Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
19.03.2017 |

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen noista mittaajista ihan puhdas myyjä, joka "varmistaa" että asiakas varmasti ostaa eli ensin kartoitetaan tarve mitä kokoa tarvitaan yms, täten luodaan luottamus että myyjä on ainoa oikea joka tietää mikä on hyvä (ts. kallein on paras) ja sitten esitellään että nämä 1000€ liivit on parhaat, muita vaihtoehtoja sulla ei oo..

Eikö ole aika hyvä myyntikikka, joka toimii joka alalla et saadaan lisää myyntiä ja kallis p**kakin myydyksi ja mahdollisesti kanta-asiakkaita 👌😂

Ei sillä ainakaan kanta-asiakkaita saa, että myy liian pienet liivit. Mittaaminen voi olla kikka saada asiakas uskomaan, että nämä ovat juuri sopivat - MUTTA MIKSI LIIKKEISSÄ EI OLE RIITTÄVÄN ISOJA KUPPIKOKOJA?

Ei ole myöskään riittävän isoja ympärymittoja pienirintaisille. Mahdotonta Kaisalta on ostaa oikeankokoiset, kun hän ei niitä myy!

Vierailija
142/153 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty tajuamaan miten jotkut pystyy käyttämään löysiä liivejä. Etenkin jollei ole oikeasti pienet rinnat. Nehän tuntuu ihan kamalilta eivätkä tue. Mulla on keskikokoiset rinnat ja jo näiden kanssa 75 ympärys tuntuu kamalalta sitten kun liivit löystyvät. Mun rinnanalusmitta on 81-82cm. Tällä hetkellä käytän vain yhtä mallia lindexiltä koska en ole löytänyt muita sopivia. Paras olisi noista liiveistä G70 luultavasti. Sitä ei kuitenkaan ole edes olemassa. Ärsyttävää kun D kupin jälkeen ei löydä liivejä joissa olisi edes hiukan täytettä. Ymmärrän ettei niitä super bombshell liivejä ole isompia kuin D mutta kun ei ole edes pientä täytettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin sokoksen yhteydessä olevasta mark&spencer liikkeestä hyvät.

Myyjä oli avuksi.

Minäkin! Se myyjä oli kyllä tosi hyvä!

Vierailija
144/153 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty tajuamaan miten jotkut pystyy käyttämään löysiä liivejä. Etenkin jollei ole oikeasti pienet rinnat. Nehän tuntuu ihan kamalilta eivätkä tue. Mulla on keskikokoiset rinnat ja jo näiden kanssa 75 ympärys tuntuu kamalalta sitten kun liivit löystyvät. Mun rinnanalusmitta on 81-82cm. Tällä hetkellä käytän vain yhtä mallia lindexiltä koska en ole löytänyt muita sopivia. Paras olisi noista liiveistä G70 luultavasti. Sitä ei kuitenkaan ole edes olemassa. Ärsyttävää kun D kupin jälkeen ei löydä liivejä joissa olisi edes hiukan täytettä. Ymmärrän ettei niitä super bombshell liivejä ole isompia kuin D mutta kun ei ole edes pientä täytettä.

Onhan se nyt huomattavasti helpompaa käyttää liian suurta kuin liian pientä. Suurin osa naisista osaa laittaa sellaiset liivit, jotka tuntuvat oikean kokoisilta. Ongelma syntyy kun jonkun myyjän mielestä ne eivät sitä kuitenkaan ole. Kaikista näistä jutuista saa käsityksen kuinka kaikilla on liian suuret ympäryysmitat liiveissä. No keitä nämä sitten ovat joilla selkäläskit pursuavat liivien takia? Ne joilla on ne oikean kokoiset?

Tuntuu kuin sekä liivi, että farkkumyyjillä on joku missio. Kuinka jotenkin on vain yksi ja oikea tapa pitää jotain kangaskappaletta päällää. Jos nyt joku tykkää pitää jostain syystä 5 numeroa liian suuria liivejä päällään, niin antaa pitää. Ongelman ei pitäisi olla se, että heitä jotka tietävät mistä tykkäävät, yritetään väkisin pakottaa johonkin muuhun, vaan juuri näiden naisten auttaminen, jotka eivät sitten millään löydä sellaista mistä tykkäisivät. Sellainen nainen kun saapuu kauppaan, niin joutuu lähtemään kaupasta ilman liivejä tai sellaisten kanssa joita ei oikeasti halunnut. Mitä apua tai palvelua se sellainen on? Kai asiakkaan pitäisi olla tyytyväinen, vaikka se sitten myyjän mielestä olisi ihan mitä vaan? Ja sitä asiakas ei ole, jos hänet pakotetaan ostamaan jotkut "sopivat" liivit vaikka itse halusi 2 numeroa suuremmat, jotka eivät ahdista.

