Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
19.03.2017 |

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs monilla meni tunteisiin tämä!

On tosi ikävää, että niin monet naiset arastelevat mittauttamista ammattilaisella. Niissä oikein istuvissa liiveissä on valovuosien ero sellaisiin jotka ovat istuvuudeltaan vähän sinne päin.

Niin on. Siksipä käytänkin liivejä, jotka minun mielestäni  istuvat hyvin ja tuntuvat mukavilta päällä. Eli en liiviliikkeen myyjän suosittelemaa kokoa.

T. 65DD, onnellinen koossa 75D :)

Vierailija
42/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."

"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."

Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?

yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä. = kuppikoko liian pieni, mitatataan rinnan päältä

Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden = ymp.mitta mitataan rinnan alta ja tämä mitta on liian suuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liivit on aina oikean kokoiset kun käyttää Wowwbra-tyyppisiä liivejä. Vanhoihin en enää siirry ikinä.

Linkkiä ko. liiveihin? Google ei löydä mitään.

Vierailija
44/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi ikävää, että niin monet naiset arastelevat mittauttamista ammattilaisella. Niissä oikein istuvissa liiveissä on valovuosien ero sellaisiin jotka ovat istuvuudeltaan vähän sinne päin.

Kuinka monen vuoden koulutus vaaditaan alusvaatemyyjiltä? Ja tuskin ihan pelkällä tutkinnolla saa vielä kutsua itseään ammattilaiseksi, kyllä siihen vaaditaan rautainen vuosien kokemus, mielellään ulkomailta hankittuna.

Joopa joo, ei se oikeasti ole rakettitiedettä. Ja saa kai sitä pitää semmoisia alus- ja päällysvaatteita mistä tykkää, mutsini mielestä (olen 35v) villatakkini ovat edelleen muodottomia kaapuja. Hyvin pystymme elämään erilaisten näkemyksiemme kanssa siitä millainen on sopiva vaate.

Vierailija
45/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kalliit liivit myyjän opastuksesta. Käytän Illinois hakasia, käyttänyt jo 1,5 vuotta. Illalla, kun otan liivit pois, on iho karmeilla painaumilla ja punainen kyljistä liian kireän ympärysmitan ansiosta.

Omin päin ostamineni liivien kanssa ei tapahdu samaa.

Vierailija
46/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas negatiivinen  suhtautuminen ammattilaiseen, jonka tarkoitus on auttaa asiakasta valitsemaan itselleen parhaalla mahdollisella tavalla istuvat liivit - tärkein asuste , jota käytetään päivittäin. Liivien tulisi olla sellaiset, että niiden olemassaoloa ei edes huomaa. Samalla niiden tarkoitus on tehdä rinnoista kauniit, kun vaatteet ovat päällä. Ovathan rinnat - koosta ja mallista riippumatta- meidän naisten kaunistus.

Varsinkin suuririntaisilla oikea ympärysmitta on tärkeä, muuten olkaimet alkavat kannatella kaikkea painoa ja siitä seuraa erilaisia ongelmia, joista näkyvin  on olkainten painumajäljet.

Toinen asia on kupin malli. Naisten rinnat ovat yksilöllisen malliset , joten kupin malliin kannattaa satsata, eli etsiä se parhaiten sopiva. Nostella käsiä, kumarrella , yrittää siis sovitusvaiheessa tehdä mahdollisiman paljon liikkeitä, joita tulee tehdyksi päivän mittaan.

Kun joku liivikauppias vaivautuisi hankkimaan valikoimiinsa sopivat, niin kyllä minä ostaisin!

Selittäisikö joku liivikauppias, millä tavalla mittaaminen vaikuttaa sopivien liivien ostamiseen, jos niitä ei siinäkään kaupassa myydä!

Ei meidän ongelma ole tiedon puute vaan liivien puute. Mitä se auttaa, jos tiedän oikean kokoni olevan 70K, jos lähinnä sopiva tarjolla oleva  "rinnakkaiskokoon" kuppi on jotain F eli aivan liian pieni?

Minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: ostaa vääränkokoiset tai olla ostamatta, eli jäädä ilman liivejä. Se taas ei näillä hinkeillä ole esteettisesti eikä fyysisesti hyvä ratkaisu, eli taas ostetaan liian pienet - KUN SOPIVIA EI MYYDÄ!

