Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!
"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."
"Siinä vaiheessa kun asiakas tulee kassalle vääränkokoisten rintaliivien kanssa, niin minä kyllä aina sanon, että mitataanko sinutkin tällä kertaa, että varmasti saadaan oikea koko, Kaisa toteaa."
"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee."
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…
Kommentit (153)
Liivit on aina oikean kokoiset kun käyttää Wowwbra-tyyppisiä liivejä. Vanhoihin en enää siirry ikinä.
Minä en käytä liivejä ollenkaan. Joskus nänniteippejä tai urheilutoppia, muuten en mitään. Kaisa varmaan vihaa minua kun ei näy liivejä mitä paukutella eikä selkätissejä.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä onko koko oikea vai väärä jos rintsikat sopii ja tuntuu päällä hyvälle. Rintsikkamyyjissä on usein se vika, että ne yrittää myydä liian piukkoja liivejä. Väittävät, että ne sitten venyy. IKINÄ ei ole yhdetkään rintsikat ns. venyneet sopiviksi. Siinä vaiheessa kun ne on venyneet, ne on jo muutenkin rispaantuneet ja huonokuntoiset.
Just näin! Näitä samoja juttuja on jatkuvasti lehdissä, ja aina muistutetaan miten sinne ympäryksen alle saa mennä vaan kaksi sormea ja alussa pitäis käyttää niitä isoimpia hakasia, että sitten venyessä voi käyttää pienempää ja blabalablaa.
Vitut. Ostan ympärysmitaltaan kokoa isommat kun "pitäisi", ihan siksi kun ne on saakelin paljon mukavammat. 70 kiristää ja ahdistaa, eikä ne niin paljoa veny, 75 on mukava, ja jos venyvätkin liikaa, niin ostan sitten uudet. En muutenkaan maksa rintsikoista mitään satasia.
Jo on mennyt sääntö-Suomi pitkälle, kun meille kerrotaan jo, mikä on se oikea rintaliivikoko just sulle. Saankohan sakot tolta myyjältä nyt? :p
Minusta tässäkin asiassa voisi perustaa jonkun naisten vapautusrintaman. Saakoon jokainen nainen pitää hyvällä omallatunnolla juuri haluamansa kokoisia rintaliivejä! Jos hyvältä tuntuu, niin ei haittaa vaikka venyy tai paukkuu!
Kun vielä kerran elämässäni tapaisin alusvaatemyyjän, joka voisi myydä minulle SOPIVAT liivit,koko 75J, jossa kupit samalla kohdalla kuin minun rinnat, ilman painavia kaaria ja mustelmia aiheuttavia saumoja!
Alusvaatemyyjien moka se on eikä ostajien. Enhän minä voi ostaa sellaista , jota ei ole millään hinnalla myynnissä.
Jos miehiä yritettäisiin saada pitämään jotain yhtä epämukavaa vaatekappaletta kuin "sopivan kireät" rintaliivit ovat, taatusti haistattaisivat pitkät.
Minä pidän juuri niin löysiä ja lötköjä liivejä kuin itse haluan. Sori vaan kaikki Kaisat, Ritvat ja Pirkot!
Olen ostanut Kaisalta liivit.
Kerroin, että olen menossa rintojenpiennysleikkaukseen ja tarvitsen leikkauksen jälkeen seuraavat 6 vko 24 h/vrk pidettävät urheiluliivit. Tarkoitus oli ostaa 3 kpl samantien, mutta ostin onneksi vain yhdet. Kaisa mittasi rinnanympäryksen ja sai mitaksi 87 cm. Sanoin, että haavat saattavat aluksi vuotaa, ympärysmitan tulee olla sellainen, että saan rintojen alle tarvittaessa kunnon siteen.
Ja niin hän myi minulle kuppikokoa C olevat liivit, joissa rinnanympärys oli 85 cm. Hän sanoi, että ne ovat ihan hyvät leikkauksen jälkeen. Harmi, että en voinut niitä käyttää, koska liian pieni ympärysmitta painoi haavoja pahasti ja ensimmäiset 4 vko kuppikoko oli suunnilleen E.
Vierailija kirjoitti:
Liivit on aina oikean kokoiset kun käyttää Wowwbra-tyyppisiä liivejä. Vanhoihin en enää siirry ikinä.
Linkkiä ko. liiveihin? Google ei löydä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne on? Kvg ei tuonu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanotaan, että yli 80 prosenttia naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä."
"Liian suureen ympärysmittaan tottuneiden suomalaisten kuppikootkin menevät miltei poikkeuksetta myyjän käsissä uusiksi."
Siis puhutaanko nyt liian suurista vai liian pienistä liiveistä?