Samoin tuosta kankaan venyttämisestä pitäisi päästä eroon. Oikean kokoisia vaatteita tai kenkiä ei tarvitse venyttää. Kangas vain kärsii siitä. Tietenkin pieni vaate venyy, mutta oikean kokoisen ei tarvitse venyä ylipäätään. Kuten kengissä hyvin näkee. Saahan nahkakengät venytettyä, mutta muuttavat sitten myös malliaan. Oikean kokoiset eivät veny eivätkä muutu oudoiksi, vaan pysyvät huomattavasti kauemmin kauniina.

Vierailija
145/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiansa parhaiten tuntevat alusasumyyjät ovat kokemukseni mukaan olleet Jenkeissä Victoria's Secret -liikkeissä, heidän rintsikkaerikoisosastoilla. Suomalaiset, ruotsalaiset, brittiläiset, saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset jne jne  myyjät ovat mitanneet minua väärin. Victoria's Secretistä olen aina saanut parhaimman kokoiset liivit jotka eivät purista, eivät roiku, eivätkä siis asetu väärin mistään kohtaa, ja hintaakin niillä heidän parhailla liiveillä on noin 50+ dollarin paikkeilla mutta kestävät napakoina pitkään.

t: 80D

Just . VS:n mittausmetodi on iso vitsi, ainakin jos se vielä on sellainen, jossa ympärysmitta mitataan rintojen päältä. Parhaimmassakin tapauksessa ne mittaavat ympäryksen normaalisti rintojen alta, mutta lisäävät ympärysmittaan noin neljä tuumaa, jota ei missään nimessä pidä tehdä. Ympärysmitta on se luku mitä mittanauha näyttää, tai tuuman tai pari vähemmän. Hyvin hoikilla, joilla ei ole paljoa läskiä kylkiluiden päällä, voi pyöristää ylöspäin. Senttikokoja mitatessa luku pyöristetään aina alaspäin edelliseen kokoon. Esim jos ympärys on 77cm, valitaan ympärysmitaksi 75, usein 70 sopii myös. Kun halutaan tietää kuppikoko jenkki- ja brittiliivejä ostaessa, yhden tuuman erotus mitattuna rinnan alta ja päältä on aina yksi kuppikoko. Linkissä hyviä vinkkejä oikean kuppikoon etsimiseen

http://www.breakoutbras.com/sizing

Kummallista että mullakin juuri VS:n rintsikat (myyjä mittasi ja auttoi sovituksessa!) on kaikkein parhaimmat vaikka mittaus on "suurin vitsi". Kuppi on juuri sopiva eikä kiristä rinnanympäryskään. Sen sijaan 3 (!) erillisen suomalaisen "asiantuntijan" avustuksella ostetut rintsikat ovat jääneet kaappiin kun tuntuvat niin epämukavilta. Että pitäiskö mun nyt sitten luottaa enempi siihen kumpi näyttää ja tuntuu hyvältä vai "oikeaan" tapaan mitata?

Tässä vs:n ohjeet koon mittaukseen oikein videon kera

https://www.victoriassecret.com/popups/how-to-measure-overlay

Heh, tuon metodin mukaan kokoni olisi 36C. Käytän brittikokoa 30/32 G/GG. En voisi mitenkään pitää koon 36C liivejä . Tuolla VS:n mittausmetodilla saadaan paljon enemmän naisia mahtumaan mahdollisimman pieneen kokoskaalaan. Varsinkin amerikan markkinoilla yli DD kuppikoko ei ole kovin mediaseksikäs ja täten VS:n imagoon sopimaton. Lisäksi VS haluaa tehdä mahdollisimman paljon voittoa mahdollisimman pienillä kuluilla, ja isompien kuppikokojen valmistaminen on paljon kalliimpaa kuin pienempien kokojen. Lisäksi moni nainen on ihan pihalla miltä esimerkiksi hyvin istuva, oikean kokoinen rintaliivi ja povi näyttää vaikkapa koossa 70F, joten hyllyynhän ne jäisivät, kun ei uskota että se suht pienikin rinta voi olla kirjainkokoa F. Kun ostetaan sitten aina se 80C ja ihmetellään että aina ne rintsikat on niin epämukavia.

