Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
19.03.2017 |

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

Tämä on jo siinä rajoilla että kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Kannattaisikohan "Kaisan" miettiä vähän mitä menee sanomaan ääneen.

Vierailija
2/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on jotenkin vaikea uskoa, että niin moni nainen mittaisi väärin. Ei se mittaaminen ole mitään rakettitiedettä. Sen sijaan oikeaa kokoa voi olla vaikea löytää ja ikävä kyllä koot vaihtelevat myös eri merkkien välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin käydä jossain alusvaateliikkeessä mittauttamassa itseni, että osaisin varmasti ostaa oikean kokoisia liivejä, mutta en kehtaa, koska mun vartalo ei todellakaan ole missään mallin mitoissa. :/

Vierailija
4/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt mittaamassa? Onko siihen joku erikoismittaus, jota ei voi kotona tehdä? Ja mitä se mittaaminen auttaa, kun tunnetusti ne koot voivat vaihdella ja pitää kuitenkin sovittaa?

Vierailija
5/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaan mitannut itse mittanauhalla kotona. Mitenköhän monta kymmentä senttiä on mennyt väärin?

Vierailija
6/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiiköhän tuo nainen mitään muuta kuin liivejä, jos junassakin tekee mieli mennä puakuttelemaan ja valistamaan?

Vierailija
7/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaamatta, ihan itse sovittelemalla ja tunnustelemalla käytin kokoa 70A. Kävin sitten kerran mittauttamassa ja nyt käytän kokoa 70A. Ihan hyvin siis olen osannut valita sopivat ilman "virallista" mittaajaa.

Vierailija
8/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

Vierailija
9/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä onko koko oikea vai väärä jos rintsikat sopii ja tuntuu päällä hyvälle. Rintsikkamyyjissä on usein se vika, että ne yrittää myydä liian piukkoja liivejä. Väittävät, että ne sitten venyy. IKINÄ ei ole yhdetkään rintsikat ns. venyneet sopiviksi. Siinä vaiheessa kun ne on venyneet, ne on jo muutenkin rispaantuneet ja huonokuntoiset.

Vierailija
10/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynyt mittaamassa? Onko siihen joku erikoismittaus, jota ei voi kotona tehdä? Ja mitä se mittaaminen auttaa, kun tunnetusti ne koot voivat vaihdella ja pitää kuitenkin sovittaa?

No kun se pitää mitata takaa eikä edestä ja sitä ei pysty yksin tekemään.

Vierailija
11/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tietääkseni peilejä on olemassa.

Vierailija
12/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella huono palvelu, ostan aina liivit jenkeissä joissa mittaus ja eri kuosien metsästys on vähän enemmän discreet kuin Suomessa. Täällä paukutetaan henkseliä niissä kahdessa eri mitoitusta käyttävässä liikkeessä, että kyllä me osataan ja sinä taatusti et. Haukutaan myös kilpailijat.

Vierailija
13/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tietääkseni peilejä on olemassa.

Jos katsot peilistä, joudut kääntämään yläkroppaa etkä voi saada oikeaa mittaa.

Ihan oikeasti, mittauttakaa hyvänen aika ammattilaisella!

Vierailija
14/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 163/61 ja sen verran pehmeä, että liivit eivät istu vaikka tekisi mitä. 75E on ollut koko, mutta oikeaa muotoa on tuhottoman vaikea löytää. Kupin pitää kattaa rinnat kumartuessakin ja selkään ei saa tulla pullistumia. Lisäksi haluan kupin olevan pyöreä, ei suippo. Ja tylsän värisiä liivejä en päälleni laita! Haluan oranssia, vihreää, turkoosia... Että mistäs löytyis? XD

Vierailija
15/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiantuntijan mittauksen" jälkeen ostin liivit, jotka kiristivät ja ahdistivat niin, että kylkiluut taipuivat, hartiat menivät lysyyn ja hengitys vaikeutui. Oikeesti.

Palasin omaan sovitustuntumaani.

Vierailija
16/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ja mies tai ystävätär mittaa? Kelpaako sitten? 

Vierailija
17/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin liiviliikkeestä liivit. Myyjä mittasi. Oli hyvin varma itsestään. Viikon kuluttua varmistui tuntemuksen liian suuria liiveistä. Ympärysmitta liian iso; voin vaikka solmuun vääntää takaa. Kuppien reunat lörpöttää.  Se siitä ammattitaidosta. Eikä ole eka kerta edes.

Vierailija
18/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä onko koko oikea vai väärä jos rintsikat sopii ja tuntuu päällä hyvälle. Rintsikkamyyjissä on usein se vika, että ne yrittää myydä liian piukkoja liivejä. Väittävät, että ne sitten venyy. IKINÄ ei ole yhdetkään rintsikat ns. venyneet sopiviksi. Siinä vaiheessa kun ne on venyneet, ne on jo muutenkin rispaantuneet ja huonokuntoiset.

Tämä. Olen niin kyllästynyt siihen ihmeelliseen kuvitelmaan, että kaikki naiset ostavat muka varsinkin Suomessa rintaliivejä liian isoilla ympärysmitoilla. Onko oikea mitta muka sellainen, että liivit jättävät ihoon syvät punaiset urat ja laihoillekin naisille tulee järkyttävät ihomakkarat niin ylä- kuin alapuolelle. Vaikea nähdä miten silloin olisi oikea koko.

Tuntuu, että aivan kaikkialla yritetään hokea naisille "ehei, ympärysmittasi ei ole 85 vaan 70".

Ehkä sitten itse olen vain mukavuudenhaluinen ja pinnallinen (öhöm), enkä tahdo puristavaa tunnetta ja röllyköitä.

Ehkä voitaisiin pysyä niissä hyvältä tuntuvissa, mutta napakoissa ympärysmitoissa ja katsoa enemmän vaikka sitä kuppia?

Vierailija
19/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

Oletko mies?

Veikkaan että tuossa tarkoitetaan, että valtaosa naisista käyttää liian pieniä kuppeja mutta liian suurta ympärysmittaa eivät liivit ole napakat.

Vierailija
20/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mitata itse rinnan alus ja lähteä siitä että ympärysmitta venyy noin 2-5cm. Moni ei usko ettei he mahdu normikokoihin. 75 F ei ole iso eikä sitä löydy H&M:stä.