KYSELY: Tupakoitko?
Tupakoitko?
Kuinka pitkään olet tupakoinut?
Jos olet lopettanut, kauan kerkesit tupakoimaan?
Kommentit (49)
Miksi tupakoimattomat aina luulevat NIKOTIININ olevan vaarallista? Nikotiini muuten tutkitusti ehkäisee Alzheimerin tautia (:D). Mutta tosiaan, nikotiini tuo sen kovan riippuvuuden, joten siitä syystä sitä tulisi välttää. Nikotiini ei itsessään aiheuta yhtään mitään. Tupakan huonot puolet ovat palamisesta syntyvät tuotteet, terva ja häkä, ja ne aiheuttavat niitä sairauksia, söhkötupakassa näitä ei ole. Nikotiini ei aiheuta mitään muuta kuin riippuvuutta.
Poltin 20 vuotta. Lopetin puolitoista vuotta sitten. Elämäni paras päätös, jota champix edesauttoi :)
Tupakoin aikoinaan... Se laihdutti hirveästi.
Moni kuvittelee että tupakoitsija polttaa joka päivä vähintään sen askin tai noin 10 savuketta.
Minä poltan parhaimmillani viitenä päivänä viikossa noin 10-15 savuketta. Työttömänä en polta kun ei tule sellaisia hetkiä. Töissä aamulla bussia odotellessa ja kahvitauolla, ruokatauolla ja ehkä ennen kotiin tuloa.
Viikonloput menee ilman tupakkaa. Jotenkin aina töissä alkaa tehdä mieli tupakkaa.
Eikä kukaan arvaisi edes että kun poltan niin poltan sitä tupakkaa eli joidenkin mielestä olen tupakoitsija vaikka tupakoin samalla tavalla kuin joku satunnainen suklaapatukan ostaja ja syöjä.
En minä heitäkään nimittele suklaapatukan syöjiksi.
Olen polttanut tupakkaa ja käyttänyt sähkötupakkaa. Silloin kun poltin tupakkaa, jos en saanut röökiä vaikka 2-3h olin kirjaimellisesti sekoamassa, tavarat lenteli, olin hermostunut ja raivoissani, päätä särki...... sähkötupakan kanssa mitään oireita ei tule. Voin olla vaikka päivän käyttämättä, ei mitään....
Tupakoin 40 vuotta. Olen syntynyt -70luvulla aloitin kun olin 10vuotias. Se oli tuolloin ihan normaalia että 10-15vuotiaat tupakoivat. Tupakointi loppui kun selvisi että minulla on keuhkoahtaumatauti.
Poltin n. 20 vuotta, nyt vuoden verran ollut savuttomana.
Olen lopettanut kaksi kertaa elämäni aikana. Väliä lopettamisilla n. 15 v.
Nyt tuli ero, saa nähdä alkaako kolmas jakso tupakkaelämässä. Ei vaan, nykyään on jo viisaampi sen suhteen ja se haju vaatteissa ja käsissä ja kaikkialla on hirveä.
Kyllä silloinkin tupakoi vaikka kuinka olisi vaan silloin tällöin.
Tupakoitsijoihin liittyy hirveästi myyttejä ja luuloja.
Moni ei miellä tupakoitsijaksi sellaista jolla ei kulu askia päivässä mutta vain harvalla se aski tai pari menee päivässä.
Selvennykseksi muutamille.
Tässä kyselyssä siis tarkoitin että:
1. Ei tupakoi
(On joskus tupakoinut mutta ei tupakoi ollenkaan enään. Tai on ollut koko elämänsä aloittamatta edes.)
2. Kyllä
(Tupakoi (vähintään 1savuke päivässä))
3. Silloin tällöin.
(Tupakoi esim. Juhlapäivinä tai kuukaudessa 1-10kertaa.)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloinkin tupakoi vaikka kuinka olisi vaan silloin tällöin.
Kyllä silloinkin syö vaikka kuinka olisi vaan silloin tällöin syöjä niin syö silti vaikkei söisi.
Silloin kun panee vaikka kuinka olisi vaan silloin tällöin panija niin panee silti vaikkei panisi.
Eiku ei todellakaan.
Minusta on todella hauska tupakoida yllättävissä tilanteissa. Erityisesti ne ilmeet kun tupakanvastaiset ihmiset loksauttavat suunsa auki ja yrittävät sietää yllättävää tilannetta ja jäsentelevät uudestaan suhtautumistaan minua kohtaan.
En ole lainkaan riippuvainen ihmissuhteista. Jos joku ei kestä sitä että pistän tupakaksi epäsopivissa tilanteissa niin se on hänen vammansa. Ei minun.
En voi sietää ihmisten mollaamista tupakoinnin tai syöpöttelyn takia. Ylipäätään silloin kun ulkopuolinen taho moralisoi yksittäisen ihmisen tekoja ja päätöksiä ollaan väärillä urilla.
Jotkut asiat eivät vaan kuulu muille.
En ole koskaan tupakoinut, siis jos ei kokeilua lasketa. Intissä tuli kokeiltua tupakkaa ja nuuskaa. Haluan olla ennemmin terve.
Aloitin polttamisen noin 15 vuotiaana, siitä lähtien epäsäännöllisen säännöllisesti. Nyt 28 vuotiaana täytynee sanoa että säännöllisesti olen polttanut ainakin 10 vuotta. Nykyään menee 3 päivässä. Viihteellä enemmän. Kai sitä täytyisi pikkuhiljaa luopua noistakin.
Poltan, olen 36-vuotias ja aloitin 13-vuotiaana. Harmaata L&M:ää tulee vedettyä noin 20-40 savuketta.
Vierailija kirjoitti:
Poltan, olen 36-vuotias ja aloitin 13-vuotiaana. Harmaata L&M:ää tulee vedettyä noin 20-40 savuketta.
Jaa päivässä 20-40 tupakkaa?
Poltin 20 vuotta, nyt olen ollut 3 vuotta ilman. No joskus bileissä olen polttanut muutaman, mutta muuten en sitä enää tarvitse.
En tupakoi, enkä ole koskaan edes kokeillut.
Poltin tavallista tupakkaa 4 vuotta, vaihdoin sähkösavukkeeseen enkä ole enää 3 vuoteen polttanut tavallista tupakkaa. Kyllä tämä sähkösavuke on paljon, paljon parempi, sen huomaa itsekin.