Pienirintaisille Victorias Secret voi ollakin ihan hyvä vaihtoehto, mutta vähänkin isorintaisempien, jotka kokevat kaikki rintsikat epämukaviksi, kannattaa tutustua brittiläiseen ja puolalaiseen liivivalikoimaan sekä tarkastaa käyttämänsä koko.

Mitä tulee erikoisliikkeiden myyjien mittauksiin, suurin osa joita olen kokeillut on ollut ihan pielessä, eikä myyjillä ole ollut tietoa eri liivimalleista ja niiden ominaisuuksista. Olen itse joutunut yrityksen ja erehdyksen kautta ja sovittamalla lukemattomia liivimalleja etsimään itselleni oikean koon ja parhaiten sopivan mallin. Apuna on ollut mm redditin ABraThatFits-sivusto ja sen erinomainen kokolaskuri, jolla saa hyvän lähtökohdan mitä kokoa kannattaa lähteä sovittelemaan. Laitan molempiin linkit, jos joku haluaa tutustua

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/? (sivupalkin beginners guide ja FAQ kannattaa ainakin lukea)

http://www.brasizecalculator.tk (kokolaskuri)

Vierailija
146/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syytä, liivien epämukavuus on ollut jokaisen sukupolven ongelma, näin on ollut äidilläni, mummollani ja itselläni. Kaikki valittavat, miksi ei löydy kaupasta liivejä, jotka ei kiristäisi, painaisi olkapäätä ja olisivat mukavat käyttää. Ja monet ovat epätoivoisesti laittaneet hurjia summia ja silti ne ovat jääneet pitämättä.

Mukavia liivejä ei vain tehdä, onko suunnittelijoilla muut kriteerit tärkeämpiä kuin käyttömukavuus. Kun kuitenkin vaatesunnittelijat onnistuvat tekemään vaatteita tai vaikkapa käteen sopivat hanskat, mutta liivejä ei vain osata tehdä, vaan naiset ovat kautta historian olleet niihin tyytymättömiä liiveihinsä.

Niin. Vai olisikohan se mitenkään mahdollista, että se koko on tosiaan suurimmalla osalla väärä. Liivien kiristäminen, olkapäiden painaminen, olkainten valuminen, kaaritukien painaminen yms ovat merkkejä väärästä koosta.

Vierailija
147/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas terapeuttinen ketju. Muutkin ovat näköjään saaneet rytmihäiriöitä liian pienistä liiveistä, jotka "asiantuntevat" myyjät ovat heille myyneet.

Vierailija
148/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen haluaa noudattaa muotisuunnittelijoiden luomia normeja, hänen elonsa on mieheen verrattuna melko epämukavaa. Onko muka jonkun mielestä esim pieniin korkokenkiin ahtautuminen miellyttävää? Eivät ne "sopivan napakat" rintaliivitkään mikään mukavuusjuttu ole. Suurella osalla naisista on sitä paitsi niin pienet rinnat, että oikeasti ne eivät mitään kannakkeita tarvitsisi. Jokainen pukeutukoot niin kuin haluaa, eikä kaiken maailman rintsikanpaukuttelijoiden tarvitse tulla junissa aukomaan päätään.

Vierailija
149/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten rintaliivien ympärysmitta mitataan ryhdikkäästi seisten. Moni kuitenkin viettää suuren osan päivästään istuen työpaikalla, kenties vielä hieman epäryhdikkäästi lysyssä, jolloin ympärysmitta on isompi kuin ryhdikkäästi seisten. Silloin se liiviliikkeessä mitattu ympärys kiristää ikävästi.

Vierailija
150/153 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin päin, että kun sanoin kokoni myyjälle, myyjä toi sopivat liivit kyllä, mutta taivasteli että kyllä ne taitavat olla sulle ihan liian suuret. Änkesi koppiin sitten toteamaan että oho, nehän onkin sopivat!

Vierailija
151/153 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

valirttajat

Vierailija
152/153 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa kaarituettomia rintaliivitoppeja, esim cubus. En ole enää moneen vuoteen käyttänyt muita. Ei tule selkään makkaroita, istuu aina ja näyttää hyvältä

https://cubus.com/fi/underwear/bras/rintaliivit/7199006_F990

Vierailija
153/153 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh