset, brittiläiset, saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset jne jne  myyjät ovat mitanneet minua väärin. Victoria's Secretistä olen aina saanut parhaimman kokoiset liivit jotka eivät purista, eivät roiku, eivätkä siis asetu väärin mistään kohtaa, ja hintaakin niillä heidän parhailla liiveillä on noin 50+ dollarin paikkeilla mutta kestävät napakoina pitkään.

t: 80D

Just . VS:n mittausmetodi on iso vitsi, ainakin jos se vielä on sellainen, jossa ympärysmitta mitataan rintojen päältä. Parhaimmassakin tapauksessa ne mittaavat ympäryksen normaalisti rintojen alta, mutta lisäävät ympärysmittaan noin neljä tuumaa, jota ei missään nimessä pidä tehdä. Ympärysmitta on se luku mitä mittanauha näyttää, tai tuuman tai pari vähemmän. Hyvin hoikilla, joilla ei ole paljoa läskiä kylkiluiden päällä, voi pyöristää ylöspäin. Senttikokoja mitatessa luku pyöristetään aina alaspäin edelliseen kokoon. Esim jos ympärys on 77cm, valitaan ympärysmitaksi 75, usein 70 sopii myös. Kun halutaan tietää kuppikoko jenkki- ja brittiliivejä ostaessa, yhden tuuman erotus mitattuna rinnan alta ja päältä on aina yksi kuppikoko. Linkissä hyviä vinkkejä oikean kuppikoon etsimiseen

http://www.breakoutbras.com/sizing

Vierailija
107/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuin liivikauppojen liivejä, mutta enpä ole varmaan koskaan silti saanut täysin sopivia, vaikka joka jumalan kerta on sovitettu ja säädetty ja väännetty. Yhdet omasta mielestäni liian kireät, mutta myyjän mukaan vain "napakasti ja sopivasti puristavat" aiheuttivat lääkärireissun kun koko kainalo turposi niin pahasti ja kättä särki niin paljon, että jouduin ottapaan fyysisestä työstä päivän saikkua.

Vierailija
108/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

Olisiko liian pieni kuppi ja liian iso ympärys. Sellaistahan näkee paljon varsinkin kesällä kun käytetään trikoota, josta erottuu läpi, että kupista tursuaa hinkit yli ja takaosa on noussut niskaan, jolloin tukea ei käytännössä ole.

Liiviliikkeissä kun mitataan, mitataan taas päinvastaiseen suuntaan, nin kireäksi että on epämukava olla ja kuppikoko iso. Liekö useimmat tyytyväisiä epämukavuudesta huolimatta, koska saadaan iso kuppikoko (tietenkin, koska sehän suurenee sitä mukaa kun ympärysmitta pienenee - 85B on samankokoinen kupin tilavuudelta kuin 70E, mutta E kuulostaa "isommalta" ja siksi se on miellyttävä koko vaikka olisi päällä kamala).

Vierailija
109/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä mittaamisesta ei ole mitään hyötyä, sillä suurin osa naisista hakee ne rintsikat halvalla jostain h&m tai kappahlista, jossa on hyvin suppea kokovalikoima eli kaikki koot on standardisoituja eikä kuitenkaan sovi täydellisesti jokaiselle. Itselläni "oikea" kuppikoko on 65D, mutta on ihan naurettavaa luulla tuon löytyvän mistään muusta kuin ehkä säkällä Change-ketju ja sielläkin vain joku yksi ruman värinen ylihintainen versio... Eli kiitos vaan asiantuntijat, mutta käyn edelleenkin hakemassa 12 eurolla henkkamaukasta ne 70B/70A-kokoiset lätyskät. Ja ne koot vaihtelee jopa eri liikkeiden, mallien ja merkkien välillä. Joskus 70B on minulle aivan liian pieni ja sitten yhtäkkiä toisessa liikkeessa koko 70A on jostain syystä liian iso.

Eli täyttä paskaa tuo kokohifistely.