Vierailija
47/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kalliit liivit myyjän opastuksesta. Käytän Illinois hakasia, käyttänyt jo 1,5 vuotta. Illalla, kun otan liivit pois, on iho karmeilla painaumilla ja punainen kyljistä liian kireän ympärysmitan ansiosta.

Omin päin ostamineni liivien kanssa ei tapahdu samaa.

Illonois = uloimpia :D

Vierailija
48/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. En lukenut kuin aloituksen. Mutta mitä se Kaisan päätä rasittaa vaikka olisi ilman rintaliivejä. Sairasta ja törkeää. Jos tulee minun rintsikoita vetelemään ja kommentoimaan niin samat oman käden oikeudet otan itselleni kuin hänkin. Hankkisi elämän jumalauta.

Vierailija
49/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy kaikille sopivia. Mun niinsanotut rinnat on alle a-kupin, eikä ole aina erikoisliikkeistäkään löytynyt liivejä. Ja kyllä, myyjä on auttanut, ei vaan ole löytynyt.

Miksikö käytän liivejä? Minulla on tuossa rintojen kohdalla nännit, jotka ovat varsin herkät ja jöpöttävät. Enkä toki pane pahakseni, vaikka maltillinen toppaus loisi vaikutelman rinnoista.

Vierailija
50/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä ympärysmitalla varustetut liivit isoilla kupeilla on kamalan näköiset, kun tissit leviää sivuille, kuin ilmapallot.

Vierailija
51/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee tunteisiin se, että tissiliivien myyjät rinnastavat itsensä joihinkin aivokirurgeihin. Ensinnäkin, ulkonäkö ja mukavan tuntuisuus ovat subjektiivisia käsitteitä. Toiseksi, jos liivit tuntuvat mukavalta ja tukevalta ja profiili näyttää kauniilta niin miksi tilannetta pitää muuttaa. Näillä kriteereillä mielestäni teen ihan onnistuneita liiviostoksia itsekin.

Vierailija
52/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivimyyjissäkin on eroja.Esim. Changen myyjät tuskin ovat liivimyyjän koulutusta saaneet - eivätkä ne Changen liivit ole hyviä liivejä nähneetkään, puhumattakaan yleisvaatekauppojen myyjistä ja liiveistä.

Vierailija
53/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin, että olen menossa rintojenpiennysleikkaukseen  .....

Ja niin hän myi minulle kuppikokoa C olevat liivit, joissa rinnanympärys oli 85 cm. Hän sanoi, että ne ovat ihan hyvät leikkauksen jälkeen. Harmi, että en voinut niitä käyttää, koska liian pieni ympärysmitta painoi haavoja pahasti ja ensimmäiset 4 vko kuppikoko oli suunnilleen E.

Suoraan sanoen pidän sinua hieman tyhmänä, jos kuvittelet jonkun myyjän tietävän ennakkoon, miten sinut on paikattu ja sidottu leikkauksen jälkeen.

Vähän nyt järkeä näihin arvosteluihinkin.

Vierailija
54/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku  onneton alusvaatemyyjä koittaa sissimarkkinointia vaihteeks. Ilmiannettu koska jo  kolmas kerta lyhyen ajan sisään.

Vierailija
55/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin, että olen menossa rintojenpiennysleikkaukseen  .....

Ja niin hän myi minulle kuppikokoa C olevat liivit, joissa rinnanympärys oli 85 cm. Hän sanoi, että ne ovat ihan hyvät leikkauksen jälkeen. Harmi, että en voinut niitä käyttää, koska liian pieni ympärysmitta painoi haavoja pahasti ja ensimmäiset 4 vko kuppikoko oli suunnilleen E.

Suoraan sanoen pidän sinua hieman tyhmänä, jos kuvittelet jonkun myyjän tietävän ennakkoon, miten sinut on paikattu ja sidottu leikkauksen jälkeen.

Vähän nyt järkeä näihin arvosteluihinkin.

En ole tuo leikkauksen läpi käynyt henkilö, mutta minä pidän hieman tyhmänä jokaista ihmistä, joka ajattelee alusvaatemyyjän tietävän asiakasta paremmin, miltä rintaliivien kuuluu tuntua. Eli Kaisojen tässä on syytä hävetä, ei asiakkaiden.

Vierailija
56/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä ympärysmitalla varustetut liivit isoilla kupeilla on kamalan näköiset, kun tissit leviää sivuille, kuin ilmapallot.

Jos niin käy, liivit ovat aivan vääränmalliset.  Kupin malli on yhtä tärkeässä osassa kuin ympärysmitta.

Asiantunteva myyjä ei edes myy asiakkaalle liivejä, joissa rinnat leviävät sivulle. Muistan, kuinka itse kerran totesin, että onpa mukavat liivit päällä,niin asiantuntijamyyjä osoitti minulle, kuinka ne levittivät rintojani sivulla ja sanoi, että nämä tekevät minusta rotevamman näköisen -ja  sitten sovitettiin taas useampi liivipari,ennen kuin löytyi se oikea.

Maksan mielelläni liiveistä toistasataa euroa, kunhan ne vain ovat kaikin puolin hyvät. Liivien ikää saan pidennettyä pesemällä ne käsin hellävaraisella pesuaineella.

Vierailija
57/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa vaikka minkä kokoisia liivejä. Olen ollut tyytyväinen mm. Freya, Curvy Kate ja Pure Lime merkkeihin.

Vierailija
58/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en arastele, mutta en vaan halua mennä. Haluan sovittaa ihan itse yksin kopissa ja miettiä ihan itse mikä tuntuu hyvältä päällä ja näyttää kivalta peilistä katsottuna. En tarvitse muita, jotta voin sovittaa ja ostaa. Tiedän suunnilleen minkä kokeiset tarvitsen. Sitten muutama lähikoko mukaan koppiin ja aina on joku malleista mielyttänyt ja tuntunut hyvältä. Eikä ole raketti tiedettä todellakaan. Ainoa oikea koko on se koko, joka itsestä on hyvä ja joista on valmis maksamaan.

Vierailija
59/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas negatiivinen  suhtautuminen ammattilaiseen, jonka tarkoitus on auttaa asiakasta valitsemaan itselleen parhaalla mahdollisella tavalla istuvat liivit - tärkein asuste , jota käytetään päivittäin. Liivien tulisi olla sellaiset, että niiden olemassaoloa ei edes huomaa. Samalla niiden tarkoitus on tehdä rinnoista kauniit, kun vaatteet ovat päällä. Ovathan rinnat - koosta ja mallista riippumatta- meidän naisten kaunistus.

Varsinkin suuririntaisilla oikea ympärysmitta on tärkeä, muuten olkaimet alkavat kannatella kaikkea painoa ja siitä seuraa erilaisia ongelmia, joista näkyvin  on olkainten painumajäljet.

Toinen asia on kupin malli. Naisten rinnat ovat yksilöllisen malliset , joten kupin malliin kannattaa satsata, eli etsiä se parhaiten sopiva. Nostella käsiä, kumarrella , yrittää siis sovitusvaiheessa tehdä mahdollisiman paljon liikkeitä, joita tulee tehdyksi päivän mittaan.

Kun joku liivikauppias vaivautuisi hankkimaan valikoimiinsa sopivat, niin kyllä minä ostaisin!

Selittäisikö joku liivikauppias, millä tavalla mittaaminen vaikuttaa sopivien liivien ostamiseen, jos niitä ei siinäkään kaupassa myydä!

Ei meidän ongelma ole tiedon puute vaan liivien puute. Mitä se auttaa, jos tiedän oikean kokoni olevan 70K, jos lähinnä sopiva tarjolla oleva  "rinnakkaiskokoon" kuppi on jotain F eli aivan liian pieni?

Minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: ostaa vääränkokoiset tai olla ostamatta, eli jäädä ilman liivejä. Se taas ei näillä hinkeillä ole esteettisesti eikä fyysisesti hyvä ratkaisu, eli taas ostetaan liian pienet - KUN SOPIVIA EI MYYDÄ!

Kokoni on 70 H ja olen löytänyt sopivimmat liivit ainoastaan englantilaisista liiveistä.  Erikoisliikkeistä.

Jos sillä kertaa ei sopivia lyöydy (vain kerran on käynyt näin) , jätän ostamisen toiseen kertaan.

Vinkki Lontoon matkailijoille; siellä on loistava valikoima liivejä, ihan kaikenkokoisille.

Vierailija
60/153 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle edes ammattilaiset ei löydä oikean kokoisia liivejä. Turhauttavaa. Olen tyytynyt hankkimaan sloggin double comport -toppeja, kun mikään muu ei istu päälle hyvin. Olishan se kiva käyttää ihan oikeita rintaliivejä, mutta kun en enää halua tuhlata yhtään euroa huonosti istuviin. Kun ei löydy niin ei löydy.