Oletko mies?
Veikkaan että tuossa tarkoitetaan, että valtaosa naisista käyttää liian pieniä kuppeja mutta liian suurta ympärysmittaa eivät liivit ole napakat.
Onko se rintaliivejä ostavien NAISTEN vika, että ei edes erikoisliikkeistä tahdo löytyä F-kokoa suurempia kuppeja,eikä varsinkaan pienissä ympärysmitoissa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Kaisalta liivit.
Kerroin, että olen menossa rintojenpiennysleikkaukseen ja tarvitsen leikkauksen jälkeen seuraavat 6 vko 24 h/vrk pidettävät urheiluliivit. Tarkoitus oli ostaa 3 kpl samantien, mutta ostin onneksi vain yhdet. Kaisa mittasi rinnanympäryksen ja sai mitaksi 87 cm. Sanoin, että haavat saattavat aluksi vuotaa, ympärysmitan tulee olla sellainen, että saan rintojen alle tarvittaessa kunnon siteen.
Ja niin hän myi minulle kuppikokoa C olevat liivit, joissa rinnanympärys oli 85 cm. Hän sanoi, että ne ovat ihan hyvät leikkauksen jälkeen. Harmi, että en voinut niitä käyttää, koska liian pieni ympärysmitta painoi haavoja pahasti ja ensimmäiset 4 vko kuppikoko oli suunnilleen E.
Kai menit antamaan palautetta? Sehän on todella tärkeää tällaisissa tapauksissa, kun palvelu on epäonnistunut.
Joo niin varmaan onkin. Osa kupeista on tarpeeksi isoja osa ei vaa silloin tissi meinaa karata kupista, normikaupoissa ei ole tarpeeksi kokoja ja ei ole hirveän usein varaa maksaa satasta rintsikoista. Ympärysmitta on kyllä sopiva, mutta kuppi pieni kun normikaupoissa loppuu d:hen joka on kuitenkin täysin keskiverto vielä. Yhdet h&m halpikset taas ovat täydelliset. Balconette malliset ja pysyvät ilman olkaimiakin kauniisti paikoillaan ja kuppi tarpeeksi iso, sama koko ja merkki, mutta eri malli ja tissit pursuaa....
75D????
Monilla on hyvä olla hiukan eri kokoisia liivejä, kyllä ne oikeasti venyvät käytössä väljemmiksi ja sittenhän on joillakin sellaisia päiviä, että on rinnat turvoksissa. Ja monella painokin heittelee.
Ei niiden todellakaan tarvitse olla liian tiukkoja, vaan suhteellisen napakat niin etteivät nouse selästä ylös niin väljänä että eivät tue ollenkaan, vaan rintojen painoa joutuu kantamaan olkapäillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163/61 ja sen verran pehmeä, että liivit eivät istu vaikka tekisi mitä. 75E on ollut koko, mutta oikeaa muotoa on tuhottoman vaikea löytää. Kupin pitää kattaa rinnat kumartuessakin ja selkään ei saa tulla pullistumia. Lisäksi haluan kupin olevan pyöreä, ei suippo. Ja tylsän värisiä liivejä en päälleni laita! Haluan oranssia, vihreää, turkoosia... Että mistäs löytyis? XD
Vaikka ei näin voikkaan verrata, niin itsekin olen 163/61 ja selkä leventynyt treenillä, mutta pehmeyttä kuitenkin on. Liivikoko 70E ja ostan liivit esim Cubukselta. Tykkään vähän topatummista liiveistä tai push upeista, en ole koskaan pitänyt ohutta kangasta olevista liiveistä ja Cubukselta löytyy monia erilaisia pyöreämuotoisia liivejä.
Olin joskus alusvaatekutsuilla ja siellä myyjä mittasi vaatteiden päältä ja lähdin kotiin 90D liivien kanssa. Myöhemmin kävin alusvaateliikkeessä ja oikea koko oli 75F.
Itse olin käyttänyt 85D kokoa.
Nyt kokoni on se 90 E ja pienempi ympärys ei mene kun olen lihonut eli on varmasti oikea koko. En tykkää että liivit puristaa.
Kylläpäs monilla meni tunteisiin tämä!
On tosi ikävää, että niin monet naiset arastelevat mittauttamista ammattilaisella. Niissä oikein istuvissa liiveissä on valovuosien ero sellaisiin jotka ovat istuvuudeltaan vähän sinne päin.
Kävin alusvaateliikkeessä, oikein sellaisessa paremmassa, toisinsanoen kalliissa. Odotin oikein että myyjä mittaa, olin ostamassa ekoja uusia liivejä imetyksen jälkeen. Myyjä vain vilkaisi minua virttyneissä imetysliiveissäni ja lähti hakemaan sovitettavaksi liivejä toivomassani mallissa ja värissä. Sovitin tuotuja liivejä, myyjä kehui ne taivaisiin kuinka juuri oikeat minulle. Itse epäröin, peilailin ja näytinkin että eikö kuppi ole vähän liian pieni. Vastahakoisesti lähti hakemaan isompaa kuppia. Sovitettuani lopulta myönsi että ne oli paremmat. Hyvät liivit sain mutta jos olisin myyjän ammattitaitoon luottanut, olisi mennyt satanen hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä onko koko oikea vai väärä jos rintsikat sopii ja tuntuu päällä hyvälle. Rintsikkamyyjissä on usein se vika, että ne yrittää myydä liian piukkoja liivejä. Väittävät, että ne sitten venyy. IKINÄ ei ole yhdetkään rintsikat ns. venyneet sopiviksi. Siinä vaiheessa kun ne on venyneet, ne on jo muutenkin rispaantuneet ja huonokuntoiset.
Just näin! Näitä samoja juttuja on jatkuvasti lehdissä, ja aina muistutetaan miten sinne ympäryksen alle saa mennä vaan kaksi sormea ja alussa pitäis käyttää niitä isoimpia hakasia, että sitten venyessä voi käyttää pienempää ja blabalablaa.
Vitut. Ostan ympärysmitaltaan kokoa isommat kun "pitäisi", ihan siksi kun ne on saakelin paljon mukavammat. 70 kiristää ja ahdistaa, eikä ne niin paljoa veny, 75 on mukava, ja jos venyvätkin liikaa, niin ostan sitten uudet. En muutenkaan maksa rintsikoista mitään satasia.
Jo on mennyt sääntö-Suomi pitkälle, kun meille kerrotaan jo, mikä on se oikea rintaliivikoko just sulle. Saankohan sakot tolta myyjältä nyt? :p
Olipas negatiivinen suhtautuminen ammattilaiseen, jonka tarkoitus on auttaa asiakasta valitsemaan itselleen parhaalla mahdollisella tavalla istuvat liivit - tärkein asuste , jota käytetään päivittäin. Liivien tulisi olla sellaiset, että niiden olemassaoloa ei edes huomaa. Samalla niiden tarkoitus on tehdä rinnoista kauniit, kun vaatteet ovat päällä. Ovathan rinnat - koosta ja mallista riippumatta- meidän naisten kaunistus.
Varsinkin suuririntaisilla oikea ympärysmitta on tärkeä, muuten olkaimet alkavat kannatella kaikkea painoa ja siitä seuraa erilaisia ongelmia, joista näkyvin on olkainten painumajäljet.
Toinen asia on kupin malli. Naisten rinnat ovat yksilöllisen malliset , joten kupin malliin kannattaa satsata, eli etsiä se parhaiten sopiva. Nostella käsiä, kumarrella , yrittää siis sovitusvaiheessa tehdä mahdollisiman paljon liikkeitä, joita tulee tehdyksi päivän mittaan.
Aina tulee pukea pusero päälle, vasta sitten näkee, kuinka liivit istuvat vaatteen kanssa.
Minulle opetti edesmennyt anoppini, entinen liivikauppias, kuinka liivit ostetaan.
Olen hänelle ikuisesti kiitollinen. Suurista rinnoistani ja pienestä ympärysmitasta huolimatta, en ole joutunut kärsimään yleisimmästä suuririntaisten vaivasta, niska-hartiaseudun särystä. Olkapäilläni ei ole koskaan painumajälkiä.
Lisäksi rintani näyttävät kauniilta:)
Nainen paljastaa mokan, johon alusvaatemyyjät sortuvat kerta toisensa jälkeen!
Minulle on yritetty monesti myydä liivejä, jotka ovat niin pienet, että saan rintakipuja jo pelkästään siitä, että sovitan niitä. Joskus myyjä tuo minulle sovituskoppiin liivejä, joita en saa edes kiinni, kun ne ovat niin pienet. Minua 20 vuotta nuorempi nainen yrittää kirkkain silmin vakuuttaa, että kyllä se on sinun kokosi, eikä suostu tuomaan minulle. Ei neiti uskonut, etten saa kiinni koon 70 liivejä, kun vartaloni kapein kohta on ympärysmitaltaan 75 cm, ja sekin on 15 cm alempana kuin rintaliivien normaali sijainti.
mulla on väärän kokoiset liivit, tiedän. enkä varmasti mene liivikauppaan. ei mulla ole varaa ostella liivejä. kunhan nyt on jotkut, jotka pitää mun rinnat paikallaan.