Vierailija
110/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiansa parhaiten tuntevat alusasumyyjät ovat kokemukseni mukaan olleet Jenkeissä Victoria's Secret -liikkeissä, heidän rintsikkaerikoisosastoilla. Suomalaiset, ruotsalaiset, brittiläiset, saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset jne jne  myyjät ovat mitanneet minua väärin. Victoria's Secretistä olen aina saanut parhaimman kokoiset liivit jotka eivät purista, eivät roiku, eivätkä siis asetu väärin mistään kohtaa, ja hintaakin niillä heidän parhailla liiveillä on noin 50+ dollarin paikkeilla mutta kestävät napakoina pitkään.

t: 80D

Just . VS:n mittausmetodi on iso vitsi, ainakin jos se vielä on sellainen, jossa ympärysmitta mitataan rintojen päältä. Parhaimmassakin tapauksessa ne mittaavat ympäryksen normaalisti rintojen alta, mutta lisäävät ympärysmittaan noin neljä tuumaa, jota ei missään nimessä pidä tehdä. Ympärysmitta on se luku mitä mittanauha näyttää, tai tuuman tai pari vähemmän. Hyvin hoikilla, joilla ei ole paljoa läskiä kylkiluiden päällä, voi pyöristää ylöspäin. Senttikokoja mitatessa luku pyöristetään aina alaspäin edelliseen kokoon. Esim jos ympärys on 77cm, valitaan ympärysmitaksi 75, usein 70 sopii myös. Kun halutaan tietää kuppikoko jenkki- ja brittiliivejä ostaessa, yhden tuuman erotus mitattuna rinnan alta ja päältä on aina yksi kuppikoko. Linkissä hyviä vinkkejä oikean kuppikoon etsimiseen

http://www.breakoutbras.com/sizing

Kummallista että mullakin juuri VS:n rintsikat (myyjä mittasi ja auttoi sovituksessa!) on kaikkein parhaimmat vaikka mittaus on "suurin vitsi". Kuppi on juuri sopiva eikä kiristä rinnanympäryskään. Sen sijaan 3 (!) erillisen suomalaisen "asiantuntijan" avustuksella ostetut rintsikat ovat jääneet kaappiin kun tuntuvat niin epämukavilta. Että pitäiskö mun nyt sitten luottaa enempi siihen kumpi näyttää ja tuntuu hyvältä vai "oikeaan" tapaan mitata?

Vierailija
111/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen lopettanut rintsikoiden pitämisen muualla kuin urheillessa. Suosittelen kokeilemaan. Itsellä ainakin hävisi jatkuvat yläselkäkivut rintaliivittömyyden myötä.

Vierailija
112/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä menin liiviliikkeeseen, ja myyjä mittasi. Koko oli juuri se mitä olin ajatellutkin, ongelma vaan oli ettei sopivia liivejä kuitenkaan löytynyt. Myyjä toi joka ikisen mallin jota löytyi oikeassa koossa, vaan ei yksikään istunut. Ilmeisesti mulla on rinnat sen malliset, että kaarituen pitäisi olla tosi leveä, mutta rinta ei kuitenkaan täytä kuppeja, joissa sellainen on. Eli leveät mutta lättänät. Ja ympäryskin on pitäisi olla pieni, joten täysin mahdotonta löytää täydellisesti istuvia liivejä. Niimpä käytän epäsopivia, kun sopivia ei yksinkertaisesti ole olemassa.

T. 65H/70G

Vierailija
113/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas onko kiva jos on iso ympärysmitta ja pieni kuppi. Minulle ei löydy sopivia liivejä oikein mistään.

T: 95c

Vierailija
114/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä entisenä vaatemyyjänäkin tekee mieli mennä paukuttelemaan pissaliisojen makkarankuoritoppeja ja pillifarkkuja että ostapa oikeankokoiset.... Not.

Vierailija
115/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä estää sanomasta myyjälle, että kiitos mutta otan numeroa isommat liivit? Ettekö uskalla sanoa vai eikö ne oikeasti myy mitä asiakas haluaa?

En ole liiviliikkeissä asioinut, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Viimeksi löysin h&m:stä hyvät liivit. 15 e ei ole paha hinta paremmista liiveistä kuin mitä olen sokokselta tai prismasta ostanut.

Kyllä minä sanon myyjälle, että kiitos, en edes sovita yli 75-senttisiä ja pienempiä kuin H-kuppisia. Ja sitten minä kävelenkin liikkeestä ulos.

Ei ne oikeasti myy suurempia kuin G-kuppisia ( Changea ei lasketa, kun siellä J on tavallisen kaupan G:tä pienempi, sovitettu on). Jos et usko, niin mene kysymään lähimmältä liivikaisalta. Ja kysy samalla, onko Kaisa koskaan tullut ajatelleeksi, mikä on syynä siihen, että me oikeasti isorintaiset emme koskaan osta sopivia.

Vierailija
116/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kerran ostin sitten liivit 65-ympäryksellä, kun "niin kuuluu" ympärykseni ollessa 68 cm. Liivit kuitenkin painoivat ihoa vasten niin että se vaikutti jo hengitykseenkin. Muutaman rytmihäiriön jälkeen heitin liivit roskiin. Jatkossa teen kuten itse koen parhaaksi, kiitos. Ja Kaisa hillitköön jatkossakin halujaan kosketella intiimialueitani junassa.

Hölmö,  olisit vaan ostanut muutamalla eurolla jatkokappaleen ja kas - olisivat olleet täsmälleen sopivat!

Tärkeintä on se, että etuosa on täsmälleen sopiva eikä kaaret paina kainaloita tai tissit ole yhtenäisenä kanankupuna. Takaosaa voi kyllä hyvin kätevästi sekä lyhentää että pidentää.

Niiden rytmihäiriöiden jälkeen ei kiinnostanut rahallinen menetys, sillä itselleni ne rytmihäiriöt olivat kuitenkin pelottavia ja ahdistavia oireita. Halusin vain päästä liiveistä eroon mahdollisimman pian ja pysyvästi. :)

Tiedän tunteen! Olen siis sen edellisen lainauksen kirjoittaja.

Ympärysmitta todella suurenee jatkokappaleella, mutta kupin suurentaminen on paljon hankalampaa. Kokeilitko jatkokappaletta, jos ongelma oli nimenomaan ympärysmitta vai oliko sinullakin kyse liian pienestä kupista? Minäkin jouduin riisumaan yhdet todella kalliit liivit kesken päivän pois, kun niin ahdisti.

Vierailija
117/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin 75D-koon rintaliivejä. Eivät ne mukavia olleet, eivätkä rinnat näyttäneet hyvältä. Hetken mielijohteesta kävelin liiviliikkeeseen, ja aika kauan sai myyjä vakuutella, että sopivat liivit ovat kokoa 65J. Ne olivat päällä ihanat ja näyttivät huikean hyvältä, paidankin kanssa rinnat olivat ensi kertaa sellaiset, että tunsin jopa ylpeyttä. Ei vaan meinannut millään mennä kaaliin, että minun itse löytämäni rintaliivikoko olisi ollut niin paljon pielessä.

Vierailija
118/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy kaikille sopivia. Mun niinsanotut rinnat on alle a-kupin, eikä ole aina erikoisliikkeistäkään löytynyt liivejä. Ja kyllä, myyjä on auttanut, ei vaan ole löytynyt.

Miksikö käytän liivejä? Minulla on tuossa rintojen kohdalla nännit, jotka ovat varsin herkät ja jöpöttävät. Enkä toki pane pahakseni, vaikka maltillinen toppaus loisi vaikutelman rinnoista.

Minullakin on pieni kuppikoko ja ympärysmitta 80. Sloggy tuotemerkillä on hyviä kevyttopattuja rintsikoita koossa 80A.

Vierailija
119/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kapea selkä ja hartiani eivät ole korkealla, kuitenkin omaan rintavarustuksen joka on tällä hetkellä 70/G-H ja kun laittaa päälle kaarituelliset liivit ne tökkivät kainalooni tai kääntävät rinnat törröttämään sivuille. Lisäksi liivien hihnojen säädöt on tehty niin että niitä ei saa lyhennettyä tarpeeksi. Pahinta on kun kaarituet kaivautuvat kylkiluihini rintojen alla kun läskikerrosta ei löydy. Pysyn useimmiten yhdessä hyväksi havaituksi sporttiliivimallissa. Kalliista liikkeistäkään ei välttämättä löydy mitään. Imetysliivien hankinta oli täyttä tuskaa, myyjä myi minulle ensin liian pienet vaikka kysyin varta vasten että mahtuuko, onneksi sain ne vaihdettua seuraavana päivänä isompaan kokoon kun menin valittamaan toiselle myyjälle että eihän nämä mahdu sitten kun maito nousee ja sitä isompaa ei oltu ollenkaan annettu kokeiltavaksi.

Vierailija
120/153 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huomattavan erikokoiset rinnat, enkä ole koskaan uskaltautunut myyjän arvioitavaksi liivikoon suhteen. Osaako joku sanoa mitä asiantuntija tällaisessa tilanteessa suosittelee..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi